Dyrman Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > mi się AFL w Vectrze spisuje bardzo dobrze. W dwóch Insigniach jakimi jeździłem, spisywały się > jeszcze lepiej i nie miałem ani jednego przypadku, że mi migali. > Natomiast faktem jest, że przy nierównych drogach AFL odrobinę wariuje. Tak z ciekawości spytam - Vectra z AFL ma dodatkowe halogeny "długie" do mrygania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > wiesz... nie bylbym taki pewien czy porównywanie amerykanskich siermiężnych konstrukcji 3-4 slyszalem opienie od fana aut US, ze te obecne to roznia sie tym ze jest 1-2 biegi wiecej, konstrukcja ta sama. Oczywiscie sa pewnie od tego wyjatki, > biegowych, jest na miejscu kiedy mowimy o klasycznym "wspolczesnym" automacie. Insignia ma 6 > biegów i multum elektroniki i hydrauliki. i nie wierzę, że bedzie to trwalsze od manuala, > który jednak jest nadal czysto mechaniczny to jaka jest tam elektronika ? Czujnik biegu, temp ? Przeciez nie jest to manual z serwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > No ale to też jest kwestia serwisu. Ktoś wcześniej oszczędzał. Pewnie wystarczyłaby wymiana oleju w > moście co te powiedzmy 100 kkm. ale te auto mialo 90kkm , pierwszy właściciel, serwis w pl, itd. Tyle, ze po czesci masz racje, czesto jest tak, ze niby ksiazka nie zaleca wymiany oleju w skrzyni lub podaje dosc duzy pulap, gdy wiesc niesie ze trzeba to robic czesciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > Ja tam nie wiem, ale w Skodzie mam taka wydumke, i nikt mi nie miga . No bo może to faktycznie kwestia prawidłowego ustawienia. > A swoja droga, to takie adaptacyjne swiatla to fajna sprawa. O ile skrecanie reflektorow z > kierownica moze wkurzac (np. rondo), o tyle na normalnych drogach sprawuje sie to dobrze Mnie skręcanie nie wkurza, chodzi mi tylko i wyłącznie o to że kiedyś miałem Astrę ze zwykłymi ksenonami bez AFL i jakiejś różnicy wielkiej nie widzę, poza tym że wtedy nikogo nie oślepiałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > No niestety nie masz racji, te same funkcje ma AFL w AH i VC i takich problemów nie było. Czyli co jest przyczyną Twoim zdaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 27 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2012 > -Konocar stwierdził, że rzeczywiście często po kilkunastu, dziesięcieu km może być wymagana > rekalibracja/ewentualnie obniżenie górenego zakresu wiązki co tez w ramach gwarancji uczynili Może muszę zmienić ASO Ale jak widać po opiniach innych kącikowiczów, coś jednak jest na rzeczy. > i do dzisiaj żadnych uwag na cb już nie słyszę- ...... chyba, że jeżdżę za szybko=auto próbuje > robić ciut za długą wiązkę na drodze Co to znaczy za szybko? Czy jedziesz nieprzepisowe 100km/h w mieście, czy przepisowe 100 km/h za miastem, tak samo wymijasz się z innymi autami > mijania/długie też ładnie się zmieniają i reagują -ale jak ktoś zauwazył ja bym to zrobił o 0,5 sek > wcześniej niż on Zgodzę się, że ten patent działa bardzo sprawnie, tzn. gdy tylko pojawi się ktoś z naprzeciwka to automat przełącza drogowe na mijania. Problem polega na tym, że kultura i bezpieczeństwo nakazują zmienić drogowe na mijania ZANIM ktoś się pojawi z naprzeciwka, co w mojej ocenie czyni ten bajer nieprzydatnym i w ogóle z niego nie korzystam. No chyba, że chcemy się zdrzemnąć w czasie jazdy, wtedy faktycznie może się przydać > generalnie po blisko 2-ch latach jeżdżenia insigni a z AFL - uwazam, że kasa wyłożona na ten > wynalazek była warta każdej złotówki, którą za nią dałem (przynajmniej w porównaniau do nowych > modeli skody/subaru/audi/toyoty ktorymi mialem okazje jezdzic i testowac podobne wynalazki) Jedyny problem jaki ja widzę to oślepianie innych. Jeśli mam oslepiać to wolę już klasyczne ksenony, do których rzecz jasna warto dopłacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > ale te auto mialo 90kkm , pierwszy właściciel, serwis w pl, itd. No to rzeczywiście dziwne. Choć z drugiej strony Subaru z jakiegoś powodu zaleca wymianę co 50 kkm > Tyle, ze po czesci masz racje, czesto jest tak, ze niby ksiazka nie zaleca wymiany oleju w skrzyni > lub podaje dosc duzy pulap, gdy wiesc niesie ze trzeba to robic czesciej. Jak dla mnie to dla skrzyni manualnej jest co 100 kkm. I najczęściej w serwisówkach producentów skrzyń (nie aut) jest to zalecenie. Jak jest mechanik a nie "mechanik" to o tym wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > No to rzeczywiście dziwne. Choć z drugiej strony Subaru z jakiegoś powodu zaleca wymianę co 50 kkm > Jak dla mnie to dla skrzyni manualnej jest co 100 kkm. I najczęściej w serwisówkach producentów > skrzyń (nie aut) jest to zalecenie. Jak jest mechanik a nie "mechanik" to o tym wie. u nas chyba jest co 45kkm czy co 60kkm ; przedni dyfer + skrzynia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > slyszalem opienie od fana aut US, ze te obecne to roznia sie tym ze jest 1-2 biegi wiecej, > konstrukcja ta sama. Oczywiscie sa pewnie od tego wyjatki, > to jaka jest tam elektronika ? Czujnik biegu, temp ? Przeciez nie jest to manual z serwo. jak to jaka? jakies tryby sport, steptroniki i inne ustrojstwa "uczące" się stylu jazdy i wypływające na zachowanie skrzyni i sterowanie zmianą biegów... to nie to samo co 4 biegowy, pływający automat w jakims odprężonym amerykańcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > jak to jaka? jakies tryby sport, steptroniki i inne ustrojstwa "uczące" się stylu jazdy i > wypływające na zachowanie skrzyni i sterowanie zmianą biegów... to nie to samo co 4 biegowy, > pływający automat w jakims odprężonym amerykańcu. ale to zadna nowosc ani zaawansowana elektronika, takie tryby byly od lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 28 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2012 > Co to znaczy za szybko? Czy jedziesz nieprzepisowe 100km/h w mieście, wystarczy ze jedziesz 55 > Jedyny problem jaki ja widzę to oślepianie innych. Jeśli mam oslepiać to wolę już klasyczne > ksenony, do których rzecz jasna warto dopłacić. dalej nie bardzo rozumiem- zdarzylo mi sie juz kilkukrotnie jechac przed moja wlasna insignia innym autem (zazwyczaj 207-ka z podpisu-lacznei z autostrada) ) albo tez mijac sie z moja insignia - nic mnie nie oslepialo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 > wystarczy ze jedziesz 55 Ale piszesz, że przy przepisowej prędkości oślepiania nie ma. Dlatego pytam, co w sytuacji kiedy jedziesz przykładowo 50 km/h w zabudowanym, mijasz tablicę końca miejscowości, i przyspieszasz do przepisowych 90 km/h. Chodzi mi o to że kwestia oślepiania nie ma nic wspólnego z przepisami Ostatnio jechałem A1 w nocy 130 km/h i mi z drugiej jezdni mrugali > dalej nie bardzo rozumiem- zdarzylo mi sie juz kilkukrotnie jechac przed moja wlasna insignia innym > autem (zazwyczaj 207-ka z podpisu-lacznei z autostrada) ) albo tez mijac sie z moja insignia - > nic mnie nie oslepialo No to z tego wniosek że jednak szkopuł tkwi w prawidłowym ustawieniu świateł. I widocznie mało która Insignia ma prawidłowo ustawione, bo jak widać problem oślepiania jest powszechnie znany zarówno wśród użytkowników, jak i kierowców innych aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 30 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2012 > wystarczy ze jedziesz 55 > dalej nie bardzo rozumiem- zdarzylo mi sie juz kilkukrotnie jechac przed moja wlasna insignia innym > autem (zazwyczaj 207-ka z podpisu-lacznei z autostrada) ) albo tez mijac sie z moja insignia - > nic mnie nie oslepialo jechać przed samochodem w tym samym kierunku, a z przeciwka to dwa rożne systemy walutowe. Niestety ten system nie bierze pod uwagę że kierownik ma w poważaniu przepisy, droga jest nierówna i pofałdowany teren- efekt - masz wrażenie, że kierownik zamontował nielegalne zenony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 5 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2012 > gratis trzeba dodać mocno oślepiające reflektory ksenonowe - cecha charakterystyczna tego modelu Musze, Ci jednak przyznac racja, ja zrobilem ok 2kkm i nikt nie mignal, ale jazda zazwyczaj byla za dnia. Dzis rozmawialem z kolega, co jezdzi na codzien tym autem i powiedzial, ze wielokrotnie ludzie mu migali z przeciwka , jak na auto co ma kilka miesiecy to zdecydowanie cos jest zwalone w konstrukcji / ustawieniach fabrycznych. Przy okazji przy 18kkm zaczal smierdziec palona guma i jest problem z falowaniem / nie trzymaniem obrotow. , spalanie sr 8.4l /100km co na 195KM diesla i automat jest chyba ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 6 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2012 > Ale piszesz, że przy przepisowej prędkości oślepiania nie ma. Dlatego pytam, co w sytuacji kiedy > jedziesz przykładowo 50 km/h w zabudowanym, mijasz tablicę końca miejscowości, i przyspieszasz > do przepisowych 90 km/h. Chodzi mi o to że kwestia oślepiania nie ma nic wspólnego z > przepisami jeśli wiązka ci sie wydłuża/ tak jakby podnosi/ zaweza to jezlei zwiększając prędkośc bęzeisz zwiększał takż eodległośc od poprzedzającego cie samochodu, zamiast siedziec mu na ogonie... - o to mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > o to mi chodzi No to mówimy o czym innym - mnie chodzi o oślepianie nadjeżdżających z przeciwka Skoro twierdzisz że u Ciebie nic nie oślepia, będę walczył z ustawieniem. Niedługo wypada mi przegląd po 30kkm, zapodam temat w ASO (innym niz ostatnio) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.