bubbba Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Witam Od jakiegoś czasu, po tym jak auto postoi nieużywane przez 1,5 - 2 tygodni, mam problemy z rozruchem silnika (diesel). Dziś podłączyłem do całkowicie rozładowanego akumulatora (około 10V) prostownik i jak zajrzałem do niego po 2 godzinach, to w pięciu celach lekko bulgotało i elektrolit był nieprzeźroczysty, a w jednej całkowity spokój (nie bulgotało)i elektrolit był klarowny. Czy ta cela która nie bulgotała jest padnięta ? Akumulator 80Ah firmy MOLL wiek 3 lata. Koledzy proszę o odpowiedź, bo na poniedziałek muszę mieć gwarancję 100% sprawnego auta i jeśli cela jest padnięta to jutro jadę kupić nowy aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahran Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 100% padnięty. miałem to samo, dziś kupiłem nową baterie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 Kupić tester i sprawdzić gęstość elektrolitu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > Witam > Od jakiegoś czasu, po tym jak auto postoi nieużywane przez 1,5 - 2 tygodni, mam problemy z > rozruchem silnika (diesel). Dziś podłączyłem do całkowicie rozładowanego akumulatora (około > 10V) prostownik i jak zajrzałem do niego po 2 godzinach, to w pięciu celach lekko bulgotało i > elektrolit był nieprzeźroczysty, a w jednej całkowity spokój (nie bulgotało)i elektrolit był > klarowny. Czy ta cela która nie bulgotała jest padnięta ? Akumulator 80Ah firmy MOLL wiek 3 > lata. > Koledzy proszę o odpowiedź, bo na poniedziałek muszę mieć gwarancję 100% sprawnego auta i jeśli > cela jest padnięta to jutro jadę kupić nowy aku. Zabełtaj akumulatorem i zaciągnij strzykawką elektrolit z tych ciemnych cel - jeśli będzie brunatny i nieklarowny to masz opad masy czynnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bubbba Napisano 4 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > Zabełtaj akumulatorem i zaciągnij strzykawką elektrolit z tych ciemnych cel - jeśli będzie brunatny > i nieklarowny to masz opad masy czynnej. Jakie są konsekwencje takiego opadu i z jakiego powodu to mogło nastąpić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 4 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2013 > Jakie są konsekwencje takiego opadu i z jakiego powodu to mogło nastąpić ? Konsekwencją jest śmierć akumulatora. Powody to a) zużycie akumulatora (np na taxi, duża ilość rozruchów, rozładowań) b) niewłaściwa eksploatacja (np przeładowanie lub przeciążenie, rzadziej niedoładowania, przegrzanie) Z drugiej strony, jak masz tylko 10V to wygląda że brakuje 1 celi, trzeba by porządnie obciążyć akumulator z otwartymi korkami i obserować - jeśli w którejś z cel zacznie gazować to jest tam zwarcie. Tak czy siak jak chcesz sprawny to kup nową baterię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bubbba Napisano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Dzięki za wyjaśnienie. Nowa bateria już kupiona i zamontowana. Powodem zwarcia na jednej z cel (opad masy czynnej) najprawdopodobniej była nieodpowiednia eksploatacja auta. Były miesiące, że auto było odpalane raz w tygodniu, robiło trasę 2x65 km i znów stało tydzień. Do tego w miesiące wakacyjne, auto stało nawet po 2 tygodnie nieodpalane i nie był doładowywany akumulator w międzyczasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Z ciekawości - jaka może być przyczyna przegrzania akumulatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > akumulator z otwartymi korkami i obserować - jeśli w którejś z cel zacznie gazować to jest > tam zwarcie. moim zdaniem jak cela jest zwarta to nie będzie gazować, bo niby jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > moim zdaniem jak cela jest zwarta to nie będzie gazować, bo niby jak? Moim zdaniem nie masz o tym żadnego pojęcia. Poleca lekturę diagramu z poniższego artykułu, zapamiętanie i nie dyskutowanie w tematach o których nie mamy pojęcia : http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/2129/akumulatory-w-warsztacie.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > Z ciekawości - jaka może być przyczyna przegrzania akumulatora? Np Ładowanie dużym prądem w wysokiej temperaturze otoczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > Moim zdaniem nie masz o tym żadnego pojęcia. > Poleca lekturę diagramu z poniższego artykułu, zapamiętanie i nie dyskutowanie w tematach o których > nie mamy pojęcia : > http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/2129/akumulatory-w-warsztacie.html edit: doczytałem że piszesz o gazowaniu podczas obciążenia akumulatora a ja myślałem że o gazowaniu podczas ładowania. masz rację: przy obciążeniu akumulatora zwarta cela będzie gazować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Powodem zwarcia na jednej z cel (opad masy czynnej) najprawdopodobniej była nieodpowiednia > eksploatacja auta . Były miesiące, że auto było odpalane raz w tygodniu, robiło trasę 2x65 km i > znów stało tydzień. Do tego w miesiące wakacyjne, auto stało nawet po 2 tygodnie nieodpalane i > nie był doładowywany akumulator w międzyczasie. Napisz, że to żart z tą nieprawidłową eksploatacją... Przejechanie 130km powinno wystarczająco dobrze podładować aku, by ten mógł stać nieruszany tydzień, albo NAWET dwa tygodnie... chyba że coś wysysało prąd na postoju. Ktoś inny napisał by: auto jeżdżone regularnie, raz w tygodniu mała trasa 130km, a więc lepiej, niż dziennie po 4km, niedogrzany silnik i słaby aku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Powodem zwarcia na jednej z cel (opad masy czynnej) najprawdopodobniej była nieodpowiednia > eksploatacja auta. taka usterka rownie dobrze moze wystapic sama z siebie przy normalnej eksploatacji. Ja autem zwykle jezdza codziennie po 2x15-20km, czasem postoi przez weekend ale niekoniecznie. Kiedys dojechalem wieczorem pod dom a rano okazalo sie ze aku padl - wlasnie pojedyncza cela. Wczesniej nie bylo absolutnie zadnych objawow, aku mial 3 lata i 3 miesiace, byl fabryczny skodowski. Tak wiec nie ma reguly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.