mapski Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 a konkretnie do dwulitrowego dieselka. Zastanawiam się czy prąd rozruchowy 680A (dość duży wybór z tym parametrem) nie jest jednak za mały w przypadku dużych mrozów w nocy. Co do pojemności zastanawiam się czy 74 Ah wystarczy do autka w którym oprócz średniego standardu energożernego wyposażenia (klima, CD) mam jeszcze przypinanego GPSa i CB Radio. Podzielcie się swoimi doświadczeniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 kup taki jaki był oryginalnie i bedzie git. Grunt to sprawne ładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 80 jest z reguły tych samych wymiarów co 74 i taki bym kupił. Dasz kilka dych więcej, ale pewność odpalenia nawet przy -25 rośnie znacznie. Poza tym, zostawienie auta dłuższy czas nieużywanego, a potem ponowne jego odpalenie nie powinno stanowić problemu. Kolejny argumen za, to mniejsze wysilenie aq, co teoretycznie powinno wydłużyć jego żywotność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
asche Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 > a konkretnie do dwulitrowego dieselka. Zastanawiam się czy prąd rozruchowy 680A (dość duży wybór z > tym parametrem) nie jest jednak za mały w przypadku dużych mrozów w nocy. Co do pojemności > zastanawiam się czy 74 Ah wystarczy do autka w którym oprócz średniego standardu energożernego > wyposażenia (klima, CD) mam jeszcze przypinanego GPSa i CB Radio. Podzielcie się swoimi > doświadczeniami 1.9mJTD z aku 680A/74Ah odpalał zeszłej zimy bez problemu (najzimniej było -25oC) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtucha Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Może uwaga nie na miejscu ale uczulam aby zwracać uwagę na normę wg której prąd rozruchowy jest podany (spotkałem się z porównywaniem wartości prądów rozruchowych podawanych wg różnych norm SAE/DIN/IEC itp.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 > Może uwaga nie na miejscu ale uczulam aby zwracać uwagę na normę wg której prąd rozruchowy jest > podany (spotkałem się z porównywaniem wartości prądów rozruchowych podawanych wg różnych norm > SAE/DIN/IEC itp.) od dobrych paru lat wszyscy producentci akumulatorów podają prąd wg normy EN. Ewentualnie instrukcje obsługi starszych aut moga jeszcze coś wspominać o innych normach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orzel47RY Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 Lata tki u mnie już trzy lata i zero problemów. Sprawne świece żarowe to połowa sukcesu przy dużym mrozie. Zużycie prądu przez GPS i CB to można milczeniem pominąć. To nie kaszlak z prądnicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 > a konkretnie do dwulitrowego dieselka. Miałem fabrycznie 70Ah i prąd 400A wg DIN Co daje ok 640 A wg EN. Do obsługi oprócz standardu czyli klima/radio/ takie cuda jak automatyczne elektryczne dogrzewanie o mocy 1kW, dupogrzałki w siedzeniach..., Mam DPF który wypalając sie co 400 km automatycznie włącza np: podgrzewanie lusterek. Aku wytrzymał 6 lat jazd głownie miejskich. Napędzal go altek 130 A Myśle, że jeśli nie posiadasz na pokładzie działa laserowego to aku 70-74 Ah wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 > Miałem fabrycznie 70Ah i prąd 400A wg DIN Co daje ok 640 A wg EN. Do obsługi oprócz standardu > czyli klima/radio/ takie cuda jak automatyczne elektryczne dogrzewanie o mocy 1kW, dupogrzałki > w siedzeniach..., Mam DPF który wypalając sie co 400 km automatycznie włącza np: podgrzewanie lusterek. > Aku wytrzymał 6 lat jazd głownie miejskich. Napędzal go altek 130 A > Myśle, że jeśli nie posiadasz na pokładzie działa laserowego to aku 70-74 Ah wystarczy Zaintrygowała mnie procedura wypalania DPF..... możesz wytłumaczyć, skąd te lusterka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 > Zaintrygowała mnie procedura wypalania DPF..... możesz wytłumaczyć, skąd te lusterka? Większe obciążenie alternatora - > silnika. Niekiedy dochodzi grzanie tylnej szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyganer Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 > U mnie tak samo ale aku miał 6 lat - jakaś Varta Ja tak miałem z Jenoxem :D I podbijam przedmówcę. Lepiej wziąć mocniejszy ciut. Zimy nas w ostatnich latach nie oszczędzały pod względem temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzecholek Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 A do jakiego auta ten akumulator? Zresztą wstaw taki jak był fabryczny lub ciutek większy. Też dopiero co przerabiałem ten sam problem. U mnie (również 2.0) w standardzie był 80Ah i 700A rozruchu. Kupiłem Centre. Według ich katalogu do mojego auta sugerowali 85Ah. A że przy okazji Futura ma prąd rozruchowy 800A to tylko wyszło na plus Wyszło 10zł drożej jak Banner. Niby zachwalany, ale bardziej ufam Centrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.