crawen Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 Witam , sprawa wygląda tak : - Padł mi przepływomierz jakis czas temu i kupiłem sobie " chiniola" samochód smigał 2 misiące bez zarzutu , samochód był zrywny i miał "kopa" ale padł mi on jakos w tą sobotę :/ więc kupiłem MM który nie działał odrazu .... wiec kupiłem Boscha , wsadzilismy , ładnie pięknie , samochód jechał tak jak powinien , zaparkowałem , wsiadam ponownie i juz czuje że to znów nie działa , poruszałem wtyczką - zadziałało , wsaida dzis i znów nie trybi , i tu moje pytania : - Czy po wymiania trzeba coś kasować w komputerze ? - Komputer pokaże niesprawność przpeływki ? - Jest możliwe że na wiązce dostaje jakieś zwarcie przez co "palą" się te ustrojstwa? - Jest możliwe jakieś programowe usunięcie Przepływomierza ? pozdrawiam Crawen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > poruszałem wtyczką - zadziałało , sam Sobie odpowiedziałeś, > - Czy po wymiania trzeba coś kasować w komputerze ? nie, > - Komputer pokaże niesprawność przpeływki ? FEs pewnie tak, Egzaminer na pewno, > - Jest możliwe że na wiązce dostaje jakieś zwarcie przez co "palą" się te ustrojstwa? możliwe jest wszystko, > - Jest możliwe jakieś programowe usunięcie Przepływomierza ? myślę że nie, ruszałeś wtyczką i zabanglało, obstawiam styki we wtyczce, w najgorszym przypadku obłamany jeden z kabelków do wtyczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > sam Sobie odpowiedziałeś, > nie, > FEs pewnie tak, Egzaminer na pewno, > możliwe jest wszystko, > myślę że nie, > ruszałeś wtyczką i zabanglało, obstawiam styki we wtyczce, w najgorszym przypadku obłamany jeden z > kabelków do wtyczki. Sam nie wiem co o tej wtyczce myślec , bo przy zapietym przepływomierzu czuć "muła" wypne i wchodze w stan awaryjny , moze faktycznie jakiś przewód sie juz ukruszył albo cuś Hmm teraz juz wcale nie trybi , a powiedz mi czy przepływka jest gdzies po drodze zabezpieczona jakims bezpiecznikiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 Jedź do elektryka samochodowego albo do aso fiata niech się męczą Jak jakiś kabel nie styka to spece mają urządzenia do wybadania tego , jak nie mają to nie są specami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Jedź do elektryka samochodowego albo do aso fiata niech się męczą > Jak jakiś kabel nie styka to spece mają urządzenia do wybadania tego , jak nie mają to nie są > specami Przerwe w obwodzie sam sobie sprawdzę , myslalem że gdzies to ma bezpiecznik po drodze jeszcze i moze on juz sie pożegnał z zyciem A nie wiem gdzie wchodzą przewody z wtyczki z przepływomierza ? Widze że idą w peszelku gdzies w dół samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 Przepływka jest podpięta do kompa i tyle , jest czujnikiem mierzącym przepływ powietrza. Jaki numer boscha masz ? Może wziąłeś zły maf bo były niby 2 wg rocznika ,ale to rzadko kto robi błąd z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 > Przepływka jest podpięta do kompa i tyle , jest czujnikiem mierzącym przepływ powietrza. > Jaki numer boscha masz ? Może wziąłeś zły maf bo były niby 2 wg rocznika ,ale to rzadko kto robi > błąd z tym Hmm wiesz co nie wiem ktory to jest , samnochód odstawiłem do warsztatu gdzie kolega tego szukał , po podłączeniu było dobrze , pojechałem do domu i było ok , ale dziś rano po odpaleniu juz znów był brak mocy ... Można jakos sprawdzić czy przepływka sama w sobie jest wporządku ? Wtyczka która do niej wchodzi jest rozbieralna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 podepnij pod kompa> sprawdzisz >http://img215.imageshack.us/img215/5885/test3i.png zobaczysz czy przeplywka ma napiecie oraz czy funkcjonuje< pamietaj aby robic to na wpietej wtyczce< sprawdz tez zachowanie egr< na wpietej w stosunku na wypietej< moze to nie przeplywka>? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 W/g wykresu stanowczo za mało wiatru/dziurawy dolot?otwarty egr?/ ,jeszcze jakbyś znał otwarcie procentowe otwarcie egr to juz by było lepiej.W takiej sytuacji odłączyc całkiem przepływkę i próba drogowa. 1.jak jest poprawa w dynamice->przepływomierz out 2.Jak dalej muli sprawdzić otwarcie egr i wartość przepływu powietrza->jesli zawór egr zamknięt a przepływ mały egr do czyszczenia lub wymiany 3.Powyższe dotyczy szczelnego układu dolotowego w innym w przypadku nie ma zastosowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 7 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 http://yogi102.wrzuta.pl/obraz/66cjbM95Q2z/przeplywka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2013 EGR zaślepiony od długiego czasu juz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > myślę że nie, A ja myśle że tak , i już smigam bez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > A ja myśle że tak , i już smigam bez Napisz coś więcej: jak spalanie? osiągi? czym wyciąć itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Napisz coś więcej: jak spalanie? osiągi? czym wyciąć itp. i po co..? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > i po co..? dla potomnych... może komuś się przyda. w pandzie z przepływką bujałem się prawie 2 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > dla potomnych... może komuś się przyda. w pandzie z przepływką bujałem się prawie 2 lata. nie dało się wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > nie dało się wymienić? a w jakim celu ? moim zdaniem szkoda $ ... lepiej to i EGR wyrzucić .. ale ja młody jestem , mam diesla i 200konne siecento i sie nie znam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Napisz coś więcej: jak spalanie? osiągi? czym wyciąć itp. nie zauważyłem wzrostu spalania względem stanu z "przed" samochód jest żwawszy , i idzie "równo" , podniosłem tez ciut wolne obroty - ogólnie z mojej strony polecam ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > nie zauważyłem wzrostu spalania względem stanu z "przed" > samochód jest żwawszy , i idzie "równo" , podniosłem tez ciut wolne obroty - ogólnie z mojej > strony polecam ! ... i rozumiem, że po wycięciu nic się na desce nie świeci... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > a w jakim celu ? moim zdaniem szkoda $ ... lepiej to i EGR wyrzucić .. ale ja młody jestem , mam > diesla i 200konne siecento i sie nie znam no wiesz ja też sie nie znam, ale w jakims celu ktos go tam wlozyl.. ale jak mowisz, ze jest lepiej to ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > ... i rozumiem, że po wycięciu nic się na desce nie świeci... ? Nie , jest czyściutko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 na desce czyściutko, auto będzie się w miarę bujać do ok 2500 obr/min (przy wyprzedzaniu trzeba się 2 razy zastanowić), a spalanie niestety będzie większe - wiem z doświadczenia - o ok 1 - 2 l, no i efekt większego kopcenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > na desce czyściutko, auto będzie się w miarę bujać do ok 2500 obr/min (przy wyprzedzaniu trzeba się > 2 razy zastanowić), a spalanie niestety będzie większe - wiem z doświadczenia - o ok 1 - 2 l, > no i efekt większego kopcenia Nie wiem skąd masz takie info ... ale bzdury piszesz pozdrawiam crawen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 nie piszę bzdur tylko sam jeździłem z odpiętą przepływką 3 miechy zanim nie kupiłem boscha - auto kopciło i tak jak pisałem powyżej 2500 auto muliło, po wymianie na nową wszystko wróciło do normy, jak podłączysz się pod kompa to zobaczysz że odpięta przepływka pokazuje jedną wartość mierzonego powietrza czyli 700, po energicznym wciśnięciu gazu przy nowej przepływce zapotrzebowanie na powietrze jest w granicach 1100 -1200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coverek Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 witam, czym się różni przepływomierz w 1.9 jtd 140KM od tego w 115KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 jeżdżę pół roku z odpiętą i nic nie kopci, powyżej 2500 nic nie muli więc nie wiem co Ty masz z tym stilonem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 jak już to miałem a po wymianie przepływki wszystko wróciło do normy , obecnie zmieniłem auto a tak wogle to po co producent wsadza przepływomierz powietrza? wywalmy to dziadostwo przecież jest zbędne , przecież komputer nie zbiera danych o ilości i temperaturze zasysanego powierza i nie dobiera odpowiedniej dawki paliwowo-powietrznej !!! to po kiego diabła gdy ludzie mają problem z mocą i kopceniem robi się logi z ilości zasysanego powietrza, ciśnienia - czyli z przepływomierza ?i pewnie auto zachowuje ci się normalnie jak masz obroty powyżej 3000 i kontrolka się na desce żadna nie zapala? jak bym był nowicjuszem w tej materii to bym uwierzył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 przyjedź to Ci udowodnię, że się mylisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > nie piszę bzdur tylko sam jeździłem z odpiętą przepływką 3 miechy zanim nie kupiłem boscha - auto > kopciło i tak jak pisałem powyżej 2500 auto muliło, po wymianie na nową wszystko wróciło do > normy, jak podłączysz się pod kompa to zobaczysz że odpięta przepływka pokazuje jedną wartość > mierzonego powietrza czyli 700, po energicznym wciśnięciu gazu przy nowej przepływce > zapotrzebowanie na powietrze jest w granicach 1100 -1200 czy komputer miałeś przeprogramowany czy po prostu fizycznie wyciągnąłeś wtyczkę i na tym się skończyło? Crawen ma też programowo ją wyciętą i auto zachowuje się jakby przepływka była sprawna i wiadomo ile powietrza jest wtłaczane do silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > wywalmy to dziadostwo przecież jest zbędne , przecież komputer nie zbiera danych o ilości i > temperaturze zasysanego powierza i nie dobiera odpowiedniej dawki paliwowo-powietrznej !!! > to po kiego diabła gdy ludzie mają problem z mocą i kopceniem robi się logi z ilości zasysanego > powietrza, ciśnienia - czyli z przepływomierza ?i pewnie auto zachowuje ci się normalnie jak > masz obroty powyżej 3000 i kontrolka się na desce żadna nie zapala? jak bym był nowicjuszem > w tej materii to bym uwierzył no to niestety musisz uwierzyć iż da się w inny sposób ustalić ile powietrza jest wtłaczane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > nie piszę bzdur tylko sam jeździłem z odpiętą przepływką 3 miechy zanim nie kupiłem boscha - auto > kopciło i tak jak pisałem powyżej 2500 auto muliło, po wymianie na nową wszystko wróciło do > normy, jak podłączysz się pod kompa to zobaczysz że odpięta przepływka pokazuje jedną wartość > mierzonego powietrza czyli 700, po energicznym wciśnięciu gazu przy nowej przepływce > zapotrzebowanie na powietrze jest w granicach 1100 -1200 Czytaj co piszę ładnie cię proszę Tak jak ci Piq odpisał , ja mam programowo ją usuniętą i sztywną mapę powietrza , zaślepiony i wyciety EGR , samochód jest żwawszy i pali jak normalne 1.9 z przepływką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > ... ja mam programowo ją usuniętą i sztywną mapę powietrza , zaślepiony i > wyciety EGR , samochód jest żwawszy i pali jak normalne 1.9 z przepływką Z Pandą z odłączoną przepływką też nie zauważyłem spadku mocy czy zwiększonego zużycia. Niestety kontrolka się świeciła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crawen Napisano 18 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Z Pandą z odłączoną przepływką też nie zauważyłem spadku mocy czy zwiększonego zużycia. Niestety > kontrolka się świeciła. w stilo było czuć że "brak" jej , inaczej samochód się zbierał , teraz juz nie mam tego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.