Skocz do zawartości

seicento - problem z elektryką (przygasanie świateł...)


tasiemiec

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać

Pomocy, bo już ręce mi opadają, i nie wiem gdzie dalej szukać problemu.

Sytuacja:

-Silnik uruchomiony, zapalone postojówki, przy wciśnięciu stopu przygasa podświetlenie deski i światła

-Silnik uruchomiony, zapalone mijania, j.w.

-Silnik uruchomiony, zapalone mijania, przy włączeniu awaryjnych podświetlenie deski i mijania przygasają równo z zapalaniem awaryjnych

Próby rozwiązania:

-odkręcone, wyczyszczone i ponownie zakręcone wszystkie masy (kompa, silnika, tył-pod zderzakiem, sprawdzona masa deski rozdzielczej)

-sprawdzony akumulator - sprawny, brak zwarć w celach, napięcie prawidłowe, akumulator centra prawie nowy

-podmieniony alternator na inny który jest na 100% sprawny, bo sprawdzany i regenerowany (szczotki, tulejki), napięcie ładowania prawidłowe - włączone mijania i stop, dmuchawa, kierunki - okolice 13v (pasek dobrze naciągnięty, nie ślizga się i jest praktycznie nowy)

Auto:

Silnik 900, 200kkm, wersja s, dołożone elektryczne szyby, c.z, otwieranie klapy - wszystko na fabrycznych przewodach, główne zasilanie do aqq przewodem fi 2mm + fabryczny bezpiecznik JB/2

Jeśli ktoś ma pojęcie co to może być to proszę o pomoc, bo już mi ręce opadają oslabiony.gif jutro jeszcze wyjmę lampy tył i sprawdzę połączenia kostek, przeczyszczę styki w klapie (3ci stop), ale naprawdę nie mam już pomysłów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - włączone mijania i stop, dmuchawa, kierunki -

> okolice 13v (pasek dobrze naciągnięty, nie ślizga się i jest praktycznie nowy)

Powinno być w okolicach 14, a nie 13.

Robiłeś ten pomiar w konfiguracji bez STOP?

Pisałeś o masach wyczyszczonych, ale czy zrobiłeś to dokładnie z tylnymi lampami?

I kolega wyżej dobrze pyta, jakie i czy to migotanie i napięcie ładowania ma związek bezpośredni z obrotami silnika?

Dokonaj pomiarów jeżeli możesz na wyjściu alternatora i na słupkach akumulatora. celem porównania . Czasami problem występuje przy połączeniach między żyłami przewodów ładownia a ich zakuciami. Nie widać , a pod obciążeniem nie ma połączenia jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymień regulator napięcia w alternatorze.

-regulator odpada, bo jak pisałem - wymieniony razem z alternatorem,

-co do obrotów - słychać tylko "na ucho" że w momencie obciążenia minimalnie spadają na ułamek sekundy, na obrotomierzu jest to niezauważalne

-dzisiaj wyczyszczone i dogięte mocniej styki w kostkach tylnych obu lamp i styki samych lamp + styki klapy, bez różnicy i poprawy...

-napięcia na alternatorze jeszcze nie sprawdziłem, postaram się to zrobić na dniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrób pomiar napięcia bez obciążenia, bo troszkę lipne masz to napięcie. Tylko podaj dokładną

> wartość, a nie przybliżoną

Ok, jutro dokładnie zmierzę, ostatnio nie miałem cyfrowego tylko miernik do aqq to na skali wiadomo jak jest zlosnik.gif jutro wezmę cyfrowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> klemy czyściłeś? miałem podobnie, na klemach nic nie było widac ale po oczyszczeniu klem i biegunów

> aku wszystko wróciło do normy

klemy przeczyszczone i kiepska aktualizacja...

przy powrocie (24 km) na jakieś 8 km od domu zaczęły przygasać coraz bardziej światła... na ostatnich metrach prawie już nie świeciły, auto już nie odpaliło... aqq się ładuje pod prostownikiem, od wymiany alternatora przejechane 75km i 4 odpalenia silnika, za każdym razem bez zająknięcia aż do teraz, pomysły mi się skończyły i powoli kończy się cierpliwość sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro podmieniałeś alternator to teraz podmienił bym akumulator, to że prawie nowy o niczym nie

> świadczy.

Poziom wk#$wienia trochę wzrósł, dzisiaj założony na powrót stary alternator, po wyjęciu tego "nowego", regenerowanego w bendixie okaząło się, że nie przykleili przewodów od stojana do pierścieni komutatora i zawadziły o szczotko-trzymacz, altek do naprawy, aqq się ładuje pod prostownikiem, wieczorem walki ciąg dalszy, ale zaczynam tracić cierpliwość zlosnik.gif a może szukam dziury w całym i to usterka z cyklu TTTM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co z tym starym jest nie tak, że został wymieniony?

Zmiana była profilaktyczna, w wyniku szukania przyczyn tego dziwnego przygasania świateł i podświetlenia, a miałem 2 zregenerowany alternator - 10 min roboty i kolejny element wykluczony... ale właściwie zastanawiam się, czy przypadkiem nie jest to usterka "ten typ tak ma" zlosnik.gif a po prostu wcześniej nie zwracałem na to uwagi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakiś sprzęt grający masz u siebie?

Radio podpięte pod zapłon, i tylko po zapłonie gra, wzmaka ani innych cudów nie ma, zresztą ostatnio i tak nie włączane... Jedyne co pobiera prąd na postoju to centralny zamek, ale to coś koło 200mA max, nic poza tym

-Alternator sprawny

-Masy wszystkie sprawdzone łącznie z wyczyszczeniem konektorów w tylnych lampach

- Klemy wyczyszczone, świecą się jak... zlosnik.gif słupki na aqq też

-Kostki żarówek przód ok, dawno temu jedna była przytopiona i wymieniona

- żarówki standardowe, bez cudów, moc standardowa grinser006.gif

- żarówki podświetlenia też zwykłe najzwyklejsze zlosnik.gif

Pomysłów brak, albo TTTM, albo zostaje jeszcze kwestia kostek w lewym progu łączących poszczególne części instalacji... tak po siedzeniu nad schematami i rozmieszczeniem elementów wyszło, choć cały czas nie wiem czy nie szukam wiatru w polu zlosnik.gif

Czy komuś jeszcze w sc występuje taki efekt, że po odpaleniu silnika, włączeniu świateł mijania - delikatnie przygasa podświetlenie deski i światła mijania, po włączeniu świateł awaryjnych delikatnie przygasa podświetlenie deski rytmicznie z mruganiem awaryjnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak przynajmniej wczorajszy problem ogarnięty, jest ładowanie yay.gif tylko dalej pozostał problem przygasania świateł i podświetlenia, nie wiem czy mam dzwonić całą wiązkę w poszukiwaniu żródła jakiegoś zwarcia, czy usterka z cyklu TTTM, a po prostu wcześniej nie zauważałem, więc koledzy ogromna prośba - gdybyście mogli sprawdzić, czy u Was pojawia się taki objaw jak u mnie:

- na jałowym, włączone światła mijania, przy wciśnięciu stop-u delikatnie przygasają światła i podświetlenie deski

- podobnie przy włączeniu awaryjnych - delikatne przygasanie wraz z "mruganiem" awaryjnych,

gdyby ktoś mógł sprawdzić i napisać, czy u niego w aucie też tak się dzieje byłbym wdzięczny zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tak przynajmniej wczorajszy problem ogarnięty, jest ładowanie tylko dalej pozostał problem

> przygasania świateł i podświetlenia, nie wiem czy mam dzwonić całą wiązkę w poszukiwaniu

> żródła jakiegoś zwarcia, czy usterka z cyklu TTTM, a po prostu wcześniej nie zauważałem, więc

> koledzy ogromna prośba - gdybyście mogli sprawdzić, czy u Was pojawia się taki objaw jak u

> mnie:

> - na jałowym, włączone światła mijania, przy wciśnięciu stop-u delikatnie przygasają światła i

> podświetlenie deski

> - podobnie przy włączeniu awaryjnych - delikatne przygasanie wraz z "mruganiem" awaryjnych,

> gdyby ktoś mógł sprawdzić i napisać, czy u niego w aucie też tak się dzieje byłbym wdzięczny

Nadal nie podajesz konkretów co do wartości napięcia ładowania. Przypominam, że ma być stabilne w zakresie 14,0- 14,5 V .

Robiłeś pomiary napięć bezpośrednio na wyjściu alternatora i na słupkach akumulatora, tak jak Cię prosiłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadal nie podajesz konkretów co do wartości napięcia ładowania. Przypominam, że ma być stabilne w

> zakresie 14,0- 14,5 V .

> Robiłeś pomiary napięć bezpośrednio na wyjściu alternatora i na słupkach akumulatora, tak jak Cię

> prosiłem?

Kurcze na wyjściu altka nie sprawdziłem, ale po doładowaniu aqq prostownikiem wczoraj, wyczyszczeniu klem, wyczyszczeniu plusowego od alternatora, złożeniu starego alternatora, który był dobry - na słupkach aqq miałem 14,5V więc raczej książkowe ładowanie, sprawdzę jeszcze na alternatorze, a światła i decha dalej przygasają, ale to delikatnie i chyba tak jak Morgan pisze - szukam dziury w całym zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze na wyjściu altka nie sprawdziłem, ale po doładowaniu aqq prostownikiem wczoraj,

> wyczyszczeniu klem, wyczyszczeniu plusowego od alternatora, złożeniu starego alternatora,

> który był dobry - na słupkach aqq miałem 14,5V więc raczej książkowe ładowanie, sprawdzę

> jeszcze na alternatorze, a światła i decha dalej przygasają, ale to delikatnie i chyba tak jak

> Morgan pisze - szukam dziury w całym

nie martw sie. Mi w 900tce tez delikatnie przygasaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Jestem użytkownikiem dwóch fiatów małeg seicento i dużej cromy , seicento użytkuje syn ale napraw dokonuje ojciec ,ale do rzeczy sejtek z 2006 roku , przypadek był bardzo podobny a skończył się brakiem uruchomienia samochodu , patrząc z przodu pod podniesioną klape silnika z prawej strony(od strony kierowcy) za lampą jest przewód który łączy nadwozie z silnikiem ,na pozór wyglądał całkiem dobrze a okazało się żę koroduje pod koszulką przy końcówce od strony nadwozia , najlepiej kupić miedzianą plecionkę od malucha , auto jezdzi na tym dwa lata i jest oki , oryginalny przewód był bardzo za krótki i za twardy a wibracje silnika dopełniły dzieła .Pozdrawiam użytkowników klasy S. bananaevil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.