Skocz do zawartości

Przepływomierz JTD


crawen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , sprawa wygląda tak :

- Padł mi przepływomierz jakis czas temu i kupiłem sobie " chiniola" samochód smigał 2 misiące bez zarzutu , samochód był zrywny i miał "kopa" ale padł mi on jakos w tą sobotę :/ więc kupiłem MM który nie działał odrazu .... wiec kupiłem Boscha , wsadzilismy , ładnie pięknie , samochód jechał tak jak powinien , zaparkowałem , wsiadam ponownie i juz czuje że to znów nie działa , poruszałem wtyczką - zadziałało , wsaida dzis i znów nie trybi , i tu moje pytania :

- Czy po wymiania trzeba coś kasować w komputerze ?

- Komputer pokaże niesprawność przpeływki ?

- Jest możliwe że na wiązce dostaje jakieś zwarcie przez co "palą" się te ustrojstwa?

- Jest możliwe jakieś programowe usunięcie Przepływomierza ?

pozdrawiam Crawen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poruszałem wtyczką - zadziałało ,

sam Sobie odpowiedziałeś,

> - Czy po wymiania trzeba coś kasować w komputerze ?

nie,

> - Komputer pokaże niesprawność przpeływki ?

FEs pewnie tak, Egzaminer na pewno,

> - Jest możliwe że na wiązce dostaje jakieś zwarcie przez co "palą" się te ustrojstwa?

możliwe jest wszystko,

> - Jest możliwe jakieś programowe usunięcie Przepływomierza ?

myślę że nie,

ruszałeś wtyczką i zabanglało, obstawiam styki we wtyczce, w najgorszym przypadku obłamany jeden z kabelków do wtyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam Sobie odpowiedziałeś,

> nie,

> FEs pewnie tak, Egzaminer na pewno,

> możliwe jest wszystko,

> myślę że nie,

> ruszałeś wtyczką i zabanglało, obstawiam styki we wtyczce, w najgorszym przypadku obłamany jeden z

> kabelków do wtyczki.

Sam nie wiem co o tej wtyczce myślec , bo przy zapietym przepływomierzu czuć "muła" wypne i wchodze w stan awaryjny , moze faktycznie jakiś przewód sie juz ukruszył albo cuś

Hmm teraz juz wcale nie trybi , a powiedz mi czy przepływka jest gdzies po drodze zabezpieczona jakims bezpiecznikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedź do elektryka samochodowego albo do aso fiata niech się męczą

> Jak jakiś kabel nie styka to spece mają urządzenia do wybadania tego , jak nie mają to nie są

> specami

Przerwe w obwodzie sam sobie sprawdzę , myslalem że gdzies to ma bezpiecznik po drodze jeszcze i moze on juz sie pożegnał z zyciem

A nie wiem gdzie wchodzą przewody z wtyczki z przepływomierza ? Widze że idą w peszelku gdzies w dół samochodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepływka jest podpięta do kompa i tyle , jest czujnikiem mierzącym przepływ powietrza.

> Jaki numer boscha masz ? Może wziąłeś zły maf bo były niby 2 wg rocznika ,ale to rzadko kto robi

> błąd z tym

Hmm wiesz co nie wiem ktory to jest , samnochód odstawiłem do warsztatu gdzie kolega tego szukał , po podłączeniu było dobrze , pojechałem do domu i było ok , ale dziś rano po odpaleniu juz znów był brak mocy ...

Można jakos sprawdzić czy przepływka sama w sobie jest wporządku ? Wtyczka która do niej wchodzi jest rozbieralna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnij pod kompa> sprawdzisz >http://img215.imageshack.us/img215/5885/test3i.png zobaczysz czy przeplywka ma napiecie oraz czy funkcjonuje< pamietaj aby robic to na wpietej wtyczce< sprawdz tez zachowanie egr< na wpietej w stosunku na wypietej< moze to nie przeplywka>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g wykresu stanowczo za mało wiatru/dziurawy dolot?otwarty egr?/ ,jeszcze jakbyś znał otwarcie procentowe otwarcie egr to juz by było lepiej.W takiej sytuacji odłączyc całkiem przepływkę i próba drogowa.

1.jak jest poprawa w dynamice->przepływomierz out

2.Jak dalej muli sprawdzić otwarcie egr i wartość przepływu powietrza->jesli zawór egr zamknięt a przepływ mały egr do czyszczenia lub wymiany

3.Powyższe dotyczy szczelnego układu dolotowego w innym w przypadku nie ma zastosowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz coś więcej: jak spalanie? osiągi? czym wyciąć itp.

nie zauważyłem wzrostu spalania względem stanu z "przed"

samochód jest żwawszy , i idzie "równo" , podniosłem tez ciut wolne obroty - ogólnie z mojej strony polecam ! ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w jakim celu ? moim zdaniem szkoda $ ... lepiej to i EGR wyrzucić .. ale ja młody jestem , mam

> diesla i 200konne siecento i sie nie znam

no wiesz ja też sie nie znam, ale w jakims celu ktos go tam wlozyl.. ale jak mowisz, ze jest lepiej to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na desce czyściutko, auto będzie się w miarę bujać do ok 2500 obr/min (przy wyprzedzaniu trzeba się 2 razy zastanowić), a spalanie niestety będzie większe - wiem z doświadczenia - o ok 1 - 2 l, no i efekt większego kopcenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na desce czyściutko, auto będzie się w miarę bujać do ok 2500 obr/min (przy wyprzedzaniu trzeba się

> 2 razy zastanowić), a spalanie niestety będzie większe - wiem z doświadczenia - o ok 1 - 2 l,

> no i efekt większego kopcenia

Nie wiem skąd masz takie info ... ale bzdury piszesz ok.gif

pozdrawiam crawen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie piszę bzdur tylko sam jeździłem z odpiętą przepływką 3 miechy zanim nie kupiłem boscha - auto kopciło i tak jak pisałem powyżej 2500 auto muliło, po wymianie na nową wszystko wróciło do normy, jak podłączysz się pod kompa to zobaczysz że odpięta przepływka pokazuje jedną wartość mierzonego powietrza czyli 700, po energicznym wciśnięciu gazu przy nowej przepływce zapotrzebowanie na powietrze jest w granicach 1100 -1200 old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już to miałem a po wymianie przepływki wszystko wróciło do normy , obecnie zmieniłem auto

a tak wogle to po co producent wsadza przepływomierz powietrza?

wywalmy to dziadostwo przecież jest zbędne , przecież komputer nie zbiera danych o ilości i temperaturze zasysanego powierza i nie dobiera odpowiedniej dawki paliwowo-powietrznej !!!

to po kiego diabła gdy ludzie mają problem z mocą i kopceniem robi się logi z ilości zasysanego powietrza, ciśnienia - czyli z przepływomierza ?i pewnie auto zachowuje ci się normalnie jak masz obroty powyżej 3000 i kontrolka się na desce żadna nie zapala? jak bym był nowicjuszem w tej materii to bym uwierzył banana-wave.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie piszę bzdur tylko sam jeździłem z odpiętą przepływką 3 miechy zanim nie kupiłem boscha - auto

> kopciło i tak jak pisałem powyżej 2500 auto muliło, po wymianie na nową wszystko wróciło do

> normy, jak podłączysz się pod kompa to zobaczysz że odpięta przepływka pokazuje jedną wartość

> mierzonego powietrza czyli 700, po energicznym wciśnięciu gazu przy nowej przepływce

> zapotrzebowanie na powietrze jest w granicach 1100 -1200

czy komputer miałeś przeprogramowany czy po prostu fizycznie wyciągnąłeś wtyczkę i na tym się skończyło? Crawen ma też programowo ją wyciętą i auto zachowuje się jakby przepływka była sprawna i wiadomo ile powietrza jest wtłaczane do silnika smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wywalmy to dziadostwo przecież jest zbędne , przecież komputer nie zbiera danych o ilości i

> temperaturze zasysanego powierza i nie dobiera odpowiedniej dawki paliwowo-powietrznej !!!

> to po kiego diabła gdy ludzie mają problem z mocą i kopceniem robi się logi z ilości zasysanego

> powietrza, ciśnienia - czyli z przepływomierza ?i pewnie auto zachowuje ci się normalnie jak

> masz obroty powyżej 3000 i kontrolka się na desce żadna nie zapala? jak bym był nowicjuszem

> w tej materii to bym uwierzył

no to niestety musisz uwierzyć iż da się w inny sposób ustalić ile powietrza jest wtłaczane smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie piszę bzdur tylko sam jeździłem z odpiętą przepływką 3 miechy zanim nie kupiłem boscha - auto

> kopciło i tak jak pisałem powyżej 2500 auto muliło, po wymianie na nową wszystko wróciło do

> normy, jak podłączysz się pod kompa to zobaczysz że odpięta przepływka pokazuje jedną wartość

> mierzonego powietrza czyli 700, po energicznym wciśnięciu gazu przy nowej przepływce

> zapotrzebowanie na powietrze jest w granicach 1100 -1200

Czytaj co piszę ładnie cię proszę ok.gif

Tak jak ci Piq odpisał , ja mam programowo ją usuniętą i sztywną mapę powietrza , zaślepiony i wyciety EGR , samochód jest żwawszy i pali jak normalne 1.9 z przepływką ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... ja mam programowo ją usuniętą i sztywną mapę powietrza , zaślepiony i

> wyciety EGR , samochód jest żwawszy i pali jak normalne 1.9 z przepływką

Z Pandą z odłączoną przepływką też nie zauważyłem spadku mocy czy zwiększonego zużycia. Niestety kontrolka się świeciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z Pandą z odłączoną przepływką też nie zauważyłem spadku mocy czy zwiększonego zużycia. Niestety

> kontrolka się świeciła.

w stilo było czuć że "brak" jej , inaczej samochód się zbierał , teraz juz nie mam tego problemu cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.