Skocz do zawartości

Wydech 1.2 8v - pomocy!


SantaCB

Rekomendowane odpowiedzi

Czeka mnie jedna z ostatnich zagadek 'poswapowych', mianowicie muszę stworzyć jakiś wydech. Ma być przede wszystkim cichy, nie dusić silnika i przechodzić przeglądy wink.gif Opcje:

1. Ulter + jakaś atrapa kata http://allegro.pl/sportowy-tlumik-dedykowany-ulter-fiat-seicento-i2927386053.html

Czy w tym wypadku ulter będzie miał za mała średnicę?

2. Gięcie z rury fi43 + atrapa kata + środkowy + końcowy.

Dodatkowo, na wiosnę wchodzi mts 70/50 także potrzebowałbym na środkowy czegoś niedużego gabarytowo, żeby nie zostawić połowy wydechu na mieście wink.gif

Doradźcie proszę, bo już nie wiem jak to ugryźć....

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czeka mnie jedna z ostatnich zagadek 'poswapowych', mianowicie muszę stworzyć jakiś wydech. Ma być

> przede wszystkim cichy, nie dusić silnika i przechodzić przeglądy Opcje:

> 1. Ulter + jakaś atrapa kata

> http://allegro.pl/sportowy-tlumik-dedykowany-ulter-fiat-seicento-i2927386053.html

> Czy w tym wypadku ulter będzie miał za mała średnicę?

> 2. Gięcie z rury fi43 + atrapa kata + środkowy + końcowy.

> Dodatkowo, na wiosnę wchodzi mts 70/50 także potrzebowałbym na środkowy czegoś niedużego

> gabarytowo, żeby nie zostawić połowy wydechu na mieście

> Doradźcie proszę, bo już nie wiem jak to ugryźć....

> Pozdrawiam!

ja u siebie wstawiłem zaraz za portkami kata z cc 900 tylko wlot i wylot zrobiłem 52, cały wydech od portek fi 52 i do tego końcowy przelot z motocykla , długości 50cm <troche za długa, cięzko z rurami wyjśc, lepiej długość puchy wziąc 40cm, średnicy max 12cm, wylot fi 45 i niewiele głośniej od serii,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może spróbuj zagadać od kolegi maciek__cc bo on z tego co pamiętam to miał na giełdzie wydech z

> kwasów na sprzedaż:

> 2. Układ wydechowy ze stali wraz z łącznikiem elastycznym FI 65mm/ 2,5"

ten wydech czeka juz u mnie w garage na montaz 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 52 na seryjny motor to jest za dużo to samo 50

> ja mam fi 43 idealna sprawa i końcowy z dużego fiata- ale już go dość słychać

No właśnie już gdzieś czytałem maila bodajże p. Węglarskiego gdzie pisał, że do 1.2 8v się należy 43mm. To chyba wrzuce kanta na koniec i jakiegoś golfa czy alfe jako środkowy, co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie już gdzieś czytałem maila bodajże p. Węglarskiego gdzie pisał, że do 1.2 8v się należy

> 43mm. To chyba wrzuce kanta na koniec i jakiegoś golfa czy alfe jako środkowy, co Wy na to?

ja mam u siebie przelot a na końcu mam z golfa GTI i jest naprawie fajnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie już gdzieś czytałem maila bodajże p. Węglarskiego gdzie pisał, że do 1.2 8v się należy

> 43mm. To chyba wrzuce kanta na koniec i jakiegoś golfa czy alfe jako środkowy, co Wy na to?

A po co kanta wrzucać? ja mam na środku pustego kata wsadzonego i działa jak komora rozspręzająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to tak wygląda, tak jak mówiłem Fi 52, ścianka 1mm, ale tigiem wyśmienicie się spawa, kat załatwia temat głośności, końcowy przelot daje lekki pomruk, ale spokojnie można walić kilometry nie rozgłaszając muzyki , żadnego rezonansu czy głębokiego basu od którego pęka głowa po paru minutach,

img0827kt.jpg

img0828fo.jpg

img0829cg.jpg

img0930le.jpg

img0931mc.jpg

img0945zm.jpg

img0946da.jpg

img0947b.jpg

img0948rf.jpg

img0949jp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie to tak wygląda, tak jak mówiłem Fi 52, ścianka 1mm, ale tigiem wyśmienicie się spawa, kat

> załatwia temat głośności, końcowy przelot daje lekki pomruk, ale spokojnie można walić

> kilometry nie rozgłaszając muzyki , żadnego rezonansu czy głębokiego basu od którego pęka

> głowa po paru minutach,

To po co dajesz fi 52 skoro nie chcesz żeby głośniej chodził? Poczytajcie koledzy coś na temat wydechów np. p.Pachonia. Róbcie jak uważacie ale wszystko powyżej fi 45 to za dużo na seryjne motory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To po co dajesz fi 52 skoro nie chcesz żeby głośniej chodził? Poczytajcie koledzy coś na temat

> wydechów np. p.Pachonia. Róbcie jak uważacie ale wszystko powyżej fi 45 to za dużo na seryjne

> motory.

ja zrobiłem Fi 52, ponieważ w planach jest 1,2 T, a nie chce mi sie wydechu robić kilka razy od nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra, czyli na dobrą sprawę pusty kat jako puszka rozprężeniowa i końcowy tylko dadzą

> "cywilizowany" poziom głośności? Czy jeszcze wstawiać środkowy do tego?

Ja mam pustego kata i końcowy z dużego fiata(czyli końcowy jest pusty) jak dasz jakąś puszkę z bebechami to powinno być trochę głośniej od serii a nie będzie mulić motoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem fi43 z strumienica łuskowa awg od Razera i powiem że naprawde głosno, musze tą

> strumienice zamienić na swój tłumik z 125p i zobaczyć jaki efekt będzie

Ja mam koncowy od dużego fiata i też jest głośno. Polecam jakąś puszke z komorami w środku. Seryjny z Seja jest bardzo tłumi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z własnego doświadczenia wiem, ze lepiej na poczatku dac zaraz za portkami coś tłumiącego niż na końcu, pusty kat, jako komora rozprężna według mnie nie daje dobrego efektu, mamy do czynienia z potwornym rezonansem tkóry wręcz dudni pod autem, lepiej zamontować coś komorowego bądź zwykły katalizator i końcowy przelot niż pustego kata i na końcu go dusić komorowym, zwężki na końcu też nie dają efektu bo pod autem słychać ten głeboki bas,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, ale jak założę kata z 900 to nie będzie dusiło 1.2? W sumie to by było najprostsze rozwiązanie,

> kat z 900, rura gięta 43 i końcowy, choćby z kanta.

powiem tak, ja wsadziłem kata z cc 900, tylko ze wlot i wylot zrobiłem 52, a nie seryjny z cc 900, i nie ma duszenia nawet do odciecia,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> To po co dajesz fi 52 skoro nie chcesz żeby głośniej chodził? Poczytajcie koledzy coś na temat

> wydechów np. p.Pachonia. Róbcie jak uważacie ale wszystko powyżej fi 45 to za dużo na seryjne

> motory.

Wydech zrobiony większy po to bym nie musiał modzić jak bedzie turbiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.