joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 ... chyba znalazłem , chociaż mogę się mylić prostym tokiem rozumowania doszedłem , że ponieważ cholerne tarcze sprzęgłowe Valeo , Borg&Beck , delphi i inne które stosowane są w Punto stosuje także wielu innych producentów Peugeot , Renault i inni europejscy producenci stąd pytanie czemu u nich sprzęgło nie szarpie .... odpowiedź , bo Fiat zaprojektował swój system hydraulicznego sterowania .... który moim zdaniem w krytycznym momencie załapywania sorzęgła nie trzyma ciśnienia i powoduje wibracje .... możecie mnie uznać za wariata ale zacząłem pompowac pedałem sprzęgła .... robiłem tak .... w momencie kiedy wiedziałem ,że zacznie szarpać ( userzy PII to wiedzą) zacząłem lekko pompowac 2-3 razy ( jak ABS na hamulcach) i mówię wam nie szarpnął mi ani razu bez pompowania szarpał .... profilaktycznie przez tydzien z rana ok. 10-15 s przed odpaleniem pompowałem sprzęgłem tak jak przy odpowietrzaniu hamulców .... i z wynikiem rewelacyjnym sprzęgło przestało mi w ogóle szarpać nie trzeba już używać pompowania przy ruszaniu może to przypadek ale warto spróbować .... Do roboty beta testerzy ... metoda jest całkowicie bezpieczna Pozdro !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 U mnie nie szarpie ale gdyby zaczęło sprawdzę czy Twoja metoda jest skuteczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > U mnie nie szarpie ale gdyby zaczęło sprawdzę czy Twoja metoda jest > skuteczna. A ile masz przejechane bo u mnie zaczęło ok. 10 kkm .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 Nie prosciej po prostu dodac gazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Nie prosciej po prostu dodac gazu? Nie ... bo w instrukcji obsługi jest napisane , żeby rozważnie operować pedałem przyśpieszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 tylko, ze jak pompujesz to takze pracuje i docisk, wiec nieczego jednoznacznie nie dowiodles... u mnie np. tarcza i docisk byly zuzyte nierownomiernie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Nie ... bo w instrukcji obsługi jest napisane , żeby rozważnie > operować pedałem przyśpieszenia W mojej instrukcji wymienili marki opon na jakich moge jezdzic Of kors jezdze na good year-ach ktorych nie wymienili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > tylko, ze jak pompujesz to takze pracuje i docisk .... Ja niczego nie udowadniałem .... przestało mi szarpać po takich zabiegach .... może przypadkowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Ja niczego nie udowadniałem .... przestało mi szarpać po takich > zabiegach .... może przypadkowo moze nieprzypadkowo, ale zeby od razu na hydraulike zwalac, nieladnie, nieladnie tak naprawde, to moze byc kilka rzeczy polaczonych... no i za Chiny niewiedziec czemu po wymianie sprzegla przestalo szarpac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Of kors jezdze na good year-ach ktorych nie wymienili nie stosujesz się do zalecen producenta , auto może nie działać prawidłowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > no i za Chiny niewiedziec czemu po wymianie > sprzegla przestalo szarpac Zarowno ja jak i Ty nie doczekalismy gdy po wymianie znow zaczelo szarpac A byli tacy na kaciku, ktorzy sie tym chwalili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > nie stosujesz się do zalecen producenta , auto może nie działać > prawidłowo Na moj gust to te goodyeary byly zalozone w fabryce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > ... chyba znalazłem , chociaż mogę się mylić prostym tokiem > rozumowania doszedłem , że ponieważ cholerne tarcze sprzęgłowe > Valeo , Borg&Beck , delphi i inne które stosowane są w Punto > stosuje także wielu innych producentów Peugeot , Renault i inni > europejscy producenci stąd pytanie czemu u nich sprzęgło nie > szarpie .... odpowiedź , bo Fiat zaprojektował swój system > hydraulicznego sterowania .... który moim zdaniem w krytycznym > momencie załapywania sorzęgła nie trzyma ciśnienia i powoduje > wibracje .... Nie wiem czy wiesz ale już w 125 p był hydrauliczny sposób wysprzęglania a także w polonezach więc to już stary wynalazek i nic tam nie szarpało ale był to system bardzo awaryjny, hydrauliczny siłownik siadał przeważnie co roku i zawsze zimą ale wtedy wyciekał z niego płyn. pompy hamulcowe też były bardzo nietrwałe w tych autach. > możecie mnie uznać za wariata ale zacząłem pompowac pedałem sprzęgła > .... robiłem tak .... w momencie kiedy wiedziałem ,że zacznie > szarpać ( userzy PII to wiedzą) zacząłem lekko pompowac 2-3 razy > ( jak ABS na hamulcach) i mówię wam nie szarpnął mi ani razu > bez pompowania szarpał .... profilaktycznie przez tydzien z > rana ok. 10-15 s przed odpaleniem pompowałem sprzęgłem tak jak > przy odpowietrzaniu hamulców .... i z wynikiem rewelacyjnym > sprzęgło przestało mi w ogóle szarpać nie trzeba już używać > pompowania przy ruszaniu może to przypadek ale warto > spróbować .... > Do roboty beta testerzy ... metoda jest całkowicie bezpieczna > Pozdro !!! Skoro jednak coś wycziłeś to warto się tym zainteresować, możliwe że w końcu dojdziemy jak to zlikwidować bo czasem mi wstyd jak mi autko skacze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 no i za Chiny niewiedziec czemu po wymianie > sprzegla przestalo szarpac A zrobiłeś przepisowe 10 kkm ? bo u mnie zaczęło szarpać ok. 10 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > A ile masz przejechane bo u mnie zaczęło ok. 10 kkm .... Prawie 9 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > u mnie np. tarcza i docisk byly > zuzyte nierownomiernie To pewnie wina wspomagania, ktore dzialalo tylko w jedna strone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Prawie 9 tys. To wkrótce zacznie szarpać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Nie wiem czy wiesz ale już w 125 p był hydrauliczny sposób > wysprzęglania a także w polonezach więc to już stary wynalazek .... Mówiąc szczerze nie wiedziałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Zarowno ja jak i Ty nie doczekalismy gdy po wymianie znow zaczelo > szarpac > A byli tacy na kaciku, ktorzy sie tym chwalili a nie mowie, ze by nie zaczelo, ale przeciez uklad wlaczania byl ciegle ten sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > a nie mowie, ze by nie zaczelo, ale przeciez uklad wlaczania byl > ciegle ten sam Może potrzebuje czasu , żeby się ułożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > no i za Chiny niewiedziec czemu po wymianie > A zrobiłeś przepisowe 10 kkm ? bo u mnie zaczęło szarpać ok. 10 > kkm nie ale... jakby to byla sprawa stricte wlaczania, to by szarpalo i nowe, bo u mnie to nawet nikt ukladu nie rozpinal, tylko odlaczyl silownik od skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > To pewnie wina wspomagania, ktore dzialalo tylko w jedna strone dzialalo w obie, ale jedna sobie zawsze bardziej upatrywalo swoja droga to g... jakich malo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Może potrzebuje czasu , żeby się ułożyć Raczej wylozyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > odlaczyl silownik od skrzyni ale jednak siłownik zdjęli i mógł się rozprężyc maksymalnie założony zawsze jest czymś zblokowany .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > dzialalo w obie, ale jedna sobie zawsze bardziej upatrywalo Ja tam twierdze, ze to Twoja subiektywna opinia kawalera > swoja droga to g... jakich malo G nie g ale przy oponach 215 sie przydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > ale jednak siłownik zdjęli i mógł się rozprężyc maksymalnie > założony zawsze jest czymś zblokowany .... formalnie masz racje, ale niesadze... chyba, ze przymiemy za fakt, ze sterownik dewastuje tarcze i docisk, bo np. szarpie w roznych kierunkach, tak np. jest w SC 1.1, w ktorym wyrabiaja sie tuleje prowadzace lape Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Ja tam twierdze, ze to Twoja subiektywna opinia kawalera tworza sie nowe podzialy > G nie g ale przy oponach 215 sie przydaje trzeba byc silnym i sie nie dac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > kierunkach, tak np. jest w SC 1.1, w ktorym wyrabiaja sie tuleje > prowadzace lape Może być tak , że jednak hydraulika daje dużą siłe , rzeczywiście po siakims czasie ( odpwiednim do przejechania ok.10 kkm) plastikowe tuleje łapy mają już lekki luz i sprzęgło zaczyna szarpać ....masz siakieś foty tego twojego zużytego sprzęgła ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMAN Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Mówiąc szczerze nie wiedziałem Nie ważne, ważne żeby wreszcie rozwiązać zagadkę, Pawcio zdezerterował po pierwszej wymianie tarczy, Bartek podobnie i jeszcze kupił jakieś wspaniałe auto i dalej nic nie wiemy, dla tych panów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > ....masz siakieś foty tego twojego zużytego sprzęgła ? Masz >>moje<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Może być tak , że jednak hydraulika daje dużą siłe , rzeczywiście po > siakims czasie ( odpwiednim do przejechania ok.10 kkm) > plastikowe tuleje łapy mają już lekki luz i sprzęgło zaczyna > szarpać ....masz siakieś foty tego twojego zużytego sprzęgła ? niestety nie mam, ale bylo nierownomiernie wytarte, co w _normalnych_ sprzeglach zazwyczaj powoduje szarpanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pachala Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 mam przejechane 11 tys. km , wiecie kiedy mi szarpie ??? ( kilka razy się zdarzyło ) i zawsze kiedy ruszałem troszkę z górki ... ( nie na płaskim nie pod górę , ale na pochyleniu ) mam taki wyjazd z pracy na drogę główną i tam mi niekiedy szarpnie... reasumując wtedy gdy się już delikatnie toczy do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > mam przejechane 11 tys. km , wiecie kiedy mi szarpie ??? ( kilka > razy się zdarzyło ) i zawsze kiedy ruszałem troszkę z górki ... > ( nie na płaskim nie pod górę , ale na pochyleniu ) mam taki > wyjazd z pracy na drogę główną i tam mi niekiedy szarpnie... > reasumując wtedy gdy się już delikatnie toczy do przodu tak jest wtedy jest najbardziej odczuwalne .... toczysz się wrzucasz jedynkę .... i wtedy przy puszczaniu dostaje drgań .... lubi także szarpnąć na zupełnie zimnym silniku jak z dwójki ruszasz to w ogóle nie szarpie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrisL Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Nie wiem czy wiesz ale już w 125 p był hydrauliczny sposób > wysprzęglania a także w polonezach więc to już stary wynalazek i > nic tam nie szarpało ale był to system bardzo awaryjny, Był też w Skodach 105, 120 itd. Z własnych obserwacji (troche kkm przjechane tym modelem Skody) nigdy tam nie miałem problemów z szarpaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrisL Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > ale jednak siłownik zdjęli i mógł się rozprężyc maksymalnie > założony zawsze jest czymś zblokowany .... Hmm czyżby coś w tym było. Od czasu jak posiadam Punto odpinałem ten siłownik już ze dwa razy i jak do tej pory nie wiem co to znaczy szarpanie sprzęgła. Co nie zmnienia faktu że sprzęgło mam do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piohol Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > niestety nie mam, ale bylo nierownomiernie wytarte, co w _normalnych_ To nierównomierne wytarcie spowodowane było wcześniejszym rozpadem łożyska i nieosiowym przenoszeniem siły na docisk sprzegła spowodowane przemieszczeniem pierścienia wewn. łożyska. W skrajnie niekorzystnych warunkach tarł po docisku zamiast się z nim obracać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > To nierównomierne wytarcie spowodowane było wcześniejszym rozpadem > łożyska i nieosiowym przenoszeniem siły na docisk sprzegła > spowodowane przemieszczeniem pierścienia wewn. łożyska. W > skrajnie niekorzystnych warunkach tarł po docisku zamiast się z > nim obracać. nie tarl po docisku, a rozsypalo sie bo odpadlo jedno z "uch", za ktore chwyta lapa sprzegla... akurat sprezyne mialem w bardzo dobrym stanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > Hmm czyżby coś w tym było. > Od czasu jak posiadam Punto odpinałem ten siłownik już ze dwa razy i > jak do tej pory nie wiem co to znaczy szarpanie sprzęgła. > Co nie zmnienia faktu że sprzęgło mam do wymiany w 1.2 16V ten problem w zasadzie nie wystepuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarosław Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 Nie chcialbym nikogo obrazić swoja niewiedzą, ale nie tak dawno mialem w ASO uzdatniane szarpiące sprzęgło. Wymieniono silownik, co oczywiście nie pomogło. Ale. Ostatnio byłem w innym ASO, zapoznałem ich z objawami i .... Facet bez mrugnięcia okiem powiedział "normalka, tarcza sie klei, przyjjedź pan sie zrobi". O nic sie nie pytałem, bo i tak bym nie zrozumiał, jjadę pod koniec miesiaca na przegląd maja zrobiić. A jeszcze chciałem dodać, że z tym ruszaniem z górki lub pod górkę cos jest. Garaż mam pod domem i jest bardzo stromy zjazd, więc codziennie "ostro na wsteczym z rana klub" i nigdy nie szarpie. Dojeżdżam do ulicy, włączam sie do ruchu - szarpie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe_00 Napisano 19 Lutego 2005 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > powiedział "normalka, tarcza sie klei, przyjjedź pan sie zrobi". No to monitoruj sprawę i wypytaj po akcji co zrobili ciekawy jestem czy to mechanik wariat czy coś wie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 koniecznie sie dopytaj co beda robic... dla dobra potomnych moj mechanik mowil, ze szarpia Valeo, a te AP sa mieciutkie i nic nie szarpia... oczywiscie mialem AP i szarpalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > No to monitoruj sprawę i wypytaj po akcji co zrobili ciekawy jestem > czy to mechanik wariat czy coś wie moja ciotka miala kiedys akcje, przeszkadzal jej w montazu szafki zawor, ktory wystawal "na pokoj"... zawolala hydraulika, a ten popatrzyl, wzial klucz i przekrecil zawor do gory ... moja ciotka do niego w te slowa: to juz wszystko, to tyle a on do niej: trzeba miec wiedze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrisL Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > w 1.2 16V ten problem w zasadzie nie wystepuje A to jest właśnie ciekawe bo przecież oprócz rozmiaru cały system jest taki sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > A to jest właśnie ciekawe bo przecież oprócz rozmiaru cały system > jest taki sam. wiesz, teraz glowy nie dam, ale chyba inna jest mimo wszystko pompa i silownik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrisL Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > wiesz, teraz glowy nie dam, ale chyba inna jest mimo wszystko pompa i > silownik No fakt tak sobie teraz popatrzyłem i wygląda na to że siłownik, przewód i cylinder maja inne oznaczenia. Ciekawe czym to się różni na pewno nie ceną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > No fakt tak sobie teraz popatrzyłem i wygląda na to że siłownik, > przewód i cylinder maja inne oznaczenia. > Ciekawe czym to się różni na pewno nie ceną ciekawe jak bylo by z zastosowaniem jednego zamiast drugiego, bo jakkolwiek skrzynie sa te same, to obudowy sprzegiel chyba juz nie... no, ale nie chce mi sie sprawdzac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrisL Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > ciekawe jak bylo by z zastosowaniem jednego zamiast drugiego, bo > jakkolwiek skrzynie sa te same, to obudowy sprzegiel chyba juz > nie... no, ale nie chce mi sie sprawdzac Trzeba by było sprawdzić wymiary, rozstaw itd. Ciekawe jest to że siłownik i cylinder mają tą samą cenę w obu modelach a juz przewód jest droższy i to w 8V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puntomaniak Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 A mnie sie wydaje że możesz mieć racje.moze to paradoks ale ostatnio na postoju tak sobie "pompowałem" sprzęgłem w celu odsłuchania jak to sobie raz poraz poskrzypuje i jak na ironię losu sprzęgło jakoś mi sie uspokoiło.Może przypadek ale daje do zastanowienia.Zobaczymy co bedzie dalej.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 19 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2005 > w 1.2 16V ten problem w zasadzie nie wystepuje W moim występował - tzn. mam 100% pewności czy to dokładnie to samo, ale z wcześniejszych dyskusji wynikało, że raczej tak. Co ciekawe - szarpanie ustało po kilku przejażdżkach po Karpaczu. Ze względu na nieszczęśliwy splot różnych okoliczności parę razy sprzęgło zostało przypalone (tak, że w kabinie było czuć smrodek) i od tego momentu aż do końca (tzn. przez następne 5 miesięcy i 12-13 kkm) już nie szarpało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 20 Lutego 2005 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2005 ja mam na te dolegliwosc inna rewcepte- mniej radykalna : wyzsze obroty i szybkie puszczanie pedalu i dalej dodawanie gazu. fakt ze ja mam na linke i niczego podpompowac sobie nie moge. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.