Mirron Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Ile Wam oliwy piją Wasze MK3 1.8 125KM ? Jaką normę podaje na to producent? Mój egzemplarz jest z 2005r i ma najechane ledwie 76 kkm, lekko się przeraziłem kiedy po przejechaniu 6500km musiałem wczoraj dolać ponad litr oliwy... to normalne? Jeżdżę stylem mieszanym ale jak mam możliwość to raczej dynamicznie, głównie w mieście osiągając średnią prędkość pokazywaną przez komputer 24-27 km/h, zagazowałem to to i tak latam.... Do tej pory zrobiłem nim ok 20tys km, przy wcześniejszej zmianie nie zaobserwowałem aż takiego cugu na oliwke, leje fordowski 5w30, filterek też fordowski.... Nie wiem może to incydent jednorazowy, może coś nie pyka, a może ten typ tak ma? Stresować sie? Myślałem jeszcze o zmianie oliwki na np http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-138.html jest sens? Dopuszczam taką opcje, że mechanior miał jakąś lewą partie oleum w beczce.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Generalnie 1,8 jest znane z tego, że czasami pierścienie lubią powiedzieć papa. U Ciebie prawdopodobnie jednak nie w tym rzecz i musisz się przyzwyczaić . Mój, swego czasu łykał w okolicach 5-6l na 15kkm . Ilość spalanego oleju nie zmieniła się przez 50kkm, a i wiem że one tak lubią po prostu . Nie kopcił, nie wydawał dziwnych dźwięków, na analizatorze spalin wszystkie wyniki były dalekie od norm, a więc nie masz się raczej co martwić . Co do pierścieni, w Mondeo idą się one paść bardzo spektakularnie - samochód zostawia za sobą meeeeega chmurę dymu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 zluzuj gumke, durateci zrom oliwe na potege i nic na to nie poradzisz, moje 2.0 zjada raz mniej raz wiecej ale zdazylo sie ze i litra na 5 kkm, co ciekawe na analizatorze spalin wychodzi gut, te sliniki maja wysoka norme smrodliwosci... tak wiec dobrze masz tak ma byc milego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Swoim przejechałem 45 tys. km ze zmianami co 12-15 tys. Olej ten co Ty, czyli fordowski 5W-30 kupowany w jednym ze sklepów internetowych z częściami do naszej marki. Zauważyłem dziwną zmienność w żłopaniu oleju - od nic przez długi czas, do jakiegoś 0,5l na 10-12 tys. Chyba po prostu jak da się parę razy w palnik to oleju ubywa, a przy dziadek-stajl tego nie widać - bo u mnie te zmiany są raczej skokowe - tak mi się wydaje. Staram się sprawdzać przed dłuższymi trasami z rodziną i co mniej więcej 1000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Litr na 6500 to norma w 1,8 Jak zacznie chlipac 2 na 1000 to zaczalbym szukac innego auta 2,0 lykalo troche ale banki 5 starczalo od wymiany do wymiany - ok 15 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > 2,0 lykalo troche ale banki 5 starczalo od wymiany do wymiany - ok 15 kkm u mnie starcza, po wymianie pozwalam wszamac stan z bagnetu potem uzupelniam tym co zostalo w bance 5l i znow pozwalam zjesc stan z bagnetu a wtedy przebieg od wymiany wynosi jakies 12-13kkm a wiec pora na wymiane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 26 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Generalnie 1,8 jest znane z tego, że czasami pierścienie lubią powiedzieć papa. U Ciebie > prawdopodobnie jednak nie w tym rzecz i musisz się przyzwyczaić . > Mój, swego czasu łykał w okolicach 5-6l na 15kkm . > Ilość spalanego oleju nie zmieniła się przez 50kkm, a i wiem że one tak lubią po prostu . > Nie kopcił, nie wydawał dziwnych dźwięków, na analizatorze spalin wszystkie wyniki były dalekie od > norm, a więc nie masz się raczej co martwić . > Co do pierścieni, w Mondeo idą się one paść bardzo spektakularnie - samochód zostawia za sobą > meeeeega chmurę dymu . U mnie sucho pod maską i pod autem, cicho, nie dymi, mocy nie brakuje.. wszystko niby OK.. a czasami lubie depnąć pod czerwone pole obrotomierza więc może to incydentalne zjawisko.. Jedyną jak narazie wadą jet to że pali sporawo jak dla mnie.. ale z tym chyba nic nie zrobie a jeżdżę róóóóóóóżnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > u mnie starcza, po wymianie pozwalam wszamac stan z bagnetu potem uzupelniam tym co zostalo w bance > 5l i znow pozwalam zjesc stan z bagnetu a wtedy przebieg od wymiany wynosi jakies 12-13kkm a > wiec pora na wymiane Noo, u mnie było identyko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > u mnie starcza, po wymianie pozwalam wszamac stan z bagnetu potem uzupelniam tym co zostalo w bance > 5l i znow pozwalam zjesc stan z bagnetu a wtedy przebieg od wymiany wynosi jakies 12-13kkm a > wiec pora na wymiane hmm, a u mnie sa co 20kkm wymiany mój 1.8 nie brał oleum jak jeździłem po mieście, w sumie starczało to co zostało z 5L, czasem dokupiłem 1L ale jak zacząłem jeździć na trasie, gdzie sporo jedzie się z obr 3.5-4krpm to oleju zaczęło znikać w zastraszającym tempie, ze dwa razy prawie wysuszyłem bagnet na 20kkm dolałem to co zostało z wymiany, plus jakieś 2L ... czyli niecałe 3L/20kkm przebieg obecnie to jakieś 140kkm, z czego 70kkm na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > zluzuj gumke, durateci zrom oliwe na potege i nic na to nie poradzisz, moje 2.0 zjada raz mniej > raz wiecej ale zdazylo sie ze i litra na 5 kkm, co ciekawe na analizatorze spalin wychodzi > gut, te sliniki maja wysoka norme smrodliwosci... > tak wiec dobrze masz tak ma byc > milego Popieram, mój 2.0 tez ma różny apetyt ma oleum. Raz dolewam sporo, a innym razem nie weźmie prawie nic. Nie wiem, OCB, ale na spalinach jest ok. Silnik suchy, żadnych wycieków. Najbliższy test spalin w styczniu to zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Mój, swego czasu łykał w okolicach 5-6l na 15kkm . Nie pomyliłeś się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puniu Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 Ja tez mam ciężka nogę i uwielbiam dynamiczna jazdę Ale w plynnym wydaniu I od wymiany oleju do wymiany 10-12kkm czasami nie doleje nic A czasami pól litra A jeśli chodzi o spalanie to srednio mi wychodzi poniżej 11l LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Nie pomyliłeś się? W najmniejszym stopniu . To aż całe 400ml/1000km - wciąż daleko od norm fabrycznych . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 26 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2012 > Nie pomyliłeś się? panie zadwn to wyczyn, kiedys po trasie 1800 km bagnet nie dotykal oleju a stan sprawdzalem przwd wyjazdem i byl blisko max, predkosci obrotowe >3,5rpm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > W najmniejszym stopniu . To aż całe 400ml/1000km - wciąż daleko od norm fabrycznych . No powiem Panowie, że szokujące miewacie to zużycie. A tak czysto teoretycznie, czy zastąpienie oleju 5W-30 jakimś 5W-40, albo nawet 50 nie zmniejszyłoby apetytu silnika? Bo ten fordowski olej wydaje mi się znacznie bardziej płynny od choćby Lotosa 5W-40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gala Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > No powiem Panowie, że szokujące miewacie to zużycie. > A tak czysto teoretycznie, czy zastąpienie oleju 5W-30 jakimś 5W-40, albo nawet 50 nie > zmniejszyłoby apetytu silnika? Bo ten fordowski olej wydaje mi się znacznie bardziej płynny od > choćby Lotosa 5W-40. właśnie o to chodzi, że ma być płynny to wynika z budowy silnika zresztą o co płakać jak od wymiany do wymiany łyknie litr czy dwa oliwy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > właśnie o to chodzi, że ma być płynny to wynika z budowy silnika > zresztą o co płakać jak od wymiany do wymiany łyknie litr czy dwa oliwy? Quote: Mój, swego czasu łykał w okolicach 5-6l na 15kkm Czyli od wymiany do wymiany 7-8 ltr. Ja bym płakał, ew. sprzedał dziada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Quote: > Mój, swego czasu łykał w okolicach 5-6l na 15kkm > Czyli od wymiany do wymiany 7-8 ltr. > Ja bym płakał, ew. sprzedał dziada. Też się wkurzałem z tego powodu. Dwa razy nawet mi się zdarzyło, że zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju w ostrym zakręcie. Nauczyłem się wtedy, że trzeba po prostu częściej pod maskę zaglądać . W obecnym samochodzie, tyle samo oleju jest przez cały okres użytkowania między wymianami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.