Skocz do zawartości

silnik 1.2 69KM EURO 5 a LPG


domeldoom

Rekomendowane odpowiedzi

> Witam

> Zastanawiam się nad Fiatem Panda II lub III z silnikiem 1.2 69KM EURO 5. Czy silnik ten toleruje

> zasilanie LPG? Jeśli kupię zamierzam założyć LPG z BRC. Będzie się to sprawowało poprawnie.

> Przy okazji - czy ten silnik sam w sobie jest OK?

> pzdr

> tomek

Panda EURO 5 + LPG = ok.gif

Były robione i wszystko śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Zastanawiam się nad Fiatem Panda II lub III z silnikiem 1.2 69KM EURO 5. Czy silnik ten toleruje

> zasilanie LPG? Jeśli kupię zamierzam założyć LPG z BRC. Będzie się to sprawowało poprawnie.

> Przy okazji - czy ten silnik sam w sobie jest OK?

> pzdr

> tomek

Jak graty będą dobre i montaż będzie zgodny ze sztuką to będzie śmigać jak na benzynie. PS nie daj się złapać na instalacje za 2-2,2k PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem już pandą z tym silnikiem ponad 52 kkm. Gaz od nowości. Wszystko jest ok, na benzynie

> cisza, a na gazie trochę tyrkoli

Jaka masz instalacje? Masz lubryfikacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem pojawia się po dłuższej eksploatacji w miarę zużywania elementów, w KME można sporo podciągnąć regulacją

Ale masz na myśli podzespołu instalacji lpg, czy zużycie wszystkich innych podzespołów samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie. Czy potrzebna jest lubryfikacja przy tym silniku? ASO montuje?

Dla mnie lubryfikacja to lipa - pic na wodę.

Lepiej dopłacić do szybszych i mniej awaryjnych wtrysków i/lub mocniejszego i stabilniejszego reduktora ...

Na forum AC otrzymałem informację, że temperatura spalania lpg nie jest wyższa od temperatury spalania benzyny jeżeli mieszanka jest dobrze wyregulowana ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodziło o temperaturę spalin.

Ano właśnie. Nie jest to to samo.

> Jest tam też info o lubryfikacji i wypowiedź pracownika AC.

Są przeróżne opinie na ten temat. Cały problem w tym, że rzetelne badania eksploatacyjne kosztują dużo, a opieranie się na pojedynczych przypadkach "z życia" nie daje dobrego poglądu na całe zjawisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ano właśnie. Nie jest to to samo...

Ale jest ze sobą bardzo powiązane, bo niby dlaczego ciepło generowane przez spalania benzyny ma być tracone inaczej lub gdzie indziej niż ciepło generowane przez spalanie lpg ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jest ze sobą bardzo powiązane, bo niby dlaczego ciepło generowane przez spalania benzyny ma być

> tracone inaczej lub gdzie indziej niż ciepło generowane przez spalanie lpg ...

Jest powiązane. Chodzi o to jak ładunek spala się vs. kąt OWK. A to już zależy od składu mieszanki, paliwa i całej masy różnych innych parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Ale to też trochę niebezpieczne

> Chcąc ruszyć dynamiczniej bądź wykonać jakiś manewr te kilka sekund może być przydatne

> arek1992 kolega ma identyczną pandę jak moja i u niego już ten problem nie występuje

Moze chodzi o wersje softu? Da sie zrobic downgrade w ASO? Ile $? Denerwuje mnie to odciecie sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.