freeco Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 Plan to odbudowa Kawasaki GPZ 1000RX 1986r. Motor jest kompletny co ułatwi pracę , silnik odpala jednak wymaga doprowadzenia do stanu jak z fabryki. Silnik będzie wyremontowany tak jak reszta motoru. Kawa zostanie polakierowana cała każdy element ma być odnowiony lub wymieniony na nowy. Jakaś idiota zaspawała zębatkę po prostu dramat Silnik wyjęty rama idzie do piaskowania i lakieru proszkowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 Cierpliwości życzę. I to nie tyle przy składaniu/rozkładaniu, co przy poszukiwaniu części. Drugi sezon doprowadzam własne moto do stanu fabryka, i dalej jeszcze bardzo daleko, zanim dostanie nowy lakier. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 22 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 Fajny Przypomnial mi sie nazgul http://www.riders.pl/cpg/index.php?cat=10072 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 22 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2012 > Cierpliwości życzę. I to nie tyle przy składaniu/rozkładaniu, co przy poszukiwaniu części. Drugi > sezon doprowadzam własne moto do stanu fabryka, i dalej jeszcze bardzo daleko, zanim dostanie > nowy lakier. > Powodzenia Mam dostęp do części np. z USA co daje spore możliwości Planuje rozruch silnika w połowie 2013r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 9-01-2013 Odebrałem graty z lakieru proszkowego efekt jest taki jak chciałem niby półmat jednak z połyskiem :-D Koła dostały nowe oponki AVON W sobotę składam dalej........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 Zebatka Mistrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > 9-01-2013 > Odebrałem graty z lakieru proszkowego efekt jest taki jak chciałem niby półmat jednak z połyskiem szkoda ze tylko folie widzimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > szkoda ze tylko folie widzimy Spokojnie Po pierwsze nie zdążyłem już rozpakować no i nie chcę uszkodzić lakieru. Trzeba je ciągle przekładać więc jest niebezpieczeństwo uszkodzenia. Lakier jest identyczny jak na kołach. W sobotę będą zdjęcia bez folii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Zebatka Mistrz Dokładnie trzeba wymienić cały wałek w skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dymny Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Dokładnie trzeba wymienić cały wałek w skrzyni I tak by trzeba było wymienić, bo zapewne "mistrz spawarki i drutu" zrobił taką reperaturkę przez to, że wyrobiony był wielofrez na wałku zdawczym. Może już całkiem go obrobiło i nie mógł jeździć. W każdym bądź razie teraz będziesz musiał jeszcze pobawić się ze szlifierką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > I tak by trzeba było wymienić, bo zapewne "mistrz spawarki i drutu" zrobił taką reperaturkę przez > to, że wyrobiony był wielofrez na wałku zdawczym. > Może już całkiem go obrobiło i nie mógł jeździć. > W każdym bądź razie teraz będziesz musiał jeszcze pobawić się ze szlifierką Raczej spaw zastąpił nakrętkę Zębatka jest luźna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Zerwany gwint. Dlatego zaspawał nakrętkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 5 godzin walki i tylko rama z wahaczem połączona Musiałem każdy gwint poprawić gwintownikiem . Wymiana łożysk główki ramy zajęła mi 1,5 godz. chyba od nowości nie ruszane były. Odkryłem własny błąd okazało się że opony kazałem założyć na odwrót Nie zauważyłem strzałek na boku opony zasugerowałem się bieżnikiem . Dziwne te opony ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 13 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > Wymiana łożysk główki ramy zajęła mi 1,5 godz. chyba od nowości nie ruszane były. W Bandicie, mając dostęp do warsztatu, co dusza zapragnie itd. Wymiana łożysk główki, nie licząc rozebrania i złożenia moto, zajęła też około 2h, może ciut więcej. Stare bieżnie "przyspawały się" do ramy Wyczyszczenie, wypolerowanie, przygotowanie "terenu" pod nowe łożyska zajęło sporo czasu. Na szczęście wprasowanie nowych bieżni i montaż poszedł z górki. 10min zeszło na ustawienie wymaganego "oporu" na kierownicy. Musiałem pożyczyć od kumpla wagę sprężynową do bagaży, aby dobrze dokręcić łożyska ( serwisówka podawała bodajże opór na poziomie 3-4kg) + weryfikacja kluczem dynamometrycznym. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2013 > 10min zeszło na ustawienie wymaganego "oporu" na kierownicy. > Musiałem pożyczyć od kumpla wagę sprężynową do bagaży, aby dobrze dokręcić łożyska ( serwisówka > podawała bodajże opór na poziomie 3-4kg) + weryfikacja kluczem dynamometrycznym. Na to mam jeszcze czas > Powodzenia Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 Kolejne zdjęcia już z kołami Prace posuwają się bardzo wolno . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 > Odkryłem własny błąd okazało się że opony kazałem założyć na odwrót > Nie zauważyłem strzałek na boku opony zasugerowałem się bieżnikiem . > Dziwne te opony ...... Sporo ludzi, jak widziało przednią oponę w moim brzydalu, też myślało że założona na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2013 masz tylną opone na odwrót Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > masz tylną opone na odwrót Chyba raczej dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Chyba raczej dobrze to był dżołk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > to był dżołk Wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Wiem ale za to dziś wyprowadziłem bandita na spacer. Miny puszkarzy bezcenne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > ale za to dziś wyprowadziłem bandita na spacer. Miny puszkarzy bezcenne i ja, i ja, i ja tylko 20km, ale jaka radocha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > i ja, i ja, i ja tylko 20km, ale jaka radocha ja też więcej nie zrobiłem palce puchly ale warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > Plan to odbudowa Kawasaki GPZ 1000RX 1986r. > Motor jest kompletny co ułatwi pracę , silnik odpala jednak wymaga doprowadzenia do stanu > jak z fabryki. Silnik będzie wyremontowany tak jak reszta motoru. > Kawa zostanie polakierowana cała każdy element ma być odnowiony lub wymieniony na nowy. > Jakaś idiota zaspawała zębatkę po prostu dramat > Silnik wyjęty rama idzie do piaskowania i lakieru proszkowego fajny projekcik... sam zastanawiam sie nad jakims neoklasykiem... BMKI mojej sam nie ogarne - przerasta moje umiejetnosci i infrastrukture... musze ufac fachowcom... ale za to chce sprawdzic sie na czyms mniej wymagającym typu moto z lat 80 w tym sezonie... napisz pare slow jak to kosztowo Ci wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > fajny projekcik... sam zastanawiam sie nad jakims neoklasykiem... BMKI mojej sam nie ogarne - > przerasta moje umiejetnosci i infrastrukture... musze ufac fachowcom... ale za to chce > sprawdzic sie na czyms mniej wymagającym typu moto z lat 80 w tym sezonie... Super zabawa i radocha polecam taki projekcik > napisz pare slow jak to kosztowo Ci wychodzi Cena motoru to kwestia co kupisz mój kosztował 2 tysiące. Problemem są części do tego motoru . Kawasaki już prawie nic nie sprzedaje. Na razie bez kupna motoru do stanu jaki na zdjęciu wyszło 3 tysiące gdzie piaskowanie i malowanie miałem za free. Spory koszt to remont silnika i malowanie. Planuję kolor z ZX10R Zółty perłowy. Sam nie pomaluje więc pewnie ze 2-3 tysiące poleci. Zakładam całkowity koszt 10-15kPLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Witam. Na przyszły "przestój" planuje zrobić dokładnie to samo co Ty. O ile, mechanicznie znowu coś się nie zużyje.... Gratulacje za chęci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > fajny projekcik... sam zastanawiam sie nad jakims neoklasykiem... BMKI mojej sam nie ogarne - > przerasta moje umiejetnosci i infrastrukture... musze ufac fachowcom... ale za to chce > sprawdzic sie na czyms mniej wymagającym typu moto z lat 80 w tym sezonie... > napisz pare slow jak to kosztowo Ci wychodzi Obawiam się, że prędziej, łatwiej i taniej ogarnąłbyś Swoją BMKę, niz starą japonię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Obawiam się, że prędziej, łatwiej i taniej ogarnąłbyś Swoją BMKę, niz starą japonię... za to co włożyłem w bmkę kupił bym 2 nowe motocykle twierdzisz, że "renowacja" starego japończyka przekracza 30 tys PLN? 40? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > za to co włożyłem w bmkę kupił bym 2 nowe motocykle > twierdzisz, że "renowacja" starego japończyka przekracza 30 tys PLN? 40? Odnosiłem sie do tego: Quote: ale za to chce sprawdzic sie na czyms mniej wymagającym typu moto z lat 80 w tym sezonie... "Stara japonia" bynajmniej nie jest mniej wymagająca od bmw. A co do kosztów renowacji - górnej granicy praktycznie nie ma - zależy, jaki zakres prac. Ale na porządne odbudowanie czterocylindrowca liczyłbym min. 20tzł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Odnosiłem sie do tego: > Quote: > ale za to chce sprawdzic sie na czyms mniej wymagającym typu moto z lat 80 w tym sezonie... > "Stara japonia" bynajmniej nie jest mniej wymagająca od bmw. nie czytasz ze zrozumieniem. motor ogarne w małym garażu. rozbiore na kawałki itp. silnik wyjmę przy pomocy kolegi... 5 metrowego auta z V8, które zostawia dokładnie 13 cm luzu jak zaparkuje - nie ma bata. wyjmij z tego silnik bez dzwigu itp itd. wymien cos w zawieszeniu na lewarku... męczarnia. czyli podtrzymuje - moto jest mniej wymagające. > A co do kosztów renowacji - górnej granicy praktycznie nie ma - zależy, jaki zakres prac. Ale na > porządne odbudowanie czterocylindrowca liczyłbym min. 20tzł. a widzisz... to nie przesadzaj z tymi kosztami japonczyków. mniej wiecej tyle to poszło na same części (mechanika i buda - listewki, uszczelki, chromiki i inne pierdoły) do e38. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Z kosztami o.k. - chociaz i do moto mozna nakupić orygianlnych pierdółek (jak napisałeś) za kupę kasy. Przy okazji - ile +/- % kosztów gratów w BMW to mechanika, a ile reszta? Bardziej chodziło mi o dostępność gratów (a właściwie w przypadku starego moto nie_dostepność) oraz człowieka, który to ogarnie, bo wbrew pozorom wymaga to sporej "kultury technicznej". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 A ja czytam i myślałem ze cały czas piszesz o bmw ale jednosladzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Z kosztami o.k. - chociaz i do moto mozna nakupić orygianlnych pierdółek (jak napisałeś) za kupę > kasy. > Przy okazji - ile +/- % kosztów gratów w BMW to mechanika, a ile reszta? ok 60% kasy to części, 40% robota + inne materiały rzemieślnicze które wliczam w robociznę (np. lakiery, podkłady itp) co śmieszniejsze: części mechaniczne (markowe zamienniki i oryginały nowe i używane typu tarcze kotwiczne, klocki, wahacze, tuleje, łączniki, filtry i inne), kosztują naprawde niewiele przy pierdółkach typu listewki wkoło szyb (stare zwietrzały), 6 sztuk uszczelek drzwi - 900 PLN, listwy na drzwi i nad próg ~ 2 tys. zderzak używka 1,2k PLN itp itd. majątek kosztowało wyeliminowanie martwych pixeli (4 wyświetlacze robione) itp itd. w tej chwili zostały mi w bmce 2 taski: 1. ogarnąć silnik (bo nie bangla jeszcze jak powinien) 2. odświeżyć skóry na siedzeniach i projekt gotowy do lansu;) ale to OT. > Bardziej chodziło mi o dostępność gratów (a właściwie w przypadku starego moto nie_dostepność) oraz > człowieka, który to ogarnie, bo wbrew pozorom wymaga to sporej "kultury technicznej". to prawda. skanuję ebaye i allegro itp. poszukując losowych części do modelu, ktory mnie interesuje potencjalnie - rozpoznając rynek. tutaj akurat BMW jest łatwiejsze ze względu na kosmiczną podaż gratów. a kultura techniczna - zdaję sobie sprawę, że sam remontu sinika nie zrobię, ani nawet co bardziej skomplikowanych napraw, ale ważne że silnik np "sam" wyjme, ramę rozbroję, płynów się pozbędę i wrzuce do bagażnika samochodu i pojade do fachowca... na tym ma polegać projekt - naucze sie, zaczne od podstaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > co śmieszniejsze: części mechaniczne (markowe zamienniki i oryginały nowe i używane typu tarcze > kotwiczne, klocki, wahacze, tuleje, łączniki, filtry i inne), kosztują naprawde niewiele Własnie o tym pisałem i o to pytałem. Trudno porównywać auto z moto, ale jestem przekonany, że analogiczne graty do Twojej bmki będa tańsze, niż do starego moto z kraju kwitnącej wiśni. U mnie - na szczęście - detale i lakier są w miarę o.k., więc nie ruszałem teraz. Mam inne wydatki. Ale na samo ogranięcie mechaniczne poszło pod 8 tzł, a jeszcze nie koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Własnie o tym pisałem i o to pytałem. > Trudno porównywać auto z moto, ale jestem przekonany, że analogiczne graty do Twojej bmki będa > tańsze, niż do starego moto z kraju kwitnącej wiśni. w to nie wątpie... smutne to troche, że analogiczne graty do motorów kosztują rząd wielkości więcej niż do samochodów, bo "tak"... > U mnie - na szczęście - detale i lakier są w miarę o.k., więc nie ruszałem teraz. Mam inne wydatki. > Ale na samo ogranięcie mechaniczne poszło pod 8 tzł, a jeszcze nie koniec. hehe... tu jest pies pogrzebany. ja mogłem wydać na lakierowanie auta 5 tys... ale wolałem wydać więcej i mieć pewność, że nie będę powtarzał zabiegu jak spod spodu zaczną wyłazić braki... robiąc to pod siebie i zabezpieczając na przyszłość, a nie "zeby wyglądało"... dla mnie pojęcie klasyk - zobowiązuje. i albo robię tak, aby było wszystko tip top (czyli nie może być "w miarę ok", ma być ok)... albo mam poprostu stare auto, po którym widać wiek (może być nawet super zadbane), albo mam klasyka niestety większość aut i motocykli, które widziałem, uznawane przez właścicieli za "klasyki", to po prostu takie "starocie na chodzie". ojciec ma "zadbane" Kawasaki KZ750 z 83 roku... fajny cruiserek... jezdzi, wszystko robione na czas i sprawne, ale jak mu pokazałem co trzeba by zrobić, to sie w głowę popukał jak mu wypomniałem brak emblematu, to sobie poszedł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > w to nie wątpie... smutne to troche, że analogiczne graty do motorów kosztują rząd wielkości więcej > niż do samochodów, bo "tak"... > hehe... tu jest pies pogrzebany. ja mogłem wydać na lakierowanie auta 5 tys... ale wolałem wydać > więcej i mieć pewność, że nie będę powtarzał zabiegu jak spod spodu zaczną wyłazić braki... > robiąc to pod siebie i zabezpieczając na przyszłość, a nie "zeby wyglądało"... > dla mnie pojęcie klasyk - zobowiązuje. i albo robię tak, aby było wszystko tip top (czyli nie może > być "w miarę ok", ma być ok)... albo mam poprostu stare auto, po którym widać wiek (może być > nawet super zadbane), albo mam klasyka > niestety większość aut i motocykli, które widziałem, uznawane przez właścicieli za "klasyki", to po > prostu takie "starocie na chodzie". Wiesz, ja wcale nie miałem zamiaru przeprowadzać renowacji mojej "babci". A przynajmniej nie teraz. Zaczeło się od mechaniki, ale jak motor był wyjęty z ramy, to z rozpędu poszło do roboty wszystko, co wymagałoby ponownego wyciągania silnika. Wyszedł więc kpl. remont z wymianą tłoków, szlifem, regeneracją głowicy, etc., do tego malowanie ramy, wymiana wszystkich łozysk, uszczelniaczy, etc., cynowanie (?) i chromowanie jakichś detali i wiele innych spraw, o których pewnie zapomniałem. Na koniec roboty Witek ma mi dać spi wszystkiego, to wrzucę. Lakierowanie też mi proponował, ale to można zrobić w każdym momencie bez większego rozbierania motocykla, więc na razie się wstrzymałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 09-02-2013 Kierownice zamontowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
knapior89 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > 09-02-2013 > Kierownice zamontowane zazdraszczam warsztatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 25-02-2013 Dzisiaj przyszły kolektory wydechowe Tak wyglądały stare: Nowe wykonane ze stali kwasowej I jeszcze fotka "całego" motoru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarczykbartek Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 jestem pełen podziwu. front robót szeroko zakrojony. będzie nówka z salonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > jestem pełen podziwu. front robót szeroko zakrojony. będzie nówka z salonu Prawie nówka Nie wszystko da się odnowić w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Prawie nówka Nie wszystko da się odnowić w 100% wygląda świetnie. czekam na kolejne fotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Zwróć uwagę na połączenie lewej i prawej strony. Rury powinny się schodzić jak najbliżej kształtu Y, a u Ciebie jest to T. Obawiam się, że może być ciekawie na wysokich obrotach. Spaliny pod dużym ciśnieniem będą stawiały duży opór na "przeciwległej" ściance i dopiero potem się rozpraszały w obie strony. Rozwiązanie które widzę, zwiększy znacząco ciśnienie z prawej strony w kolektorze wydechowym. Popraw mnie proszę, jeżeli się mylę Przepływ spalin powinien być jak najlepszy, zbliżony do laminarnego, u Ciebie tak nie będzie, co może wpływać, na cofanie się spalin, ewentualnie miejscowego spiętrzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > Zwróć uwagę na połączenie lewej i prawej strony. > Rury powinny się schodzić jak najbliżej kształtu Y, a u Ciebie jest to T. > Obawiam się, że może być ciekawie na wysokich obrotach. Spaliny pod dużym ciśnieniem będą stawiały > duży opór na "przeciwległej" ściance i dopiero potem się rozpraszały w obie strony. > Rozwiązanie które widzę, zwiększy znacząco ciśnienie z prawej strony w kolektorze wydechowym. > Popraw mnie proszę, jeżeli się mylę > Przepływ spalin powinien być jak najlepszy, zbliżony do laminarnego, u Ciebie tak nie będzie, co > może wpływać, na cofanie się spalin, ewentualnie miejscowego spiętrzenia Też o tym myślałem, ale nie martwię się na zapas . Jak problem się pojawi to poprawimy kolektor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 26 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 > wygląda świetnie. czekam na kolejne fotki Ma sporo jeszcze części pomalowanych i nie zamontowanych z braku czasu. Silnik nawet nie ruszony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Miałem tak w PII wydech wykonany.... efekt był ciekawy... zwłaszcza dźwiękowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freeco Napisano 27 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > Miałem tak w PII wydech wykonany.... efekt był ciekawy... zwłaszcza dźwiękowy Ale to nie PII tylko GPZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > Ale to nie PII tylko GPZ Wielkiej różnicy nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 Ale fizyki nie zmienisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.