wujek Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Zamiennikiem będzie 185/60. > A niektórzy dają 195/60, bo wtedy auto ładniej wygląda - trochę większe koła bardziej pasują do > dużych nadkoli. 185/60 dawaly rade w lanosie i aveo Choc tu zakladalbym 15tki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > 185/60 dawaly rade w lanosie i aveo Choc tu zakladalbym 15tki co najmniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 Dla tych co chcą zobaczyć jak wyglądają opony 195/65R15 i 195/60R15 w Lacetti sedan, wrzucam foto poglądowe. Jak widać 195/60R15 wygląda w sam raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 186/60 dałem na zimówki, na lato kupiłem 195/60 i dają radę, 185 nie zakładałem ze względu na felgi aluminiowe (6.5" zamiast fabrycznych 6" szerokości), ale jak masz fabryczne felgi o szer. 6" to 185 dadzą radę ale w zakrętach trzeba bardziej uważać, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariola26 Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Witam, jestem tutaj nowym uzytkownikiem i szczęśliwym posiadaczem od 2 tygodni Chevroleta lacetti > 1.6 hatchback 2004r i mam jak kilka osób problem odnośnie opon, obecnie jest na zimówkach > 195/55R15 i chce nabyć opony letnie i tu zaczyna się problem 185/60R15 czy 195/60R15 ? > Za 185/60R15 przemawia to że samochód ma lrzejsze opory toczenia i może mniej palić pozatym mieści > się w normie (1,2%) od dopuszczalnej 2% normy od orginalnej opony, natomiast gorzej trzyma > się na takiej oponie drogi > 195/60R15 lepiej trzyma się drogi, kosztem większych oporów toczenia i róznica od orginalnej opony > wynosi już 3,2% > Pare osób wypowiedziało sie na temat wyżej wymienionych opon, ale moze ktoś jeszcze jeździ na > takich i chciałby się podzielić swoja opinią i odczuciami. Różnice % wg kalkulatorów są IMO nic nie warte, w naszym były zimowe 195/55/15, a mieliśmy prawie nowe letnie 185/65/15. Zanim założyliśmy sprawdziliśmy w kalkulatorze i różnica była ponad 4%. Postanowiliśmy sprawdzić wg GPS wskazania prędkościomierza na obu kompletach opon i tak: 195/55/15 - wskazania GPS zgodne z licznikiem, może minimalnie niższe. 185/65/16 - wskazania GPS niższe o około 1-2% niż wskazania licznika (wg kalkulatora powinny być 4% wyższe) Spalanie LPG: 195/55/15 - 13L/100km 185/65/16 - 11L/100km Choć to może kwestia tego, że cieplej się zrobiło. Różnicy w jeździe nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Różnice % wg kalkulatorów są IMO nic nie warte, Są poglądowe, bo do wyliczeń bierze się tylko teoretyczną średnicę koła. A opona ugina się, więc "chwilowy" promień jest inny (mniejszy) Dodatkowo im większy profil tym ugięcie opony jest większe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comarus Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Różnice % wg kalkulatorów są IMO nic nie warte, w naszym były zimowe 195/55/15, a mieliśmy prawie > nowe letnie 185/65/15. Zanim założyliśmy sprawdziliśmy w kalkulatorze i różnica była ponad 4%. > Postanowiliśmy sprawdzić wg GPS wskazania prędkościomierza na obu kompletach opon i tak: > 195/55/15 - wskazania GPS zgodne z licznikiem, może minimalnie niższe. > 185/65/16 - wskazania GPS niższe o około 1-2% niż wskazania licznika (wg kalkulatora powinny być 4% > wyższe) > Spalanie LPG: > 195/55/15 - 13L/100km > 185/65/16 - 11L/100km > Choć to może kwestia tego, że cieplej się zrobiło. > Różnicy w jeździe nie ma. kalkulator podaje jaki procent oryginalnej średnicy stanowi różnica między średnicą docelową a średnicą oryginalną i to jest ten procent. prędkościomierz samochodowy mierzy de facto prędkość kątową osi (i od niej liniowo zależna w funkcji promienia koła jest prędkość liniowa) Jeżeli chcemy zbadać jakie będą odchyłki wskazań prędkościomierza/licznika km - musimy przyrównać obwód starej opony do nowej a obwód jak wiemy to 2pi r czyli można powiedzieć że wzorek na zmianę drogi byłby: (szer_opony_nowej*profil*2+felga_nowa*25,4)/to samo dla starej czyli lopatologicznie - gdzie zajedziemy na jednym obrocie koła starego, a gdzie na jednym obrocie nowego chyba że się gdzieś mylę należy pamiętać też o dokładności wskazań GPS i Prędkościomierza, wykonania opon, ich zużycia etc.... to tak od strony matematyczno-fizycznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
comarus Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Są poglądowe, bo do wyliczeń bierze się tylko teoretyczną średnicę koła. > A opona ugina się, więc "chwilowy" promień jest inny (mniejszy) > Dodatkowo im większy profil tym ugięcie opony jest większe o tototo! reasumując - bez teściowej na pokładzie zajedziesz dalej chyba zabiłem dyskusję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czaki163 Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 Czy rozmiar 195/65 r15 ma rację bytu w tym samochodzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 > Czy rozmiar 195/65 r15 ma rację bytu w tym samochodzie? Sadzac po zdjeciach wstawionych w tym watku przez kolege "oim" nie ma tragedii z wygladu, ktos tam tez pisal, ze nic nie ociera (co do wskazan licznika trzeba sie przyzwyczaic). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 > Czy rozmiar 195/65 r15 ma rację bytu w tym samochodzie? IMO max profil jaki bym dał, to 195/60R15. Do 1,4 raczej bym zapodał 185/60R15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fionaxxl Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 > IMO max profil jaki bym dał, to 195/60R15. > Do 1,4 raczej bym zapodał 185/60R15 A do 1.6, jakie lepiej założyć, będe jeździł głównie po drogach wiejskich, a ich stan pozostawia wiele do życzenia. Planuje zakup nowych opon i niechciałbym kupować innych za rok, gdyby wybór okazał sie nietrafny. Czy jeźdząc na 185/60R15 faktycznie można zaoszczędzić na paliwie niż na 195/60R15 czy różnica może być niezauważalna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 21 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 > Czy rozmiar 195/65 r15 ma rację bytu w tym samochodzie? Moim zdaniem to już zbyt duża ingerencja w zamierzenia projektantów. Mam 195/60/15 i nic wyższego bym już nie dał. Jest zdecydowanie bardziej komfortowo i dziury mniej straszne ale na łukach przy większych prędkościach wymaga nieco większej uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariola26 Napisano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2013 > Różnice % wg kalkulatorów są IMO nic nie warte, w naszym były zimowe 195/55/15, a mieliśmy prawie > nowe letnie 185/65/15. Zanim założyliśmy sprawdziliśmy w kalkulatorze i różnica była ponad 4%. > Postanowiliśmy sprawdzić wg GPS wskazania prędkościomierza na obu kompletach opon i tak: > 195/55/15 - wskazania GPS zgodne z licznikiem, może minimalnie niższe. > 185/65/16 - wskazania GPS niższe o około 1-2% niż wskazania licznika (wg kalkulatora powinny być 4% > wyższe) > Spalanie LPG: > 195/55/15 - 13L/100km > 185/65/16 - 11L/100km > Choć to może kwestia tego, że cieplej się zrobiło. > Różnicy w jeździe nie ma. Sprostowanie: Właśnie zauważyliśmy z mężem podczas porządków, że poprzednie opony też były 185/65/15 więc moja powyższa wiadomość jest nieprawdziwa. Niemniej można bez obaw jeździć na tym rozmiarze, a licznik pokazuje poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > A do 1.6, jakie lepiej założyć, będe jeździł głównie po drogach wiejskich, a ich stan pozostawia > wiele do życzenia. Planuje zakup nowych opon i niechciałbym kupować innych za rok, gdyby wybór > okazał sie nietrafny. Czy jeźdząc na 185/60R15 faktycznie można zaoszczędzić na paliwie niż na > 195/60R15 czy różnica może być niezauważalna? No raczej. Wciskasz gaz, to pali więcej. Odpuścisz, spali mniej. Mocniej odpuścisz i będziesz jeździł na kropelkę, zatnie się EGR i wydasz na jego wymianę lub czyszczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > A do 1.6, jakie lepiej założyć, będe jeździł głównie po drogach wiejskich, a ich stan pozostawia > wiele do życzenia. Planuje zakup nowych opon i niechciałbym kupować innych za rok, gdyby wybór > okazał sie nietrafny. Czy jeźdząc na 185/60R15 faktycznie można zaoszczędzić na paliwie niż na > 195/60R15 czy różnica może być niezauważalna? Z doswiadczenia napisze Ci, ze nie zauwazysz roznicy (przechodzilem miedzy 195/50/15, 195/55/15, 185/60/15). Swoim jezdzilem glownie w tereny gdzie ludzie sie dopiero buduja, czesto po wioskach, lasach i samych placach budow, 185/60/15 bylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Ja w kombi mam 205/55/15 (felga alu 6.5") - wygląda "rasowo" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.