Skocz do zawartości

Astra H - kontrolka ABS


Kamil_123

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj po około 15 sekundach od ruszenia spod domu, zaświeciła mi się kontrolka od ABSu (dodam jedynie, że ABS przestał wogóle działać). Przejechałem jakieś 2-3 km poszedłem na chwilę zrobić zakupy, wróciłem, po ponownym odpaleniu autka kontrolka zgasła - z tym że nie zgasła od razu tak jak zawsze po checku przed odpaleniem, a dopiero jakieś 10-15 sekund od ruszenia. Dzisiaj z rana było podobnie - pierwsze odpalenie - świecąca się kontrolka i brak ABSu. Przejechałem tak ponad 30km - na parkingu pod pracę zatrzymałem się, zgasiłem silnik, uruchomiłem ponownie - znów nie od razu ale po jakiś 10-15 sekundach kontrolka zgasła i ABS zaczął działać. Wracając z pracy znów żółta kontrolka i brak ABSu .Wracając wstąpiłem na moment na zakupy - na postoju pokręciłem trochę kierownicą oporowo w prawo i lewo i zgasiłem autko. Po zakupach pełen sukces - przekręcając zapłon po checku kontrolka zgasła i ABS powrócił. Jednak w drodze powrotnej dało się wyczuć, że coś jest nie tak - przy próbie hamowania, w pierwszej fazie było czuć pod nogą, że ABS zaczyna działać (pomimo lekkich hamowań takich przy których ABS nie powinien się aktywować). Działo się tak jedynie przez ułamek sekundy w pierwszej fazie hamowania - potem wszystko wracało do normy. Próbowałem wypedałować błędy - pokazały się 161450 oraz 161600 (z tego co zdążyłem wygooglać żaden z nich nie ma nic wspólnego z ABSem). Zanim podjadę do jakiegoś magika chciałem spróbować ogarnąć temat sam. To kręcenie kierownicą dało mi do myślenia, że może jedynie chodzi o brak styku na przewodzie od czujnika w którymś z przednich kół. Dzisiaj już nie dam rady, ale jutro wjadę na kanał żeby się temu przyjrzeć.

A wogóle to chciałem się pochwalić, że to pierwsza usterka od momentu zakupu nowego starego samochodu (rocznik 2006). Przez 15 miesięcy/prawie 30kkm od zakupu nie działo się praktycznie nic co po przesiadce z BBMa było dla mnie miłą niespodzianką zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak w AH, ale wypedałować błędy zwykle można tylko od silnika (CE) i IMMO (też pochodzą z pamięci ECM).

Błędy ABS pokaże ci OPCOM jedynie lub ASO.

Bez informacji o błędach nic nie zrobisz, bo to będzie macanie po ciemku przewodów, można coś urwać, rozłączyć, więc nie polecam.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.