alien Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 dobry wieczór a w sumie to chyba już dzień dobry:) Pytanie moje brzmi: czy są zamienniki przednich amortyzatorów pozmianowych ( z głębszym, profilowanym kielichem zabezpieczającym przeciw pękającym sprężynom)? Pacjent to MW 2007 rok. Po 2 latach moje oryginalne amorki( miałem juz zmieniane-kupiłem oryginały własnie ze względu na te kielichy) zaczęły skrzypieć jak stara wersalka. Myslałem, ze powodem skrzypienia są poduszki amorków. Poduszki wymieniłem, wymieniłem też gumy na których siedzi sprężyna od góry( temiędzy sprężyną a łożyskiem)Reszta zawieszenia ok. Amorek po zdjęciu i poruszaniu sztycą skrzypiał...Jakie amorki polecacie...oczywiście chodzi mi o takie z głębszym kielichem... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Po przeczytaniu wielu postów tutaj i na SSP wiem jedno: jeśli chodzi o amortyzatory i sprężyny - TYLKO ASO, oryginały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alien Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Po przeczytaniu wielu postów tutaj i na SSP wiem jedno: jeśli > chodzi o amortyzatory i sprężyny - TYLKO ASO, oryginały. Hmm,no ja wlasnie bede musial wyrzucic po 40 kkm oryginaly z ASO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Jakie amorki polecacie...oczywiście chodzi mi o takie z głębszym kielichem... a są z głębszym kielichem ??? nie spotkałem sie z taką zmianą w budowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > a są z głębszym kielichem ??? > nie spotkałem sie z taką zmianą w budowie. Też takich nie widziałem nigdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Też nigdy o tym nie słyszałem, zawsze zakładali dodatkowe osłony na amorki żeby zabezpieczyć spręzyny... może o to chodzi? Bo jeśli tak to jest to osobny element i można założyć na każdy amorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Też takich nie widziałem nigdy Ja widziałem w NBravo takie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazi65 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Też nigdy o tym nie słyszałem, zawsze zakładali dodatkowe osłony na amorki żeby zabezpieczyć > spręzyny... może o to chodzi? Bo jeśli tak to jest to osobny element i można założyć na każdy > amorek może odgrzeje właśnie mnie dopadła wymiana amorków odstawiłem autko na warsztat imają problemy właśnie z tą osłoną bo im nie pasuje a nie chcą na siłę zakładać zamówili już trzeci raz jakieś kbey że niby już z tą osłoną (do tej pory mieli monro i jakieś inne) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > może odgrzeje właśnie mnie dopadła wymiana amorków odstawiłem autko na warsztat imają problemy > właśnie z tą osłoną bo im nie pasuje a nie chcą na siłę zakładać zamówili już trzeci raz > jakieś kbey że niby już z tą osłoną (do tej pory mieli monro i jakieś inne) Z tego co kojarzę to od silników 1.4, 1.6 itp. są cieńsza amorki, do JTDka są grubsza i nie wszystkie osłony pasują, na moje amorki też nie dało się założyć osłon, jeśli nie wkładasz oryginalnych sprężyn to nie ma sensu zakładać tych osłon. Bierz monroe, i amorki i spręzyny, kyb amorki skrzypią a spręzyny siadają... Zanim odbierzesz samochód, rzuć okiem pod błotnik i zobacz czy między zwojami sprężyny są równe odległości, jeśli spręzyna będzie powiginana i między zwojami będą gołym okiem bez żadnych wątpliwości zauwarzalne nierówne odstępny oznacza to że spręzyna jest założona odwrotnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazi65 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Z tego co kojarzę to od silników 1.4, 1.6 itp. są cieńsza amorki, do JTDka są grubsza i nie > wszystkie osłony pasują ja mam silnik 1,2 to powinny pasować tylko na starych amorach te osłony były już ściągane przy wymianie pękniętych sprężyn dlatego mogą chodzić luźno ale na nowe może trzeba trochę siłowo nabić wątpię żeby któreś były już z tą osłoną czy tą osłonę można założyć później bez rozbierania wszystkiego od nowa? bo kazałem założyć monrą bez tych osłon jeśli dalej im nie będą pasować a osłony założę później sam ewentualnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > ja mam silnik 1,2 to powinny pasować > tylko na starych amorach te osłony były już ściągane przy wymianie pękniętych sprężyn dlatego mogą > chodzić luźno > ale na nowe może trzeba trochę siłowo nabić > wątpię żeby któreś były już z tą osłoną > czy tą osłonę można założyć później bez rozbierania wszystkiego od nowa? > bo kazałem założyć monrą bez tych osłon jeśli dalej im nie będą pasować a osłony założę później sam > ewentualnie Osłony można założyć poźniej, jak się uprzesz to nawet bez wykręcania kolumny na samochodzi powinno dać radę. Jeśli włożyłeś monroe to osłony sobie podaruj, od kąd forum istnieje nie było ani jednego przypadku pękniętej spręzyny, pękają tylko i wyłącznie oryginały, więc oslona nie jest konieczna (co nie zmienia faktu że jak Ci się kiedyś będzie nudzić to możesz samo założyć). Opcja jest też taka że zamienniki amorków mogą być grubsza albo coś..., ja u siebie też miałem osłony, ale nie wchodziły na nowe amorki, potem zamawiałem w ASO ale nowe też nie weszły, więc sobie podarowałem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 To ja tylko napiszę, że u mnie osłony weszły zarówno na amorek bilstein b4, jak i na monroe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Są nowe kayaby pozamianowe z kołnierzem pod sprężynę ,że nie trzeba już mocować dodatków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > Jeśli włożyłeś monroe to osłony sobie podaruj, od kąd forum istnieje nie było ani jednego przypadku > pękniętej spręzyny, pękają tylko i wyłącznie oryginały, Nie bądź taki pewny, czytasz niedokładnie tematy. Vilu pisał niedawno "Monroe padły po 40000 pękły w odstępie miesiąca czasu" Pękają wszystkie jak leci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazi65 Napisano 5 Października 2013 Udostępnij Napisano 5 Października 2013 > Są nowe kayaby pozamianowe z kołnierzem pod sprężynę ,że nie trzeba już mocować dodatków właśnie takie podobno zamówili zobaczymy dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.