Skocz do zawartości

Civic 1.8 Type S - manual, czy automat I-SHIFT?


młody_gniewny

Rekomendowane odpowiedzi

> Jeździł ktoś tym automatem ? Działa to jak trzeba ? I jak z trwałością takiej skrzyni ?

> I-SHIFT, czy może jednak bezpieczniej tradycyjny manual ?

U nas w firmie jedna pani bardzo narzekała na ten pseudo automat-bo to zautomatyzowany manual-że bardzo ospały i np. podczas wyprzedzania potrafi bardzo spowolnić auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździł ktoś tym automatem ? Działa to jak trzeba ? I jak z trwałością takiej skrzyni ?

> I-SHIFT, czy może jednak bezpieczniej tradycyjny manual ?

Ja tym nie jechałem nigdy, ale byłem pasażerem w jakimś Citroenie Picasso z tego typu skrzynią. Spore przerwy pomiędzy kolejnymi biegami.

Być może z pozycji kierowcy to nie przeszkadza niewiem.gif

Trzeba by zrobić jazdę próbną i sądzę że ta jazda powinna być nieco dłuższa, aby pierwsze wrażenie nie było zbyt istotne przy wyborze tego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tym nie jechałem nigdy, ale byłem pasażerem w jakimś Citroenie Picasso z tego typu skrzynią.

> Spore przerwy pomiędzy kolejnymi biegami.

> Być może z pozycji kierowcy to nie przeszkadza

Przeszkadza, przeszkadza - też tąką konkretnie Hondą nie jeździłem, ale też Picasso jeździłem i mimo że silnik był całkiem niezły 1,6 turbo i miał "dopał", ale... skrzynia ten dopał mocno studziła.

A jak chciałeś mocno przyśpieszyć i dałeś do dechy (czy niewiele mniej), to w momencie zmiany biegów była "dłuuuuga" chwila "nic", bujnięcie jak małym jachtem na dużym sztormie (wszyscy: przóóód...., tyyyył....)...., no i potem..... jedziemy dalej. biglaugh.gifzlosnik2.gif

Pomagało nieznacznie odpuszczenie gazu w momencie zmiany biegów, ale o dynamicznej zmianie biegów - zapomnij smile.gif

Generalnie kwestia przyzwyczajenia i w kwestii wygody jazdy - to jednak jakiś tam automat (bo zmienia biegi).

...ale awaryjne mocno rozwiązanie: nawet Toyota się z niego wycofuje (w sumie już wycofała).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nawet M3 w e46 strasznie zamula

Sprawny SMG w E46 M3 bedzie zmienial biegi szybciej niz to potrafi 99% procent kierowców. Natomiast zeby w pelni wykorzystac mozliwosci tej skrzyni potrzeba troche czasu na jej nauke - chociazby np. odpuszczanie gazu przy zmianach biegów, czego osoby myslace ze jada automatem nie robia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie tak.

Ale po pierwsze - odpuszczanie gazu niewiele pomaga na przyśpieszenie, a głównie na odczucia (bujanie). I tak trwa to masakrycznie długo i tak.

Co do odpuszczania gazu, to zależy jaki automat: w CVT w trybie manualnym nie odpuszcza się nic a nic gazu i ciągnie bez przerwy. Ale to inny typ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do odpuszczania gazu, to zależy jaki automat: w CVT w trybie manualnym nie odpuszcza się nic a

> nic gazu i ciągnie bez przerwy. Ale to inny typ.

Ja odnoszę wrażenie, że tryb manualny w CVT jest totalnie bez sensu jeśli chcemy faktycznie przyśpieszać na maksa.

Używam tylko z nudów i ewentualnie w mieście gdzie sygnalizacja jest ustawiona "z dupy", więc na dojeżdżaniu do złośliwych świateł hamuję silnikiem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja odnoszę wrażenie, że tryb manualny w CVT jest totalnie bez sensu jeśli chcemy faktycznie

> przyśpieszać na maksa.

Generalnie w 99% przypadków tryb manualny CVT jest faktycznie bez sensu: na wszystkich innych automatach bardzo często używałem manuala z różnych powodów. Ale przy CVT - odwrotnie. Prawie nie używam, no może raz na jakiś czas sprawdzić czy działa. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździł ktoś tym automatem ? Działa to jak trzeba ? I jak z trwałością takiej skrzyni ?

> I-SHIFT, czy może jednak bezpieczniej tradycyjny manual ?

Po liftingu jest juz zwykly hidrokinetyk. I-shifta nie kupuj, no chyba ze nie zalezy Ci na dynamice.

Trwalosc jest ok - to zwykly manual, ktorego praca steruje komputer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie spotkałem nigdy tego typu automatu, z którym nie byłoby problemów: owszem, konstrukcja NIBY prosta, ale cały problem polega na tym, że sprzęgło się zużywa, a automat nie wie jak jest zużyte. Póki nowe, jest ok.

Fiat nawet w okresie gwarancji kiedyś zamieniał takiego automata na manuala. Toyota się wycofała kompletnie z tego rozwiązania.

A skoro Honda też się wycofała, to znaczy że również różowo nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skoro Honda też się wycofała, to znaczy że również różowo nie było.

Wycofała się, ponieważ nie było to super rozwiązanie. Użytkownicy narzekali na powolną zmianę przeełożeń czy brak przewidywalności zachowania się skrzyni. Przy każdej zmianie modelowej auta - probowali modyfikowac oprogramowanie, żeby było szybciej, lepiej, etc. Niestety nie było odczuwalnie lepiej i narzekania nadal były..

Finalnie stwierdzili, że zwykły automat bedzie dużo lepszy. I tak sie stało smile.gif

Ja osobiście nie znam problemow z i-Shiftem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.