LuQ Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Witam, chyba najwyższa pora wymienić świece w parchu bo czarne Postanowiłem dzis wykręcić i ku memu zdziwieniu ukazała się świeca NGK R bcpr6et z trzema elektrodami. Jutro będe w sklepie motoryzacyjnym po część dla matuli i musze zapytać o nowe swieczki. Co polecacie, dalej brnąć w takie same świece NGK czy polecacie coś innego z trzem,a elektrodami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal21 Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 ja bym zmienił na BOSCHa Ewentualnie jak coś taniej no to MM - tutaj masz świece + kable WN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > ja bym zmienił na BOSCHa > Ewentualnie jak coś taniej no to MM - tutaj masz świece + kable WN kable+świece 37zł. Towar prima sort jak nic Dobrze życzysz koledze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 tam chyba nie powinno być trójelektrodowej świecy... sprawdź w katalogu co pasuje do tego silnika, ewentualnie zmień na irydową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 17 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > tam chyba nie powinno być trójelektrodowej świecy... sprawdź w katalogu co pasuje do tego silnika, > ewentualnie zmień na irydową no właśnie jutro pojade do mojego sklepu i się zorientuję. Wiem że napewno polecą mi Denso, co sądzisz? Brnąć dalej w NGK czy sprobowac czegoś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > no właśnie jutro pojade do mojego sklepu i się zorientuję. Wiem że napewno polecą mi Denso, co > sądzisz? Brnąć dalej w NGK czy sprobowac czegoś innego? Denso, Beru jak najbardziej okay Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Witam, chyba najwyższa pora wymienić świece w parchu bo czarne Postanowiłem dzis wykręcić i ku > memu zdziwieniu ukazała się świeca NGK R bcpr6et z trzema elektrodami. Jutro będe w sklepie > motoryzacyjnym po część dla matuli i musze zapytać o nowe swieczki. Co polecacie, dalej brnąć > w takie same świece NGK czy polecacie coś innego z trzem,a elektrodami? Do seryjnego motoru są jak najbardziej poprawnie dobrane. Możesz kupić takie same albo wersja z jedną elektrodą - BCPR6E. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Do seryjnego motoru są jak najbardziej poprawnie dobrane. Możesz kupić takie same albo wersja z > jedną elektrodą - BCPR6E. A wyjaśni mi kto po prędce, po co te trzy elektrody? Bo sam mam, tylko nie wiem po co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szary Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > A wyjaśni mi kto po prędce, po co te trzy elektrody? Bo sam mam, tylko nie wiem po co Niby to jest po to żeby dłużej wytrzymywały, bo iskra i tak przeskoczy tylko w jednym miejscu. Ja mam jednoelektrodowe w swoim turbo i dają radę - chociaż trzeba było przerwę zmniejszyć bo powyżej 1 bar wypadały zapłony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > no właśnie jutro pojade do mojego sklepu i się zorientuję. Wiem że napewno polecą mi Denso, co > sądzisz? Brnąć dalej w NGK czy sprobowac czegoś innego? a dlaczego na pewno polecą Denso? Jak chcesz się pchać w jakieś zuniwersalizowane świece jak TT to proszę, ja bym ufał jednak świecom jakie idą na pierwszy montaż... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 18 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Denso z racji tego ze maja od rekite swiece i jak kupowalem do punto to tez odrazu denso polecili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markkk Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > ja bym zmienił na BOSCHa > Ewentualnie jak coś taniej no to MM - tutaj masz świece + kable WN te irydowe BOSCH rewelacja, mam je kilka lat ładnych i przejechane jakieś 85tys na nich, raz w roku sprawdzam, stan bdb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 dzięki panowie za podpowiedzi, zakupiłem denso tt, zaraz jade jeszcze po kable bo mieli dostarczyć do 11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
korass Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 Przy okazji mam pytanie. Moje SC 1.1 MPI ma 80000 km przebiegu. Nie wiem kiedy były wymieniane świece i przewody, na dzień dzisiejszy jest wszystko ok. Jest sens wymieniać świece i przewody czy czekać? I jak objawiają sie problemy ze świecami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > Przy okazji mam pytanie. > Moje SC 1.1 MPI ma 80000 km przebiegu. Nie wiem kiedy były wymieniane świece i przewody, na dzień > dzisiejszy jest wszystko ok. > Jest sens wymieniać świece i przewody czy czekać? I jak objawiają sie problemy ze świecami? Zalezy od modelu świec powinno sie je wymieniac co okolo 30-50 tys ja tam wymieniam co 30 tys wiec co okolo 2 lata koszty nie wielkie a róznica przy odpalaniu w zimie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > te irydowe BOSCH rewelacja, mam je kilka lat ładnych i przejechane jakieś 85tys na nich, raz w > roku sprawdzam, stan bdb. Jakie masz?? Irydowe to Bosch robi sporadycznie na OEM, nie jako zamiennik na AM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 U mnie przy pierwszym poskładaniu turbo, założyłem nowe ngk dedykowane do punto turbo. Już przy trzecim odpaleniu silnik pracował na 2-3 gary. Nie była to wina cewek ani kabli. Czyszczenie świec (mimo, że nowe, nic nie pomagało. Wymieniłem na denso, które wykręciłem ze stanowiska pomiarowego z silnika toyoty - miały może ze 100 motogodzin nalatane (to akurat mieliśmy pod ręka w sobotę wieczorem) i dzielnie dawały radę do 1 bara. Wniosek jest taki - ngk to gówno. Może trafiłem na felerne egzemplarze? Może. Choć kilka aut, przy których budowie uczestniczyłem miało takie same problemy na ngk. Po zmianach na bosch lub denso było ok. Fakt, piszę o mocnych setupach z turbo, ale generalnie zasada działania silnika jest tożsama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > U mnie przy pierwszym poskładaniu turbo, założyłem nowe ngk dedykowane do punto turbo. Już przy > trzecim odpaleniu silnik pracował na 2-3 gary. Nie była to wina cewek ani kabli. Czyszczenie > świec (mimo, że nowe, nic nie pomagało. Wymieniłem na denso, które wykręciłem ze stanowiska > pomiarowego z silnika toyoty - miały może ze 100 motogodzin nalatane (to akurat mieliśmy pod > ręka w sobotę wieczorem) i dzielnie dawały radę do 1 bara. > Wniosek jest taki - ngk to gówno. Może trafiłem na felerne egzemplarze? Może. Choć kilka aut, przy > których budowie uczestniczyłem miało takie same problemy na ngk. Po zmianach na bosch lub > denso było ok. Fakt, piszę o mocnych setupach z turbo, ale generalnie zasada działania silnika > jest tożsama. Jeżdże już prawie 50kkm na NGK BCPR7ET, drugi zestaw, i nie ma problemu Może wam tam w PL jakąś chińską podróbę wciskają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Jeżdże już prawie 50kkm na NGK BCPR7ET, drugi zestaw, i nie ma problemu Może wam tam w PL jakąś > chińską podróbę wciskają? Czy chińska podróba? Nie wiem. Kupowałem normalnie na fakturę w intercarsie - nie podejrzewam, choć różnie bywa. Ja wiem jedno - ngk nie założę już, straciłem całkiem zaufanie. W wielu różnych projektach miałem takie przejścia, więc nie opieram swego osądu na jednym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 w sklepie mi właśnie też nie polecali ngk, wiedziałem że wezmę denso aczkolwiek troszeczkę przygrałem uparciucha na NGK i gość szczerze odradzał, o Boschach też nie miał najlepszego zdania (mowia o świecach i o innych duperelach typu filtry olejowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czubi Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 U mnie w IC najlepszą opinie mają Beru oraz Denso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markkk Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Jakie masz?? Irydowe to Bosch robi sporadycznie na OEM, nie jako zamiennik na AM narazie nie mam jak sprawdzić bo musialbym wykręcać :/ opakowania nie mam bo kupowalem wiecej jak 6-7 lat temu . wiem że dałem jakies 42-45zł wtedy ale jak mówię dawno temu. Jestem bardzo mile zaskoczony że tyle wytrzymały a samochod nie szarpie i równo chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Wniosek jest taki - ngk to gówno. Może trafiłem na felerne egzemplarze? Może. Choć kilka aut, przy > których budowie uczestniczyłem miało takie same problemy na ngk. Po zmianach na bosch lub > denso było ok. Fakt, piszę o mocnych setupach z turbo, ale generalnie zasada działania silnika > jest tożsama. nie mam pojęcia dlaczego miałeś takie przygody. Sam wiesz jak rynek zalany jest przez świece NGK i użytkownicy sobie chwalą. Większość tuningowców też wybiera NGK i nie ma problemów. Oczywiście idąc w górę masz też świece racingowe. Może coś z doborem? jak dobierałeś pod takie modyfikacje? Bo szczerze przy opiniach rynku o Boschu nie uwierzę że się lepiej sprawowały... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > 6-7 lat temu . wiem że dałem jakies 42-45zł wtedy za komplet? To nie irydowe tylko Yttrium+ i przy takim przebiegu na jednych świecach wykończysz sobie cewkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > w sklepie mi właśnie też nie polecali ngk, wiedziałem że wezmę denso aczkolwiek troszeczkę > przygrałem uparciucha na NGK i gość szczerze odradzał, o Boschach też nie miał najlepszego > zdania (mowia o świecach i o innych duperelach typu filtry olejowe). z ciekawości jaki sklep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markkk Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > za komplet? To nie irydowe tylko Yttrium+ i przy takim przebiegu na jednych świecach wykończysz > sobie cewkę. oj mozliwe że to Yttrium+, jak mówię dopeiro jak wykręce to moge sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tiestodaro Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > w takie same świece NGK czy polecacie coś innego z trzem,a elektrodami? NGK lub BERU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LuQ Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 zwykły motoryzacyjny, czesci z autolandu i intercarsu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > nie mam pojęcia dlaczego miałeś takie przygody. Sam wiesz jak rynek zalany jest przez świece NGK i > użytkownicy sobie chwalą. Większość tuningowców też wybiera NGK i nie ma problemów. Oczywiście > idąc w górę masz też świece racingowe. > Może coś z doborem? jak dobierałeś pod takie modyfikacje? Bo szczerze przy opiniach rynku o Boschu > nie uwierzę że się lepiej sprawowały... Generalnie z doborem to dobry temat. Świece o jeden stopień zimniejsze, ale jaja się zaczęły po kilku odpaleniach - uważasz, że źle dobrałem świece? W pełni bym zrozumiał, gdyby wypadały zapłony przy dużym doładowaniu. Ale na świecie ludzie z powodzeniem stosują świece z pgt do podobnych setupów i to działa. U mnie nie działało od samego początku, w kilku 1.8t vweja miałem podobny problem - a składane na fabrycznych gratach na k04. Dlatego, jak teraz składam takie setupy na większych sprężarkach, nigdy nie stosuję ngk - straciłem zaufanie, a denso nigdy mi nie nawaliło. Zdaję sobie sprawę, że felerne egzemplarze się trafiają, ale od tego jest kontrola jakości, która w ngk pozostawia sporo do życzenia. W denso mi się to nie przytrafiło, a już kilka ładnych lat coś tam działam w mechanice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Zdaję sobie sprawę, że felerne egzemplarze się trafiają, ale od tego jest kontrola jakości, która w > ngk pozostawia sporo do życzenia. W denso mi się to nie przytrafiło, a już kilka ładnych lat > coś tam działam w mechanice. no cóż, każdy ma jakieś inne doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.