młody_gniewny Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 Jeździł ktoś tym automatem ? Działa to jak trzeba ? I jak z trwałością takiej skrzyni ? I-SHIFT, czy może jednak bezpieczniej tradycyjny manual ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 > Jeździł ktoś tym automatem ? Działa to jak trzeba ? I jak z trwałością takiej skrzyni ? > I-SHIFT, czy może jednak bezpieczniej tradycyjny manual ? manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Jeździł ktoś tym automatem ? Działa to jak trzeba ? I jak z trwałością takiej skrzyni ? > I-SHIFT, czy może jednak bezpieczniej tradycyjny manual ? U nas w firmie jedna pani bardzo narzekała na ten pseudo automat-bo to zautomatyzowany manual-że bardzo ospały i np. podczas wyprzedzania potrafi bardzo spowolnić auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > U nas w firmie jedna pani bardzo narzekała na ten pseudo automat-bo to zautomatyzowany manual-że > bardzo ospały i np. podczas wyprzedzania potrafi bardzo spowolnić auto. Jak chyba wszystkie tego tupu automaty nawet M3 w e46 strasznie zamula Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Jeździł ktoś tym automatem ? Działa to jak trzeba ? I jak z trwałością takiej skrzyni ? > I-SHIFT, czy może jednak bezpieczniej tradycyjny manual ? Ja tym nie jechałem nigdy, ale byłem pasażerem w jakimś Citroenie Picasso z tego typu skrzynią. Spore przerwy pomiędzy kolejnymi biegami. Być może z pozycji kierowcy to nie przeszkadza Trzeba by zrobić jazdę próbną i sądzę że ta jazda powinna być nieco dłuższa, aby pierwsze wrażenie nie było zbyt istotne przy wyborze tego auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 manual, ishift ma spory lag między biegami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Ja tym nie jechałem nigdy, ale byłem pasażerem w jakimś Citroenie Picasso z tego typu skrzynią. > Spore przerwy pomiędzy kolejnymi biegami. > Być może z pozycji kierowcy to nie przeszkadza Przeszkadza, przeszkadza - też tąką konkretnie Hondą nie jeździłem, ale też Picasso jeździłem i mimo że silnik był całkiem niezły 1,6 turbo i miał "dopał", ale... skrzynia ten dopał mocno studziła. A jak chciałeś mocno przyśpieszyć i dałeś do dechy (czy niewiele mniej), to w momencie zmiany biegów była "dłuuuuga" chwila "nic", bujnięcie jak małym jachtem na dużym sztormie (wszyscy: przóóód...., tyyyył....)...., no i potem..... jedziemy dalej. Pomagało nieznacznie odpuszczenie gazu w momencie zmiany biegów, ale o dynamicznej zmianie biegów - zapomnij Generalnie kwestia przyzwyczajenia i w kwestii wygody jazdy - to jednak jakiś tam automat (bo zmienia biegi). ...ale awaryjne mocno rozwiązanie: nawet Toyota się z niego wycofuje (w sumie już wycofała). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Jeździł ktoś tym automatem ? Daniel_I ma coś takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 1 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2013 > Daniel_I ma coś takiego ztcp on ma klasyczny automat a nie ishita Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > ztcp on ma klasyczny automat a nie ishita Ja wiem kto ma z forum, ale skoro się tutaj nie chwali, to może nie chce żeby inni wiedzieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > nawet M3 w e46 strasznie zamula Sprawny SMG w E46 M3 bedzie zmienial biegi szybciej niz to potrafi 99% procent kierowców. Natomiast zeby w pelni wykorzystac mozliwosci tej skrzyni potrzeba troche czasu na jej nauke - chociazby np. odpuszczanie gazu przy zmianach biegów, czego osoby myslace ze jada automatem nie robia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 W sumie tak. Ale po pierwsze - odpuszczanie gazu niewiele pomaga na przyśpieszenie, a głównie na odczucia (bujanie). I tak trwa to masakrycznie długo i tak. Co do odpuszczania gazu, to zależy jaki automat: w CVT w trybie manualnym nie odpuszcza się nic a nic gazu i ciągnie bez przerwy. Ale to inny typ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Co do odpuszczania gazu, to zależy jaki automat: w CVT w trybie manualnym nie odpuszcza się nic a > nic gazu i ciągnie bez przerwy. Ale to inny typ. Ja odnoszę wrażenie, że tryb manualny w CVT jest totalnie bez sensu jeśli chcemy faktycznie przyśpieszać na maksa. Używam tylko z nudów i ewentualnie w mieście gdzie sygnalizacja jest ustawiona "z dupy", więc na dojeżdżaniu do złośliwych świateł hamuję silnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 2 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2013 > Ja odnoszę wrażenie, że tryb manualny w CVT jest totalnie bez sensu jeśli chcemy faktycznie > przyśpieszać na maksa. Generalnie w 99% przypadków tryb manualny CVT jest faktycznie bez sensu: na wszystkich innych automatach bardzo często używałem manuala z różnych powodów. Ale przy CVT - odwrotnie. Prawie nie używam, no może raz na jakiś czas sprawdzić czy działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PatMatJoy Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > Jeździł ktoś tym automatem ? Działa to jak trzeba ? I jak z trwałością takiej skrzyni ? > I-SHIFT, czy może jednak bezpieczniej tradycyjny manual ? Po liftingu jest juz zwykly hidrokinetyk. I-shifta nie kupuj, no chyba ze nie zalezy Ci na dynamice. Trwalosc jest ok - to zwykly manual, ktorego praca steruje komputer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Jeszcze nie spotkałem nigdy tego typu automatu, z którym nie byłoby problemów: owszem, konstrukcja NIBY prosta, ale cały problem polega na tym, że sprzęgło się zużywa, a automat nie wie jak jest zużyte. Póki nowe, jest ok. Fiat nawet w okresie gwarancji kiedyś zamieniał takiego automata na manuala. Toyota się wycofała kompletnie z tego rozwiązania. A skoro Honda też się wycofała, to znaczy że również różowo nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PatMatJoy Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > A skoro Honda też się wycofała, to znaczy że również różowo nie było. Wycofała się, ponieważ nie było to super rozwiązanie. Użytkownicy narzekali na powolną zmianę przeełożeń czy brak przewidywalności zachowania się skrzyni. Przy każdej zmianie modelowej auta - probowali modyfikowac oprogramowanie, żeby było szybciej, lepiej, etc. Niestety nie było odczuwalnie lepiej i narzekania nadal były.. Finalnie stwierdzili, że zwykły automat bedzie dużo lepszy. I tak sie stało Ja osobiście nie znam problemow z i-Shiftem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.