Skocz do zawartości

Grzejące się cento , problem po swapie


cb_marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Panowie kolejny problem z którym borykam się po swapie, mianowicie jest to zbyt wysoka temperatura silnika

Sprawa wygląda tak, cc zeswapowane na 1,2 8v, woda podpięta prawidłowo, jedyne co ją różni od oryginału, to to, że zamiast odpowietrznika na powrocie z nagrzewnicy, jest trójnik, i z niego idzie bezpośrednio na zbiorniczek, omijając tym samym ogrzewanie przepustnicy, oraz dołożony jest gaz, wpięty trójnikami zaraz na wyjściu głowicy na przewodzie który idzie do nagrzewnicy oraz na powrocie przy chłodnicy,

Dodam ze silnik stął po remoncie jakieś 3 lata,

No i sprawa wygląda tak, ze oczywiście rano temperaturę łapie bardzo szybko, co mnie cieszy,po nocy na postoju mając ok -5 na dworze , temperatura reduktora gazu osiąga 30stopni po 2-3 minutach, gdy silnik chodzi na biegu jałowym, wiec wnosze że pompa wody jest w pełni sprawna

ogrzewanie w środku jest takie że można jeżdzić w koszulce,

lecz temperatura silnika przy spokojnej jeździe wacha się między 90-95st. przy ostrzejszej, lub jadąc 130-160km/h po trasie potrafi nawet 100stopni i lekko ponad, co nie wierzę by było normalną temperaturą pracy

termostat nowy,

zaciskałem przewody idące do reduktora , żadnej zmiany,

to samo przewód który idzie zamiast grzania przepustnicy na zbiorniczek , żadnej zmiany

zmieniałem korek zbiorniczka , żadnej zmiany

Dodam ze an gorącym silniku mogę spokojnie odkręcić korek i płyn nie wykipi ze zbiorniczka, a stan pomiedzy min-max

czyli brak ciśnienia w układzie chłodzenia, tylko skąd?

Pojemność układu od zera to równe 5 litrów, a nie jak fabrycznie 4l.

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popieram 100% UPG, bo mam to samo.

Tak sądzicie? Tak jak napisałem silnik jest po remoncie, nowa uszczelka, robiona głowica, do tego tak jak mówię, brak ciśnienia w zbiorniczku, nic nie bąbelkuje, ani na niskich, ani na wysokich obrotach, sprawdzałem przyrządem , w zbiorniczku nie ma CO2, więc uszczelka na wszystkie metody sprawdzona, układ się nie zapowietrza, bo ogrzewanie mam non stop, płynu nie ubywa, jakies pomysły?

ktoś ma jeszcze jakieś propozycje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla świętego spokoju sprawdziłbym kompresję też.

> Brzmi to trochę jakbyś miał nieszczelny układ, gdzieś "u góry". Pojemnik wyrównawczy jest cały,

> jego króciec? Zakrętka nie puszcza?

Kompresje sprawdzałem, na każdym cylindrze 12,5-13

zbiorniczek szczelny

korek zmieniałem na ten który miałem uprzednio w 900, a tam trzymał ciśnienia

spod głowicy nic nie cieknie, z wydechu nie paruje jakoś nadwyraz, jak również, spaliny czyste,

po prostu już skończyły mi się możliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kompresje sprawdzałem, na każdym cylindrze 12,5-13

> zbiorniczek szczelny

> korek zmieniałem na ten który miałem uprzednio w 900, a tam trzymał ciśnienia

> spod głowicy nic nie cieknie, z wydechu nie paruje jakoś nadwyraz, jak również, spaliny czyste,

> po prostu już skończyły mi się możliwości

A co z chłodnicą? Jesteś jej pewien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A skąd masz odczyt temperatury wody? Może tam są jakieś przekłamania.

temperatura na wskaźnik wzięta z seryjnego czujnika z głowicy od strony rozrządu,

chłodnica raczej ok, bo w 900tce, tak mi chłodziła, że w lato w trasie spadała mi temperatura do 75-80st. mimo że termostat był sprawny, w zimę to już 70 st. i nic więcej , dopiero przysłonienie chłodnicy pomogło, więc wnoszę że chłodnica jest ok,

co do przekłamania, to sprawdzę jak zdołam się podpiąć pod kompa, bo obecnie nie mam kiedy, ale raczej wskazanie jest ok, bo na postoju zanim osiągnie 100, włącza się wentylator

nurtuje mnie powód braku ciśnienia w układzie chłodzenia, bo to z pewnością jego brak jest powodem całego zamieszania, tylko z czego to może jeszcze wynikać confused.gif

to jasne ze te ukłądy są ciśnieniowe i bez ciśnienia są problemy tylko za cholere nie wiem jak to ugryźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czy zbiorniczek się gdzieś nie rozszczelnił powyżej poziomu płynu, były przypadki rozszczelnienia na zgrzewach.

No i pompa wody, być może coś z nią nie tak, w końcu pompa jest odpowiedzialna za ruch w układzie chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę za szybko się nagrzewa według mnie. Po nocy z -5 i kilku minutach pracy silnika temperatura 30 stopni na parowniku?? A wydech nie świeci?? Jak spalanie na benzynie? Może regulator ciśnienia na listwie nie działa?? Marchewa się nie świeci??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę za szybko się nagrzewa według mnie. Po nocy z -5 i kilku minutach pracy silnika temperatura

> 30 stopni na parowniku?? A wydech nie świeci?? Jak spalanie na benzynie? Może regulator

> ciśnienia na listwie nie działa?? Marchewa się nie świeci??

marchewa świeci się obecnie od TPSu, bo coś czujnik ma złe wartości w pewnym zakresie , wydech jest git, egt max 600-700stopni przy pałowaniu ,

zbiorniczek sprawdzę ok weekendu, bo to jedyne wyjście na ten moment, no ale ciśnienie niewielkie ale jakieś tam jest, wiec nie wiem, wyjmę, go, nadmucham 1,4 bara i sprawdze działanie korka i szczelność

co do pompy to myślę, że skoro ogrzewanie reduktora jak i w aucie jest świetne na biegu jałowym, czyli pompa tak naprawde mieląc płyn, nie pompując go niewiadomo jak,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź chłodnicę, mi też się grzało auto przy ostrej jeździe. Po wymianie idealna temperatura

sprawdzę najpierw zbiorniczek, bo chłodnicy nie mam nawet skąd podmienić, a kupić nowa jeśli by ta była ok, to szkoda bigosu,

ale w 900tce była wydajna i to aż nad wydajna, , nie wiem już sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja założyłem teraz na szybko używkę 'no name' i po przejeździe ok 1km do okoła beczki temp ok 110*

> (czujnik w głowicy) i tak dumam czy lepiej zainwestować w lepszą czy kupić najtańsze tylko

> nowe.

mały ruch w tej sprawie nastąpił w weekend,

wpiąłem manometr w układ chłodzenia, i szukałem nieszczelności, okazało się, że wszystkie korki jakie posiadam, są do d^^y, nawet ten, który w cc 900 trzymał ciśnienie, nie wiem skąd problem, na próbę zakleiłem otwór do zaworka w korku, i już widać poprawę, silnik może troszkę wolniej się nagrzewa, ale za to przy normalnej jeździe mam lekko poniżej lub 90^, przy pałowaniu na trasie więcej jak 95 nie wchodzi, lecz pytanie jak będzie w lato, bo teraz mamy 10stopni mrozu, okaże się jak się ociepli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mały ruch w tej sprawie nastąpił w weekend,

> wpiąłem manometr w układ chłodzenia, i szukałem nieszczelności, okazało się, że wszystkie korki

> jakie posiadam, są do d^^y, nawet ten, który w cc 900 trzymał ciśnienie, nie wiem skąd

> problem, na próbę zakleiłem otwór do zaworka w korku, i już widać poprawę, silnik może

> troszkę wolniej się nagrzewa, ale za to przy normalnej jeździe mam lekko poniżej lub 90^, przy

> pałowaniu na trasie więcej jak 95 nie wchodzi, lecz pytanie jak będzie w lato, bo teraz mamy

> 10stopni mrozu, okaże się jak się ociepli

Jak na zimę i takie mrozy to troszkę sporo i tak, być może przy tym wszystkim wysadziłeś w między czasie UPG?. Kiedyś zasłyszałem, że te zaworki w korkach są jednorazowe i trzeba korki wymieniać np. po walniętej UPG. Ale ile w tym prawdy to na prawdę nie wiem confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak na zimę i takie mrozy to troszkę sporo i tak, być może przy tym wszystkim wysadziłeś w między

> czasie UPG?. Kiedyś zasłyszałem, że te zaworki w korkach są jednorazowe i trzeba korki

> wymieniać np. po walniętej UPG. Ale ile w tym prawdy to na prawdę nie wiem

powiem tak, w obecnym momencie nie występuje ani jeden objaw by podejżewać UPG,

brak bąbelkowania w zbiorniczku

brak CO2 w zbiorniczku

brak ubytku płynu

brak zawartości glikolu w spalinach

brak oznak mieszania się oleju z płynem i na zmianę

brak oznak zapowietrzania się głowicy, nagrzewnicy

brak wycieków płynów spod głowicy, cyz to płynu czy oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Panowie, odgrzewam kotleta, bo już rozkładam ręce

W ostatni week

podmieniłem chłodnice z sc 1,1

zmieniłem pompę wodną na nową <skf>

zmieniłem termostat również na nowy <vernet>

płukałem układ jakimś zasadowym ścierwem

i jak sie grzał tak się grzeje, jak jade 70-80 mam lekko ponad 90 stopni, jadę 100-120 już podchodzi pod 100st.

wyjąłem termostat to temperatura przy jeździe po mieście 50-60stopni, przy pałowaniu max 70 , sprawdzałem to jeszcze na starej chłodnicy i pompie,

i już nie wiem o co tu cholera chodzi,

ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ? bo ja jutro zamierzam kombinować coś z tym termostatem, bo jak sie zrobi ciepło to już w ogóle nie bd jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, odgrzewam kotleta, bo już rozkładam ręce

> W ostatni week

> podmieniłem chłodnice z sc 1,1

> zmieniłem pompę wodną na nową

> zmieniłem termostat również na nowy

> płukałem układ jakimś zasadowym ścierwem

> i jak sie grzał tak się grzeje, jak jade 70-80 mam lekko ponad 90 stopni, jadę 100-120 już

> podchodzi pod 100st.

> wyjąłem termostat to temperatura przy jeździe po mieście 50-60stopni, przy pałowaniu max 70 ,

> sprawdzałem to jeszcze na starej chłodnicy i pompie,

> i już nie wiem o co tu cholera chodzi,

> ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ? bo ja jutro zamierzam kombinować coś z tym termostatem, bo jak sie

> zrobi ciepło to już w ogóle nie bd jazdy

Pewnie zapomniałeś o najprostszej rzeczy jaką jest odpowietrzanie chłodziarki i nagrzewnicy palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może wszystko jest okay tyle, że wskaźnik przekłamuje ...pamiętaj, że w układzie jest ciśnienie

> tak więc płyn nie zagotuje się przy 100st

odpowietrzona chłodnica i nagrzewnica, wskaźnik na desce pokazuje zgodnie ze wskazaniem temp na kompie z tolerancja do 2-3st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo to ten sam wskaźnik..

przeciez są dwa czujniki temp i to wcale nie musi byc taka sama temp (jeden czujni9k może fałszować). Co do problemu to ile miała łopatek ta pompa? bo słyszałem ze niekture sa takie chude w te łopatki ze jest ich połowe mniej niż powinno być i mogą być problemy z obiegiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeciez są dwa czujniki temp i to wcale nie musi byc taka sama temp (jeden czujni9k może

> fałszować). Co do problemu to ile miała łopatek ta pompa? bo słyszałem ze niekture sa takie

> chude w te łopatki ze jest ich połowe mniej niż powinno być i mogą być problemy z obiegiem

pompa SKF, ale ile łopatek to zabijcie nie wiem,

w każdym razie dzisiaj siedziałem i walczyłem z termostatem, i w końcu udało mi się to trochę ogarnąć, mianowicie uciąłem sprężynę termostatu o 1,5 zwoja, dogiąłem, sprawdziłem, i otwiera się znacznie wcześniej, działa prawidłowo, domyka się jak należy, niestety nie miałem pirometru by to sprawdzić dokładniej, w każdym razie, teraz jadąc normalnie mam lekko poniżej 90st. przy ostrzejszej jeździe po mieście tak ok 90-92st. jak się zrobi cieplej będzie wiadomo, czy to wystarczy, czy jeszcze trzeba dłubać dalej,

dodam że kupiłem termostat verneta<calorstat>

nowy, wyciągnięty z pudełka, powinien otwierać się wedle książki przy 87st. a otwiera się dosłownie kilka sekund przed osiągnięciem temperatury wrzenia wody, mówię o początku otwarcia, więc tak jak by trochę za późno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.