Parowoz Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 Jak będzie róznica w amorkach bilstein B4 a wersją B6 warto troche dopłacić do B6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4pillar Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Jak będzie róznica w amorkach bilstein B4 a wersją B6 warto troche dopłacić do B6 B4 to zamienniki. B6 są już inne. Mają grube rury, są rozbieralne, podobno naprawialne. Można regulować ciśnienie gazu. Będą twardsze ale długość jest ta sama (wysokość auta). IMHO warto. Prowadzenie na plus. Jednak kosztem komfortu. I wielki plus za to, że się nie zużywają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Jak będzie róznica w amorkach bilstein B4 a wersją B6 warto troche dopłacić do B6 B4 to zamiennik oryginalnego zamortyzatora. B6 jest to wersja utwardzona. Jak lubisz twardziej to tak. Jak cenisz komfort to nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Parowoz Napisano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > B4 to zamienniki. > B6 są już inne. Mają grube rury, są rozbieralne, podobno naprawialne. Można regulować ciśnienie > gazu. Będą twardsze ale długość jest ta sama (wysokość auta). > IMHO warto. Prowadzenie na plus. Jednak kosztem komfortu. I wielki plus za to, że się nie zużywają. czyli co mająjakieś pokrętełko do regulacjii ciśnienia i można zrobić bardziej komfortowo lub bardzej sportowo. Bardzo odczuwalna bedzie różnica w komforcie dla podruzującej rodzinki w sumie dużym autem bo wkładał bede do A6 kombi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4pillar Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > czyli co mająjakieś pokrętełko do regulacjii ciśnienia i można zrobić bardziej komfortowo lub > bardzej sportowo. nie, tylko w serwisie, a i to tylko specjalistycznym, osobiście nic nie modziłem > Bardzo odczuwalna bedzie różnica w komforcie dla podruzującej rodzinki w sumie dużym autem bo > wkładał bede do A6 kombi u mnie jest odczuwalna, auto kompakt, znam wszystkie dziury w drodze do pracy, jest inaczej, bardziej pracuje karoseria, wychyły wahaczy są mniejsze, jedziesz jakby igłą po płycie gramofonowej, masz na aucie odwzorowanie drogi ale, daje się pojechać 1500 km i nie ma jakiegoś większego zmęczenia niż innym samochodem z normalnym zawieszeniem, ale drogi typu tarka to masakra, takiej nawierzchni nie wybierają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Jak będzie róznica w amorkach bilstein B4 a wersją B6 warto troche dopłacić do B6 to są zdecydowanie dwa różne amortyzatory. B4-seria, zamiennik, gazowo-olejowy B6- usportowiona seria, zamiennik, gazowo-olejowy, konstrukcja upside-down (ale to zależy od konkretnego auta). Jak lubisz jeździć szybciej to polecam B6. Pogorszenie komfortu niewielkie, polepszenie prowadzenia niebo a ziemia. Pamiętaj, że to jest amortyzator (teoretycznie) do seryjnej sprężyny. Po obniżeniu tracisz gwarancję (teoretycznie). Do obniżeń jest B8. Charakterystyka podobna jak B6 ale krótszy skok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > czyli co mająjakieś pokrętełko do regulacjii ciśnienia i można zrobić bardziej komfortowo lub > bardzej sportowo. Nie są regulowane w ten sposób. Jest w nich możliwość regenerowania w serwisie. Przy takiej regeneracji można zmienić charakterystykę (zmiana zaworów). > Bardzo odczuwalna bedzie różnica w komforcie dla podruzującej rodzinki w sumie dużym autem bo > wkładał bede do A6 kombi Sprawdź kto produkuje oryginały bo w Audi w mocniejszych silnikach może się okazać że w serii masz B6 W dużym i ciężkim aucie będzie fajnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Jak będzie róznica w amorkach bilstein B4 a wersją B6 warto troche dopłacić do B6 ... A jaka jest konkretnie różnica w cenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Parowoz Napisano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > to są zdecydowanie dwa różne amortyzatory. > B4-seria, zamiennik, gazowo-olejowy > B6- usportowiona seria, zamiennik, gazowo-olejowy, konstrukcja upside-down (ale to zależy od > konkretnego auta). > Jak lubisz jeździć szybciej to polecam B6. Pogorszenie komfortu niewielkie, polepszenie prowadzenia > niebo a ziemia. > Pamiętaj, że to jest amortyzator (teoretycznie) do seryjnej sprężyny. Po obniżeniu tracisz > gwarancję (teoretycznie). > Do obniżeń jest B8. Charakterystyka podobna jak B6 ale krótszy skok. No i dalej dylemat. Pamiętam jak miałem te B6 kiedyś na przodzie w octawce to właśnie trakcja sie polepszyła ale na komforcie jakoś róznicy niebyło. Tym autem głównie jeżdzi żona z dzieciakami po mieście i czasami jakieś wypady poza miasto rodzinne więc co da rade po zamontowaniu tych B6 czy lepiej pozostawić tak jak jest i dać B4 bo po dwóch ostatnich wypowiedziach zgłupiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > A jaka jest konkretnie różnica w cenie ? zależy od konkretnego modelu. od +50 do +250% ceny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Parowoz Napisano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > A jaka jest konkretnie różnica w cenie ? jakieś 300zł na całym komplecie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > No i dalej dylemat. > Pamiętam jak miałem te B6 kiedyś na przodzie w octawce to właśnie trakcja sie polepszyła ale na > komforcie jakoś róznicy niebyło. bo to nie jest stricte sportowy amortyzator tylko lekko usportowiony. Żaden wyczyn robiący taczkę z limuzyny tylko lekko poprawiona seria. Ale mądrze poprawiona. Policz sobie czy rzeczywiście różnica w cenie jest tak mała > Tym autem głównie jeżdzi żona z dzieciakami po mieście i czasami jakieś wypady poza miasto rodzinne > więc co da rade po zamontowaniu tych B6 czy lepiej pozostawić tak jak jest i dać B4 bo po > dwóch ostatnich wypowiedziach zgłupiałem B4 lubią się psuć. B6 jest bardzo trwały. Może ci się to opłacić jeśli nie sprzedasz szybko auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > jakieś 300zł na całym komplecie tak mało? sprawdź czy przypadkiem nie porównujesz ceny kompletu na oś z ceną jednej sztuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4pillar Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > jakieś 300zł na całym komplecie Ja bym brał zwłaszcza, że wahacze i opony dłużej posłużą W mieście to najgorsze są progi (trzeba zwalniać bardziej niż inni), krawężniki (tu może się skończyć pogięciem felgi) i wspomniana tarka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Ja bym brał zwłaszcza, że wahacze i opony dłużej posłużą > W mieście to najgorsze są progi (trzeba zwalniać bardziej niż inni), Po co? Przecież on nie obniża zawieszenia ani nie utwardza go. krawężniki (tu może się > skończyć pogięciem felgi) i wspomniana tarka. j.w. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Ja bym brał zwłaszcza, że wahacze i opony dłużej posłużą Niby dlaczego mają dłuzej posłużyc na B6? Bo jakoś wg mnie będzie dokładnie odwortnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4pillar Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Po co? Przecież on nie obniża zawieszenia ani nie utwardza go. Na Audi się nie znam. U mnie zawieszenie zrobiło się twardsze. Amortyzator nie tylko ma inną siłę tłumienia ale przez spore ciśnienie wprowadza siłę zależną od wychylenia, taka dodatkowa sprężyna gazowa. Co więcej chyba jest progresywny i taki wskok na krawężnik trzeba robic ostrożnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Na Audi się nie znam. U mnie zawieszenie zrobiło się twardsze. Amortyzator nie tylko ma inną siłę > tłumienia ale przez spore ciśnienie wprowadza siłę zależną od wychylenia, taka dodatkowa > sprężyna gazowa. > Co więcej chyba jest progresywny i taki wskok na krawężnik trzeba robic ostrożnie. 1. w jakim samochodzie to miałeś? 2. czy na seryjnej sprężynie? 3. czy aby na pewno miałeś amorki seryjnej twardości? Bo coś mi tu śmierdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Po co? Przecież on nie obniża zawieszenia ani nie utwardza go. hmm....w 147 przerobiłem serię, B6 i Koni Sporty. B6 były z grubsza tak twarde jak Koni "dokręcone" na jakieś 80%. Seria to w porównaniu z tym był mega tapczan. Więc jak nie utwardza skoro utwardza? B6 miałem też w 166. I różnica między serią a B6 była, hmmm...kolosalna to dobre słowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > hmm....w 147 przerobiłem serię, B6 i Koni Sporty ... Mam w accordzie żółte koni z krótszymi sprężynami i drugi raz absolutnie bym ich nie założył. Dlatego pytam o cenę b6 bo zbliża się kres koni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > hmm....w 147 przerobiłem serię, B6 i Koni Sporty. B6 były z grubsza tak twarde jak Koni "dokręcone" > na jakieś 80%. Seria to w porównaniu z tym był mega tapczan. > Więc jak nie utwardza skoro utwardza? > B6 miałem też w 166. I różnica między serią a B6 była, hmmm...kolosalna to dobre słowo Kolega miał koni sport w swojej beemce. Ten amortyzator jest tak dziwny, że nikomu go nie polecę. Na drobnych nierównościach jak taczka a na głębszych uskokach dobijały amorki tak że szorował miską. Mam serię B6 u siebie. Na seryjnej sprężynie. Jeździ się wygodnie. Znaczy jeździło bo założyłem poliuretany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Kolega miał koni sport w swojej beemce. > Ten amortyzator jest tak dziwny, że nikomu go nie polecę. Na drobnych nierównościach jak taczka a > na głębszych uskokach dobijały amorki tak że szorował miską. > Mam serię B6 u siebie. Na seryjnej sprężynie. Jeździ się wygodnie. > Znaczy jeździło bo założyłem poliuretany bo Koni bardzo cięzko jest dobrze ustawić, i to wymaga poświęcenia czasu. Ale to nie był ich główny kłopot - był nim brak trzymania ustawień przez dłuższy czas. Dlatego bez żalu się z nimi rozstałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > jakieś 300zł na całym komplecie jestes pewien? ja obstawiam 1300. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Parowoz Napisano 27 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > jestes pewien? ja obstawiam 1300. Też jestem zdziwiony jutro mam mieć dokładne ceny. Jak będzie duża różnica to zostane przy B4 no chyba że polecacie coś lepszego w podobnych cenach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Też jestem zdziwiony jutro mam mieć dokładne ceny. > Jak będzie duża różnica to zostane przy B4 no chyba że polecacie coś lepszego w podobnych cenach Sachs Tourning Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Jak będzie róznica w amorkach bilstein B4 a wersją B6 warto troche dopłacić do B6 B4 to zwykłe seryjne amorki, a B6 wzmocnione. Z mojego doświadczenia wynika że warto dopłacić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > bo to nie jest stricte sportowy amortyzator tylko lekko usportowiony. Żaden wyczyn robiący taczkę z > limuzyny tylko lekko poprawiona seria. zależy jakie B6, może też byc B6 na grubym tłoku (B46) a wtedy już jest trochę taczka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4pillar Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > 1. w jakim samochodzie to miałeś? Mam. W Stilo z podpisu. > 2. czy na seryjnej sprężynie? Tak, na pewno. > 3. czy aby na pewno miałeś amorki seryjnej twardości? Tak. Takie jak przyszły. Ale siła sprężynowania jest większa niż seryjnego amora. Auto stoi normalnie a nie jak w Stilo JTD szoruje miską o asfalt bo fabryczne sprężyny są robione z wieszaków. Mi to pasuje. Dopuszczam taką możliwość, że seryjnie dobrane ciśnienie nie jest równoważne serii. > Bo coś mi tu śmierdzi. Mi czasem też. Jak przez nieuwagę stanę nad studzienką Albo jest tak jak koNik pisał i są różne wersje B6. Ja mam z grubym tłokiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Jak lubisz jeździć szybciej to polecam B6. Pogorszenie komfortu niewielkie, polepszenie prowadzenia > niebo a ziemia. oj.... czy takie niewielkie to pogorszenie komfortu to nie wiem. Mialem B6 w poprzedniej prelude ale po paru miesiacach zamienilem na oryginaly bo juz nie moglem wyrobic z wypadajacymi plombami w zebach. To co odczulem po przesiadce to ulga-max , w koncu dalo sie normalnie jezdzic po naszych pieknych dziurawych drogach ... Sprzedalem B6 potem kolesiowi ktory chcial miec twardsze sprezyny, uprzedzalem go ze dostanie to co chcial ale mowil ze luzik. Po Tygodniu od montazu przyslal mi maila ze juz wie o co mi chodzilo i ze faktycznie jest konkretnie twardo, bardziej niz sadzil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > oj.... czy takie niewielkie to pogorszenie komfortu to nie wiem. Mialem B6 w poprzedniej prelude > ale po paru miesiacach zamienilem na oryginaly bo juz nie moglem wyrobic z wypadajacymi > plombami w zebach. To co odczulem po przesiadce to ulga-max , w koncu dalo sie normalnie > jezdzic po naszych pieknych dziurawych drogach ... > Sprzedalem B6 potem kolesiowi ktory chcial miec twardsze sprezyny, uprzedzalem go ze dostanie to co > chcial ale mowil ze luzik. Po Tygodniu od montazu przyslal mi maila ze juz wie o co mi > chodzilo i ze faktycznie jest konkretnie twardo, bardziej niz sadzil bez przesady. b6 była montowana w niektórych samochodach seryjnie i nie mówie tu o jakichś mega sportowych wozach. napewno zawieszenie jest bardziej sprężyste ale 'wypadające plomby" mocna przesada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > bez przesady. > b6 była montowana w niektórych samochodach seryjnie i nie mówie tu o jakichś mega sportowych > wozach. napewno zawieszenie jest bardziej sprężyste ale 'wypadające plomby" mocna przesada. Pamiętaj że na subiektywne odczuwanie twardości zawieszenia wpływają też opony, to ile auto waży, jakie ma fotele itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 jakie auto?? w sumie jutro moge spojrzec jak sie ksztaltuja ceny i z ciekawosci z checia porownam oferte ktora masz ze swoja oferta.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > Pamiętaj że na subiektywne odczuwanie twardości zawieszenia wpływają też opony, to ile auto waży, > jakie ma fotele itd. no ale jak zmienił amortyzatory to reszty chyba nie zmieniał? B6 jest na prawdę w kilku popularnych furach montowane w serii. A co ciekawsze w niektórych pakietach w BMW E36 montowali w serii B8 czyli te o krótszym skoku. I jakoś betonowego zawieszenia nie odczułem. I ja wiem jak działa sztywne zawieszenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 27 Września 2012 Udostępnij Napisano 27 Września 2012 > no ale jak zmienił amortyzatory to reszty chyba nie zmieniał? > B6 jest na prawdę w kilku popularnych furach montowane w serii. > A co ciekawsze w niektórych pakietach w BMW E36 montowali w serii B8 czyli te o krótszym skoku. I > jakoś betonowego zawieszenia nie odczułem. > I ja wiem jak działa sztywne zawieszenie. Chodzi mi o to że sportowe zawieszenie w aucie klasy np A6 to całkiem inna bajka niż w Integra TypeR - nawet jeśli w obu będą B6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Parowoz Napisano 28 Września 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2012 > jakie auto?? w sumie jutro moge spojrzec jak sie ksztaltuja ceny i z ciekawosci z checia porownam > oferte ktora masz ze swoja oferta.. Pacjent ta audi A6 1998rok silnik 2.5TDI 150 koni Potrzeba amory przód i tył osłony odboje Amorki B4 mam za 700zł za cały komplet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 28 Września 2012 Udostępnij Napisano 28 Września 2012 > Pacjent ta audi A6 1998rok silnik 2.5TDI 150 koni > Potrzeba amory przód i tył osłony odboje > Amorki B4 mam za 700zł za cały komplet. obstawiam,że b6 bedzie kosztować powyżej 2000:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 28 Września 2012 Udostępnij Napisano 28 Września 2012 komplet b6 tak jak napisal kojdus kolo 2 tysiecy, komplet b4 jakbym sie dobrze ogarnal to wyszedlby w okolicach kwoty ktora podales... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Września 2012 Udostępnij Napisano 28 Września 2012 > obstawiam,że b6 bedzie kosztować powyżej 2000:) zalezy jakie - zwykłe b36 (cienkie tłoczysko) to tak. Grube tłoczysko przykładowo do Łady (B46) to w sklepie 4300zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.