cb_marcin Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Witam serdecznie, Panowie kolejny problem z którym borykam się po swapie, mianowicie jest to zbyt wysoka temperatura silnika Sprawa wygląda tak, cc zeswapowane na 1,2 8v, woda podpięta prawidłowo, jedyne co ją różni od oryginału, to to, że zamiast odpowietrznika na powrocie z nagrzewnicy, jest trójnik, i z niego idzie bezpośrednio na zbiorniczek, omijając tym samym ogrzewanie przepustnicy, oraz dołożony jest gaz, wpięty trójnikami zaraz na wyjściu głowicy na przewodzie który idzie do nagrzewnicy oraz na powrocie przy chłodnicy, Dodam ze silnik stął po remoncie jakieś 3 lata, No i sprawa wygląda tak, ze oczywiście rano temperaturę łapie bardzo szybko, co mnie cieszy,po nocy na postoju mając ok -5 na dworze , temperatura reduktora gazu osiąga 30stopni po 2-3 minutach, gdy silnik chodzi na biegu jałowym, wiec wnosze że pompa wody jest w pełni sprawna ogrzewanie w środku jest takie że można jeżdzić w koszulce, lecz temperatura silnika przy spokojnej jeździe wacha się między 90-95st. przy ostrzejszej, lub jadąc 130-160km/h po trasie potrafi nawet 100stopni i lekko ponad, co nie wierzę by było normalną temperaturą pracy termostat nowy, zaciskałem przewody idące do reduktora , żadnej zmiany, to samo przewód który idzie zamiast grzania przepustnicy na zbiorniczek , żadnej zmiany zmieniałem korek zbiorniczka , żadnej zmiany Dodam ze an gorącym silniku mogę spokojnie odkręcić korek i płyn nie wykipi ze zbiorniczka, a stan pomiedzy min-max czyli brak ciśnienia w układzie chłodzenia, tylko skąd? Pojemność układu od zera to równe 5 litrów, a nie jak fabrycznie 4l. Ma ktoś jakiś pomysł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 UPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionas Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > UPG Popieram 100% UPG, bo mam to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Popieram 100% UPG, bo mam to samo. Tak sądzicie? Tak jak napisałem silnik jest po remoncie, nowa uszczelka, robiona głowica, do tego tak jak mówię, brak ciśnienia w zbiorniczku, nic nie bąbelkuje, ani na niskich, ani na wysokich obrotach, sprawdzałem przyrządem , w zbiorniczku nie ma CO2, więc uszczelka na wszystkie metody sprawdzona, układ się nie zapowietrza, bo ogrzewanie mam non stop, płynu nie ubywa, jakies pomysły? ktoś ma jeszcze jakieś propozycje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 termostat sprawdzałeś ? może nie otwiera ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > termostat sprawdzałeś ? może nie otwiera ? sprawdzałem, otwiera się przy 80-82 stopniach chyba jak dobrze pamiętam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 Dla świętego spokoju sprawdziłbym kompresję też. Brzmi to trochę jakbyś miał nieszczelny układ, gdzieś "u góry". Pojemnik wyrównawczy jest cały, jego króciec? Zakrętka nie puszcza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Dla świętego spokoju sprawdziłbym kompresję też. > Brzmi to trochę jakbyś miał nieszczelny układ, gdzieś "u góry". Pojemnik wyrównawczy jest cały, > jego króciec? Zakrętka nie puszcza? Kompresje sprawdzałem, na każdym cylindrze 12,5-13 zbiorniczek szczelny korek zmieniałem na ten który miałem uprzednio w 900, a tam trzymał ciśnienia spod głowicy nic nie cieknie, z wydechu nie paruje jakoś nadwyraz, jak również, spaliny czyste, po prostu już skończyły mi się możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > Kompresje sprawdzałem, na każdym cylindrze 12,5-13 > zbiorniczek szczelny > korek zmieniałem na ten który miałem uprzednio w 900, a tam trzymał ciśnienia > spod głowicy nic nie cieknie, z wydechu nie paruje jakoś nadwyraz, jak również, spaliny czyste, > po prostu już skończyły mi się możliwości A co z chłodnicą? Jesteś jej pewien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intermis Napisano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 A skąd masz odczyt temperatury wody? Może tam są jakieś przekłamania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2013 > A skąd masz odczyt temperatury wody? Może tam są jakieś przekłamania. temperatura na wskaźnik wzięta z seryjnego czujnika z głowicy od strony rozrządu, chłodnica raczej ok, bo w 900tce, tak mi chłodziła, że w lato w trasie spadała mi temperatura do 75-80st. mimo że termostat był sprawny, w zimę to już 70 st. i nic więcej , dopiero przysłonienie chłodnicy pomogło, więc wnoszę że chłodnica jest ok, co do przekłamania, to sprawdzę jak zdołam się podpiąć pod kompa, bo obecnie nie mam kiedy, ale raczej wskazanie jest ok, bo na postoju zanim osiągnie 100, włącza się wentylator nurtuje mnie powód braku ciśnienia w układzie chłodzenia, bo to z pewnością jego brak jest powodem całego zamieszania, tylko z czego to może jeszcze wynikać to jasne ze te ukłądy są ciśnieniowe i bez ciśnienia są problemy tylko za cholere nie wiem jak to ugryźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matts Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Sprawdź jeszcze czy zbiorniczek się gdzieś nie rozszczelnił powyżej poziomu płynu, były przypadki rozszczelnienia na zgrzewach. No i pompa wody, być może coś z nią nie tak, w końcu pompa jest odpowiedzialna za ruch w układzie chłodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinonyx1984 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Trochę za szybko się nagrzewa według mnie. Po nocy z -5 i kilku minutach pracy silnika temperatura 30 stopni na parowniku?? A wydech nie świeci?? Jak spalanie na benzynie? Może regulator ciśnienia na listwie nie działa?? Marchewa się nie świeci?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Trochę za szybko się nagrzewa według mnie. Po nocy z -5 i kilku minutach pracy silnika temperatura > 30 stopni na parowniku?? A wydech nie świeci?? Jak spalanie na benzynie? Może regulator > ciśnienia na listwie nie działa?? Marchewa się nie świeci?? marchewa świeci się obecnie od TPSu, bo coś czujnik ma złe wartości w pewnym zakresie , wydech jest git, egt max 600-700stopni przy pałowaniu , zbiorniczek sprawdzę ok weekendu, bo to jedyne wyjście na ten moment, no ale ciśnienie niewielkie ale jakieś tam jest, wiec nie wiem, wyjmę, go, nadmucham 1,4 bara i sprawdze działanie korka i szczelność co do pompy to myślę, że skoro ogrzewanie reduktora jak i w aucie jest świetne na biegu jałowym, czyli pompa tak naprawde mieląc płyn, nie pompując go niewiadomo jak, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RallyMAN22 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Sprawdź chłodnicę, mi też się grzało auto przy ostrej jeździe. Po wymianie idealna temperatura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Sprawdź chłodnicę, mi też się grzało auto przy ostrej jeździe. Po wymianie idealna temperatura sprawdzę najpierw zbiorniczek, bo chłodnicy nie mam nawet skąd podmienić, a kupić nowa jeśli by ta była ok, to szkoda bigosu, ale w 900tce była wydajna i to aż nad wydajna, , nie wiem już sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vale46 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 A jaką chłodnice najlepiej dać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > A jaką chłodnice najlepiej dać ? podobnież z felicji 1,6 jest większa, i pasuje wejściem i wyjściem bo posiada je jak cento-wa w jednym ze zbiorników bocznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > podobnież z felicji 1,6 jest większa, i pasuje wejściem i wyjściem bo posiada je jak cento-wa w > jednym ze zbiorników bocznych ok, ale do cento nie używanego w sporcie itp seria 0,9/1.1 SPI wystarcza w zupełności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > ok, ale do cento nie używanego w sporcie itp seria 0,9/1.1 SPI wystarcza w zupełności no własnie wiem, i stąd moje cholerne zdziwienie, co znów nie tak, skoro wszystko jest poskładane jak należy, a jednak coś nie tak, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vale46 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Znaczy mi chodziło o producenta, czy najtańsza wystarczy czy pchać sie np w valeo co jest ponad 2 razy droższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Znaczy mi chodziło o producenta, czy najtańsza wystarczy czy pchać sie np w valeo co jest ponad 2 > razy droższa. kumpel jakieś 5 lat temu zakładał hart-oską i do tej pory bez problemów w cc, 1,2 MPI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vale46 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Ja założyłem teraz na szybko używkę 'no name' i po przejeździe ok 1km do okoła beczki temp ok 110* (czujnik w głowicy) i tak dumam czy lepiej zainwestować w lepszą czy kupić najtańsze tylko nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Ja założyłem teraz na szybko używkę 'no name' i po przejeździe ok 1km do okoła beczki temp ok 110* > (czujnik w głowicy) i tak dumam czy lepiej zainwestować w lepszą czy kupić najtańsze tylko > nowe. mały ruch w tej sprawie nastąpił w weekend, wpiąłem manometr w układ chłodzenia, i szukałem nieszczelności, okazało się, że wszystkie korki jakie posiadam, są do d^^y, nawet ten, który w cc 900 trzymał ciśnienie, nie wiem skąd problem, na próbę zakleiłem otwór do zaworka w korku, i już widać poprawę, silnik może troszkę wolniej się nagrzewa, ale za to przy normalnej jeździe mam lekko poniżej lub 90^, przy pałowaniu na trasie więcej jak 95 nie wchodzi, lecz pytanie jak będzie w lato, bo teraz mamy 10stopni mrozu, okaże się jak się ociepli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 27 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > mały ruch w tej sprawie nastąpił w weekend, > wpiąłem manometr w układ chłodzenia, i szukałem nieszczelności, okazało się, że wszystkie korki > jakie posiadam, są do d^^y, nawet ten, który w cc 900 trzymał ciśnienie, nie wiem skąd > problem, na próbę zakleiłem otwór do zaworka w korku, i już widać poprawę, silnik może > troszkę wolniej się nagrzewa, ale za to przy normalnej jeździe mam lekko poniżej lub 90^, przy > pałowaniu na trasie więcej jak 95 nie wchodzi, lecz pytanie jak będzie w lato, bo teraz mamy > 10stopni mrozu, okaże się jak się ociepli Jak na zimę i takie mrozy to troszkę sporo i tak, być może przy tym wszystkim wysadziłeś w między czasie UPG?. Kiedyś zasłyszałem, że te zaworki w korkach są jednorazowe i trzeba korki wymieniać np. po walniętej UPG. Ale ile w tym prawdy to na prawdę nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 27 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2013 > Jak na zimę i takie mrozy to troszkę sporo i tak, być może przy tym wszystkim wysadziłeś w między > czasie UPG?. Kiedyś zasłyszałem, że te zaworki w korkach są jednorazowe i trzeba korki > wymieniać np. po walniętej UPG. Ale ile w tym prawdy to na prawdę nie wiem powiem tak, w obecnym momencie nie występuje ani jeden objaw by podejżewać UPG, brak bąbelkowania w zbiorniczku brak CO2 w zbiorniczku brak ubytku płynu brak zawartości glikolu w spalinach brak oznak mieszania się oleju z płynem i na zmianę brak oznak zapowietrzania się głowicy, nagrzewnicy brak wycieków płynów spod głowicy, cyz to płynu czy oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 8 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 Panowie, odgrzewam kotleta, bo już rozkładam ręce W ostatni week podmieniłem chłodnice z sc 1,1 zmieniłem pompę wodną na nową <skf> zmieniłem termostat również na nowy <vernet> płukałem układ jakimś zasadowym ścierwem i jak sie grzał tak się grzeje, jak jade 70-80 mam lekko ponad 90 stopni, jadę 100-120 już podchodzi pod 100st. wyjąłem termostat to temperatura przy jeździe po mieście 50-60stopni, przy pałowaniu max 70 , sprawdzałem to jeszcze na starej chłodnicy i pompie, i już nie wiem o co tu cholera chodzi, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ? bo ja jutro zamierzam kombinować coś z tym termostatem, bo jak sie zrobi ciepło to już w ogóle nie bd jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionas Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > Panowie, odgrzewam kotleta, bo już rozkładam ręce > W ostatni week > podmieniłem chłodnice z sc 1,1 > zmieniłem pompę wodną na nową > zmieniłem termostat również na nowy > płukałem układ jakimś zasadowym ścierwem > i jak sie grzał tak się grzeje, jak jade 70-80 mam lekko ponad 90 stopni, jadę 100-120 już > podchodzi pod 100st. > wyjąłem termostat to temperatura przy jeździe po mieście 50-60stopni, przy pałowaniu max 70 , > sprawdzałem to jeszcze na starej chłodnicy i pompie, > i już nie wiem o co tu cholera chodzi, > ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ? bo ja jutro zamierzam kombinować coś z tym termostatem, bo jak sie > zrobi ciepło to już w ogóle nie bd jazdy Pewnie zapomniałeś o najprostszej rzeczy jaką jest odpowietrzanie chłodziarki i nagrzewnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 a może wszystko jest okay tyle, że wskaźnik przekłamuje ...pamiętaj, że w układzie jest ciśnienie tak więc płyn nie zagotuje się przy 100st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > a może wszystko jest okay tyle, że wskaźnik przekłamuje x2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 9 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > a może wszystko jest okay tyle, że wskaźnik przekłamuje ...pamiętaj, że w układzie jest ciśnienie > tak więc płyn nie zagotuje się przy 100st odpowietrzona chłodnica i nagrzewnica, wskaźnik na desce pokazuje zgodnie ze wskazaniem temp na kompie z tolerancja do 2-3st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > odpowietrzona chłodnica i nagrzewnica, wskaźnik na desce pokazuje zgodnie ze wskazaniem temp na > kompie z tolerancja do 2-3st bo to ten sam wskaźnik.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 9 Marca 2013 Udostępnij Napisano 9 Marca 2013 > bo to ten sam wskaźnik.. przeciez są dwa czujniki temp i to wcale nie musi byc taka sama temp (jeden czujni9k może fałszować). Co do problemu to ile miała łopatek ta pompa? bo słyszałem ze niekture sa takie chude w te łopatki ze jest ich połowe mniej niż powinno być i mogą być problemy z obiegiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 10 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2013 > przeciez są dwa czujniki temp i to wcale nie musi byc taka sama temp (jeden czujni9k może > fałszować). Co do problemu to ile miała łopatek ta pompa? bo słyszałem ze niekture sa takie > chude w te łopatki ze jest ich połowe mniej niż powinno być i mogą być problemy z obiegiem pompa SKF, ale ile łopatek to zabijcie nie wiem, w każdym razie dzisiaj siedziałem i walczyłem z termostatem, i w końcu udało mi się to trochę ogarnąć, mianowicie uciąłem sprężynę termostatu o 1,5 zwoja, dogiąłem, sprawdziłem, i otwiera się znacznie wcześniej, działa prawidłowo, domyka się jak należy, niestety nie miałem pirometru by to sprawdzić dokładniej, w każdym razie, teraz jadąc normalnie mam lekko poniżej 90st. przy ostrzejszej jeździe po mieście tak ok 90-92st. jak się zrobi cieplej będzie wiadomo, czy to wystarczy, czy jeszcze trzeba dłubać dalej, dodam że kupiłem termostat verneta<calorstat> nowy, wyciągnięty z pudełka, powinien otwierać się wedle książki przy 87st. a otwiera się dosłownie kilka sekund przed osiągnięciem temperatury wrzenia wody, mówię o początku otwarcia, więc tak jak by trochę za późno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.