Skocz do zawartości

Nie wlacza sie I bieg wentylatora chlodnicy i inne pierduły


tjsz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Weekend... byla chwile wolnego wiec na spokojnie podlaczylem FESa i posprawdzalem co w trawie piszczy.

1. Pierwsza sprawa - nie moge przez FES wlaczyc testu pierwszego biegu wentylatora chodnicy. Przekaznik pyka, test wykonany, a wentylator nie zalacza sie. II bieg dziala bez zastrzezen.

Gdzie szukac przyczyny?

2. Druga sprawa - czy w aktualnych warunkach temp. (-10) FES pokaze jakie jest cisnienie w klimie? Jak to jest u Was? U mnie aktualnie pokazuje 0,000 bar.

Wiadomo klima nie wlaczy sie w takich warunkach temp.

3. Pokazuje sie jakis glupi blad dot. zamka kierowcy i po skasowaniu dalej wraca - a ogolnie wszystko chodzi ok. Martwic sie?

4. B1909 - Nastawnik mieszalnika (prawy) - to pokazuje FES. Kalibarcja klimy przechodzi bez zastrzezen, a blad w FES co chwile wraca. Ktory to dokladnie i co z nim moze byc nie tak?

Po dzisiejszym podlaczeniu mialem tez blad B1929 - Jedn. sterująca ale po skasowaniu nie pojawil sie.

Pozdrowionka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Pierwsza sprawa - nie moge przez FES wlaczyc testu pierwszego biegu wentylatora chodnicy.

> Przekaznik pyka, test wykonany, a wentylator nie zalacza sie. II bieg dziala bez zastrzezen.

> Gdzie szukac przyczyny?

Poszedł się kochać opornik, jest wkręcony na 2 wkręty w obudowę wentylator i wchodzą do niego 2 kable. Koszt ~50zł.

> 2. Druga sprawa - czy w aktualnych warunkach temp. (-10) FES pokaze jakie jest cisnienie w klimie?

> Jak to jest u Was? U mnie aktualnie pokazuje 0,000 bar.

> Wiadomo klima nie wlaczy sie w takich warunkach temp.

Powinien pokazywać, jest tam więcej niż 0,000bar, IMO błąd w FES, nawet gdyby układ się rozszczelnił to powinno tam być ciśnienie atmosferyczne, które jest wyższe niż 0,000bar.

> 3. Pokazuje sie jakis glupi blad dot. zamka kierowcy i po skasowaniu dalej wraca - a ogolnie

> wszystko chodzi ok. Martwic sie?

Nie wiem jaki błąd to Ci nie powiem.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poszedł się kochać opornik, jest wkręcony na 2 wkręty w obudowę wentylator i wchodzą do niego 2

> kable. Koszt ~50zł.

Tez tak o tym myslalem. W lato tez byl podobny problem, ale poruszalem kabelkami i mu przeszlo, tzn zaczal dzialac. Teraz nie dziala wink.gif

Gdzie go szukac w zakupie? Cena 50zl to za nowy? Jak go zmierzyc ze to na pewno on?

> Powinien pokazywać, jest tam więcej niż 0,000bar, IMO błąd w FES, nawet gdyby układ się

> rozszczelnił to powinno tam być ciśnienie atmosferyczne, które jest wyższe niż 0,000bar.

Tutaj wlasnie nie mam pewnosci, bo jak mi 2 lata temu padla chlodnica klimy to mialem taki sam problem. Cisnienie 0,000 bar. Stad moje pytanie co u Was pokazuje. Moj FES 3.5.

Reszta to pikus. Glownie chodzi mi o te bledy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie go szukac w zakupie?

W Twoim przypadku Alledrogo.

> Cena 50zl to za nowy?

Tak.

> Jak go zmierzyc ze to na pewno on?

Miernikiem, jeśli nie przechodzi przez niego prąd(ZTCP tam jest dioda, więc puści prąd tylko w jedną stronę) to uległ biodegradacji.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miernikiem, jeśli nie przechodzi przez niego prąd(ZTCP tam jest dioda, więc puści prąd tylko w

> jedną stronę) to uległ biodegradacji.

Czyli nawet nie musze go wyciagac? Wystarczy ze podlacze miernik i sprawdze czy na dwoch koncowkach mam "zwarcie" tak?

Czy moge go spokojnie wyjac z auta w celach badawczych i jezdzic bez niego?

Druga sprawa....Wentylator ma 2 zasilania? Bo z tego co zauwazylem to widzialem tylko jedna wtyczke przy wentylatorze i to wlasnie podlaczona do tego opornika... a ktoredy idzie II bieg wentylatora?

Kupowac najtansze rzemioslo nowe? czy brac lepiej cos drozszego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli nawet nie musze go wyciagac?

Nie musisz.

> Wystarczy ze podlacze miernik i sprawdze czy na dwoch koncowkach

> mam "zwarcie" tak?

Tak.

> Czy moge go spokojnie wyjac z auta w celach badawczych i jezdzic bez niego?

Jeśli nie działa to tak, możesz zewrzeć ze sobą przewody, które idą do niego, będziesz wtedy miał pierwszy bieg, tyle że będzie się kręcił z taką samą prędkością jak drugi.

Zresztą przy tych temperaturach na dworze... to moje noPB/LPG nie ma szans w korku utrzymać wskazówki w pionie przy włączonym ogrzewaniu a w dieslu to możesz sobie pomarzyć, że Ci ugrzeje.

> Druga sprawa....Wentylator ma 2 zasilania? Bo z tego co zauwazylem to widzialem tylko jedna wtyczke

> przy wentylatorze i to wlasnie podlaczona do tego opornika... a ktoredy idzie II bieg

> wentylatora?

Źle patrzyłeś.

> Kupowac najtansze rzemioslo nowe? czy brac lepiej cos drozszego?

A bo ja wiem, jak ma zgnić to i tak zgnije.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie musisz.

Ja bym wyciągnął wink.gif

U mnie rezystor się oderwał od złącz (połączenie jest zgrzewane). Przylutować nie szło więc zrobiłem otwory i skręciłem śrubkami M2 - trzyma pewniej niż fabrycznie.

http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=284692639&page=0&fpart=all&vc=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym wyciągnął

Jak śruby się "zaspawały" rdzą/kamieniem/solą to trochę kolega się naszarpie.

> U mnie rezystor się oderwał od złącz

U mnie(w Marei, ale to bez znaczenia bo to dokładnie ta sama część) zniknął.

> (połączenie jest zgrzewane).

Wiem.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4. B1909 - Nastawnik mieszalnika (prawy) - to pokazuje FES. Kalibarcja klimy przechodzi bez

> zastrzezen, a blad w FES co chwile wraca. Ktory to dokladnie i co z nim moze byc nie tak?

to będzie od ustawiania temperatury po stronie pasazera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A trudny tam doatep czy nie musze reki lamac?

> Co o tym w ogole myslec....kalibracje przechodzi dobrze, a FES pokazuje blad...

podobno jest to aktywaror do którego jest taki sobie dostęp - na pewno sie będziesz musiał nagimnastykowac. Ja u siebie wymieniałem od strony kierowcy i brakowało mi jednego stawu w ręce pomiedzy łokciem i nadgarstkiem oslabiony.gif Wymieniałem prawie 2h. Przy tej pogodzie bym sie do wymiany nie zabierał - ja potrzebowałem otworzyć drzwi na maxa i nurkowac od strony pedałów w górę w konsolę środkową. Moim zdaniem poki Ci mieszanie powietrza działa poprawnie to ja bym olał ten błąd.

Więcej na ten temat znajdziesz w wątku o klimatroniku łącznie ze zdjęciami gdzie i jakie aktywatory sie znajdują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwol ze sie podlacze..

u mnie tez nie da sie wykonac testu biegu wentylatora..z tym ze ja nie mam opornika tylko centralke sterujaca praca wentylatora.. oslabiony.gif

kiedys przy robieniu klimy okazalo sie ze ta centralka gryzie sie z reszta i zamowilem uzywke i jest juz niby ok..ale testu dalej nie da sie wykonac..:/

nadmienie tylko ze gdy mialem walnienty czujnik klimy to wentylator sie wlaczal..czyli nie mozliwe zeby byl spalony..

jakies pomysly co moze byc nie tak? sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobno jest to aktywaror do którego jest taki sobie dostęp - na pewno sie będziesz musiał

> nagimnastykowac. Ja u siebie wymieniałem od strony kierowcy i brakowało mi jednego stawu w

> ręce pomiedzy łokciem i nadgarstkiem Wymieniałem prawie 2h. Przy tej pogodzie bym sie do

> wymiany nie zabierał - ja potrzebowałem otworzyć drzwi na maxa i nurkowac od strony pedałów w

> górę w konsolę środkową. Moim zdaniem poki Ci mieszanie powietrza działa poprawnie to ja bym

> olał ten błąd.

> Więcej na ten temat znajdziesz w wątku o klimatroniku łącznie ze zdjęciami gdzie i jakie aktywatory

> sie znajdują.

Watek o ktorym mowisz juz jest w ulubionych wink.gif.....

Oczywiscie ze teraz nie bede sie w to bawil, bo i nawet nie uda mi sie usterki namacalnie sprawdzic....puki co grzeje na lewo i prawo bardzo dobrze.

Pewnie moze byc gorzej jak bede chcial grzac pasazera a chlodzic kierowce....to sluzy temu?

A jak z dostepem? Rozumiem ze zjac boczek tunelu, a schowek? demontowac czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Watek o ktorym mowisz juz jest w ulubionych .....

> Oczywiscie ze teraz nie bede sie w to bawil, bo i nawet nie uda mi sie usterki namacalnie

> sprawdzic....puki co grzeje na lewo i prawo bardzo dobrze.

> Pewnie moze byc gorzej jak bede chcial grzac pasazera a chlodzic kierowce....to sluzy temu?

> A jak z dostepem? Rozumiem ze zjac boczek tunelu, a schowek? demontowac czy nie?

Lewy mieszalnik odpowiada za temp z lewej strony no i prawy analogicznie za prawa strone. Nawet jak masz włączone MONO - czyli temp taka sama po obu stronach to i tak kazdy aktywator odpowiada za swoja strone tylko ze sa sterowane z jednego pokrętła. Jesli zmiana temperatury dziala adekwatnie do tego co nastawiasz na panelu to olej błąd - jak sie zabierzesz za wymiane aktywatora to będziesz wiedział o czym mowię wink.gif

Teoretycznie tak ściągasz dolna częsc konsoli srodkowej i juz smile.gif - to tyle co sie da zdjąć od str kierowcy - jak to jest od str pasazera nie wiem - tam nie grzebalem. Jeśli demontaż schowka cos pomoże to jak najbardziej demontowac.Po zdjęciu dolnego boczka tunelu zobaczysz metalowy wspornik - jego mozna bez problemu odkręcić jeśli przeszkadza - nic sie nie urwie ani nie spadnie a dostęp będzie ciut lepszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie ponownie!!

Co ciekawe, blad mieszalnika dalej sie pojawia, a powietrze miesza sie poprawnie. Tzn moge ustawic rozne temperatury dla kierowcy i pasazera wink.gif - krotko mowiac - na razie olac to? wink.gif

Druga sprawa - opornica I biegu wentylatora chlodnicy.

Dzis ja wyjalem. Rzeczywiscie po zwarciu dwoch kabli dochodzacych do niego went. wlacza sie na I biegu ale znacznie szybciej niz byc powinno, ale tez za to slychac ze chodzi i tak wolniej niz na II biegu.

Teraz pytania:

1. Czym moge uzupelnic ten zielony plastik na tej beczulce? Jest w jednym miejscu wykruszone.

2. Na poczatku nie chcial reagowac na miernik, ale jak zaczalem skrobac przy tym malym "oporniku" to zaczal dzialac. Teraz zostaje mi tylko wszystko wyczyscic i zakonserwowac.

Wiec kolejne pytanie - czym to wyczyscic? Cola? no i czym uzupelnic wykruszone zielone cos? Moze to byc klej na goraco z pistoletu?

Jest nadzieje zaoszczedzenia ~60zl smile.gif

Szerokosci wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzis ja wyjalem. Rzeczywiscie po zwarciu dwoch kabli dochodzacych do niego went. wlacza sie na I

> biegu ale znacznie szybciej niz byc powinno, ale tez za to slychac ze chodzi i tak wolniej niz

> na II biegu.

> Teraz pytania:

> 1. Czym moge uzupelnic ten zielony plastik na tej beczulce? Jest w jednym miejscu wykruszone.

> 2. Na poczatku nie chcial reagowac na miernik, ale jak zaczalem skrobac przy tym malym "oporniku"

> to zaczal dzialac. Teraz zostaje mi tylko wszystko wyczyscic i zakonserwowac.

> Wiec kolejne pytanie - czym to wyczyscic? Cola? no i czym uzupelnic wykruszone zielone cos? Moze to

> byc klej na goraco z pistoletu?

> Jest nadzieje zaoszczedzenia ~60zl

> Szerokosci

To normalne, że wentylator bez opornicy kręci się szybciej bo nie ma mu co ograniczać prądu.

Co do uzupełniania ubytków "zielonego czegoś" to klej z pistoletu na gorąco się nie nadaje-rozpuści się. Najlepiej chyba będzie poxiliny użyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puki co opornica naprawiona. Za pomyslem jednego z kolegow, przewiercilem blaszki i skrecilem; srubka+nakretka.

Do tego porzadnie wyczyscilem tym co mialem pod reka (zmywac do paznokci wink.gif ) i malenka szlifierka z druciana szczoteczka....dziala jak nowe.

Ubytki zielonego czegosc jednak postanowilem uzupelnic tym klejem w pistolecie....dlaczego? Przeciez ten klej rozpuszcza sie w bardzo wysokiej temperaturze, spokojnie przekraczajacej 100stopni....czy tam az takie temperatury panuja ze moga rozpuscic ten klej? Nie bylo tego bardzo duzo....ok 1x2 cm.....

Druga sprawa....meczy mnie caly czas klima....rzucilem okiem na czujnik cisnienia - presostat i coz,...pod nim na rurce (ta krotka) ktora idzie od dolu do sprezarki widze zielona maź....

Idea taka: wentylator nie wlaczal sie na I biegu, roslo cisnienie, II bieg nie zdazyl sie zalaczyc i cos puscilo....tylko od gory nie widac co...czy to uszczelka na polaczeniu przy czujniku czy tez moze ten wezyk?

W zalaczeniu zdjecie wezyka o ktorym mowie (tak mi sie wydaje, na szybkiego znalazlem cos podobnego).

Czy taki wezyk da sie naprawic? czy tylko wymiana? duze to koszty?

Fakt, ze i tak zajme sie tym dopiero jak bedzie cieplo bo teraz to nawet nie da sie zalaczyc klimy, ale wole byc przygotowany chociaz na czesc scenariusza wiosennego.... Czy ta zielona maź to raczej bedzie czynnik chlodzacy? Wiem ze ostatnio wpuscili mi tam barwnik...jak dopadne jakas lampke UV to sie jeszcze upewnie....

post-146203-14352518909171_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.