koNik Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 troszkę mi zeszło z różnych względów żeby się do tego zabrać, ale udało się - łapa gotowa jak widać kompresor wchodzi na absolutny styk teraz muszę ją pomalować ładnie, przyknuć gdzieś napinacz paska, zamienię wtryski (Volvo T5 niebieskie) i uruchomię na szybko bez IC na Ecumasterze, potem IC muszę jakoś upchać i jazda na hamownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > troszkę mi zeszło z różnych względów żeby się do tego zabrać, ale udało się - łapa gotowa > jak widać kompresor wchodzi na absolutny styk > teraz muszę ją pomalować ładnie, przyknuć gdzieś napinacz paska, zamienię wtryski (Volvo T5 > niebieskie) i uruchomię na szybko bez IC na Ecumasterze, potem IC muszę jakoś upchać i jazda > na hamownie Gratuluje postępów. Ciekaw jestem czy to do e30 by się zmieściło/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Gratuluje postępów. Ciekaw jestem czy to do e30 by się zmieściło/ w E30 jest chyba sporo więcej miejsca niż w Ładzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > troszkę mi zeszło z różnych względów żeby się do tego zabrać, ale udało się - łapa gotowa > jak widać kompresor wchodzi na absolutny styk > teraz muszę ją pomalować ładnie, przyknuć gdzieś napinacz paska, zamienię wtryski (Volvo T5 > niebieskie) i uruchomię na szybko bez IC na Ecumasterze, potem IC muszę jakoś upchać i jazda > na hamownie Fajny projekt bedzie latająca Łada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 a ja ci mówię: zacznij wreszcie jeździć a nie dłubiesz i dłubiesz. To auto aż się prosi o solidne polatanie bokami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > a ja ci mówię: zacznij wreszcie jeździć a nie dłubiesz i dłubiesz. > To auto aż się prosi o solidne polatanie bokami etam, jeździłem sobie przecież teraz trochę N/A poza tym dłubię i dłubię bo cały czas mi mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 9 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > etam, jeździłem sobie przecież teraz trochę N/A > poza tym dłubię i dłubię bo cały czas mi mało ja dziś wywaliłem wszystko z compacta (zostawiłem jeden kubeł i kawałek deski rozdzielczej). Powiem tak: JEST OGIEŃ!!! Ze 100 kilo spokojnie urwałem na wszystkim co tam woziłem bez sensu. Jeszcze jak mi się uda dyfer 4,44 wyrwać to już nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba oprócz pełnego baku paliwa. Nie mam pojęcia jak ty jeździsz, że ci 140 koni w aucie ważącym 900 kilo nie wystarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2013 > Nie mam pojęcia jak ty jeździsz, że ci 140 koni w aucie ważącym 900 kilo nie wystarcza to nie że nie wystarcza, ja po prostu chcę zbudować auto które będzie mnie ciągle zaskakiwać, i które nauczy mnie pokory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > to nie że nie wystarcza, ja po prostu chcę zbudować auto które będzie mnie ciągle zaskakiwać, i > które nauczy mnie pokory ciekawą droge obrales zycze wytrwalosci. jakie doladowanie bedzie ? silnik ruszasz czy zostawiasz serie ? i tylko "lekko" dmuchniesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > ciekawą droge obrales zycze wytrwalosci. > jakie doladowanie bedzie ? silnik ruszasz czy zostawiasz serie ? i tylko "lekko" dmuchniesz ? mam 2 silniki - najpierw dmuchnę ten co widać, seryjny ok 0.5-0.7 bara. Powinno to dać ok 200KM i to jest max co może zrobić ten - mały dość - Eaton M45 (w Mercedesie który ma 197KM w serii chodzi on praktycznie na max swoich możliwości). Jest to ponoć w miarę bezpieczne dla M42. W miedzyczasie mam zamiar zająć się remontem drugiego silnika wraz z odprężeniem. tamten chciałbym dmuchnąć większym Eatonem M62 na okolice 280KM co ponoć jest cąłkiem wykonalne. Pożyjemy - zobaczymy co hamownia pokaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > mam 2 silniki - najpierw dmuchnę ten co widać, seryjny ok 0.5-0.7 bara. Powinno to dać ok 200KM i > to jest max co może zrobić ten - mały dość - Eaton M45 (w Mercedesie który ma 197KM w serii > chodzi on praktycznie na max swoich możliwości). Jest to ponoć w miarę bezpieczne dla M42. W > miedzyczasie mam zamiar zająć się remontem drugiego silnika wraz z odprężeniem. tamten > chciałbym dmuchnąć większym Eatonem M62 na okolice 280KM co ponoć jest cąłkiem wykonalne. > Pożyjemy - zobaczymy co hamownia pokaże spoko ja bardzo dobrze wspominam kompresor w aucie o wiele bardziej mi sie podobalo niz auto na turbinie daj znac jak juz bedzie gotowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTechnic Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 EE czemu to M62 wygląda jak M45 z merca ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 12 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 > EE czemu to M62 wygląda jak M45 z merca ? przecież to jest M45 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 4 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 Po co Ci ta przeplywka klapkowa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2013 > Po co Ci ta przeplywka klapkowa ? na razie, tylko jest - docelowo wleci ecumaster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > na razie, tylko jest - docelowo wleci ecumaster Już się obawiałem. Te węże też niezbyt fajnie wygladają ? Nie lepiej założyć silikonowe ? Są też czarne jeśli nie chcesz odpustu pod maską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Już się obawiałem. Te węże też niezbyt fajnie wyglądają ? Nie lepiej założyć silikonowe ? Są też > czarne jeśli nie chcesz odpustu pod maską. szukałem i nie znalazłem czarnych takich jak mi odpowiadają - zresztą jak na razie jest bez IC, więc to jeszcze nie ostateczny szlif na razie chcę zobaczyć jak to będzie, może jutro pojeżdżę trochę to zobaczę jak to się je. O dziwo działa całkiem nieźle na normalnym kompie ( wtryski są wydajniejsze 0,61 raza, a doładowanie 0,69 bar więc komp jakoś ogarnia) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > szukałem i nie znalazłem czarnych takich jak mi odpowiadają - zresztą jak na razie jest bez IC, > więc to jeszcze nie ostateczny szlif > na razie chcę zobaczyć jak to będzie, może jutro pojeżdżę trochę to zobaczę jak to się je. O dziwo > działa całkiem nieźle na normalnym kompie ( wtryski są wydajniejsze 0,61 raza, a doładowanie > 0,69 bar więc komp jakoś ogarnia) Ja od lat zaopatruje się w fmic.pl - sa czarne, czerwone i niebieskie. Co do jazdy bez strojenia to nie komentuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Ja od lat zaopatruje się w fmic.pl - sa czarne, czerwone i niebieskie. > Co do jazdy bez strojenia to nie komentuje oj tam oj tam, dziś już się umawiałem na strojenie, chłopaki mi obiecują 230KM z tego co jest teraz, zobaczymy musze jeszcze przeknuć ukłąd paliwowy zanim do nich pojadę po cichu liczę na taki efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > oj tam oj tam, dziś już się umawiałem na strojenie, chłopaki mi obiecują 230KM z tego co jest > teraz, zobaczymy > musze jeszcze przeknuć ukłąd paliwowy zanim do nich pojadę > po cichu liczę na taki efekt Coś sie ruszyło w temacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Coś sie ruszyło w temacie ? a żebyś wiedział ruszyło się tyle że.... chodzi praktycznie idealnie przyczyną wcześniejszych problemów była nieszczelność na podstawie kompresora teraz chodzi równo i trzyma wolne obroty i czuć "pod palcem" że żartów nie będzie niestety strojenie na ecumasterze najwcześniej połowa marca :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > a żebyś wiedział > ruszyło się tyle że.... chodzi praktycznie idealnie > przyczyną wcześniejszych problemów była nieszczelność na podstawie kompresora > teraz chodzi równo i trzyma wolne obroty i czuć "pod palcem" że żartów nie będzie > niestety strojenie na ecumasterze najwcześniej połowa marca :/ Trzymam kciuki za ten projekt. Czemu takie opuźnienia w strojeniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Trzymam kciuki za ten projekt. Czemu takie opuźnienia w strojeniu ? muszę czekać w kolejce ale nie ma tego złego, w międzyczasie zrobię klatkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > muszę czekać w kolejce > ale nie ma tego złego, w międzyczasie zrobię klatkę Pochwal sie gdzie stroisz że taka kolejka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Pochwal sie gdzie stroisz że taka kolejka. projectxs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > projectxs Bardzo dobry wybór Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Bardzo dobry wybór Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy. ja też, niech już przyjdzie wiosna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 Jaki koszt mniej więcej całej operacji pt. doładowanie M42? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Jaki koszt mniej więcej całej operacji pt. doładowanie M42? jak na razie bardzo niewiele wydałem - 1700zł + czas własny ale strojenie to 2000zł, razem będzie pewnie z 4kzł. IMO tanio, ale większość rzeczy kupowałem i robiłem po znajomości lub sam. Ale w sumie takie było założenie - pobawić się w zimowe wieczory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 jeździłem wczoraj - niewiele bo mokro i na letnich 205 się słabo jeździ w zimie z tak lekkim tyłem. Auto jest totalnie wariackie. Silnik wkręca się jak wariat. Moje E12 to przy tym super potulny baranek. Przede wszystkim silnik ciągnie od samego dołu - owszem mam bardzo krótkie przełożenia i szperę ale efekt powala. Pilnie muszę to oddać do klatkowania bo się źle skończy Filmik będzie jak będzie sucho, został mi do ogarnięcia jeszcze układ paliwowy. Ponieważ na strojenie będę musiał trochę czekać montuję narazie FMU i podniosę ciśnienie paliwa na listwie pod analizatorem spalin. Zresztą silnik chodzi tak idealnie (dosłownie) że aż ciężko uwierzyć. Elastyczne musi być to ECU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > jeździłem wczoraj - niewiele bo mokro i na letnich 205 się słabo jeździ w zimie z tak lekkim tyłem. > Auto jest totalnie wariackie. Silnik wkręca się jak wariat. Moje E12 to przy tym super potulny > baranek. Przede wszystkim silnik ciągnie od samego dołu - owszem mam bardzo krótkie > przełożenia i szperę ale efekt powala. Pilnie muszę to oddać do klatkowania bo się źle skończy > Filmik będzie jak będzie sucho, został mi do ogarnięcia jeszcze układ paliwowy. Ponieważ na > strojenie będę musiał trochę czekać montuję narazie FMU i podniosę ciśnienie paliwa na listwie > pod analizatorem spalin. Zresztą silnik chodzi tak idealnie (dosłownie) że aż ciężko uwierzyć. > Elastyczne musi być to ECU A spalania stukowego nie ma na seryjnym kompie? M42 nie ma czujników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > A spalania stukowego nie ma na seryjnym kompie? M42 nie ma czujników. ma czujniki, nawet 2. Wlałem Vpowera racing 100, nic nie stuka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > ma czujniki, nawet 2. Wlałem Vpowera racing 100, nic nie stuka Czyli w E36 już montowali. W E30 M42 czujników niet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Czyli w E36 już montowali. W E30 M42 czujników niet a to możliwe - swoją drogą szukam skrzyni od M42 do E30 (z nadbiegiem) - jakby ktoś coś słyszał to PRIV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > a to możliwe - swoją drogą szukam skrzyni od M42 do E30 (z nadbiegiem) - jakby ktoś coś słyszał to > PRIV Są w cenie złomu praktycznie . W e30 316i (m40) i 318i (m40) montowali tę samą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Są w cenie złomu praktycznie . W e30 316i (m40) i 318i (m40) montowali tę samą. a czy ktoś sie orientuje czy takie coś: http://allegro.pl/sportowa-skrzynia-biegow-bmw-e12-e23-e24-i2855832930.html siadłoby po podmienie dzwona na M42 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 wleciały zbrojone przewody paliwowe od baku do silnika, regulator ciśnienia paliwa i inny zawór DV pojeździłęm trochę, niestety gdzieś uciekaw mi ciśnienie bo manometr pokazuje 0,3 bara. Prawdopodobnie albo przez serwo (nie mam zaworka zwrotnego) albo przez silniczek krokowy albo jeszcze gdzieś. Tak czy siak zmierzyłem na takim doładowanu 0-110km/h ok 7s (wliczając w to brak trakcji na 1-2 i 2 zmiany biegów). Nie źle, tym bardziej że przy 0,3 bara było pewnie ledwo 170KM. Dobrze rokuje ale trzeba jeszcze popracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 Ty weźże się opanuj. Ja jestem w stanie zrozumieć, że pokusa jest spora, ale żebyś nie przedobrzył tymi testami przed strojeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > Ty weźże się opanuj. > Ja jestem w stanie zrozumieć, że pokusa jest spora, ale żebyś nie przedobrzył tymi testami przed > strojeniem dolałem ją regulatorem, nic jej nie będzie - chyba sobienie wyobrażasz że będę czekał nie jeżdżąc na strojenie 3 miechy V-power Racing 100 w baku żeby nie stukało i jazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > dolałem ją regulatorem, nic jej nie będzie - chyba sobienie wyobrażasz że będę czekał nie jeżdżąc > na strojenie 3 miechy V-power Racing 100 w baku żeby nie stukało i jazda trzeba byc tfardyma nie mientkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ulik87 Napisano 19 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > dolałem ją regulatorem, nic jej nie będzie - chyba sobienie wyobrażasz że będę czekał nie jeżdżąc > na strojenie 3 miechy V-power Racing 100 w baku żeby nie stukało i jazda no to testuj, testuj ja bym nie zdzierżył i sam se kupił innovate'a BTW. na jakim ECU to lata fabrycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 19 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2013 > no to testuj, testuj > ja bym nie zdzierżył i sam se kupił innovate'a > BTW. na jakim ECU to lata fabrycznie? hmm, w M42 jest chyba Bosch Motronic 1.7 - ta czy siak zaskakująco elastyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 sezon czas rozpocząć Pojechałem do pracy i zostałem pozbawiony złudzeń, ten samochód to potwór, ciężko jest w miejskich warunkach wcisnąć na III do oporu. Wiem co sobie myślicie - +/- 210KM - cóż to jest, przesadza koNik jak zwykle - ale w tej masie, ze szperą w kuble i na betonowym zawiasie w normalnym ruchu człowiek ma panikę przed oczami nadzwyczaj często. Każde wciśnięcie gazu do oporu na III to utrata trakcji i szukanie drzewa na poboczu ostra zmiana na 4 to także zerwanie trakcji. I ta lekkość przy przyspieszaniu, czuć że auto jest bardzo lekkie a kompresor ciągnie od dołu - wspaniałe uczucie, E32 to taka krooooowa straszna... ech byle sie nie zabić, bo satysfakcja jest olbrzymia ale jedzie się bardzo trudno Nic już teraz nie będzie takie jak dawniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 ja chce karniaka ciekawe jak Ci się będzie w deszczu jeździło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 nakrec film , licznika itp CZKAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > ja chce karniaka > ciekawe jak Ci się będzie w deszczu jeździło jeździłem - powiem Ci ze o dziwo szpera sporo daje w takich warunkach - ślizga się - wiadomo - ale dość przewidywalnie i mimo wszystko wyrywa do przodu z 2 butów W porównaniu do tego jak było bez szpery to... nie ma porównania, bez szpery to było jedno wielkie ślizganie się 1 kółka i brak przyspieszenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 28 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > nakrec film , licznika itp CZKAM licznik jeszcze nie działa, mogę nakręcić co najwyżej nawigację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 28 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2013 > licznik jeszcze nie działa, mogę nakręcić co najwyżej nawigację Na początek wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > licznik jeszcze nie działa, mogę nakręcić co najwyżej nawigację kec cokolwiek by byl obraz i dzwiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.