Skocz do zawartości

[Manual] Zmiana tarcz zegarów + montaż chrom-obwódek


karax

Rekomendowane odpowiedzi

A więc zaczynamy.

Na początku najprostsza czynność, a mianowicie wymontowanie zestawu wskaźników. Jest on przykręcony dwoma śrubami, do odkręcenia których potrzebujemy klucz sześciokątny - mnie akurat posłużył taki, który otrzymałem w zestawie do samodzielnego złożenia biurka biglaugh.gif

Po odkręceniu zestawu należy go lekko wysunąć, możemy czuć pewien opór ponieważ musi zostać rozłączona linka od prędkościomierza.

Następnie odczepiamy 4 kostki oznaczając je w jakiś sposób (miejsce podłączenia kostek na foto poniżej). Ukażą nam się zegary jak na foto poniżej:

276391099-hpim5512.jpg

Tył tych zegarów wygląda tak:

276391099-hpim5515.jpg

Widać tu 4 miejsca podłączenia kostek, o których wspominałem wcześniej.

Kolejną rzeczą będzie rozdzielenie plastikowej szybki od samych wskaźników. W tym celu należy podważyć jakimś śrubokrętem 3 zaczepy na górze obudowy i 4 na jej spodzie. Lepiej zacząć od skrajnych górnych, bo schodzą z największym oporem.

Jak już to rozdzielimy otrzymamy coś takiego:

276391099-hpim5519.jpg

Teraz zdejmujemy czarny przedni panel. Są do niego zamocowane wycięte kontrolki więc jeśli będziemy je zmieniać na ten sam kolor co tarcze, to je zamieniamy od razu. Zdjęty przedni panel wygląda tak:

276391099-hpim5523.jpg

Jeśli mamy chrom-obwódki zabieramy się za montaż - dzięki koledze MARCINO są one przygotowane tak, że wystarczy tylko odlepić pasek zabezpieczający taśmę dwustronną i przykleić w odpowiednim miejscu.

276391099-hpim5524.jpg

Żeby wymienić tarcze niestety konieczne jest zdjęcie wskazówek. W tym celu należy najpierw wyjąć bolce podtrzymujące wskazówki w dolnych pozycjach i dokładnie zapisać/zapamiętać/sfotografować pozycję spoczynku każdej ze wskazówek. Unikniecie w ten sposób kilkukrotnego zdejmowania i zakładania zestawu, w celu poprawnego ustawienia wskazówek, co w moim przypadku niestety było konieczne. Najlepiej najpierw zdjejmować czarne nakładki na osie wskazówek, a dopiero potem same wskazówki. Mogą dość ciężko schodzić, u mnie nie obyło się bez podważenia śrubokretem. Ważna uwaga: wskazówki obrotmierza i prędkościomierza dodatkowo mają małe przeciwwagi, na które musimy uważać żeby ich nie zgubić. Po zdjęciu wskazówek wygląda to tak:

276391099-hpim5525.jpg

Tarcze od obrotomierza i temperatury/paliwa są przyklejone, ale dość łatwo odchodzą od plastiku, po którym rozchodzi się podświetlanie. Tarcza prędkościmerza jest przykręcona dwoma śrubkami wraz z plastikiem na którym spoczywa. Całość wygląda tak:

276391099-hpim5527.jpg

Po założeniu nowych tarcz postępujemy w kolejności odwrotnej do opisanej. Należy jak najdokładniej ustawić wskażówki w pozycjach zapisanych/zapamiętanych/sfotografowanych wcześniej.

Dla paliwa maksymalne wychylenie przy napełnionym pod korek zbiorniku to dosłownie odrobina ponad pozycję maksymalną.

Obroty przy ciepłym silniku powinny na biegu jałowym wynosić ~800-850.

Temperatura powinna w momencie włączenia się wentylatora na chłodnicy wynosić połowę skali.

Co do prędkości to można sprawdzić, albo G-Techem lub innym cudem, albo przy pomocy kogoś w drugim aucie.

U mnie całość po zmontowaniu wygląda tak:

276391099-hpim5531.jpg

Edit:

A tak wygląda w nocy:

276391099-Edit of HPIM5540.JPG

Ten manual był sponsorowany przez HP, Wedel, ChioChips i Guiness biglaugh.gif

Wszelkie uwagi proszę kierować na [email protected]

post-22401-14352468179071_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to czeka, ramki leża na półce już chyba ze 2 tygodnie biglaugh.gif, albo zrobie to sam albo uśmiechne się do specjalisty w tej dziedzinie Oziego grinser006.gif, a tak jeszcze zapytam, po odkręceniu zegarów te linki kostki się jakoś rozłącza czy trzeba po prostu pociągnąć zegary aby same wypadły hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no pinknie panocku.

> Widze masz ten sam wzór tarcz, jaki ja miałem od kol. Marcino.

> Jak ma się sprawa podswietlenia u Ciebie?

wzór wziąłem z orga, ten od Ryby - jedyne co wyciąłem to GT bo w końcu ja mam SXa i jestem z tego dumny biglaugh.gif coś w stylu Karax&Kix Limited Edition zlosnik2.gif

co do podświetlania to jest blado niebieskie przy właczonych światłach

nie chciałem robić takiego intensywnego fałweja

jeśli chodzi o intensywność to w sumie jest wszędzie taka sama

zdjęcia nie mam, ale może wyskoczę jeszcze dziś i zapodam do posta

teraz w planach jeszcze niebieski zuośnik na klapę lub szybe zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mnie to czeka, ramki leża na półce już chyba ze 2 tygodnie ,

> albo zrobie to sam albo uśmiechne się do specjalisty w tej

> dziedzinie Oziego , a tak jeszcze zapytam, po odkręceniu

> zegarów te linki kostki się jakoś rozłącza czy trzeba po prostu

> pociągnąć zegary aby same wypadły

co do montażu obwódek to jest to tyle proste że nie wymaga zdjęcia wskazówek, w sumie jakbyś miał samozaparcie to mógłbyś to zrobić bez wyciągania przewodów, ale tu już decyzję pozostawiam tobie...

jeśli chodzi o kable to mają one coś w rodzaju blokadki więc pewnie prędzej byś wyciągnął kawał wiązki i czujnik od obrotka przez dechę, aniżeli same by się wypieły biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mnie to czeka, ramki leża na półce już chyba ze 2 tygodnie ,

> albo zrobie to sam albo uśmiechne się do specjalisty w tej

> dziedzinie Oziego , a tak jeszcze zapytam, po odkręceniu

> zegarów te linki kostki się jakoś rozłącza czy trzeba po prostu

> pociągnąć zegary aby same wypadły

Z tyłu podważasz czymś płaskim przy wtyczce (np scyzoryk) i daje rade ok.gif

ALe u Ciebie to nie będzie konieczne, bo zakładasz same ramki.

Więc zrzucasz tylko obudowe z szybką i wyciągasz tą czarną nakładkę na tarczeok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mnie to czeka, ramki leża na półce już chyba ze 2 tygodnie ,

> albo zrobie to sam albo uśmiechne się do specjalisty w tej

> dziedzinie Oziego , a tak jeszcze zapytam, po odkręceniu

> zegarów te linki kostki się jakoś rozłącza czy trzeba po prostu

> pociągnąć zegary aby same wypadły

po co??

dwie śruby, trzy zaczepy, i masz ramke z ikonami w rekach zlosnik.gif

naklejasz obwódki, zakładasz ramke z ikonkami spowrotem itd...

całość max 5min hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój wskaźnik pokazuje temperaturę poniżej 1/2 skali. Mam założony jakiś czujnik temperatury od poloneza. Czy mogę to wyregulować ściągając i regulując wskazówkę w zegarach aby wskazywał poniżej 1/4 czy rozglądać się za nowym czujnikiem dedykowanym fiatowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Ci to wyszło... wink.gif

tylko teraz sobie tak przypomniałem, czy ty czasem nie prosiłeś mnie abym usunął ten napis Punto z wektorów aby go nie było hmm.gif

jeśli tak to przepraszam oslabiony.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Następnie odczepiamy 4 kostki oznaczając je w jakiś sposób (miejsce

> podłączenia kostek na foto poniżej).

nie trzeba oznaczać bo same się układają i niesposób je później pomylić zlosnik.gif

ą nam się zegary jak na

> Żeby wymienić tarcze niestety konieczne jest zdjęcie wskazówek. W tym

> celu należy najpierw wyjąć bolce podtrzymujące wskazówki w

> dolnych pozycjach i dokładnie zapisać/zapamiętać/sfotografować

> pozycję spoczynku każdej ze wskazówek. Unikniecie w ten sposób

> kilkukrotnego zdejmowania i zakładania zestawu, w celu

> poprawnego ustawienia wskazówek, co w moim przypadku niestety

> było konieczne.

zazwyczaj i tak trzeba korygować zlosnik.gif

ale wtórne ściąganie wskazówek nie jest konieczne, wystarszy przesunąć w odpowiednie skrajne polożenie i delikatnie, z wyczuciem, przekręcic dalej ok.gif

> Ważna

> uwaga: wskazówki obrotmierza i prędkościomierza dodatkowo mają

> małe przeciwwagi, na które musimy uważać żeby ich nie zgubić.

na paliwie i temp też powinny być busted.gif

> Wszelkie uwagi proszę kierować na [email protected]

do mnie teżmożna grinser006.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie trzeba oznaczać bo same się układają i nie sposób je później

> pomylić

no właśnie jak je zalożyłem tak żeby położenie w spoczynku było tam gdzi e zera to liczyo wslazywało niezbyt dokłądnie: obroty miałem o ~700 za duże, zaś paliwa miałem 1 i 1/3 zbiornika biglaugh.gif

> zazwyczaj i tak trzeba korygować

> ale wtórne ściąganie wskazówek nie jest konieczne, wystarszy

> przesunąć w odpowiednie skrajne polożenie i delikatnie, z

> wyczuciem, przekręcic dalej

tak się da ale tylko z obrotkiem i prędkościomierzem

> na paliwie i temp też powinny być

u mnie nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie jak je zalożyłem tak żeby położenie w spoczynku było tam

> gdzi e zera to liczyo wslazywało niezbyt dokłądnie: obroty

> miałem o ~700 za duże, zaś paliwa miałem 1 i 1/3 zbiornika

ja już doszedłem do wprawy hahaha.gif

> tak się da ale tylko z obrotkiem i prędkościomierzem

da się ze wszystkimi ok.gif

> u mnie nie było

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mój wskaźnik pokazuje temperaturę poniżej 1/2 skali. Mam założony

> jakiś czujnik temperatury od poloneza. Czy mogę to wyregulować

> ściągając i regulując wskazówkę w zegarach aby wskazywał poniżej

> 1/4

po co ? pad.gif

czy rozglądać się za nowym czujnikiem dedykowanym fiatowi?

czujnik polonez=fiat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po co ?

Taki ładny wskaźnik na takiej dużej skali, a wykonuje tą wskazówką takie niezauważalne wahnięcia. Co to wogóle za wychył te kilka mm. W "maryśce" chwile po nagrzaniu wskazuje już połowę skali. Aż miło patrzeć jak się silnik nagrzewa smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A więc zaczynamy.

> Na początku najprostsza czynność, a mianowicie wymontowanie zestawu

> wskaźników. Jest on przykręcony dwoma śrubami, do odkręcenia

> których potrzebujemy klucz sześciokątny - mnie akurat posłużył

> taki, który otrzymałem w zestawie do samodzielnego złożenia

> biurka

> Po odkręceniu zestawu należy go lekko wysunąć, możemy czuć pewien

> opór ponieważ musi zostać rozłączona linka od prędkościomierza.

> Następnie odczepiamy 4 kostki oznaczając je w jakiś sposób (miejsce

> podłączenia kostek na foto poniżej). Ukażą nam się zegary jak na

> foto poniżej:

> Tył tych zegarów wygląda tak:

> Widać tu 4 miejsca podłączenia kostek, o których wspominałem

> wcześniej.

> Kolejną rzeczą będzie rozdzielenie plastikowej szybki od samych

> wskaźników. W tym celu należy podważyć jakimś śrubokrętem 3

> zaczepy na górze obudowy i 4 na jej spodzie. Lepiej zacząć od

> skrajnych górnych, bo schodzą z największym oporem.

> Jak już to rozdzielimy otrzymamy coś takiego:

> Teraz zdejmujemy czarny przedni panel. Są do niego zamocowane wycięte

> kontrolki więc jeśli będziemy je zmieniać na ten sam kolor co

> tarcze, to je zamieniamy od razu. Zdjęty przedni panel wygląda

> tak:

> Jeśli mamy chrom-obwódki zabieramy się za montaż - dzięki koledze

> MARCINO są one przygotowane tak, że wystarczy tylko odlepić

> pasek zabezpieczający taśmę dwustronną i przykleić w odpowiednim

> miejscu.

> Żeby wymienić tarcze niestety konieczne jest zdjęcie wskazówek. W tym

> celu należy najpierw wyjąć bolce podtrzymujące wskazówki w

> dolnych pozycjach i dokładnie zapisać/zapamiętać/sfotografować

> pozycję spoczynku każdej ze wskazówek. Unikniecie w ten sposób

> kilkukrotnego zdejmowania i zakładania zestawu, w celu

> poprawnego ustawienia wskazówek, co w moim przypadku niestety

> było konieczne. Najlepiej najpierw zdjejmować czarne nakładki na

> osie wskazówek, a dopiero potem same wskazówki. Mogą dość ciężko

> schodzić, u mnie nie obyło się bez podważenia śrubokretem. Ważna

> uwaga: wskazówki obrotmierza i prędkościomierza dodatkowo mają

> małe przeciwwagi, na które musimy uważać żeby ich nie zgubić. Po

> zdjęciu wskazówek wygląda to tak:

> Tarcze od obrotomierza i temperatury/paliwa są przyklejone, ale dość

> łatwo odchodzą od plastiku, po którym rozchodzi się

> podświetlanie. Tarcza prędkościmerza jest przykręcona dwoma

> śrubkami wraz z plastikiem na którym spoczywa. Całość wygląda

> tak:

> Po założeniu nowych tarcz postępujemy w kolejności odwrotnej do

> opisanej. Należy jak najdokładniej ustawić wskażówki w pozycjach

> zapisanych/zapamiętanych/sfotografowanych wcześniej.

> Dla paliwa maksymalne wychylenie przy napełnionym pod korek zbiorniku

> to dosłownie odrobina ponad pozycję maksymalną.

> Obroty przy ciepłym silniku powinny na biegu jałowym wynosić

> ~800-850.

> Temperatura powinna w momencie włączenia się wentylatora na chłodnicy

> wynosić połowę skali.

> Co do prędkości to można sprawdzić, albo G-Techem lub innym cudem,

> albo przy pomocy kogoś w drugim aucie.

> U mnie całość po zmontowaniu wygląda tak:

> Ten manual był sponsorowany przez HP, Wedel, ChioChips i Guiness

> Wszelkie uwagi proszę kierować na [email protected]

Gratulacje fajnego FR, ja nie maiałem cyfrówki jak robiłem swoje zegarki , natknąłem się na podobne problemy, zdejmowania panelu było dużo, kłaniało sie również pomalowanie wskazówek farbą transparentną na czerwono która pod wpływem temperatury powodowała skejanie się wskazówek ze wspornikami sciana.gifuzbroj_zlo.gifna szczęscie wszystko się uspokoiło i teraz cieszą oko wink.gif a poza tym dodają kilka koników do 1.1 zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no pieknie panie

> Ja jednak boje sie tych cholernych wskazowek Zreszta zielone

> podwietlenie pasuje mi do koloru nadwozia

mnie bardziej pasuje niebieskie, dlatego tez tarcze są jak najbardziej Blue Capri biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tyłu podważasz czymś płaskim przy wtyczce (np scyzoryk) i daje rade

> ALe u Ciebie to nie będzie konieczne, bo zakładasz same ramki.

> Więc zrzucasz tylko obudowe z szybką i wyciągasz tą czarną nakładkę

> na tarcze

A no fakt biglaugh.gif, może na jakimś spocie damy rade może w końcu w czwartek się dokulam bo mam urlop biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prędzej byś wyciągnął kawał wiązki i czujnik od obrotka przez

> dechę, aniżeli same by się wypieły

Trzeba nacisnąć tą "blokadkę" i wychodzą ok.gif

a i każda kostka jest inna, więc ich nie da rady wpiąć w inne miejsce (mają takie plastiki powyginane jedna w prawo, druga w lewo, trzecia w lewo i prawo, czwarta w prawo i lewo, o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

> Co sadzicie o tych zegarach?

> http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=123080841

zegary jak zegary, powinny bez problemu pasować

ja swoje sam robiłem bo nie chciałem mieć białych jak wszyscy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja np. zakupiłem zegary od Kropka z 99' (bodajże z serii Active hmm.gif)

są one oryginalnie metaliczno-niebieskie i wygląda to super.

Jeszcze mam zamiar walnąć ten chrom na około i git malina waytogo.gif

Jedyny minus to to, że nie da się w tarczach zmienić tego

paskudnego zielonego podświetlenia np. na blue.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sroki al ebrzydkie te niebieskie...

> niemogłes sobie jakiś srebrnych zrobić...

sam jesteś brzydal, trzeba było sobie s&aczkowate kupić biglaugh.gif

ja kupiłem pod kolor auta, ty też, a ktoś inny kupi (o zgrozo) butelkową zieleń pod kolor swojego auta .. biglaugh.gif

btw. srebrne-białe-jasne to mają wszyscy, ja mam unique biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam jesteś brzydal, trzeba było sobie s&aczkowate kupić

> ja kupiłem pod kolor auta, ty też, a ktoś inny kupi (o zgrozo)

> butelkową zieleń pod kolor swojego auta ..

> btw. srebrne-białe-jasne to mają wszyscy, ja mam unique

i tutaj się zgadzam z tobą w 1000000 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i tutaj się zgadzam z tobą w 1000000 %

no to jak, powstał już pliczek do mk2 bo w tym tygodniu chcę na ploter podjechać i trochę swoje zmodyfikować

może bym ci złote wyciął biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.