DJ82 Napisano 13 Października 2012 Udostępnij Napisano 13 Października 2012 Witam! W moim Bravo mam takie cudo jak w temacie. Są trzy świece żarowe na wężu z płynem chłodzącym przekaźniki, bezpiecznik 70A. W FiatECUScan jest opcja "AUX heater relay" i po jej włączeniu nic się nie dzieje - nie słychać przekaźników a na świecach żarowych podgrzewacza nie pojawia się napięcie... Dzisiaj zacząłem szukać przyczyny, wyjąłem wszystkie trzy przekaźniki (czerwony, brązowy, czarny) podpiąłem bezpośrednio pod akumulator i o dziwo wszystkie sprawne słychać że działają. Jak jeden z przekaźników (brązowy) przełączyłem palcem w pozycje jak po załączeniu na świecach pojawił się prąd... czyli instalacja sprawna tylko ECU nie włącza przekaźników... Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak?? Możliwe jest że FiatECUScan nie obsługuje tej opcji?? Może ktoś to sprawdzić u siebie czy po włączeniu na świecach pojawia się napięcie?? Kiedy w ogóle te świece wspomagają silnik w dogrzewaniu płynu - poniżej jakiejś temperatury?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Witam! > W moim Bravo mam takie cudo jak w temacie. Są trzy świece żarowe na wężu z płynem chłodzącym > przekaźniki, bezpiecznik 70A. > W FiatECUScan jest opcja "AUX heater relay" i po jej włączeniu nic się nie dzieje - nie słychać > przekaźników a na świecach żarowych podgrzewacza nie pojawia się napięcie... > Dzisiaj zacząłem szukać przyczyny, wyjąłem wszystkie trzy przekaźniki (czerwony, brązowy, czarny) > podpiąłem bezpośrednio pod akumulator i o dziwo wszystkie sprawne słychać że działają. Jak > jeden z przekaźników (brązowy) przełączyłem palcem w pozycje jak po załączeniu na świecach > pojawił się prąd... czyli instalacja sprawna tylko ECU nie włącza przekaźników... > Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak?? Możliwe jest że FiatECUScan nie obsługuje tej opcji?? > Może ktoś to sprawdzić u siebie czy po włączeniu na świecach pojawia się napięcie?? Kiedy w > ogóle te świece wspomagają silnik w dogrzewaniu płynu - poniżej jakiejś temperatury?? Nie wiem dokładnie jak to jest we Fiatach , ale powinno być podobnie jak w Fordach. Musi zaistnieć kilka opcji. Moze smieszne ale silnik musi być uruchomiony , odbiorniki prądożerne powyłączane i temp zew niska ale nie wiem jaka. Tym steruje ECU i nie masz na to wpływu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Nie wiem dokładnie jak to jest we Fiatach , ale powinno być podobnie jak w Fordach. Musi zaistnieć > kilka opcji. Moze smieszne ale silnik musi być uruchomiony , odbiorniki prądożerne powyłączane > i temp zew niska ale nie wiem jaka. Tym steruje ECU i nie masz na to wpływu. No niby tak, ale skoro w opcjach programu diagnostycznego jest opcja testu to na chwile powinno się włączyć tak jak inne testy - wentylator, kontrolki itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > jeden z przekaźników (brązowy) przełączyłem palcem w pozycje jak po załączeniu na świecach > pojawił się prąd... czyli instalacja sprawna tylko ECU nie włącza przekaźników... > Kiedy w ogóle te świece wspomagają silnik w > dogrzewaniu płynu - poniżej jakiejś temperatury?? Wg. schematu podgrzewaniem nie steruje ECU , tylko jest osobny moduł podobny do przekaźnika do którego wchodzi sygnał z termistora umieszczonego gdzieś koło nagrzewnicy i dopiero on podaje sygnał na cewki przekaźników od świec . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Wg. schematu podgrzewaniem nie steruje ECU , tylko jest osobny moduł podobny do przekaźnika do > którego wchodzi sygnał z termistora umieszczonego gdzieś koło nagrzewnicy i dopiero on podaje > sygnał na cewki przekaźników od świec . No tak ale musi miec info że np tylna szyba jest wył lub inne odbiorniki, bo padnie altek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Wg. schematu podgrzewaniem nie steruje ECU , tylko jest osobny moduł podobny do przekaźnika do > którego wchodzi sygnał z termistora umieszczonego gdzieś koło nagrzewnicy i dopiero on podaje > sygnał na cewki przekaźników od świec . Ale skoro włączam test w FiatECUScan to i tak nie powinno mieć to znaczenia jaka test temp itd... > No tak ale musi miec info że np tylna szyba jest wył lub inne odbiorniki, bo padnie altek Alternator w JTD ma 100A a bezpiecznik do tego podgrzewacza 70A... Wydaje mi się że w BBMach skoro nie ma CAN do ECU nie wie kiedy np działa ogrzewanie tylnej szyby poza tym w zimę kiedy ten podgrzewacz jest potrzebny przeważnie jest włączone ogrzewanie tylnej szyby (i lusterek w moim przypadku) plus dmuchawa i wiadomo światła więc idąc tym tokiem myślenia ten podgrzewacz nigdy się nie włączy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Ale skoro włączam test w FiatECUScan to i tak nie powinno mieć to znaczenia jaka test temp itd... Niby tak , tyle że wg. Haynesa moduł sterujący tymi przekaźnikami jest połączony z pinem ECU od obrotomierza > Alternator w JTD ma 100A a bezpiecznik do tego podgrzewacza 70A... W moim jest nawet 120A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 Dla pewności jutro spróbuje na odpalonym silniku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 U mnie załącza grzanie po zapaleniu silnika i chyba tak grzeje z przerwami do 50 stopni.Steruje tym ECU ale mówię o Maryśce.Przekaźniki są elementami wykonawczymi sterownika silnika.Oczywiście ECU może włączać 1,2 lub 3 świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > U mnie załącza grzanie po zapaleniu silnika i chyba tak grzeje z przerwami do 50 stopni.Steruje tym > ECU ale mówię o Maryśce.Przekaźniki są elementami wykonawczymi sterownika silnika.Oczywiście > ECU może włączać 1,2 lub 3 świece. nie mam teraz kabla zeby sprawdzic jak u mnie FES wlacza ta opcje, ale: (u mnie): podgrzewacz zawsze grzeje plyn do 1 kreski ponizej polowy, grzeja zawsze wszystkie swiece. wlaczajac wszystkie odbiorniki pradu , podgrzewacz jest wylaczany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Dla pewności jutro spróbuje na odpalonym silniku... Faktycznie na odpalonym silniku świece grzeją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karaluch77 Napisano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 Witam. Odświeżę torcie temat. Kilka dni temu znalazłem u ciebie w Bravo 1.9JTD GT ów elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej (ten z trzema świecami żarowymi). Oczywiście sprawdziłem czy świece działają i oczywiście nie działały. Wykręciłem więc świece i zamontowałem nowe (stara tylko jedna była sprawna) ale układ nie ruszył. Znalazłem wspomniane wyżej trzy przekaźniki, sprawdziłem je i wymieniłem czarny, bo nie działał (po rozebraniu go, raz działał, raz nie działał, więc wstawiłem do bravo nowy). Niestety układ nie ruszył. Bezpiecznik ten 70A sprawdziłem oczywiście na samym początku. Chciałem jeszcze sprawdzić czujnik ten na wężu przed podgrzewaczem ze świecami ale kiepski tam dostęp. Zdjąłem więc tylko wtyczkę i sprawdziłem czy jeden z pinów ma masę i z ciekawości sprawdziłem, czy jest tam jakieś napięcie- było 0,6V. W miejsce czujnika wstawiłem potencjometr 1M i przeprowadziłem test. Układ nie ruszył. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Gdzie znajduje się ta główna centralka sterująca pracą tego układu? Czy faktycznie FiatECUScan władcza test tego podgrzewacza elektrycznego czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2012 Może schemat Ci troszkę pomorze.Co prawda od maryśki ale powinno być podobnie Sory za jakość ale to forum jest chore pod tym względem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karaluch77 Napisano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2012 Zielony TBG dziękuję za schemat. Naprawde mało czytelny, ale i tak pomógł. W bravo jest tylko jeden przewód więcej, który idzie od akumulatora do centralki sterującej (i nie ma żadnego bezpiecznika!) A u mnie było do naprawy: -spalone 2 świece, -zawieszający się przekaźnik 50A (346 na schemacie) -i... bezpiecznik (na schmacie 3A) dający plus od stacyjki do centralki i do przekaźnika sterującego (brązowego, na schemacie 348). Teraz po odpaleniu autka ( co prawda przy zerze na dworze) letnie powietrze zaczyna lecieć z nawiewów po 2-3 minutach :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaRo2k Napisano 21 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2012 w ktorym miejscu jest dokladnie tez bezpiecznik ? w samej skrzynce czy tych dodatkowych powyzej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.