Skocz do zawartości

akumulator do diesla


mapski

Rekomendowane odpowiedzi

a konkretnie do dwulitrowego dieselka. Zastanawiam się czy prąd rozruchowy 680A (dość duży wybór z tym parametrem) nie jest jednak za mały w przypadku dużych mrozów w nocy. Co do pojemności zastanawiam się czy 74 Ah wystarczy do autka w którym oprócz średniego standardu energożernego wyposażenia (klima, CD) mam jeszcze przypinanego GPSa i CB Radio. Podzielcie się swoimi doświadczeniami 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80 jest z reguły tych samych wymiarów co 74 i taki bym kupił.

Dasz kilka dych więcej, ale pewność odpalenia nawet przy -25 rośnie znacznie.

Poza tym, zostawienie auta dłuższy czas nieużywanego, a potem ponowne jego odpalenie nie powinno stanowić problemu.

Kolejny argumen za, to mniejsze wysilenie aq, co teoretycznie powinno wydłużyć jego żywotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a konkretnie do dwulitrowego dieselka. Zastanawiam się czy prąd rozruchowy 680A (dość duży wybór z

> tym parametrem) nie jest jednak za mały w przypadku dużych mrozów w nocy. Co do pojemności

> zastanawiam się czy 74 Ah wystarczy do autka w którym oprócz średniego standardu energożernego

> wyposażenia (klima, CD) mam jeszcze przypinanego GPSa i CB Radio. Podzielcie się swoimi

> doświadczeniami

1.9mJTD z aku 680A/74Ah odpalał zeszłej zimy bez problemu (najzimniej było -25oC) ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może uwaga nie na miejscu ale uczulam aby zwracać uwagę na normę wg której prąd rozruchowy jest

> podany (spotkałem się z porównywaniem wartości prądów rozruchowych podawanych wg różnych norm

> SAE/DIN/IEC itp.)

od dobrych paru lat wszyscy producentci akumulatorów podają prąd wg normy EN.

Ewentualnie instrukcje obsługi starszych aut moga jeszcze coś wspominać o innych normach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a konkretnie do dwulitrowego dieselka.

Miałem fabrycznie 70Ah i prąd 400A wg DIN Co daje ok 640 A wg EN. Do obsługi oprócz standardu czyli klima/radio/ takie cuda jak automatyczne elektryczne dogrzewanie o mocy 1kW, dupogrzałki w siedzeniach..., Mam DPF który wypalając sie co 400 km automatycznie włącza np: podgrzewanie lusterek. Aku wytrzymał 6 lat jazd głownie miejskich. Napędzal go altek 130 A

Myśle, że jeśli nie posiadasz na pokładzie działa laserowego biglaugh.gif to aku 70-74 Ah wystarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem fabrycznie 70Ah i prąd 400A wg DIN Co daje ok 640 A wg EN. Do obsługi oprócz standardu

> czyli klima/radio/ takie cuda jak automatyczne elektryczne dogrzewanie o mocy 1kW, dupogrzałki

> w siedzeniach..., Mam DPF który wypalając sie co 400 km automatycznie włącza np: podgrzewanie lusterek.

> Aku wytrzymał 6 lat jazd głownie miejskich. Napędzal go altek 130 A

> Myśle, że jeśli nie posiadasz na pokładzie działa laserowego to aku 70-74 Ah wystarczy

Zaintrygowała mnie procedura wypalania DPF..... możesz wytłumaczyć, skąd te lusterka? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do jakiego auta ten akumulator?

Zresztą wstaw taki jak był fabryczny lub ciutek większy.

Też dopiero co przerabiałem ten sam problem. U mnie (również 2.0) w standardzie był 80Ah i 700A rozruchu.

Kupiłem Centre. Według ich katalogu do mojego auta sugerowali 85Ah. A że przy okazji Futura ma prąd rozruchowy 800A to tylko wyszło na plus smile.gif

Wyszło 10zł drożej jak Banner. Niby zachwalany, ale bardziej ufam Centrze smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.