muha Napisano 16 Września 2012 Udostępnij Napisano 16 Września 2012 W ramach wczytywania się w wątek spamowy oraz przeglądowy nabieram coraz więcej ochoty na dolanie czegoś do skrzyni, zwłaszcza że zgrzytnięcia od czasu do czasu stamtąd dochodzą. Czy faktycznie, czego i kiedy dodać będę sobie powoli rozważał wraz z przeglądaniem stanu konta i zajętości kalendarza. Mam natomiast pytanie stricte techniczne. Czy dobrze namierzyłem korek wlewowy oleju do skrzyni? Wyjąłem akumulator z obudową, no i jedyne co wg. mojej wiedzy podobne jest do korka, to zaznaczone na czerwono poniżej: a w szerszym widoku (dokładnie pośrodku obrazka): Próbowałem odkręcić toto, ale pomimo dokładnie pasującej końcówki nie za bardzo szło, a nie chciałem przesadzać z siłą. Wg. Autodaty siła dokręcania jest do 42 Nm, co nie powinno wymagać szczególnego wysiłku... Zatem konkretne pytanie - czy dobrze szukam korka i czy jest jakaś sztuczka, aby go skutecznie odkręcić nie niszcząc jego samego ani narzędzi? Pewnie warto byłoby też dostać się do korka przelewowego, ale to chyba już z innej strony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 16 Września 2012 Udostępnij Napisano 16 Września 2012 > Czy dobrze namierzyłem korek > wlewowy oleju do skrzyni? Mogę się mylić, ale korek wlewowy to ten sam, co do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni. Wlewasz olej do momentu, kiedy zaczyna wyciekać. A ten korek masz łatwo dostępny od dołu lub nawet od strony koła (jest na obudowie skrzni od strony przedniego zderzaka). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jojo81 Napisano 17 Września 2012 Udostępnij Napisano 17 Września 2012 > Mogę się mylić, ale korek wlewowy to ten sam, co do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni. Wlewasz > olej do momentu, kiedy zaczyna wyciekać. A ten korek masz łatwo dostępny od dołu lub nawet od > strony koła (jest na obudowie skrzni od strony przedniego zderzaka). Potwierdzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muha Napisano 17 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2012 Da się do tego korka przelewowego dostać bez kanału/podnośnika? Co do korka wlewowego, to posiłkowałem się rysunkiem z Autodaty. Nie wiem oczywiście na ile to wiarygodne źródło, ale czy ktoś mógłby skomentować ten rysunek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 17 Września 2012 Udostępnij Napisano 17 Września 2012 > Da się do tego korka przelewowego dostać bez kanału/podnośnika? Ja to robiłem z kanału po zdjęciu osłony dolnej silnika.... osobiście wątpię aby od strony koła - ale po zdjęciu koła i nadkola może i sie da... > Co do korka wlewowego, to posiłkowałem się rysunkiem z Autodaty. Nie wiem oczywiście na ile to > wiarygodne źródło, ale czy ktoś mógłby skomentować ten rysunek? Nie chciało mi sie zdejmować akumulatora więc nie wiem.... Ja będę wymieniał olej w skrzyni a co do dodatków to po dolaniu Xado 120 przejechaniu ponad 6 tys km nie zauważyłem zmian na + czy na - więc czas na zmianę oleju na Amsoil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 17 Września 2012 Udostępnij Napisano 17 Września 2012 podobno w skrzyni olej jest nie wymienialny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 17 Września 2012 Udostępnij Napisano 17 Września 2012 > podobno w skrzyni olej jest nie wymienialny ? Nieprawda, wymienia się go jak każdy inny. Owszem producenci czasem ,,zalecają'' jego nie wymienianie, ale szkodzimy tym sobie bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 17 Września 2012 Udostępnij Napisano 17 Września 2012 > Nieprawda, wymienia się go jak każdy inny. > Owszem producenci czasem ,,zalecają'' jego nie wymienianie, ale szkodzimy tym sobie bardzo. czyli wymiana co ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 > czyli wymiana co ile? Nie znajdziesz nigdzie konkretnego przebiegu, tu musi działać racjonalne podejście. W zależności od typu eksploatacji myślę, że śmiało można wymienić olej w skrzyni co powiedzmy 60 tys km tym bardziej, że nie jest to duży koszt. Wymieniałem ostatnio u siebie olej, nie wiem czy był wcześniej zmieniany. Olej miał kolor metaliczny, widać było, że jest przepracowany. W samochodach po ,,chipie'' dochodzą dodatkowe obciążenia mechaniczne w skrzyni, dlatego tam tym bardziej powinniśmy zadbać o dobre materiały eksploatacyjne i częstszą wymianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 18 Września 2012 Udostępnij Napisano 18 Września 2012 > podobno w skrzyni olej jest nie wymienialny ? Tak twierdzą producenci.... Również twierdzą że auta które produkują są konstruowane na 250 tys km... a może i mniej no i twierdzą że wymiana oleju w silniku co 30 - 35 tyś km to również jest OK... i to w silniku gdzie obecnie montowane są turbiny .... Ja również twierdze, że to nie jest pro ekologiczne zachowanie - im częściej wymieniasz olej tym bardziej zanieczyszczasz środowisko... tylko czy wyprodukowanie nowego auta bo stare ma 200.000 km jest ekologicznie uzasadnione ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danko8790 Napisano 22 Września 2012 Udostępnij Napisano 22 Września 2012 jaki siedzi olej dokładny w skrzyni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 22 Września 2012 Udostępnij Napisano 22 Września 2012 > jaki siedzi olej dokładny w skrzyni? Wedlug ksiazki Tutela 75W-85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 23 Września 2012 Udostępnij Napisano 23 Września 2012 > Wedlug ksiazki Tutela 75W-85 Co producent to inny olej... te skrzynie produkcji japońskiej sa montowane w różnych modelach i markach aut i w zależności czy to Saab czy Opel czy volvo... to każdy poleca inny olej.... Ja zaleje 75W90 Amsoil syntetyczny... A jak wiemy z reklam pewnej firmy do niemieckich aut jest niemiecki olej do francuskich francuski a do włoskich ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
12345 Napisano 4 Października 2012 Udostępnij Napisano 4 Października 2012 a pytanie pokrewne. : czy w skrzynie naszej jest jakiś krocieć odpowietyrzający? tak sobie myślę że kiedyś coś takiego mi wymienili, twierdząc że inny serwis ( aso) go przekręcił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 4 Października 2012 Udostępnij Napisano 4 Października 2012 > Wedlug ksiazki Tutela 75W-85 A ile tam tego oleju siedzi bo tez po glowie chodzi miwymiana za 3 tys km z olejem silnikowym razem Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 5 Października 2012 Udostępnij Napisano 5 Października 2012 > A ile tam tego oleju siedzi bo tez po glowie chodzi miwymiana za 3 tys km z olejem silnikowym razem > Dzieki W manualu niespełna 2 litry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muha Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Trochę odnowię temat, bo nadejszła ta wiekopomna chwila i będę zmieniał olej w skrzyni. Przy tej okazji pytanie - co warto tam dodać oprócz oleju? Szukaczka w tym przypadku przygniotła mnie liczbą odpowiedzi, więc pytam fachowców wprost: ostatniej zimy miałem problemy z wrzucaniem biegów dopóki skrzynia się nie rozruszała. Poza tym nie było żadnych złych objawów. Czy warto wydawać kasę na jakieś dodatki - rewitalizanty Xado czy inne ceramizery? Czy może dać sobie spokój i tylko wymienić olej? Chciałbym jeszcze sporo pojeździć Cromą, więc jeśli miałaby to być inwestycja, to chętnie się pokuszę - ale oczywiście nie dla samej satysfakcji posiadania jakiegoś cuda w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > będę zmieniał olej w skrzyni. Przy tej > okazji pytanie - co warto tam dodać oprócz oleju? > Xado czy inne ceramizery? Czy może dać sobie spokój i tylko wymienić olej? Zerknij sobie do tego wątku - ostatnio też zastanawiałem się nad tą sprawą i ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Trochę odnowię temat, bo nadejszła ta wiekopomna chwila i będę zmieniał olej w skrzyni. Przy tej > okazji pytanie - co warto tam dodać oprócz oleju? > Szukaczka w tym przypadku przygniotła mnie liczbą odpowiedzi, więc pytam fachowców wprost: > ostatniej zimy miałem problemy z wrzucaniem biegów dopóki skrzynia się nie rozruszała. Poza > tym nie było żadnych złych objawów. Czy warto wydawać kasę na jakieś dodatki - rewitalizanty > Xado czy inne ceramizery? Czy może dać sobie spokój i tylko wymienić olej? > Chciałbym jeszcze sporo pojeździć Cromą, więc jeśli miałaby to być inwestycja, to chętnie się > pokuszę - ale oczywiście nie dla samej satysfakcji posiadania jakiegoś cuda w skrzyni Moim zdaniem metaloceramika jak najbardziej, kup co bedzie najtańsze, w Polsce sa dostepne: Ceramizer, Panther i Xado. Co do oleju to oryginalnie masz Tutelę Matryx, bardzo dobry bedzie Amsoil. Osobiście zalałem skrzynię olejem Millers Energy Efficent 75w90 i jestem bardzo zadowolony, skrzynia pracuje zdecydowanie lżej i wyciszyły się odgłosy, które było słychac przy hamowaniu silnikiem na drugim biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muha Napisano 24 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 To się podzielę doświadczeniami. Bo chwalić to jeszcze się nie mogę Olej: FUCHS 75W80 TITAN SINTOFLUID, do tego rewitalizant do skrzyń Xado Ex 120. Warsztat: Chmurka Motors. Dostęp do skrzyni udało się uzyskać zarówno spod akumulatora jak i od strony koła. Od góry łatwiej było odkręcić i wlewać, od dołu - łatwiej usunąć stary olej. Oczywiście dostęp do samego korka od góry to wyjmowanie obudowy akumulatora, co wygodne nie było. A w nadkolu jest specjalna klapka, więc tylko trzy wkręty żeby tam się dopchać. Niestety, cała operacja udała się najwyżej na 3+. A problemem było wyssanie starego oleju. Mimo, że podniosłem przeciwną stronę auta i opuściłem lewy przód prawie do ziemi, udało mi się wybrać tylko około 0.5 litra starego oleju. Brudny był, więc wiem że warto. Odsysałem go taką wieeeelką lewatywą, ale strasznie ciężko było pokierować wężyk w dolne partie skrzyni. Siakoś tak od razu wyginał się do góry. Tak więc po prawie godzinie walki poddałem się, wypoziomowałem auto, uzupełniłem olej + Xado. Specjalnych różnic nie czuję, może trochę dokładniej wchodzą biegi, ale rewolucji nie ma. Ponieważ wlałem już rewitalizant, kolejne podejście mogę planować dopiero po deklarowanych przez producenta 1500 km, a to pewnie już będzie jesień, co oznacza, że tak naprawdę dopiero wiosną. Może ktoś w tym czasie podpowie jak lepiej odsysać olej. A może nie odsysać, tylko wypłukać? No w każdym razie jeśli zimą znów będą problemy ze zmianą biegów, to trzeba będzie oddać to w ręce fachowców... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 > To się podzielę doświadczeniami. Bo chwalić to jeszcze się nie mogę > Olej: FUCHS 75W80 TITAN SINTOFLUID, do tego rewitalizant do skrzyń Xado Ex 120. > Warsztat: Chmurka Motors. ... Wybór oleju bardzo dobry, oleje przekładniowe Fuchs`a z serii Sintofluid to jedne z najlepszych na rynku. Co do wymiany, to nie ma żadnego sensu kombinować - zdjąc dolną osłonę o zlac stary olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2013 Tym korkiem co piszesz to bardziej można nalać olej niż go spuścić. Korek od spustu jest na dole skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 > Dostęp do skrzyni udało się uzyskać zarówno spod akumulatora jak i od strony koła. U mnie ten górny nawet nie drgnął , więc jak widać poprzednio mechanik musiał wlewać olej otworem kontrolnym - tym którym ty go wysysałeś > problemem było wyssanie starego oleju. > Może ktoś w tym czasie podpowie jak lepiej odsysać olej. Odkręć korek spustowy na samym dole - jak na fotce , a wtedy całość zejdzie bez problemu PS. Fotka zapożyczona z klubzafira.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muha Napisano 25 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 > Odkręć korek spustowy na samym dole - jak na fotce , a wtedy całość zejdzie bez problemu Czyli trochę w tył i w dół od lewej półosi - dobrze to rozumiem? Ale proszę bardzo - jak w ASO poprosiłem o komplet korków do skrzyni, dostałem dwa. A tu się okazuje, że jest i trzeci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 25 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2013 > Czyli trochę w tył i w dół od lewej półosi - dobrze to rozumiem? Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.