Skocz do zawartości

Pompa paliwa albo spalony komputer, prosze o pomoc.


Konraddd

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem odpalic swoj drugi samochod poprzez kable. Zaczałem podłączac klamre plusowa do akum w Epice na włączonym silniku u przypadkowo dotknela mi obudowy od komputera ktora znajduje sie strasznie blisko. Zaiskrzyło poszedł dym obudowa sie przepalila i samochod zgasł. Teraz nie ma mozliwosci odpalenia go. I co dziewne nie slychac pompki paliwa. Teraz nie wiem czy komputer sie uszkodzil na amen czy jest gdzies bezpiecznik od pompki ktory sie spalil. Prosze o jakies rady.

Na zdjeciu widoczny komputer. Jak mozna tak zamontowac komputer bez zabezpieczenia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ba8d2646349adbd.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie przypadkiem sterownik od LPG ?

ECU samochodu znajduję się z prawej strony akumulatora ( duża czarna "wtyczka").

Po pierwsze proponuję zaznajomić się z instrukcją do samochodu - przynajmniej żebyś wiedział gdzie masz skrzynki z bezpiecznikami ( instr. do ściągnięcia ze strony Chevrolet Polska).

... masz dwie skrzynki z bezpiecznikami w Epice. Pierwsza "mała" znajduję się na bocznej ściance deski rozdzielczej - otwórz drzwi kierowcy i wszystko zrobi się jasne. Druga skrzynka "duża" znajduję się z prawej strony obudowy filtra powietrza - chyba jest nawet opisana 'Fuse Box' . W niej właśnie znajdują się bezpieczniki od pompy paliwa, główny bezpiecznik prądowy, od ECU itd... .

Uprzedzając pytanie, na odwrocie pokrywy tejże skrzynki jest opis, który bezpiecznik za co odpowiada.

Piszesz, że auta nie da się uruchomić - rozrusznik nie działa ? W ogóle coś się dzieję po przekręceniu kluczyka ? Jeżeli masz dostęp do jakiegokolwiek skanera ODB II, to podłącz - wtedy się okaże czy sterownik silnika działa.

P.S

Może oddaj samochód do warsztatu, żeby nie powiększyć strat... albo teściu niech pomoże...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wasze odpowiedzi. Wczoraj sprawdzałem bezpieczniki ale wszystkie małe. A od pompy paliwa to jest przekaznik i trudno mi okreslic czy jest on spalony. podmieniłem tez przekaznik ten z pompy na jakis inny o tych samych parametrach i nic. Wydawało mi sie ze jest to komputer, podobnie wyglada na allegro

A ten od ECU bezpiecznik to tak jak kolega w pierwszym poscie napisał, "czarna duza wtyczka" a pradowy.

Rozrusznik normalnie kreci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę cię sprawdź instrukcję INSTRUKCJA strona 256 i następne...

Sprawdź bezpieczniki od F6 do F9 / F13 / 14 / F30 /37/ 38 - przekaźniki R3 /9 .

Quote:

A ten od ECU bezpiecznik to tak jak kolega w pierwszym poscie napisał, "czarna duza wtyczka" a pradowy.


Tutaj nie wiem o co chciałeś zapytać czy stwierdziłeś ???

Wtyczka - konektor od sterownika silnika znajduję się z prawej strony akumulatora ( długa czarna wtyczka z odchylanym zabezpieczeniem).

Następna sprawa, koniecznie podłącz samochód pod jakis skaner diagnostyczny - jeżeli połączy się z ECU to jeden problem z głowy.

Na allegro jak kupisz komputer to i tak nie będzie działać w twoim samochodzie - trzeba zaprogramować immobilizer pod twoje kluczyki.

Jeżeli mimo wszystko okażę się, że twój sterownik silnika jest spalony, to można kupić z allegro - ale Musi być od tej samej wersji samochodu.

Zastanów się nad warsztatem, żeby nie narobić większych szkód.

AHA

W małej skrzynce z bezpiecznikami sprawdź F3, F7, F17 i F24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz. Zaraz wszystko sprawdze sam, a za godzine ma byc elektryk albo kogos z komputerem zalatwie.

Podlaczylem do klamry + klamre od kabla rozruchowego zsunela sie lekko i zaczepila (z drugiej strony kabli nic nie było podłączone, wszystko działo sie na włączonym silniku) o to cos za akumulatorem. Rzeczywiscie to nie jest chyba komputer samochodu bo komputer jest wlasnie po prawej stronie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zamontowaną instalację LPG ? Ten sterownik wygląda właśnie jak od LPG - mam wrażenie, że na zdjęciu widzę nawet wtyczkę diagnostyczną od instalacji.

Przy okazji zleć przeniesienie tego ECU, chociażby na drugą stronę akumulatora - przynajmniej jak następnym razem zrobisz zwarcie to nic się nie stanie. Albo sam to zrób jeśli czujesz się na siłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz zamontowaną instalację LPG ? Ten sterownik wygląda właśnie jak od LPG - mam wrażenie, że na

> zdjęciu widzę nawet wtyczkę diagnostyczną od instalacji.

> Przy okazji zleć przeniesienie tego ECU, chociażby na drugą stronę akumulatora - przynajmniej jak

> następnym razem zrobisz zwarcie to nic się nie stanie. Albo sam to zrób jeśli czujesz się na

> siłach.

Tak mam LPG i to jest wlasnie od gazu. Był mechanik ale wiedzial tyle co i ja. Ja dotknalem do sterownika gazu a nie ECU to bedzie to jakas roznica jak bedzie po drugiej stronie. Za godz jade podlaczyc go pod komputer do warsztatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, o których pisałem wcześniej ?

Wracając do sterownika LPG. Z tego co wiedzę, i kolega SebaSRS wspomniał, to masz tenże sterownik przykręcony do nadwozia samochodu ( lub pośrednio do niego). Tym samym obudowa sterownika jest podłączona do masy samochodu ( generalnie samochody mają na karoserii masę - chociaż niektóre amerykańskie mają '+' na karoserii.

Jeżeli zrobiłeś zwarcie klemą '+' na obudowe sterownika LPG '-' to wiadomo co się dalej dzieje.

W przypadku zamontowania sterownika po drugiej stronie akumulatora, tam gdzie masz kleme '-' ; zachowując obecny sposób montażu ( do nadwozia) unikasz zwarcia '+' z '-' .

Mimo wszystko ze swojej strony polecam całkowite zaizolowanie tego sterownika, jakąś gumą - lub dobrać pokrywę plastikową na ten sterownik. Żeby go przykryć od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chwilę wolną w pracy - dokopałem się do schematów elektrycznych Epica.

Jeżeli zrobiłeś zwarcie bezpośrednio z zasilania do masy - to nie masz co szukac w bezpiecznikach ( tak mi sie wydaje). Tym sposobem pominąłeś wszystkie zabezpieczenia w samochodzie. I prąd, który dał akumulator 'poszedł' na karoserie. Jeżeli połączenie wspornika ECU od gazu jest przykręcone gdzieś nie bezpośrednio do karoserii, to tenże prąd zwarcia "poszedł" po przewodach masowych ( elektornice). Gdyby połączenie sterownika LPG było solidne i bezpośrednie do karoserii, to prawdopodobnie właśnie tam zrobiłby się spaw. Może obyło by się bez ofiar.

Całkiem prawdopodobne, że ECU silnika jest niestety spalone. Gdybyś rozpołowił obudowę sterownika, to też by dało obraz sytuacji.

Ale wszystko będzie jasne jak podłączysz skaner diagnostyczny - jak będzie komunikacja między urządzeniami, to ECU żyje.

Jeżeli będziesz miał szczęści to może, którys z przewodów masowych do, któregoś z odbiorników elektronicznych zadziałał jako bezpiecznik i sie przepalił. Wtedy to tylko zalutować nowy /e.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBLOZ wielkie dzieki za pomoc. Zjezdzilem eketrykow to tylko pogmerali i nic. Mam problem bo w kilkunastu zakładach nie chca mi do podlaczyc pod komputer. Jeden znalazłem bardzo polecany ale on uwaza ze najpierw go gazownika bo uszkodzil sie pewnie komputer od gazu jak do niego dotknalem. Wlasnie znalazłem jeszcze jeden Bosch Service i powiedzieli ze moge go przycholowac. Czyli oni od razu będa widziec ze nie ma polaczenia z tym ECU. A nie jestes gdzies moze z Warszawy? Ktos zasugerował mi ze napewno sa jakies bezpieczniki w srodku w komputerze. Zebym go rozebral i sprawdził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mieszkam we Wrocławiu.

Zasilanie LPG nie ma nic wspólnego z zasilaniem benzyny - to są niezależne układy. W zasadzie LPG jest tylko połączone równolegle z wtryskiwaczami benzynowymi i może kilkoma czujnikami ( TPS, czujniki tlenu). Nieźli ci fachowcy swoja drogą...

Zlokalizuj w pobliżu sterownika LPG bezpieczniki, mogą byc w obudowie. Po prostu wyciągnij je lub go. Raczej będą zlokalizowane w pobliżu wspomnionego sterownika gazu.

Tym samym wyeliminujesz samo LPG jako potencjalne źródło problemów.

Albo zrób zdjęcie albo kilka przedziału silnika.

Raczej nie będzie bezpiecznika w samym sterowniku - chociaż może być wlutowany na płytkę PCB taki zwykły ( z cyklu rurka szklana - topikowy). Podobnie jak są montowane w zasilaczach do PC'tów.

Co do tego serwisu - to na prawdę potrzeba najzwyklejszego skanera, cokolwiek co działa z OBD II - i już będziesz wiedzieć czy ECU żyje czy nie.

P.S

Z tym rozpoławianiem, chodziło mi o to , że na samej płytce PCB byłaby szansa zaobserwowania przepalonych ścieżek - tych zasilających.

P.S 2

Jeżeli nie znajdziesz bezpieczników od LPG, to po prostu odkręć jeden z przewodów zasilających instalcję od klemy , np. masowej. To będzie cienki przewód z terminalem oczkowym, bedzię połączony z wiązką od LPG. Wtedy już 200% LPG jest odłączone, tak jakbys go nie miał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ten znajomy mowi mi ze w body komputerze napewno sa bezpiecznik/i i zebym je sprawdził.

Lampki wydaje mi sie że jest ok. Mam ten samochod od 2 mies a jezdzi nim zona ale na 99 ze ok.

Kontrolka Check Engine nie swieci a lampka od LPG nie swieci sie bo mechanik siedzial wciskal ja bo chcial z gazu zapalic

Teraz mam wyciagniety akumulator bo do pracy wyjezdzam niestety az do niedzieli a samochodem i tak sie nikt nie zajmie i w razie czego zeby w mrozy

akumulator nie padl to go wyciagnalem.

Ten bezpiecznik chyba zlokalizowałem a jak nie jego to ten przewod z oczkiem. A jak odepne LPG to wtedy moze samochod zapalic co ma mi

zasugerowac to ze to nie wina LPG jak go odlacze. Sorry za takie pytania zawsze DIESLEM jezdzilem pierwszy raz mam stycznosc z LPG.

Najwyzej zaraz pojde wloze akum i zobacze jeszcze te kontrolki od LPG na przelaczniku. Przepraszam ze tak chaotycznie pisze ale jak na zlosc jeszcze

mi Xsara siadla i wymieniam jej swiece filtry itp i tak na szybko do kom, podchodze zmartwiony tym ze zepsulem sobie nowy samochod w taki glupi sposob

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e80816c29ba30a4.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fed8d07b5360d74f.html

Włożyłem akumulatori jak przekrece stacyjke to na przelaczniku od gazu nic sie nie pali. Wciskalem krotko i tez nic sie nie zmienilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od początku - sprawdź wszystkie bezpieczniki, o których była mowa na początku - czy tam gdzieś wspomniane w wątku.

Wydrukuj sobie odpowiednie strony z instrukcji ( z początku wątku), jak nie masz wersji papierowej.

Następnie - bezpiecznik od LPG jest na przewodzie ( zasilanie), który jest podłączony 'oczkiem' do klemy '+' - widać na pierwszym zdjęciu.

Moim zdaniem, nie ma kompletnie żadnego znaczenia czy LPG jest podłączone czy nie. Ale żeby i taką ewentualność wyeliminować, to można wyciągnąć bezpiecznik od instalacji.

Także myslę, że nie odpali przy wyłączonym LPG. Gdyby LPg było uszkodzone to by po prostu nie działało, centralka by w ogóle się nie "świeciła". Reszta samochodu by normalnie jeździła.

Pozostaje kwestia samego ECU ( jesli do tego dojdzie) - i wydobycie go z obudowy. Jeżeli są na nim bezpieczniki, to też diagnoza będzie szybka.

Ale najpierw ( najszybciej, najtaniej naj naj..) podłącz po prostu jakis skaner OBD II - albo kup sobie za ~200 / 300zl i po problemie.

Albo jak czujesz sie na siłach, kup sobie prosty interfejs ELM ( kilkadziesiąt złotych) i sam z laptopem zrobisz to samo co z skanerem.

Od razu wyjdzie gdzie leży błąd.

Pozostaje jeszcze ASO - i urządzenie SCAN 100, tam już byś miał wiarygodna diagnozę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kontrolka Check Engine nie swieci

Włóż aku, przekręć stacyjkę i zobacz które kontrolki na desce się zaświeciły, bo piszesz tak chaotycznie że nie dojdziemy mimo najszczerszych chęci (najlepiej zrób fotę stanu deski).

Co w samochodzie działa? Radio, światła, nawiewy, etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki sprawdzałem, nie wiedzialem jak sprawdzic przekaznik, dlatego na miejsce przekaznika R3 przelozylem R2 od wentylatora

zeby zobaczyc czy pompka paliwa zacznie chodzic ale nic to nie pomoglo. Przeoczylem R9 "silnik główny" tego nie sprawdzalem "nie wpinałem

innego w jego miejsce. W sumie jak wlozylem inny przekaznik na miejsce tego od pompy paliwa a nie bylo roznicy to moze i w tym R9 tak by było

Bezpiecznik od LPG jest dobry. Czyli uszkodzenie LPG nie wiaze sie z tym ze samochod nie bedzie jezdzil.

Co do ECU wyjalem dzisiaj komputer, ale szczerze mowiac bałem sie go otwierac rozszczelniac, zaraz w domu gadali ze lepiej tego nie

ruszaj nie otwieraj i w koncu zostawiłem.

Moze byc ktorys z tych interfejsow ELM

http://allegro.pl/elm327-usb-obdii-obd2-can-bus-skaner-diagnostyczny-i2732098262.html

http://allegro.pl/kabel-elm327-v1-5-obdii-obd2-can-bus-usb-interfejs-i2717063658.html

Czy do tego trzeba kupic jeszcze odzielnie jakies oprogramowanie

Szkoda mi kasy na ten skaner dlatego najpierw zakupie interfejs. A jak nic nie wyjdzie z tym interfejsem to do ASO

Zdjecia deski rozdzielczej:

Po przekreceniu stacyjki

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/270d45123bffda6e.html

a po 2 sekundach gasna te dwie po prawej stronie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57e734d3ef49221d.html

W samochodzie wszystko dziala swiatla radio oswietlenie nawiewy itd

Znowu dzwonil ten znajomy znajomego i sie pytał czy dałem sobie rade rozkrecic komputer zeby zobaczyc ten bezpiecznik. Mowi mi ze na 99% jest tam bezpiecznik i ze on mogl pasc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie rób z ECU benzynowym !! Lepiej oddaj samochód do warsztatu.

A sprawdziłeś bezpieczniki w 'małej' skrzynce ?

Ja dopiero teraz doczytałem ( ze zrozumieniem), że Check Engine sie nie świeci !!! Nie chce być złym prorokiem ( czy jakos tak) - ale to świadczy o braku zasilania w głównym sterowniku pojazdu - chyba nazywa ISU. A to może świadczyć o spaleniu tejże jednostki.

Masz sterownik silnika i samochodu ( plus pare innych) - właśnie ten pojazdu odpowiada za m.in. kontrolkę Check-Engine.

Ale sprawdź najpierw bezpieczniki w 'małej' skrzynce.

Co do głównego przekaźnika silnika - to podmień go z innym.

tak jak pisałem wcześniej - zwierając bezpośrednio masę z zasilaniem na akumulatorze, ominąłeś wszelakie zabezpieczenia w samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierze, ze w takiej Wa-wie nie mozesz znalezc kogos kto Ci go podepnie pod jakis skaner.

Chcesz kupic ELM-a, a to jest najprostsze, najtansze rozwiazanie, ktory posiada co 2 domorosly mechanik.

Zadaj moze na regionalnym pytanie, ktos sie zlituje i Cie podepnie, choc nie wiem czy taki ELM wystarczy zeby sie czegos dowiedziec.

W glupim BI skaner o mozliwosciach ELM-a wisi sobie na slupku na malej stacji LPG gdzie wrzucasz 5zl i masz pare minut na podpiecie sie (wiem, ze Twoje auto nie jezdzi).

Znajdz lepiej porzadnego elektryka/elektronika samochodowego, albo oddaj do ASO, oszczedzi Ci to nerwow i czasu, a kasy pewnie niewiele wiecej wydrazy niz szukanie po omacku i zakupy interfejsow itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wierze, ze w takiej Wa-wie nie mozesz znalezc kogos kto Ci go podepnie pod jakis skaner.

> Chcesz kupic ELM-a, a to jest najprostsze, najtansze rozwiazanie, ktory posiada co 2 domorosly

> mechanik.

> Zadaj moze na regionalnym pytanie, ktos sie zlituje i Cie podepnie, choc nie wiem czy taki ELM

> wystarczy zeby sie czegos dowiedziec.

> W glupim BI skaner o mozliwosciach ELM-a wisi sobie na slupku na malej stacji LPG gdzie wrzucasz

> 5zl i masz pare minut na podpiecie sie (wiem, ze Twoje auto nie jezdzi).

> Znajdz lepiej porzadnego elektryka/elektronika samochodowego, albo oddaj do ASO, oszczedzi Ci to

> nerwow i czasu, a kasy pewnie niewiele wiecej wydrazy niz szukanie po omacku i zakupy

> interfejsow itd.

Wlasnie zeby byl porzadny. Niby takiego mam obok siebie ale ze on mogl jutro wziac samochod a ja wyjezdzam to oddam go dopiero po niedzieli jak wroce. Wydaje mi sie ze w ASO to beda kosmiczne ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o mnie - to zgodzę się z jednym. Nie ma co po omacku szukać przyczyny, niestety zdalnie tego się nie naprawi.

Co do podłączenia jakiegokolwiek skanera, to da to bardzo dużo moim zdaniem.

Będzie człowiek przynajmniej świadomy, czy sterownik silnika w ogóle jeszcze działa - komunikuje się. Tym samym można zawęzić obszar poszukiwań.

Co do sterownika pojazdu - to tylko Scan100 wchodzi w grę, lub jakiś fachowiec z wgranym oprogramowaniem Chevrolet do Opel tech2.

Mimo wszystko posprawdzałbym wszystkie bezpieczniki i przekaźniki ( chociaż wątpię, że którykolwiek jest spalony), później niestety schemat do ręki i sprawdzać ciągłość przewodów masowych do poszczególnych sterowników.

Z tego co pamiętam, podpięcie do Scan100 w ASO Delta plus Chorzów ( jak kupowałem swój samochód) kosztowało ~100zl.

Niestety jeżeli check-engine nie pali ci się, to może świadczyć o "niesprawnym" module ISU i\lub ECU silnika. Ale tylko przypuszczenia - podstawa to solidna diagnoza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to jest w EPICE, (może koledzy poprawią), a może da się wypiąć kompa i zobaczyć czy dochodzi do niego prąd ?

Dodatkowo sprawdź czy na pompie paliwa jest napięcie,

ECU samochodu może nie być doszczętnie spalony, bo w nim ZTCP jest immo, a jeśli rozrusznik kręci to immo "pozwala" na odpalenie samochodu (jeśli są problemy z immo to rozrusznik nie kręci).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam na 100% - ale Epica ma bardzo prosty IMMO - po prostu nie daje impulsu na cewki i tyle...

Układ rozrusznika jest poprowadzony przez kilka przekaźników i bezpieczników. Nic skomplikowanego.

Jak najbardziej, o to chodzi, żeby prześledzić po przewodach czy i gdzie mamy zasilanie. Ale to mówie, potrzebny jest ten zakichany interfejs / skaner. I można jedno urządzenie wykluczyć.

Kolego nozka sprawdzałeś zabezpieczenie F24 ( układ bocznikowy - po prostu glówny wyłącznik) w 'małej' skrzynce z bezpiecznikami?

Może jednak - mimo wszystko, któryś z bezpieczników zadziałał?? ale chyba złudna nadzieja...

P.S

Tak sobie myślę, że jakby to było tylko IMMO to kontrolka silnika działałaby. A tu niestety martwa cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie pamiętam na 100% - ale Epica ma bardzo prosty IMMO - po prostu nie daje impulsu na cewki i

> tyle...

> Układ rozrusznika jest poprowadzony przez kilka przekaźników i bezpieczników. Nic skomplikowanego.

No tak ale żeby "odpalić" rozrusznik to IMMO musi działać (bo inaczej nie będzie kręcił).

> Może jednak - mimo wszystko, któryś z bezpieczników zadziałał?? ale chyba złudna nadzieja...

Bezpieczniki są na "+", masa (-) ZTCP jest nie zabezpieczony więc tak jak napisałeś złudna nadzieja.

> Tak sobie myślę, że jakby to było tylko IMMO to kontrolka silnika działałaby. A tu niestety martwa

> cisza.

Rozrusznik podobno kręci,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze Panowie macie duzo roznych pomyslów, przynajmniej mnie to na duchu podnosi. Jak wroce z wyjazdu sluzbowego to od razu jade z nim gdzies pod komputer. Nie wykluczam ASO. A F24 w małej skrzynce rzeczywiscie nie sprawdziłem. Juz teraz nie mam jak wiec zrobie to po przyjezdzie. Mam nadzieje ze to nie bedzie uszkodzony sterownik, ale ten Check Engine na to wskazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jak pisałem wcześniej - przy takim zwarciu, niestety omija się wszelakie zabezpieczenia.

Tutaj sam nie wiem... muszę zaglądnąc do schematów. Z IMMO jest różnie, przeważnie odcinają zapłon i/ lub pompę paliwa. Rozrusznik też, ale ten chyba musi być sterowany przez jakiegoś ECU.

Tak mi się wydaję, że rozrusznik będzie chodził w Epice.

Poprzednio odpalałem swoją Octavię i Nexie - gdzie w pierwszej nie zaprogramowałem kluczyka w Vag-Com a w Nexii przy odciętym IMMO, tzn. nie zamontowałem cewki, tej co jest wokół stacyjki. Jak naprawiałem kostke stacyjki właśnie.

Oba samochody kręciły ale nie odpalały.

Tutaj niestety nie ma co gdybać, tylko na żywo sprawdzać.

Może tak być, że sterownik silnika jest OK, a ECU pojazdu już nie... Ale taka konfiguracja to wyjdzie na Scan100, lub przez ręczne sprawdzenie połączeń - miernik i schemat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może tak być, że sterownik silnika jest OK, a ECU pojazdu już nie... Ale taka konfiguracja to

> wyjdzie na Scan100, lub przez ręczne sprawdzenie połączeń - miernik i schemat

Niestety ale ja raczej nie sprawdze recznie tych polaczen. Chociaz ze schematem mozna probowac.

Czyli jak Scan100 to tylko ASO. Bo wydaje mi sie ze elektrycy to nie benda chcieli bawic sie i szukac recznie itd. Szkoda ze OBLOZ blizej nie mieszkasz bo jak bys wyrazil zgode to bym po Ciebie przyjechal. Przerazaja mnie tylko koszta no ale coz nie unikne tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh z wielką chęcią, bardzo lubie takie zagadki. Ale Wrocław - Warszawa troche daleko.

Trzeba sobie powiedzieć, że w 2h tego się nie naprawi. Tutaj potrzeba ~2 dni, w jakimś w miare ciepłym garażu z dostępem do elektryczności smile.gif

A wiadomo każdy ma jeszcze prace na co dzień.

I najlepiej od razu mieć ze sobą drugi komputer + sterownik ISU. Żeby chociaż zobaczyć, czy wszystkie kontrolki się pokażą.

Ja bym się jeszcze rozglądną za solidnym fachowcem na miejscu. Może na forum Opla, Octavii - tam jest wielka rzesza chętnych do pomocy. Na pewno będzie ktoś miał namiar na jakiegoś sprawdzonego fachowca.

A jak nie nozka, to podeśle Ci schematy, bierzesz miernik i do dzieła. Bardzo żmudna robota, wykonywana na zlecenie potrafi 'dać' po kieszeni .

Ale tutaj przede wszystkim, trzeba spokojnie od Początku, metodycznie wykluczać potencjalnych winowajców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

> Nie moge po takim czasie edytowac poprzedniego posta.

> Sprawa zakonczyła się nastepująco:

> Naprawa sterownika 1200zł (był spalony)

> Diagnoza z demontazem i montazem ECU 380zł .

No toś narozrabiał panic.gif Teraz się będę bał cokolwiek grzebać przy elektryce wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No toś narozrabiał Teraz się będę bał cokolwiek grzebać przy elektryce

A wielu śmieje się z tego, że do działań w aucie należy odłączać akumulator zlosnik.gif

Co do podłączania kabli rozruchowych, postępuję przy tym bardzo ostrożnie.

W akumulatorach drzemie potężna moc czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie można było używki założyć?

Najpierw do IWIK. Niestety GAZ montowal rok temu poprzedni wlasciciel i nawet nie zwracalem na to uwagi. Masz racje 2 cm.

blue_impuls. Nie wiem czy wiesz z czym wiaze sie montaz uzywki. Trzeba wymienic od razu sterownik ISU do ktorego jest ciezki dostep, nastepnie stacyjke i bebenki w drzwiach. Nie opłacało sie zakladac uzywki a ta opcja wychodzila taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> blue_impuls. Nie wiem czy wiesz z czym wiaze sie montaz uzywki. Trzeba wymienic od razu sterownik

> ISU do ktorego jest ciezki dostep, nastepnie stacyjke i bebenki w drzwiach. Nie opłacało sie

> zakladac uzywki a ta opcja wychodzila taniej

Stacyjkę i bębenki? Czemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obloz juz o tym pisal. W skrocie chodzi o to zeby dzialal immobilizer

To ja wiem ale jak OBLOZ napisał już

Quote:

Na allegro jak kupisz komputer to i tak nie będzie działać w twoim samochodzie -
trzeba zaprogramować immobilizer
pod twoje kluczyki.


Nic nadzwyczajnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja wiem ale jak OBLOZ napisał już

> Quote:

> Na allegro jak kupisz komputer to i tak nie będzie działać w twoim samochodzie - trzeba

> zaprogramować immobilizer pod twoje kluczyki.

> Nic nadzwyczajnego

A widzisz kolego jednak nic nadzwyczajnego a w moim konkretnym przypadku bardziej opłacała mi sie ta opcja ktora wybralem Wyszlo mnie to taniej niz w przypadku tej drugiej opcji, bo bralem to tez pod uwage. Jezeli jeszcze uwazasz ze był to zły pomysl zapraszam na PRIV nie ma sensu zasmiecac forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A widzisz kolego jednak nic nadzwyczajnego a w moim konkretnym przypadku bardziej opłacała mi sie

> ta opcja ktora wybralem Wyszlo mnie to taniej niz w przypadku tej drugiej opcji, bo bralem to

> tez pod uwage. Jezeli jeszcze uwazasz ze był to zły pomysl zapraszam na PRIV nie ma sensu

> zasmiecac forum

Co się rzucasz? Najpierw pytasz o radę a teraz fochy stroisz. Po to jest forum aby wymieniać argumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie ktorego zdania uwazasz ze sie rzucam. Nie rozumiem zupelnie tego pytania.

A co to argumentow to uwazam ze mozna było robic to wczesniej, czyli argumentowac swoje propozycje w celu rozwiazania sytuacji. Teraz jest to temat zakonczony. Na innych forach wcisna byl "zamknij temat" i po sprawie, zeby nie zasmiecac watku.

Tak jak napisalem wczesniej w mojej sytuacji bylo to najtanjsze rozwiazanie.

Dalej nie rozumiem twojego zdania "Co się rzucasz?" w kierunku mojej osoby.

Nie zrozum mnie zle bo o nic mi nie chodzi. Zapytales sie czy nie bylo mozna wlozyc uzywki. Odpowiedzialem Ci na tego posta. Wtedy ty piszesz nic nadzwyczajnego. Uwierz mi ze bardzo gleboko wszedlem w ten temat i dzieki temu jestem bogatszy o wiedze. Jeszcze raz powiem ze dla mnie byla to najkorzystniejsza opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwierz mi ze bardzo

> gleboko wszedlem w ten temat i dzieki temu jestem bogatszy o wiedze. Jeszcze raz powiem ze dla

> mnie byla to najkorzystniejsza opcja.

Chodzi pewnie o to zebys podzielil sie ta bogata wiedza, a nie zamykal watek.

Napisal jak ksztaltowaly sie spodziewane koszty w obu przypadkacj itd.

Wylozenie kawy na lawe moze pomoc w przyszlosci komus innemu, bez tej wiedzy bedzie sie motal tak jak Ty (sam piszesz, ze wczesniej nikt nie pomogl Ci w dostatecznym stopniu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.