Glaca Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Chodzi mi o technikę - czy reperaturkę dać do czoła czy na zakładkę od spodu, na jakiej wysokości, o czym trzeba pamiętać, jakie myki stosować, jak dobrze to zabezpieczyć potem? Mamy tu kogoś dobrze obytego w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Chodzi mi o technikę - czy reperaturkę dać do czoła czy na zakładkę od spodu, na jakiej wysokości, > o czym trzeba pamiętać, jakie myki stosować, jak dobrze to zabezpieczyć potem? > Mamy tu kogoś dobrze obytego w temacie? uno? wymień drzwi lub wstawki blacharskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > uno? > wymień drzwi lub wstawki blacharskie Kupić całe, zdrowe drzwi jest trudno albo drogo. Mam możliwości, czas, sprzęt - chciałem zaoszczędzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Kupić całe, zdrowe drzwi jest trudno albo drogo. Mam możliwości, czas, sprzęt - chciałem > zaoszczędzić. To tylko repraturki. Naprawiać tam na ogół nie ma czego, bo nic nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lumo Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Kupić całe, zdrowe drzwi jest trudno albo drogo. Mam możliwości, czas, sprzęt - chciałem > zaoszczędzić. to kup reperaturki, resztę zgniłych elementów dorobisz z blachy, a jak zabezpieczyć to ci kolega robertgarage chyba najlepiej doradzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > To tylko repraturki. Naprawiać tam na ogół nie ma czego, bo nic nie ma Tak, ja cały czas mam reperaturki na myśli ale nie znam się, nie lubię nawet można powiedzieć blacharki...kręci mnie raczej mechanika niż blaszki. Dlatego pytam jak krok po kroku to zrobić, żeby to pojeździło kilka lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Tak, ja cały czas mam reperaturki na myśli ale nie znam się, nie lubię nawet można powiedzieć > blacharki...kręci mnie raczej mechanika niż blaszki. > Dlatego pytam jak krok po kroku to zrobić, żeby to pojeździło kilka lat. Jeżeli nie lubisz blacharki, to pewnie i migomatu nie masz? A to nim trzeba pospawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Jeżeli nie lubisz blacharki, to pewnie i migomatu nie masz? A to nim trzeba pospawać. Quote: Mam możliwości, czas, sprzęt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Jeżeli nie lubisz blacharki, to pewnie i migomatu nie masz? A to nim trzeba pospawać. Mam dwa, w tym jeden 3-fazowy porządny. Nie lubię to nie znaczy że nie miałem do czynienia. Umiem spawać i spawałem ale NIE LUBIĘ blacharki - ot po prostu. Niemniej jednak chciałbym to zrobić sam i liczyłem, że ktoś napisze po prostu: - wytnij tak a tak - przyłóż reperaturkę ta a tak bo wtedy będzie to i to i dlatego - przyspawaj tak żeby się tu ten tego - pamiętaj o - potem pomiziaj tym a tym - no i nie zapomnij o tamtym - maluj tak a tak tym i tamtym.... No ale jak widać nikt nie chce mi pomóc, pewnie jeśli ktoś fachowo to umie robić to woli widzieć mnie jako klienta niż tu dzielić się wiedzą. Można temat usunąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Kup używane drzwi w dobrym stanie będzie lepiej i taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Kup używane drzwi w dobrym stanie będzie lepiej i taniej praktycznie nie do zrobienia - nie ma zdrowych drzwi a zamiast spawać i inne cuda wyczyniać lepiej z laminatu i żywicy pokleić - miałem tak i spisało się rewelacyjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > No ale jak widać nikt nie chce mi pomóc, pewnie jeśli ktoś fachowo to umie robić to woli widzieć > mnie jako klienta niż tu dzielić się wiedzą. Można temat usunąć Nie napiszę Ci jak to dokładnie zrobić, bo mnie to robił blacharz. Ja się bawię w spawanie z blach i kształtowników grubszych od 2mm, bo mam spawarkę elektryczną i nią bym w blacharce zrobił Hiroszimę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 Zaprawki starcza na pol roku, rok. Ja bym wycial i dospawal brakujace elementy. Na to preparat od rdzy, szpachla, papier i jedziemy. Taniej i szybciej bedzie kupic uzywane drzwi i pomalowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 chcoć byś nie wiem co robił, to w uno drzwi zawsze były problemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > praktycznie nie do zrobienia - nie ma zdrowych drzwi jeśli będzie szukał z wersji włoskiej to znajdzie > a zamiast spawać i inne cuda wyczyniać lepiej z laminatu i żywicy pokleić - miałem tak i spisało > się rewelacyjnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > jeśli będzie szukał z wersji włoskiej to znajdzie > > się rewelacyjnie No tak ale poniżej 250zł to raczej nie... x4 to jest 1000zł a do tego malowanie... robi się całe uno za to. Jednak myślę, że spawanie dołów wyjdzie taniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > No tak ale poniżej 250zł to raczej nie... x4 to jest 1000zł a do tego malowanie... robi się całe > uno za to. to za komplet drzwi można kupić całego uniaka produkcji włoskiej Jednak myślę, że spawanie dołów wyjdzie taniej policz dobrze wszystko jak wstawiałem próg do XP to mocne zdziwko miałem jak podliczyłem cały materiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > to za komplet drzwi można kupić całego uniaka produkcji włoskiej > Jednak myślę, że spawanie dołów wyjdzie taniej > policz dobrze wszystko jak wstawiałem próg do XP to mocne zdziwko miałem jak podliczyłem cały > materiał Wiadomo - trzeba kupić reperaturki ale to groszowe sprawy. Jakiś preparat antykorozyjny Podkłady, szpachlówka. Lakier i tak pójdzie na całość więc nie ma różnicy. Migomat jest, gaz, drut. Nie wiem tylko czy spawać do czoła, czy na zakładkę, na jakiej wysokości robić łączenie, jak to pozaginać na rantach itp itd - po prostu szczegóły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Tak, ja cały czas mam reperaturki na myśli ale nie znam się, nie lubię nawet można powiedzieć > blacharki...kręci mnie raczej mechanika niż blaszki. Skądś to znam. > Dlatego pytam jak krok po kroku to zrobić, żeby to pojeździło kilka lat. Możesz pospawać na zakładkę albo od czoła. Obie metody są poprawne. Przy spawaniu do czoła najpierw szczepiasz blachy punktowo, potem punkty zagęszczasz i finalnie jedziesz ciągiem. Wada jest taka że trudno jest tak idealnie wyciąć blachy by szpara na całej długości była równa. Spawanie na zakładkę - blacha z dołu zachodzi na zewnątrz blachy z góry. Nie musisz spawać ciągiem, wystarczą gęste punkty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 niestety nie pomogę na blacharstwo i lakiernictwo jestem nie reformowalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Wiadomo - trzeba kupić reperaturki ale to groszowe sprawy. > Jakiś preparat antykorozyjny Wash primer, ale to możesz odpuścić. Blachę dokładnie zmatuj papierem ściernym, odtłuść, na to podkład akrylowy (pod lakier), albo epoksydowy (drogi ale nic lepiej nie izoluje od wilgoci). > Podkłady, szpachlówka. Troton, tanio (choć nie najtaniej) i dobrze. > Lakier i tak pójdzie na całość więc nie ma różnicy. > Migomat jest, gaz, drut. > Nie wiem tylko czy spawać do czoła, czy na zakładkę, na jakiej wysokości robić łączenie, jak to > pozaginać na rantach itp itd - po prostu szczegóły. Spawasz do takiej wysokości jak wycinasz, wycinasz tyle ile wszamała ruda. Zaginanie rantów - młotek, kowadełko ręczne i jazda. Jeśli mogę być z Tobą szczery, to efekt finalny i tak zależy od tego czy masz smykałkę czy nie. Bo jeśli nie masz rozpiska całej naprawy auta włącznie z wypunktowaniem takich pozycji jak piwo czy wyjście do kibla nic nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 poczytaj mail'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > poczytaj mail'a Ja też mogę poczytać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > niestety nie pomogę na blacharstwo i lakiernictwo jestem nie reformowalny Otóż to. Poskładałem auto od jednej śrubki. Kabelek po kabelku, wężyk po wężyku. Oczyściłem i zabezpieczyłem podłogę, było też troszkę spawania ale to podłoga... tam nie trzeba nic szpachlować - dobrze oczyścić, dobrze pospawać i dobrze "zapaćkać" i już. Zawieszenia, hamulce, silnik, napęd, kolektory, doloty i inne układy chłodzenia tudzież wydechu - wszystko od zera zbudowałem "własnymy ręcamy" ale tej zakichanej blacharki nienawidzę Zobaczymy. Jak się pojawi jakiś "finans" to może poszukam całych, zdrowych drzwi i tylko pójdzie wszystko w kolor a jak nie to po prostu mam tu jeden komplet drzwi "wolnych" i będę sobie dłubał. Nikt mnie nie goni... P.S. Robert dzięki za maila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 15 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Jeśli mogę być z Tobą szczery, to efekt finalny i tak zależy od tego czy masz smykałkę czy nie. Bo > jeśli nie masz rozpiska całej naprawy auta włącznie z wypunktowaniem takich pozycji jak piwo > czy wyjście do kibla nic nie da. W autku zostały mi do zrobienia drzwi, przednie błotniki (po prostu trzeba dać nowe) i całość walnąć w jeden kolor - finito, tyle że jak pisałem wyżej nie mam smykałki, cierpliwości itp do papierku ściernego, do ciapania się w tych śmierdzących specyfikach, do wyciągania każdej najdrobniejszej nierówności... ale spróbuję - nie mam nic do stracenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudek Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Chodzi mi o technikę - czy reperaturkę dać do czoła czy na zakładkę od spodu, na jakiej wysokości, > o czym trzeba pamiętać, jakie myki stosować, jak dobrze to zabezpieczyć potem? > Mamy tu kogoś dobrze obytego w temacie? ja wiem że UNO UNO UNO i tylko UNO ale jak by tak kupić takie zdrowe http://otomoto.pl/fiat-tipo-wazne-oplaty-opony-zimowe-C27966929.html wstawić 2.0 i wiatrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Spawanie na zakładkę - blacha z dołu zachodzi na zewnątrz blachy z góry. Nie musisz spawać ciągiem, > wystarczą gęste punkty. A czy w ten sposób od razu nie robisz sobie ogniska korozji w miejscu zakładu blach? Bo niczym tego nie zabezpieczysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 16 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > ja wiem że UNO UNO UNO i tylko UNO > ale jak by tak kupić takie zdrowe > http://otomoto.pl/fiat-tipo-wazne-oplaty-opony-zimowe-C27966929.html > wstawić 2.0 i wiatrak Jskos mnie nie kreci tipo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > A czy w ten sposób od razu nie robisz sobie ogniska korozji w miejscu zakładu blach? Bo niczym tego > nie zabezpieczysz Trzeba zabezpieczyć te miejsca przed spawaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Trzeba zabezpieczyć te miejsca przed spawaniem. Ale czy temperatura tego zabezpieczenia nie spali? Bo i tak w miejscu spawów między blachami ruda pójdzie. To jest na przykład przyczyną wygniwających numerów nadwozia w Uno, są bite akurat na zakładce blach przy kielichu amortyzatora i rdza idzie od środka blach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Trzeba zabezpieczyć te miejsca przed spawaniem. do prac spawalniczych polecam grunt elektroprzewodzący Glasurit 183-153 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > ja wiem że UNO UNO UNO i tylko UNO > ale jak by tak kupić takie zdrowe > http://otomoto.pl/fiat-tipo-wazne-oplaty-opony-zimowe-C27966929.html > wstawić 2.0 i wiatrak Znajdź 3d ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grabol_87 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Jakby nie było jedna para drzwi mniej do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 jeszcze jeden post nie na temat i wyspy w gratisie dla jego twórcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.