Skocz do zawartości

gasnie na mrozie XP 2.0 HDI


Lewy20bis

Rekomendowane odpowiedzi

-11 problem z uruchomieniem XP 2.0HDi. Rozrusznik dobrze kręci. Po uruchomieniu silnik gaśnie. Za 5 razem wcisnąłem lekko gaz i przytrzymałem. Podgrzał się i jest ok. Zapewne po nocy lub przy utrzymującej się ujemnet temp. znów będzie problem. Jakieś rady, sugestie, cos zalecacie ? To mój peirwszy HDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obecnie -8 i po kilku godz. postoju pali pięknie i nie gasnie. Zobacze co będzie rano. filtr paliwa wymieniony, paliwo hm...pewności nigdy nie ma ale tankuję na renomowanych stacjach, świece żarowe były sprawdzane i żadnego błedu nie wyrzucił skaner, przekaźnik hm... wyjdzie na skanerze ?

> -paliwo

> -filtr paliwa

> -świece żarowe

> -przekaźnik świec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ podobna temperatura niespodziewanie się trafiła więc małe spostrzeżenie. Po dotankowaniu świeżym ON (3/4 baku) oraz dolaniu dodatku do ON przy -11 odpalił i ładnie trzymał od samego startu obroty. Więc albo trafiłem na lipne ON, albo niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spalone świece

hm..tak od pewnego czasu zastanawia mnie to, że po uruchomieniu silnika, po chwili tak jakby nierówno pracował tzn. dziwnie falował. Wyłączyłem klimatronic i ustępuje to. pewnie grzałka dużo prądu ciągnie i dlatego takie objawy. Teraz dałeś mi do myślenia, że może to jednak świece i taki objaw dają. Chociaż przed zimą sprawdzany był na kompie i żadnych błędów nie wyrzucił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm..tak od pewnego czasu zastanawia mnie to, że po uruchomieniu silnika, po chwili tak jakby

> nierówno pracował tzn. dziwnie falował. Wyłączyłem klimatronic i ustępuje to. pewnie grzałka

> dużo prądu ciągnie i dlatego takie objawy. Teraz dałeś mi do myślenia, że może to jednak

> świece i taki objaw dają. Chociaż przed zimą sprawdzany był na kompie i żadnych błędów nie

> wyrzucił.

Świece na kompie? Jak ich nie wykręcisz, to się nie dowiesz czy banglają czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm..tak od pewnego czasu zastanawia mnie to, że po uruchomieniu silnika, po chwili tak jakby

> nierówno pracował tzn. dziwnie falował. Wyłączyłem klimatronic i ustępuje to. pewnie grzałka

> dużo prądu ciągnie i dlatego takie objawy. Teraz dałeś mi do myślenia, że może to jednak

> świece i taki objaw dają. Chociaż przed zimą sprawdzany był na kompie i żadnych błędów nie

> wyrzucił.

bo w tej konstrukcji nie pokaże spalonych świec na kompie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> świece i taki objaw dają. Chociaż przed zimą sprawdzany był na kompie i żadnych błędów nie

> wyrzucił.

przy trzech spalonych świecach dopiero zgłasza błąd świec (kontrolka silnika się mi zaświeca) a jak sobie przypominam to przy jednej świecy też gdzieś do -10 zapalał smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy trzech spalonych świecach dopiero zgłasza błąd świec (kontrolka silnika się mi zaświeca) a jak

> sobie przypominam to przy jednej świecy też gdzieś do -10 zapalał

do -10 to praktycznie nie potrzebuje grzania świec bo i chzas grzania wynosi jakieś pół sekundy. problem pojawia się później. Aczkolwiek zapalenie silnika i późniejsze zgaśnięcie nie świadczy raczej o uszkodzeniu świec a o uwaleniu układu paliwowego np pompy w baku, która w XP występuje ze względu na układ wtryskowy Bosch'a montowany w 100% egzemplarzy.

pozdr.

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do -10 to praktycznie nie potrzebuje grzania świec bo i chzas grzania wynosi jakieś pół sekundy.

> problem pojawia się później. Aczkolwiek zapalenie silnika i późniejsze zgaśnięcie nie świadczy

> raczej o uszkodzeniu świec a o uwaleniu układu paliwowego np pompy w baku, która w XP

> występuje ze względu na układ wtryskowy Bosch'a montowany w 100% egzemplarzy.

> pozdr.

> M.

ups...to mnie pocieszyłeś. uszkodzenie pompy dopiero by przy -12 dało o sobie znać ? może jednak świece. tak to jest jak się kupuje cos używanego frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może jednak

> świece. tak to jest jak się kupuje cos używanego

Zdejmij ten plastik co przykrywa silnik , poodkręcaj kabel który łączy świece i zmierz czy chociaż mają przejście. Multimetr na zakresie ohmowym daje najlepsze wyniki, można porównać rezystancje poszczególnych świec, powinno być ok.0,2 ohm. Jak nie masz multimetru to wystarczy kabel z żarówką. Ile czasu można gdybać czy to świece czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.