Elephant Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Jakie plusy i minusy tych silników ?? Moc prawie identyczna, przyśpieszenie nieco lepiej w 1.4T no i na plus mniejsze spalanie. A jakie minusy (oprócz wyższej ceny) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Podobny temat jest już poruszany w wątku obok. Miał ktoś może okazję już przejechać się tym 1,4T? Powiedziałbym, że wedle katalogów to przyśpieszenie powinno być nie "nieco", ale znacznie lepsze. Nie dość, że więcej Nm to dostępne w bardzo szerokim zakresie. Mam ogromną chrapkę przetestować ten silnik ale czekam na 1,6T w sedanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 5 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > Podobny temat jest już poruszany w wątku obok. Gdzie ?? > Miał ktoś może okazję już przejechać się tym 1,4T? > Powiedziałbym, że wedle katalogów to przyśpieszenie powinno być nie "nieco", ale znacznie > lepsze. Nie dość, że więcej Nm to dostępne w bardzo szerokim zakresie. Mam ogromną chrapkę > przetestować ten silnik ale czekam na 1,6T w sedanie Kolega jechał i twierdzi że sporo ciszej, no i lepiej się zbiera. W salonie koło mnie 1.4T jest tylko w Orlando, Cruzy testowe mają tylko 1.8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > Podobny temat jest już poruszany w wątku obok. Miał ktoś może okazję już przejechać się tym 1,4T? > Powiedziałbym, że wedle katalogów to przyśpieszenie powinno być nie "nieco", ale znacznie > lepsze. Nie dość, że więcej Nm to dostępne w bardzo szerokim zakresie. Mam ogromną chrapkę > przetestować ten silnik ale czekam na 1,6T w sedanie Ogladałem juz takiego w salonie. Niestety nie udało sie pogadac z sprzedawca. Ale 130kW pod maską na pewno robi swoje link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 5 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 > Ogladałem juz takiego w salonie. Niestety nie udało sie pogadac z sprzedawca. Ale 130kW pod maską > na pewno robi swoje > link No jak sprzedawca po hińsku gadał to trudno z nim pogadać raczej Swoją drogą takie 1.6T w tej budzie to pefnie bliskie ideału jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Dylemat odwieczny i dotyczący wszystkich marek, nie tylko Cheviego. Czy wybieramy: - bezproblemowość na długie lata i odporność na trudy eksploatacji niedoładowanego silnika benzynowego 1.8 - lepsze wrażenia z jazdy i mniejsze zużycie paliwa kosztem prawdopodobieństwa problemów po dobiciu do 100-150 kkm. Wszystko zależy ile tys km chcemy jeździć autem. Jeśli do około 120kkm wziąłbym 1.4T, jeśli ponad to 1.8 NA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Dylemat odwieczny i dotyczący wszystkich marek, nie tylko Cheviego. Czy wybieramy: > - bezproblemowość na długie lata i odporność na trudy eksploatacji niedoładowanego silnika > benzynowego 1.8 > - lepsze wrażenia z jazdy i mniejsze zużycie paliwa kosztem prawdopodobieństwa problemów po dobiciu > do 100-150 kkm. > Wszystko zależy ile tys km chcemy jeździć autem. Jeśli do około 120kkm wziąłbym 1.4T, jeśli ponad > to 1.8 NA. Dokładnie Gdyby 1.4T był dostępny w 2010 to bym pewnie go kupił... i popełnił duży błąd. Zbyt dużo ceregieli z turbiną i potencjalnych kosztów po czasie, a to nie warte dla mnie wrażeń z jazdy gokartem Poza tym w miejskim korku liczy się płynność jazdy a nie jej skoczność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Swoją drogą takie 1.6T w tej budzie to pefnie bliskie ideału jest Załóż turbinę do swojego to zobaczysz jak to jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 6 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > - lepsze wrażenia z jazdy i mniejsze zużycie paliwa kosztem prawdopodobieństwa problemów po dobiciu > do 100-150 kkm. > Wszystko zależy ile tys km chcemy jeździć autem. Jeśli do około 120kkm wziąłbym 1.4T, jeśli ponad > to 1.8 NA. Czyli jednak wszystko wskazuje na 1.4T. Eksploatacja zakładana przez 3 lata z nalotem ok. 120k km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 6 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 > Dokładnie > Gdyby 1.4T był dostępny w 2010 to bym pewnie go kupił... i popełnił duży błąd. > Zbyt dużo ceregieli z turbiną i potencjalnych kosztów po czasie, a to nie warte dla mnie wrażeń z > jazdy gokartem > Poza tym w miejskim korku liczy się płynność jazdy a nie jej skoczność o jakich ceregielach mówisz z turbiną? jak się jeździ normalnie i nie pałuje zimnej turbiny to nie ma prawa się nic z nią wydarzyć, wiadomo po czasie się zużyje sama z siebie, za to dzięki niej masz zawsze przyspieszenie pod nogą, zużywasz mniej paliwa przy takiej samej jeździe jak w 1.8, spróbuj sobie przyspieszyć na 4biegu od 2500rpm w swoim 1.8, samochód ledwo się bujnie, a taki 1.4T dostanie momentalnie strzała odczucia identyczne jak podczas jazdy starym wolnossącym dieslem a nowym uturbionym jakbym stał przed takim wyborem to tylko turbo, jazda firmowym 1.8TSI to po prostu bajka zaś jazda rodziców wolnossącym avensisem 1.8 katorga, zbiera się gorzej z dołu od starego dojechanego lanosa 1.5 PS. a nawet jak turbina padnie to ile kosztuje regeneracja? max 1000zł? śmieszne pieniądze przy aucie o takiej wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Zgodzę się jak najbardziej. Jak kogoś stać na auto za 60 tys. to nie będzie chyba tak płakał jak kiedyś w dalekiej przyszłości dorzuci do auta 1-2kzł na turbosprężarkę. Przez tak długi czas auto zrewanżuje się przyjemniejszą jazdą. Nie oszukujmy się, jak ktoś potrzebuje auto tylko do przemieszczania się to ma w ofercie 1,6 w dużo niższej cenie, a jak ktos chce poczuc troche frajdy z jazdy to niemal w tej samej cenie co 1,8 dostanie wieksza radość w 1,4t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > ....niemal w tej samej cenie co 1,8 dostanie wieksza radość w 1,4t. Różnica to ok. 4k zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 Zapomnieliśmy też o jeszcze jednym ważnym aspekcie. W chevrolecie się bierze to co mają a nie to co się chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 7 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Zapomnieliśmy też o jeszcze jednym ważnym aspekcie. W chevrolecie się bierze to co mają a nie to co > się chce. Dlaczego ???? Nie ma żadnego problem u żadną wersją o którą pytaliśmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 7 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2013 > Zapomnieliśmy też o jeszcze jednym ważnym aspekcie. W chevrolecie się bierze to co mają a nie to co > się chce. O nie, nie. Ja Captivę zamawiałem do produkcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 W zeszłym roku byłem dwukrotnie i za każdym razem czas oczekiwania to około 3 miesiące. Chciałem wersję wyposażenia LTZ, to niby znaleźli jedną sztukę prawie od ręki (czas oczekiwania do 2 tygodni), ale kolor mi się nie podobał i zrezygnowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Jakie plusy i minusy tych silników ?? > Moc prawie identyczna, przyśpieszenie nieco lepiej w 1.4T no i na plus mniejsze spalanie. > A jakie minusy (oprócz wyższej ceny) ?? Minus podstawowy to spora różnica w cenie - więc ten minus przesłania wszelkie plusy, jeśli są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 > Minus podstawowy to spora różnica w cenie - więc ten minus przesłania wszelkie plusy, jeśli są Różnica w cenie to 3700 brutto. Różnica w spalaniu według producenta to 1 litr. Przebieg przez 3 lata ok. 100k km. Przy cenie paliwa 5,5 zł zysk z silnika 1.4T to ok. 5500 zł - więc raczej się opłaca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2013 Na ten moment wersja LT+ zarówno 1.4T jak i 1.8 z MyLinkiem dostępne są w terminie ok. 2 tygodni. Fakt że kolorystycznie tylko 2 czy 3 do wyboru, ale nam akurat podeszły kolory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaskół Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Minus podstawowy to spora różnica w cenie - więc ten minus przesłania wszelkie plusy, jeśli są Rok temu jeździłem Oplem z silnikiem 1.4T i muszę pochwalić ten silnik, ładnie wchodził na obroty i juz od 2000 obr czuć było niezłe przyspieszenie. Myślę, że niższe spalanie po 3 latach zrekompensuje wyższą cenę, a przyjemność z jazdy bezcenna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Warto dodać że katalogowo ten silnik w Cruze radzi sobie jeszcze lepiej z przyspieszaniem niż w Astrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.