Skocz do zawartości

Rozmiar opon letnich - lacetti 1.4


Jaruga

Rekomendowane odpowiedzi

Paniska jest sprawa. Chcę kupić nowe opony bo mam jeszcze oryginały które same w sobie są kiepskie, a i bieżnik się kończy. I zastanawiam się nad profilem. Oryginalny jest jak wiadomo 195/55/15 a ja zastanawiam się nad 195/60/15. Co myślicie na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paniska jest sprawa. Chcę kupić nowe opony bo mam jeszcze oryginały które same w sobie są kiepskie,

> a i bieżnik się kończy. I zastanawiam się nad profilem. Oryginalny jest jak wiadomo 195/55/15

> a ja zastanawiam się nad 195/60/15. Co myślicie na ten temat?

185/60 to 1,3% różnicy i taki zamiennik podaje strona - gdzie zadaje się zalecają max 2%.

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/195/55r15/

Kiedyś patrzyłem, to na innej dopuszczalnym zamiennikiem były 195/60, ale to już ponad 3% różnicy w obwodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 185/60 to 1,3% różnicy i taki zamiennik podaje strona - gdzie zadaje się zalecają max 2%.

> http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/195/55r15/

> Kiedyś patrzyłem, to na innej dopuszczalnym zamiennikiem były 195/60, ale to już ponad 3% różnicy w

> obwodzie.

Czyli zły pomysł? Jakie potencjalne negatywne skutki pomijając odczyt prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli zły pomysł?

Czy zły, ciężko powiedzieć. Zimówki miałem 185/60. ok.gif

Nie testowałem 195/60, ale zdaje się są tu tacy, co na takim rozmiarze jeździli.

> Jakie potencjalne negatywne skutki pomijając odczyt prędkości?

Biorąc pod uwagę, że licznik zawyża, to z takim rozmiarem wskazywałby pewnie poprawnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Oryginalny jest jak wiadomo 195/55/15

> a ja zastanawiam się nad 195/60/15. Co myślicie na ten temat?

Mam w swoim L założone opony Goodyear Vector 4Seasons 195/60/15 88H. Przejechałem na nich ok. 6kkm (po różnych drogach, polskich i ukraińskich) i nie stwierdziłem jakichkolwiek zmian w prowadzeniu samochodu wynikających z różnicy w wymiarze opon. Ale może jestem nie dość wrażliwy niewiem.gif.

kwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli zły pomysł? Jakie potencjalne negatywne skutki pomijając odczyt prędkości?

Przy tym rozmiarze innych raczej byc nie powinno (z zawyzaniem tez problemu nie bedzie, zmniejszy sie blad wskazania predkosciomierza), zawadzac o nadkole opona nie bedzie, a wieksze kolo i mniej smiesznie optycznie bedzie wygladac w duzych nadkolach.

Najwyzej w zakrecie minimalnie miecej bedzie, ale jak nie rajdowka to pomijalna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paniska jest sprawa. Chcę kupić nowe opony bo mam jeszcze oryginały które same w sobie są kiepskie,

> a i bieżnik się kończy. I zastanawiam się nad profilem. Oryginalny jest jak wiadomo 195/55/15

> a ja zastanawiam się nad 195/60/15. Co myślicie na ten temat?

Od razu po zakupie musiałem wymienić kapcie i padło na 195/60. Licznik się zrównał z GPS-em. Na pewno lepiej wygląda. A co do prowadzenia nic negatywnego nie zauważyłem (na pewno znajda się zaraz rajdowcy co będą krzyczeć że na zakrętach inaczej się zachowuje). W oryginalnym rozmiarze był mniejszy wybór i były dużo droższe od 195/60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>W oryginalnym rozmiarze był mniejszy wybór i były dużo droższe od 195/60.

Były droższe, bo częściej spotyka się w tym rozmiarze opony wyższej klasy niż w rozmiarze 195/60.

Ja tam zimówki kupiłem oryginalnym rozmiarze, letnie jak będę zmieniał też wybiorę 195/55, chyba, że pokuszę się o zmianę na 16tki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Były droższe, bo częściej spotyka się w tym rozmiarze opony wyższej klasy niż w rozmiarze 195/60.

Nieprawda. Ten sam model opony w rozmiarze 55 jest średnio 50 PLN droższy od rozmiaru 60. Czyli przynajmniej 200 PLN różnicy na komplecie. Albo proces produkcyjny jest nieco trudniejszy, albo chodzi o efekt skali, czyli rozmiaru 60 produkuje się znacznie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieprawda. Ten sam model opony w rozmiarze 55 jest średnio 50 PLN droższy od rozmiaru 60. Czyli

> przynajmniej 200 PLN różnicy na komplecie. Albo proces produkcyjny jest nieco trudniejszy,

> albo chodzi o efekt skali, czyli rozmiaru 60 produkuje się znacznie więcej.

A jesteś pewien, ze z tym samym indeksem prędkości. Nie upewniałem się, ale wydaje mi sie, że w rozmiarze 195/55 częściej występują opony do 240km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jesteś pewien, ze z tym samym indeksem prędkości. Nie upewniałem się, ale wydaje mi sie, że w

> rozmiarze 195/55 częściej występują opony do 240km/h

Sprawdzałem. Te same modele mają ten sam indeks prędkości.

Nawiasem mówiąc zamówię chyba TAKIE

Dobry pomysł? Ma ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szybkie spojrzenie w neta i widzę, ze są dość nisko oceniane podczas testów

> test1

> test2

> test3

Przeciętne opony za niską cenę. To oczywiste że są na rynku lepsze. Ale ustaliłem że nie wydam więcej niż 1000 na opony do spokojnie jeżdżonego dupowozu z silnikiem 1,4 wink.gif Ale jak znajdziesz lepszą ofertę to będę wdzięczny za linka smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeciętne opony za niską cenę. To oczywiste że są na rynku lepsze. Ale ustaliłem że nie wydam

> więcej niż 1000 na opony do spokojnie jeżdżonego dupowozu z silnikiem 1,4 Ale jak znajdziesz

> lepszą ofertę to będę wdzięczny za linka

ja pojechałem po "bandzie" i zamówiłem kormorany runpro 195/60, nie wiem jak długo będę jeździł to nie szastam kasą tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja się jeszcze waham pomiędzy tymi modelami:

> jeden

> dwa

> trzy

> Które wybrać?

wg etykiet Fulda i Hankook są porównywalne (C,B, 68,69dB), najgorsza Firestone (F,C, 70dB

Ale czy ufać tym etykietom?

Jaj jakoś nie ufam produktom mającym w nazwie eco zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wg etykiet Fulda i Hankook są porównywalne (C,B, 68,69dB), najgorsza Firestone (F,C, 70dB

> Ale czy ufać tym etykietom?

> Jaj jakoś nie ufam produktom mającym w nazwie eco

Znaczy się dwie kiepskie bo eko a trzecia jeszcze gorsza... hmm.gif Aleś mi pomógł hehe.gif Jakąś byś wybrał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paniska jest sprawa. Chcę kupić nowe opony bo mam jeszcze oryginały które same w sobie są kiepskie,

> a i bieżnik się kończy. I zastanawiam się nad profilem. Oryginalny jest jak wiadomo 195/55/15

> a ja zastanawiam się nad 195/60/15. Co myślicie na ten temat?

Lepiej wygląda (zwykłe kółka są za małe), mniejsza szansa uszkodzenia na dziurach, są tańsze, większy wybór w tym rozmiarze. Miałem - polecam. 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem o nich ale są ze stycznia 2012, czyli mają ponad rok... No chyba że to nie ma znaczenia?

Według prawa, opony nowe to te, co nie maja 3 lat od daty produkcji.

Ale roczne opony, jeśli tylko są choć trochę tańsze to jak najbardziej OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem o nich ale są ze stycznia 2012, czyli mają ponad rok... No chyba że to nie ma znaczenia?

F, C, 71dB hmm.gif

Ciekawe jak jest z tymi parametrami - czy oddają rzeczywistość tak, jak spalanie w katalogach samochodów mierzone wg norm europejskich biglaugh.gif

Ja bym optował za Firestone lub Brigdstone - ale te parametry zastanawiają hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślałem o nich ale są ze stycznia 2012, czyli mają ponad rok... No chyba że to nie ma znaczenia?

Ja zajezdzam komplet w 3-4 sezony i nie mialoby to dla mnie znaczenia, jak chcesz jezdzic 10 lat to moze pewne miec, ale kto tyle wytrzyma z 1 samochodem rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zajezdzam komplet w 3-4 sezony i nie mialoby to dla mnie znaczenia, jak chcesz jezdzic 10 lat to

> moze pewne miec, ale kto tyle wytrzyma z 1 samochodem

Chodzi mi o właściwości gumy po roku a nie ile lat wytrzyma. Z moich doświadczeń wynika że po około 2 latach opony zaczynają gorzej się zachowywać. I nie wiem czy to starzenie materiału czy zużycie bieżnika... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o właściwości gumy po roku a nie ile lat wytrzyma. Z moich doświadczeń wynika że po około

> 2 latach opony zaczynają gorzej się zachowywać. I nie wiem czy to starzenie materiału czy

> zużycie bieżnika...

Ja po czesci tez o tym.

Wiem, ze na AK jestesmy, ale przestanmy sie bac wlasnego cienia.

Prawidlowo przechowywana opona nie dostanie tak po zadzie jak na kolach w pelnym sloncu czy wodzie.

Jak ktos inny Ci pisal producenci do 3 lat uwazaja opony za nowe.

Nie znam cen tych opon z produkcji 2013, mozliwe ze te kupisz od nich taniej.

Pomyslales, ze sam proces dystrybucji tez nie odbywa sie w ciagu 1 dnia?

PS. Zgodnie z zapisem ta data tez taka 100% pewna nie jest:

Quote:

*Prezentowana data produkcji jest przybliżona.

Faktyczna data produkcji opon może się nieznacznie różnić


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o właściwości gumy po roku a nie ile lat wytrzyma. Z moich doświadczeń wynika że po około

> 2 latach opony zaczynają gorzej się zachowywać. I nie wiem czy to starzenie materiału czy

> zużycie bieżnika...

Opony magazynowane starzeją się 10krotnie wolniej niż na kołach narażone na nasłonecznienie i warunki atmosferyczne.

Także nawet jak są zw stycznia 2012 to nie będziesz widział różnicy między nimi a produkcją 2013. Kwestia oznaczeń (EU label) - nie wiem czy odpowiada rzeczywistości... zależy pewnie czy robione są testy drogowe czy laboratoryjne.

Mnie przekonuje producent, design wink.gif i ochrona felgi (FR), która jest rzadkością w tym rozmiarze.

W podobnej cenie masz jeszcze Uniroyalki deszczowe, też będą OK.

Jak chcesz iść w rozwiązanie budżetowe to Dębica Presto która nieźle wypadła w testach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

minimalnie nie w temacie ale pytanie mam takowe:

a co sądzicie o :

Dębica Presto 195/55 R15 85 V V1

szukam rozsądnych oponek do lacia 1.4 na jakieś 2 sezony letnie / łącznie 10 - 15 kkm w cenie około 800 - 900 zł za komplet

rozmiar 15'' coby felg nie zmieniać

profil 195/60/r15 odpada

( wysokość 615mm w stosunku do homologowanego 595,5mm daje 19,5mm różnicy tj. 3.27% )

drive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> minimalnie nie w temacie ale pytanie mam takowe:

> a co sądzicie o :

> Dębica Presto 195/55 R15 85 V V1

> szukam rozsądnych oponek do lacia 1.4 na jakieś 2 sezony letnie / łącznie 10 - 15 kkm w cenie około

> 800 - 900 zł za komplet

> rozmiar 15'' coby felg nie zmieniać

> profil 195/60/r15 odpada

> ( wysokość 615mm w stosunku do homologowanego 595,5mm daje 19,5mm różnicy tj. 3.27% )

Możesz ewentualnie wziąć 185/60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> minimalnie nie w temacie ale pytanie mam takowe:

> a co sądzicie o :

> Dębica Presto 195/55 R15 85 V V1

> szukam rozsądnych oponek do lacia 1.4 na jakieś 2 sezony letnie / łącznie 10 - 15 kkm w cenie około

> 800 - 900 zł za komplet

> rozmiar 15'' coby felg nie zmieniać

> profil 195/60/r15 odpada

> ( wysokość 615mm w stosunku do homologowanego 595,5mm daje 19,5mm różnicy tj. 3.27% )

Według jednego testu jaki znalazłem w necie, nie są to złe opony. Na pewno do normalnej jazdy wystarczą zlosnik.gif

test

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale zapewne takie dębice 195/55 (szersze) i tak będą miały przynajmniej nie gorsze osiągi

> (trzymanie, drogę hamowania) niż "lepsze" opony 185/60 (węższe)

Przy takiej burzy silnika jak w Lacetti z 1,4 na pokladzie, to chyba naprawde pomijalne jest rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> profil 195/60/r15 odpada

A niby dlaczego ? Jeżdżę NA TAKICH a w drugim lacetti są założone TAKIE. Oba komplety od zeszłego roku i nie mam zamiaru wracać do 55. Na takim profilu nie krzywią się felgi, komfort jazdy większy, ABS w żadnym samochodzie nie wariuje. Może na zakrętach trochę bardziej buja ale nie bardziej niż starą nubirą grinser006.gif Wiec na Twoim miejscu kupił bym 60 z prostej przyczyny, są tańsze.

Z doświadczenia wiem że 205/55 R15 też wchodzą bez problemu ale autko wygląda jak na balonach 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego uważam, że te dębice będą wystarczające.

> Test podałem, żeby nie być gołosłowny

ja tam kormorany budżetowe kupiłem 195/60 i myślę że starczy tongue.gif, auto nie rajdowe a z 195/55 nie się wypchają no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy takiej burzy silnika jak w Lacetti z 1,4 na pokladzie, to chyba naprawde pomijalne jest

otworzym okna, rencami zamacham to i turbo bedzie biglaugh.gif

A co do 195/60/r15 - no właśnie 3% a nie przepisowe 2% sciana.gif (jakoś mam opory wcisnąć tyle kasy w coś do czego jakiś upierdliwszy ubezpieczyciel się doczepi)

ale istnieje opcja że w tym temacie brak mi fantazji 270751858-jezyk.gif

cóż rzec szporam tałzyn - jak bede miał (oby przed latem hehe.gif) będę mędził dalej palacz.gif

Póki co trzymam rękę na pulsie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co do 195/60/r15 - no właśnie 3% a nie przepisowe 2% (jakoś mam opory wcisnąć tyle kasy w coś

> do czego jakiś upierdliwszy ubezpieczyciel się doczepi)

Co za roznica 2% czy 3% skoro o ile pamietam, to Lacetti ma w PL homologacje tylko na 195/55/15".

Moj mial jeszcze jakis rozmiar 14" wpisany na naklejce, ale to byl Belg i nie jestem pewien czy w PL 14" tez byly homologowane.

Jak maja sie czepnac to i za 2 i za 3% tak samo.

Ja jezdzilem Lackiem na 195/50/15, 195/55/15 i 185/60/15, te ostatnie mi najbardziej pasowaly ze wzgledu na jazde po bocznych, bardzo czesto zwirowych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co za roznica 2% czy 3% skoro o ile pamietam, to Lacetti ma w PL homologacje tylko na 195/55/15".

...którą można sobie w buty wsadzić, bo jak auto ma homologację w którymś z krajów EU to w pozostałych może sobie jeździć jak chce.

A w Niemczech były wersje z felgami 16' a nawet 17'.

zlosnik.gif

To raz. A dwa, że homologacja tu nie ma nic do rzeczy, bo możesz sobie do auta dowolne koła i opony wsadzić jeżeli średnica koła nie odbiega zbytnio od danych fabrycznych. A 3% to żadna różnica.

Co do upierdliwego ubezpieczyciela: niech udowodni, że o 3% większa opona była przyczyną wypadku - powodzenia.

hehe.gif

> (...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...którą można sobie w buty wsadzić, bo jak auto ma homologację w którymś z krajów EU to w

> pozostałych może sobie jeździć jak chce.

Odbiegajac od opon, co do ktorych tez mam zdanie, ze 3% nie ma sie co martwic, to wiele innych przepisow mamy niezgodnych z tymi UE i jak narazie one nas obowiazuja, chyba ze dowala nam kare i nasi za zmiane przepisow sie biora.

Z ta homologacja to nie jest tak, ze jak moje byle Lacetti mialo homologacje na rynek Belgijski to owszem w PL i calej UE tez ona go obowiazuje, a jak auto mialo homologacje PL to PL hmm.gif

Z tym dowolnym rozmiarem opon to tez pewny nie jestem, ostatnio mialem w niemieckich papierach wpisany rozmiar 195/65/15" i diagnosta z OSKP stwierdzil, ze gdybym "obul" ja w inne kapcie to pierwszego przegladu w PL by mi nie podbil.

Od razu uprzedzam, zie weryfikowalem jego wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy takiej burzy silnika jak w Lacetti z 1,4 na pokladzie, to chyba naprawde pomijalne jest

W oponach do "cywilnych" aut nie przeniesienie mocy jest najważniejsze ale wyhamowanie i utrzymanie toru jazdy. Moje lacetti można rozbujać do 180 (licznikowych oczywiście), a po autostradach podróżuję 130-150. Nie chciał bym żeby rzucało mnie na najmniejszej koleinie, albo żeby mi wyjeżdżał z zakrętu na mokrym asfalcie...

A jesienią miałem takie akcje na oryginalnych starych hankook-ach przy niskich temperaturach (<10) że mi wyjeżdżał na lewy pas na ostrych zakrętach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W oponach do "cywilnych" aut nie przeniesienie mocy jest najważniejsze ale wyhamowanie i utrzymanie

> toru jazdy. Moje lacetti można rozbujać do 180 (licznikowych oczywiście), a po autostradach

> podróżuję 130-150. Nie chciał bym żeby rzucało mnie na najmniejszej koleinie, albo żeby mi

> wyjeżdżał z zakrętu na mokrym asfalcie...

> A jesienią miałem takie akcje na oryginalnych starych hankook-ach przy niskich temperaturach (

Moze te opony byly juz tyle warte?

Jak pisalem juz "Ja jezdzilem Lackiem na 195/50/15, 195/55/15 i 185/60/15, te ostatnie mi najbardziej pasowaly ze wzgledu na jazde po bocznych, bardzo czesto zwirowych drogach."

Owszem, w szybkich, ciasnych zakretach mialem wrazenie, ze auto bardziej sie kladlo na "wezszych i wyzszych" oponach, ale fizyki nigdy nie pokonasz (przeszedlem z 195/50 na 185/60).

Jezdzilem z glowa po budowach, lasach i po autostradach i problemu nie widzialem.

Zaloz, potestuj, potem stwierdzisz czy jest roznica i ile cm dalej sie zatrzymasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> otworzym okna, rencami zamacham to i turbo bedzie

> A co do 195/60/r15 - no właśnie 3% a nie przepisowe 2% (jakoś mam opory wcisnąć tyle kasy w coś

> do czego jakiś upierdliwszy ubezpieczyciel się doczepi)

U nas:

Zima: 195/65/15

Lato: 195/60/15

Oryginalne (już nie ma): 195/55/15

zlosnik.gif

Foty ZTCP wrzucałem już kiedyś wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatecznie zakupiłem Uniroyal Rainexpert 195/60/15. Jeździ się mięciutko i komfortowo. Są cichsze niż się spodziewałem po takim grubym bieżniku. Prowadzi się nieco bardziej gumiasto niż na starych hankookach i czuję chyba nieco większy opór toczenia, ale za to kleją się do asfaltu jak dzikie ok.gif Stare hankooki przyzwyczaiły mnie do terkotania ABS przy byle okazji, a na tych nie udało mi się go włączyć na suchym icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem tutaj nowym uzytkownikiem i szczęśliwym posiadaczem od 2 tygodni Chevroleta lacetti 1.6 hatchback 2004r i mam jak kilka osób problem odnośnie opon, obecnie jest na zimówkach 195/55R15 i chce nabyć opony letnie i tu zaczyna się problem 185/60R15 czy 195/60R15 ?

Za 185/60R15 przemawia to że samochód ma lrzejsze opory toczenia i może mniej palić pozatym mieści się w normie (1,2%) od dopuszczalnej 2% normy od orginalnej opony, natomiast gorzej trzyma się na takiej oponie drogi

195/60R15 lepiej trzyma się drogi, kosztem większych oporów toczenia i róznica od orginalnej opony wynosi już 3,2%

Pare osób wypowiedziało sie na temat wyżej wymienionych opon, ale moze ktoś jeszcze jeździ na takich i chciałby się podzielić swoja opinią i odczuciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, jestem tutaj nowym uzytkownikiem i szczęśliwym posiadaczem od 2 tygodni Chevroleta lacetti

> 1.6 hatchback 2004r i mam jak kilka osób problem odnośnie opon, obecnie jest na zimówkach

> 195/55R15 i chce nabyć opony letnie i tu zaczyna się problem 185/60R15 czy 195/60R15 ?

> Za 185/60R15 przemawia to że samochód ma lrzejsze opory toczenia i może mniej palić pozatym mieści

> się w normie (1,2%) od dopuszczalnej 2% normy od orginalnej opony, natomiast gorzej trzyma

> się na takiej oponie drogi

> 195/60R15 lepiej trzyma się drogi, kosztem większych oporów toczenia i róznica od orginalnej opony

> wynosi już 3,2%

> Pare osób wypowiedziało sie na temat wyżej wymienionych opon, ale moze ktoś jeszcze jeździ na

> takich i chciałby się podzielić swoja opinią i odczuciami.

Kup po prostu 195/55 R15. Po co kombinowac? Roznicy w spalaniu nie zobaczysz a mniejszy balon bedzie lepiej sie trzymal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup po prostu 195/55 R15. Po co kombinowac? Roznicy w spalaniu nie zobaczysz a mniejszy balon

> bedzie lepiej sie trzymal.

Zamiennikiem będzie 185/60.

A niektórzy dają 195/60, bo wtedy auto ładniej wygląda - trochę większe koła bardziej pasują do dużych nadkoli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.