Skocz do zawartości

PII szarpanie sprzęgła - antidotum ...


joe_00

Rekomendowane odpowiedzi

... chyba znalazłem , chociaż mogę się mylić zlosnik.gif prostym tokiem rozumowania doszedłem , że ponieważ cholerne tarcze sprzęgłowe Valeo , Borg&Beck , delphi i inne które stosowane są w Punto stosuje także wielu innych producentów Peugeot , Renault i inni europejscy producenci stąd pytanie czemu u nich sprzęgło nie szarpie .... odpowiedź , bo Fiat zaprojektował swój system hydraulicznego sterowania wpysk.gif .... który moim zdaniem w krytycznym momencie załapywania sorzęgła nie trzyma ciśnienia i powoduje wibracje 270751858-jezyk.gif ....

możecie mnie uznać za wariata ale zacząłem pompowac pedałem sprzęgła zlosnik.gif .... robiłem tak .... w momencie kiedy wiedziałem ,że zacznie szarpać ( userzy PII to wiedzą) zacząłem lekko pompowac 2-3 razy ( jak ABS na hamulcach) i mówię wam nie szarpnął mi ani razu ok.gif bez pompowania szarpał skromny.gif .... profilaktycznie przez tydzien z rana ok. 10-15 s przed odpaleniem pompowałem sprzęgłem tak jak przy odpowietrzaniu hamulców .... i z wynikiem rewelacyjnym sprzęgło przestało mi w ogóle szarpać nie trzeba już używać pompowania przy ruszaniu ok.gif może to przypadek wpysk.gif ale warto spróbować ....

Do roboty beta testerzy ... metoda jest całkowicie bezpieczna zlosnik.gif

Pozdro !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ... bo w instrukcji obsługi jest napisane , żeby rozważnie

> operować pedałem przyśpieszenia

W mojej instrukcji wymienili marki opon na jakich moge jezdzic rotfl.gif

Of kors jezdze na good year-ach ktorych nie wymienili hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja niczego nie udowadniałem .... przestało mi szarpać po takich

> zabiegach .... może przypadkowo

moze nieprzypadkowo, ale zeby od razu na hydraulike zwalac, nieladnie, nieladnie zlosnik.gif tak naprawde, to moze byc kilka rzeczy polaczonych... no i za Chiny niewiedziec czemu po wymianie sprzegla przestalo szarpac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... chyba znalazłem , chociaż mogę się mylić prostym tokiem

> rozumowania doszedłem , że ponieważ cholerne tarcze sprzęgłowe

> Valeo , Borg&Beck , delphi i inne które stosowane są w Punto

> stosuje także wielu innych producentów Peugeot , Renault i inni

> europejscy producenci stąd pytanie czemu u nich sprzęgło nie

> szarpie .... odpowiedź , bo Fiat zaprojektował swój system

> hydraulicznego sterowania .... który moim zdaniem w krytycznym

> momencie załapywania sorzęgła nie trzyma ciśnienia i powoduje

> wibracje ....

Nie wiem czy wiesz ale już w 125 p był hydrauliczny sposób wysprzęglania a także w polonezach więc to już stary wynalazek i nic tam nie szarpało ale był to system bardzo awaryjny, hydrauliczny siłownik siadał przeważnie co roku i zawsze zimą ale wtedy wyciekał z niego płyn.

pompy hamulcowe też były bardzo nietrwałe w tych autach.

> możecie mnie uznać za wariata ale zacząłem pompowac pedałem sprzęgła

> .... robiłem tak .... w momencie kiedy wiedziałem ,że zacznie

> szarpać ( userzy PII to wiedzą) zacząłem lekko pompowac 2-3 razy

> ( jak ABS na hamulcach) i mówię wam nie szarpnął mi ani razu

> bez pompowania szarpał .... profilaktycznie przez tydzien z

> rana ok. 10-15 s przed odpaleniem pompowałem sprzęgłem tak jak

> przy odpowietrzaniu hamulców .... i z wynikiem rewelacyjnym

> sprzęgło przestało mi w ogóle szarpać nie trzeba już używać

> pompowania przy ruszaniu może to przypadek ale warto

> spróbować ....

> Do roboty beta testerzy ... metoda jest całkowicie bezpieczna

> Pozdro !!!

Skoro jednak coś wycziłeś to warto się tym zainteresować, możliwe że w końcu dojdziemy jak to zlikwidować bo czasem mi wstyd jak mi autko skacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i za Chiny niewiedziec czemu po wymianie

> A zrobiłeś przepisowe 10 kkm ? bo u mnie zaczęło szarpać ok. 10

> kkm

nie zlosnik.gif ale... zlosnik.gif jakby to byla sprawa stricte wlaczania, to by szarpalo i nowe, bo u mnie to nawet nikt ukladu nie rozpinal, tylko odlaczyl silownik od skrzyni zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jednak siłownik zdjęli i mógł się rozprężyc maksymalnie

> założony zawsze jest czymś zblokowany ....

formalnie masz racje, ale niesadze... chyba, ze przymiemy za fakt, ze sterownik dewastuje tarcze i docisk, bo np. szarpie w roznych kierunkach, tak np. jest w SC 1.1, w ktorym wyrabiaja sie tuleje prowadzace lape spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kierunkach, tak np. jest w SC 1.1, w ktorym wyrabiaja sie tuleje

> prowadzace lape

Może być tak , że jednak hydraulika daje dużą siłe , rzeczywiście po siakims czasie ( odpwiednim do przejechania ok.10 kkm) plastikowe tuleje łapy mają już lekki luz i sprzęgło zaczyna szarpać ....masz siakieś foty tego twojego zużytego sprzęgła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówiąc szczerze nie wiedziałem

Nie ważne, ważne żeby wreszcie rozwiązać zagadkę, Pawcio zdezerterował po pierwszej wymianie tarczy, Bartek podobnie i jeszcze kupił jakieś wspaniałe auto i dalej nic nie wiemy, czerwona.gif dla tych panów hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może być tak , że jednak hydraulika daje dużą siłe , rzeczywiście po

> siakims czasie ( odpwiednim do przejechania ok.10 kkm)

> plastikowe tuleje łapy mają już lekki luz i sprzęgło zaczyna

> szarpać ....masz siakieś foty tego twojego zużytego sprzęgła ?

niestety nie mam, ale bylo nierownomiernie wytarte, co w _normalnych_ sprzeglach zazwyczaj powoduje szarpanie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam przejechane 11 tys. km , wiecie kiedy mi szarpie ??? ( kilka razy się zdarzyło ) i zawsze kiedy ruszałem troszkę z górki ... ( nie na płaskim nie pod górę , ale na pochyleniu ) mam taki wyjazd z pracy na drogę główną i tam mi niekiedy szarpnie... reasumując wtedy gdy się już delikatnie toczy do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam przejechane 11 tys. km , wiecie kiedy mi szarpie ??? ( kilka

> razy się zdarzyło ) i zawsze kiedy ruszałem troszkę z górki ...

> ( nie na płaskim nie pod górę , ale na pochyleniu ) mam taki

> wyjazd z pracy na drogę główną i tam mi niekiedy szarpnie...

> reasumując wtedy gdy się już delikatnie toczy do przodu

tak jest wtedy jest najbardziej odczuwalne .... toczysz się wrzucasz jedynkę .... i wtedy przy puszczaniu dostaje drgań ok.gif .... lubi także szarpnąć na zupełnie zimnym silniku ok.gif jak z dwójki ruszasz to w ogóle nie szarpie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy wiesz ale już w 125 p był hydrauliczny sposób

> wysprzęglania a także w polonezach więc to już stary wynalazek i

> nic tam nie szarpało ale był to system bardzo awaryjny,

Był też w Skodach 105, 120 itd. Z własnych obserwacji (troche kkm przjechane tym modelem Skody) nigdy tam nie miałem problemów z szarpaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jednak siłownik zdjęli i mógł się rozprężyc maksymalnie

> założony zawsze jest czymś zblokowany ....

Hmm hmm.gif czyżby coś w tym było.

Od czasu jak posiadam Punto odpinałem ten siłownik już ze dwa razy i jak do tej pory nie wiem co to znaczy szarpanie sprzęgła.

Co nie zmnienia faktu że sprzęgło mam do wymiany zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety nie mam, ale bylo nierownomiernie wytarte, co w _normalnych_

To nierównomierne wytarcie spowodowane było wcześniejszym rozpadem łożyska i nieosiowym przenoszeniem siły na docisk sprzegła spowodowane przemieszczeniem pierścienia wewn. łożyska. W skrajnie niekorzystnych warunkach tarł po docisku zamiast się z nim obracać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nierównomierne wytarcie spowodowane było wcześniejszym rozpadem

> łożyska i nieosiowym przenoszeniem siły na docisk sprzegła

> spowodowane przemieszczeniem pierścienia wewn. łożyska. W

> skrajnie niekorzystnych warunkach tarł po docisku zamiast się z

> nim obracać.

nie tarl po docisku, a rozsypalo sie bo odpadlo jedno z "uch", za ktore chwyta lapa sprzegla... akurat sprezyne mialem w bardzo dobrym stanie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm czyżby coś w tym było.

> Od czasu jak posiadam Punto odpinałem ten siłownik już ze dwa razy i

> jak do tej pory nie wiem co to znaczy szarpanie sprzęgła.

> Co nie zmnienia faktu że sprzęgło mam do wymiany

w 1.2 16V ten problem w zasadzie nie wystepuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcialbym nikogo obrazić swoja niewiedzą, ale nie tak dawno mialem w ASO uzdatniane szarpiące sprzęgło. Wymieniono silownik, co oczywiście nie pomogło. Ale. Ostatnio byłem w innym ASO, zapoznałem ich z objawami i .... Facet bez mrugnięcia okiem powiedział "normalka, tarcza sie klei, przyjjedź pan sie zrobi". O nic sie nie pytałem, bo i tak bym nie zrozumiał, jjadę pod koniec miesiaca na przegląd maja zrobiić. A jeszcze chciałem dodać, że z tym ruszaniem z górki lub pod górkę cos jest. Garaż mam pod domem i jest bardzo stromy zjazd, więc codziennie "ostro na wsteczym z rana klub" i nigdy nie szarpie. Dojeżdżam do ulicy, włączam sie do ruchu - szarpie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to monitoruj sprawę i wypytaj po akcji co zrobili ciekawy jestem

> czy to mechanik wariat czy coś wie

moja ciotka miala kiedys akcje, przeszkadzal jej w montazu szafki zawor, ktory wystawal "na pokoj"... zawolala hydraulika, a ten popatrzyl, wzial klucz i przekrecil zawor do gory rotfl.gif... moja ciotka do niego w te slowa: to juz wszystko, to tyle confused.gif a on do niej: trzeba miec wiedze skromny.gif

rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiesz, teraz glowy nie dam, ale chyba inna jest mimo wszystko pompa i

> silownik

No fakt ok.gif tak sobie teraz popatrzyłem i wygląda na to że siłownik, przewód i cylinder maja inne oznaczenia.

Ciekawe czym to się różni hmm.gif na pewno nie ceną zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No fakt tak sobie teraz popatrzyłem i wygląda na to że siłownik,

> przewód i cylinder maja inne oznaczenia.

> Ciekawe czym to się różni na pewno nie ceną

ciekawe jak bylo by z zastosowaniem jednego zamiast drugiego, bo jakkolwiek skrzynie sa te same, to obudowy sprzegiel chyba juz nie... no, ale nie chce mi sie sprawdzac zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawe jak bylo by z zastosowaniem jednego zamiast drugiego, bo

> jakkolwiek skrzynie sa te same, to obudowy sprzegiel chyba juz

> nie... no, ale nie chce mi sie sprawdzac

Trzeba by było sprawdzić wymiary, rozstaw itd.

Ciekawe jest to że siłownik i cylinder mają tą samą cenę w obu modelach a juz przewód jest droższy i to w 8V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie sie wydaje że możesz mieć racje.moze to paradoks ale ostatnio na postoju tak sobie "pompowałem" sprzęgłem w celu odsłuchania jak to sobie raz poraz poskrzypuje i jak na ironię losu sprzęgło jakoś mi sie uspokoiło.Może przypadek ale daje do zastanowienia.Zobaczymy co bedzie dalej.Pozdrawiam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w 1.2 16V ten problem w zasadzie nie wystepuje

W moim występował - tzn. mam 100% pewności czy to dokładnie to samo, ale z wcześniejszych dyskusji wynikało, że raczej tak. hmm.gif

Co ciekawe - szarpanie ustało po kilku przejażdżkach po Karpaczu. Ze względu na nieszczęśliwy splot różnych okoliczności parę razy sprzęgło zostało przypalone (tak, że w kabinie było czuć smrodek) i od tego momentu aż do końca (tzn. przez następne 5 miesięcy i 12-13 kkm) już nie szarpało hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.