lumo Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Witam Jestem na etapie poszukiwania samochodu dostawczego, dzis oglądałem pare egzemplarzy, no i mozna by powiedzieć że prawie udało sie znaleźc ideał.... Ale byłem niesamowicie zaskoczony wręcz sszokowany po odkręceniu korka wlewu oleju na pracującym silniku, mozna wrecz powiedzieć że dmuchało z niego "powietrzem jak z rury wydechowej" choć fakt kładac korek swobodnie na pokrywie przedmuch nie powodował zdmuchnięcia korka utrzymywał się w miare na swoim miejscu... Dlaczego o to pytam: Ogladałem 3 Ople Vivaro z silnikiem 1.9 dti z przebiegami 200 kkm a nawet i pewnie więcej i tam takie zjawisko nie miało miejsca, przedmuch symboliczny a w jednym wypadku wrecz niewyczuwalny. Ogladany samochód miał podobno TYLKO 80 kkm przebiegu, silnik pracował poprawnie, zbierał sie też raczej przyzwoicie, tylko te zjawisko bardzo mnie zaniepokoiło. Czy ktoś moze mi to wyjasnić ?? Czym moze to być spowodowane ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 >Ale byłem niesamowicie zaskoczony wręcz > sszokowany po odkręceniu korka wlewu oleju na pracującym silniku, mozna wrecz powiedzieć że > dmuchało z niego "powietrzem jak z rury wydechowej" choć fakt kładac korek swobodnie na > pokrywie przedmuch nie powodował zdmuchnięcia korka utrzymywał się w miare na swoim miejscu... Widze tu pewną sprzeczność - albo dmucha jak z rury wydechowej, albo nie zdmuchnie położonego swobodnie korka. Ja też mam 1,6 HDI i nie ma takiego zjawiska jak opisujesz - jest lekkie dmuchanie. Poza tym jeśli jest to czyste powietrze, a nie spaliny, to raczej nie jest to przedmuch z komór spalania, tylko - nie wiem co??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Widze tu pewną sprzeczność - albo dmucha jak z rury wydechowej, albo nie zdmuchnie położonego > swobodnie korka. No właśnie jak korek leży swobodnie to nie zostaje zdmuchniety powiedzmy ze podskakuje ale zostaje na swoim miejscu (jakies podcisnienie zapewne wystepuje), natomiast jak jest zdjęty do ten podmuch jest dośc mocno odczuwalny.... > Ja też mam 1,6 HDI i nie ma takiego zjawiska jak opisujesz - jest lekkie dmuchanie. Na wolnych obrotach ?? a jak się zachowuje po lekkim dodaniu gazu ?? > Poza tym jeśli jest to czyste powietrze, a nie spaliny, to raczej nie jest to przedmuch z komór > spalania, tylko - nie wiem co??? Wiesz co nie bardzo dalo sie tam wsadzić nosa ogólnie mocno bryzgało olejem ale to domyslam sie, że bylo spowodowane bliskim umiejscowieniem krzywki.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 ... > że bylo spowodowane bliskim umiejscowieniem krzywki.... widziałem kilka silników, gdzie krzywka była bardzo blisko korka (można ją było dotknąć palcem) i nigdy nie chlapało olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 ja bym sie tam nie przejmowal... natomiast odrazu radze sprawdzic szczelnosc wtryskow czy nie ma przedmuchow wycieki z pod miski olejowej i pompy olejowej to typowe usterki 1.6 hdi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Na wolnych obrotach ?? a jak się zachowuje po lekkim dodaniu gazu ?? Nie mam tak długiej nogi, aby trzymać rękę pod maską a nogę na gazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Standard. Uwalony zawór w deklu. W aso citroena mają najtańsze. Coś koło 400zł wraz z korkiem wlewu oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > ja bym sie tam nie przejmowal... natomiast odrazu radze sprawdzic szczelnosc wtryskow czy nie ma > przedmuchow wycieki z pod miski olejowej i pompy olejowej to typowe usterki 1.6 hdi Na czym polega sprawdzenie szczelności tych wtrysków ?? wystarczy przyłożyć łapę w okolicy wtrysku czy to bardziej skomplikowany zabieg ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Standard. Uwalony zawór w deklu. W aso citroena mają najtańsze. Coś koło 400zł wraz z korkiem wlewu > oleju. Możesz jakoś bardziej rozwinąć swoją wypowiedź ?? za co odpowiada ten zawór ?? Podlinkować jakiś przykładowy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Możesz jakoś bardziej rozwinąć swoją wypowiedź ?? za co odpowiada ten zawór ?? Podlinkować jakiś > przykładowy ?? Jest to zawór znajdujący się na deklu zaworów. Oczywiście samego zaworu nie kupisz, tylko cały dekiel. Odpowiada za wypuszczenie gazów z skrzyni korbowej oraz głowicy do dolotu. Straszne badziewie. Ten silnik ma tylko jedną zaletę. Jak już jeździ to nawet mało pali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Jest to zawór znajdujący się na deklu zaworów. Oczywiście samego zaworu nie kupisz, tylko cały > dekiel. Odpowiada za wypuszczenie gazów z skrzyni korbowej oraz głowicy do dolotu. Straszne > badziewie. Ten silnik ma tylko jedną zaletę. Jak już jeździ to nawet mało pali. Czyli sugerujesz że to co zaobserwowałem (ten bardzo duży przedmuch)najprawdopodobniej jest spowodowane uszkodzeniem tego zaworu ?? Jak możesz to podziel się wiedza na temat tego silnika ?? Co w nim jeszcze ulega awarii z czym mozę być problem ?? 2.0 HDI jest lepszy ?? Z tego co sie orientowałem, jest to i tak PODOBNO o niebo lepszy wybór niż 1.9 dti/dci Renault.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Czyli sugerujesz że to co zaobserwowałem (ten bardzo duży przedmuch)najprawdopodobniej jest > spowodowane uszkodzeniem tego zaworu ?? Tak, jak to dopiero początek to za jakiś czas pół filtra powietrza będzie mokre od oleju. Przepływka jak przeżyje mycie będzie działać. > Jak możesz to podziel się wiedza na temat tego silnika ?? Co w nim jeszcze ulega awarii z czym mozę > być problem ?? 2.0 HDI jest lepszy ?? O niebo lepszy. > Z tego co sie orientowałem, jest to i tak PODOBNO o niebo lepszy wybór niż 1.9 dti/dci Renault.... Serwisujemy flotę fokusów i C4 z tymi silnikami. Wszystkie mają już przekroczone 150kkm. Zaczynają się sypać powoli wtryski i właśnie te zawory. Jeden już jest wymieniony na inny słupek bo się korba urwała. Jak dla mnie to syf nie silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Na czym polega sprawdzenie szczelności tych wtrysków ?? wystarczy przyłożyć łapę w okolicy wtrysku > czy to bardziej skomplikowany zabieg ?? Zdejmujesz plastikową pokrywkę silnika i jeśli jest mokro, to przeważnie jest nieszczelność wtrysk-głowica. Generalnie niekosztowna przypadłość. A nawet, jeśli padł wtryskiwacz, to są to jedne z tańszych wtryskiwaczy i nadające się do niedrogiej regeneracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 Podejrzewam że przytkane są odmy silnika i stąd przedmuchy. Mi w 2.0HDI jak całkiem przytkało odmę to wywaliło bagnet i cały olej wywaliło z silnika jak colę z butelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 28 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Jest to zawór znajdujący się na deklu zaworów. Oczywiście samego zaworu nie kupisz, tylko cały > dekiel. Odpowiada za wypuszczenie gazów z skrzyni korbowej oraz głowicy do dolotu. Straszne > badziewie. Ten silnik ma tylko jedną zaletę. Jak już jeździ to nawet mało pali. Kiepski, nie kiepski - jednak jest montowany od dość dawna w bardzo wielu modelach pojazdów wielu producentów, co implikuje dostępność tanich części i niskie ceny napraw (w stosunku do mniej popularnych silników) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 28 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2012 > Zdejmujesz plastikową pokrywkę silnika i jeśli jest mokro, to przeważnie jest nieszczelność > wtrysk-głowica. > Generalnie niekosztowna przypadłość. > A nawet, jeśli padł wtryskiwacz, to są to jedne z tańszych wtryskiwaczy i nadające się do > niedrogiej regeneracji. Przeglądając allegro właśnie natrafiłem na oferty regeneracji wtrysków zauważyłem że biedy nie ma w tym przypadku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.