Skocz do zawartości

Tylny zacisk hamulca


gilbert3

Rekomendowane odpowiedzi

> Jakie zabiegi podjąć żeby odblokować zacinający się zacisk hamulcowy tylny. W sumie nie zawsze

> odbija, efekt - zablokowane lewe tylne koło. Stilo 2003 1.6 hb

Najszybciej > ściągasz koło, zadzierasz z jednej strony gumki na prowadnicach i smarujesz smarem na wysokie temp. prowadnice, ewentualnie trochę WD40 na mechanizm ręcznego (no chyba że jesteś pewien że to nie jego wina i że linki też nie są zapieczone).

Najporządniej > Odkręcasz sobie cały zacisk, stawiasz nowy zestaw gumek (na allegro pod hasłem "zastaw naprawczy" lub 'REPERTURKA') przy okazji smarując prowadnice zacisku, do tego smarowanie mechanizmu ręcznego i linki ręcznego (lub jej wymiana).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie zabiegi podjąć żeby odblokować zacinający się zacisk hamulcowy tylny. W sumie nie zawsze

> odbija, efekt - zablokowane lewe tylne koło. Stilo 2003 1.6 hb

trzeba wymienić

cały zacisk, chyba ze nie jest zjechany to wystarczy zestaw naprawczy

jakiś tekst

u mnie co prawda nie blokowało koła tylko popiskiwał od czasu do czasu ale i tak podjechało mi troche jedna tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałbym do tego (w zasadzie można od tego zacząć) porządne czyszczenie prowadnic klocków w jarzmie - klocki mają się tam ruszać bez użycia siły. W razie potrzeby należy jarzmo wymontować, wkręcić w imadło i nie bać się szczotki drucianej na wiertarce ani pilnika.

Osad z klocków połączony z rdzą tworzy z czasem dość grubą skorupę którą ciężko zdrapać. Jak jest tego za dużo to czasem ciężko założyć nowe klocki bo się nie mieszczą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie mialem podobnie >> problem rozwiazalem tak>>

zestaw gumek + dwa nowe tloczki( stare mialem tak zapieczone ze masakra, tloczki nbie odbijaly nawet przy recznym:() wymienilem tloczki (sa wkrecane ) prowadnice i gumka co jest wookol tloczka posmarowalem smarem TUTELA ZETA 2 wypierajacym wode.

miedzy klockiem a tloczkiem posmarowalem pasta miedziowana i to samo miedzy sprezynki dociskowe klocka w jazmie:)

problem zniknal bynajmniej w moim przypadku smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w sumie mialem podobnie

> zestaw gumek + dwa nowe tloczki( stare mialem tak zapieczone ze masakra, tloczki nbie odbijaly

> nawet przy recznym:() wymienilem tloczki (sa wkrecane ) prowadnice i gumka co jest wookol

> tloczka posmarowalem smarem TUTELA ZETA 2 wypierajacym wode.

> miedzy klockiem a tloczkiem posmarowalem pasta miedziowana i to samo miedzy sprezynki dociskowe

> klocka w jazmie:)

> problem zniknal bynajmniej w moim przypadku

A jakie były objawy tego ?

Ja mam tak gdy cofam czasem słychać popiskiwanie jak by nie do końca odbił hamulec z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt regeneracji w warsztacie to okolo 150zl za zacisk<wow>

czesci w sklepie 2x25zl komplet gumek, 2x40zl tloczki alu, smar miedziowy 5zl, tutela mialem...

duzej filozofii nie ma tylko jedna sobota poswiecona, starannie i dokladnie zalozone pomalowalem zaciski na czerwono (11zl-400ml=4zaciski P+T)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.