skalek Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Witam Od jakiegoś czasu zaczęła świecić kontrolka ABS w mojej Vectrze. Po zgaszeniu i ponownym ruszaniu kontrolka gasła. I nie świeciła sie znowu. Komp pokazał błędy 00039 - Nieprawidłowy sygnał sensora prędkości lewgo przedniego koła Nie występuje 00025 - Uszkodzony ząb na kole sensora Nie występuje Ostatnio zauważyłem, że zapala się przy jeździe powyżej 100km/h przy w miarę jednostajnej jeździe. Przy jeździe po mieście czy z mniejszymi prędkościami błąd nie występuje. Sprawdziłem koronkę i widać na niej ząb czasu ale zęby są całe. Co radzicie sprawdzić ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozma Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > Co radzicie sprawdzić ? Pompę ABS, a właściwie jej sterownik. Na 90% to to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > Pompę ABS, a właściwie jej sterownik. Na 90% to to. Możesz coś więcej napisać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > Możesz coś więcej napisać? Pewnie chodzi o zimne luty na płycie sterownika na VKP była nawet porada z ładnymi fotkami jak to naprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > Pewnie chodzi o zimne luty na płycie sterownika na VKP była nawet porada z ładnymi fotkami jak to > naprawić. o widzisz poszukam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > o widzisz poszukam Jakbyś tak czasem nie potrafił znalezć to TUTAJ wsio jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 13 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2012 > Jakbyś tak czasem nie potrafił znalezć to TUTAJ wsio jest Dziękuje za troskę, ale znalazłem bez pomocy U mnie występuja zupełnie inne błędy niż podane w poście, dalej szukac problemu po stronie sterownika czy może jednak czujnik przy kole lub koronka lewego koła szwankuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozma Napisano 13 Października 2012 Udostępnij Napisano 13 Października 2012 > Dziękuje za troskę, ale znalazłem bez pomocy > U mnie występuja zupełnie inne błędy niż podane w poście, dalej szukac problemu po stronie > sterownika czy może jednak czujnik przy kole lub koronka lewego koła szwankuje Przeczyścić nie zaszkodzi, ale u mnie był walnięty sterownik i komp pokazywał bzdury właśnie typu, że któryś czujnik jest uszkodzony. A sam czujnik możesz sprawdzić multimetrem, nie pamiętam dokładnie wartości, ale na necie gdzieś na pewno jest. I wtedy masz pewność co do czujnika. Ewentualnie napisz priva do użytkownika beast, on Ci na pewno podpowie jak to pomierzyć. A, i efekty będą się stopniowo pogłębiać. Teraz szwankuje Ci raz na jakiś czas, potem będzie coraz częściej, potem będzie permanentnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Przeczyścić nie zaszkodzi, najpierw pomierzę czujnik potem luty będę w sterowniku poprawiał > Teraz szwankuje Ci raz na jakiś czas, potem będzie coraz > częściej, potem będzie permanentnie. Ale dlaczego zawsze i tylko przy prędkościach powyżej 100 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 Zęby są cale...A pękniecia nie ma na niej...? Też mialem taki sam problem...tyle,że u mnie powyżej 60km/h sie wlączała kontrolka.Myslalem ze to sterownik KH,bo koronki wygladały ok.Az pewnego dnia grzebiac przy aucie zauwazylem delikatne pekniecie.Wymienilem i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 16 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Zęby są cale...A pękniecia nie ma na niej...? no właśnie jest pęknięcie na całej długości między zebami > .Wymienilem i jest ok. Jak ta koronke wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RobertV664 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > no właśnie jest pęknięcie na całej długości między zebami > Jak ta koronke wymienić Demontujesz przegub, zbijasz a właściwie ściągasz uszkodzoną koronkę i nabijasz delikatnie nową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 17 Października 2012 Udostępnij Napisano 17 Października 2012 > Demontujesz przegub, zbijasz a właściwie ściągasz uszkodzoną koronkę i nabijasz delikatnie nową No to już masz winowajce Tak jak napisal wczesniej kolega,operacja zajmie jakies 30min.Przegub wystarczy aby wybic,nie trzeba go demontowac.Oczysc papierem/szczotką miejsce montazu.Nasmaruj nową koronkę i delikatnie wbijaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 18 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2012 Możesz dokładniej opisać operację przegubów jeszcze nie demontowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 18 Października 2012 Udostępnij Napisano 18 Października 2012 > Możesz dokładniej opisać operację przegubów jeszcze nie demontowałem -Sciagasz koło -sciagasz ta oslonke ze sruby przegubu -sciagasz zawleczke,odkrecasz kluczem srube przegubu -odkrecasz koncowkę drązka -odkrecasz stabilizator -odkrecasz srubę tą pod spodem co trzyma zwrotnice ze sworzniem -pociagasz kolumne do siebie by wyleciala koncowka przegubu -demontujesz i montujesz koronke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 19 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2012 > -Sciagasz koło ... > ... demontujesz i montujesz koronke dokładniej sie nie dało dziękuję bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maoie Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 Tutaj masz obrazkowo pokazane dla AF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > Tutaj masz obrazkowo pokazane dla AF dzięki Jednak słowo pisane poprzednika dokładniej to obrazowało Na razie czekam aby przyszła zamówiona koronka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boniek82 Napisano 27 Października 2012 Udostępnij Napisano 27 Października 2012 > dzięki Jednak słowo pisane poprzednika dokładniej to obrazowało Na razie czekam aby przyszła > zamówiona koronka Podczas montażu koronki istnieje prawdopodobieństwo jej pęknięcia. Miałem ten sam problem co Ty i postanowiłem wymienić cały przegub. Koszt troszke większy a radość z nieświecącej kontrolki bezcenna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > Podczas montażu koronki istnieje prawdopodobieństwo jej pęknięcia. Miałem ten sam problem co Ty i > postanowiłem wymienić cały przegub. Koszt troszke większy a radość z nieświecącej kontrolki > bezcenna. Jak zakupiłem koronkę (10 zeta gdyż sprzedawca ściągną ją z przegubu który miał w sklepie) ale jej nie założyłem i kontrolka przestała sie pojawiać Jaki klucz jest potrzebny do odkręcenia tej śruby trzymającej piastę pod deklem ? Nie mam takiego klucza w swoim arsenale i muszę zakupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 31 Października 2012 Udostępnij Napisano 31 Października 2012 Chyba 30tka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralfik77 Napisano 31 Października 2012 Udostępnij Napisano 31 Października 2012 A ta nakrętka pod tym kapturkiem jest dokręcana do oporu, czy trzeba zostawić trochę luzu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 31 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2012 > A ta nakrętka pod tym kapturkiem jest dokręcana do oporu, czy trzeba zostawić trochę luzu? Z tego co widziałem to do oporu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Jaki klucz jest potrzebny do odkręcenia > tej śruby trzymającej piastę pod deklem ? w AF była 30, koniecznie długa nasadka, zwykła nie łapie bajdełej: w podobnej sytuacji jak opisujesz wymieniłem oba przeguby oczywiście nie pochopnie, ich stan uzasadniał wymianę ;-) co do dokręcania... za Etzoldem (dla AF ) Quote: "Dokręcić nakrętkę koronową czopa półosi momentem 100 N-m. Samochód musi wtedy stać na podłożu, włączyć bieg i poprosić drugą osobę o wciśnięcie pedału hamulca. Następnie nakrętkę poluzować i ponownie dokręcić momentem 20 N-m. Od tego położenia dociągnąć jeszcze nakrętkę o kąt 80° (1/4 obrotu = 90°). Włożyć nową zawleczkę i zagiąć. Jeżeli zawleczka nie daje się włożyć dokręcić nakrętkę koronową do następnego otworu pod zawleczkę, jednak nie więcej niż o kąt 9°." fajnie, nie? :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > w AF była 30, koniecznie długa nasadka, zwykła nie łapie > bajdełej: w podobnej sytuacji jak opisujesz wymieniłem oba przeguby U mnie przeguby sa ok > oczywiście nie pochopnie, ich stan uzasadniał wymianę ;-) > co do dokręcania... za Etzoldem (dla AF ) ... > fajnie, nie? :-D Rozumiem dokręcić mocno ale nie za bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 To mam ten sam przypadek. Tyle, że w Astrze F. Od kiedy mam to auto, kontrolka ABS potrafi się zaświecić ot tak sobie. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika, wszystko wraca do normy. Teraz to już mi się nie chce ale wiosną obejrzę dokładnie koronki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kretul Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > Teraz to już mi się nie chce ale wiosną obejrzę dokładnie koronki Koronki jak koronki... Ja miałem przypadek że jeden z czujników miał przerwę, ale indukcyjnie dawał jakieś tam impulsy. Od biedy to działało ale co jakiś czas wywalało checka. Wymiana czujnika pomogła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.