Skocz do zawartości

Jetta.....Hybrid. Nareszcie jakas hybryda dla mas od VW


poziomek

Rekomendowane odpowiedzi

> Czytamy i oglądamy

Jeśli będzie kosztować nie więcej jak 5000 zł niż normalne TSI to można się skusić.

Choć znając VAG będą jaja z tymi hybrydami jakich świat hybrydowy jeszcze nie widział hehe.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli będzie kosztować nie więcej jak 5000 zł niż normalne TSI to można się skusić.

> Choć znając VAG będą jaja z tymi hybrydami jakich świat hybrydowy jeszcze nie widział

Ja się zastanawiam jak będzie z trwałością DSG hmm.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z jakiego powodu ?

obecnie w klasycznych co do napędu autach coś tam się słyszy że mechatronika pada,że szarpie etc....

Tutaj mamy jakieś rozwiązanie (szeregowe?) że pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią dodano silnik elektryczny. Nie wiem czy to dobre czy złe rozwiązanie pod kątem żywotności DSG. Na niskich obrotach moment będzie dość wysoki ale czy nadal na tyle poniżej max wartości że DSG nie siądzie jeszcze szybciej w porównaniu do obecnych zastosowań?

BTW: DSG w ON i noPB to jakoś sie różni mocno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po 60kkm w szwagra octavi RS DSG mechatronika zostala zakwalifikowanan do wymiany....

Tych DSG to chyba są 2 odmiany , różnią się ilością biegów (chyba?) Kolejna różnica to to ,że jedna jest sucha, druga mokra (olej) etc... Obie podobnie awaryjne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po 60kkm w szwagra octavi RS DSG mechatronika zostala zakwalifikowanan do wymiany....

Jakie objawy były ?

Ja czekam tylko aż u mnie będzie trzeba wymienić komplet, silnik ze skrzynią hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tych DSG to chyba są 2 odmiany , różnią się ilością biegów (chyba?) Kolejna różnica to to ,że

> jedna jest sucha, druga mokra (olej) etc... Obie podobnie awaryjne?

DSG7 jest jeszcze stosunkowo krótko na rynku i jakichś masowych narzekań nie słychać.

W DSG6 były problemy z mechatroniką właśnie ale chyba temat się uspokoił.

U mnie przy DSG7 aktualnie 56 kkm i na razie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po 60kkm w szwagra octavi RS DSG mechatronika zostala zakwalifikowanan do wymiany....

Bo to ponoć normalne przy mokrych 6-biegówkach. Suche 7-tki nie mają tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie objawy były ?

szarpanie + pelzanie/brak pelzania

> Ja czekam tylko aż u mnie będzie trzeba wymienić komplet, silnik ze skrzynią

wszystko fajnie jak masz gwarancje ale z drugiej strony wiazac sie na 2/5lat z serwisem i byc kasowanym 1000zl "za wymiane oleju" to troche przeginka...

za duzo widzialem co sie dzije w ASO, to nie dla mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szarpanie + pelzanie/brak pelzania

> wszystko fajnie jak masz gwarancje ale z drugiej strony wiazac sie na 2/5lat z serwisem i byc

> kasowanym 1000zl "za wymiane oleju" to troche przeginka...

> za duzo widzialem co sie dzije w ASO, to nie dla mnie...

Ja mając na uwadze fantazję VAG w tych sprawach, dokupiłem gwarancję do 120 kkm/4 lata, a przeglądy robię co 30kkm/2 lata.

Pierwszy przegląd po 30 kkm: 650 zł

Drugi przegląd po 60 kkm: szacuję ok. 1000 zł (dodatkowo świece, filtr paliwa)

IMHO tragedii nie ma, paliwo i utrata wartości robią 80 % łącznych kosztów, a 20 % to serwis, opony ubezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli będzie kosztować nie więcej jak 5000 zł niż normalne TSI to można się skusić.

> Choć znając VAG będą jaja z tymi hybrydami jakich świat hybrydowy jeszcze nie widział

Będa jaja z TSI połączone z jajami elektrycznymi rodem z Laguny hehe.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

DSG z tego co pamiętam przekroje, to dwie skrzynie manualne spięte w jedną za pomocą wspólnego/drążonego wałka, a więc sama wielkość momentu z dołu nie ma znaczenia.

Bardziej martwiłbym się sprzęgłem czy przeniesie tak duży moment. I jak zniesie to dwu-masowe koło zamachowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie bardzo rozumiem jaki ma sens montowanie silnika elektrycznego przed skrzynią biegów.

Silnik benzynowy ma duzy moment przy wyzszych obrotach.

Elektryczny przy nizszych.

Razem sie swietnie uzupelniaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie byś go zainstalował?

Trudne pytanie, nie mam specjalnych kwalifikacji by pewnie odpowiedzieć na nie.

Dla mnie przy charakterystyce silników elektrycznych lepszym rozwiązaniem jest zamontowanie ich podobnie jak w Amperze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trudne pytanie, nie mam specjalnych kwalifikacji by pewnie odpowiedzieć na nie.

> Dla mnie przy charakterystyce silników elektrycznych lepszym rozwiązaniem jest zamontowanie ich

> podobnie jak w Amperze.

Ale ampera to nie jest tak naprawde auto hybrydowe, tylko elektryczne z dodatkowym generatorem pradu w postaci silnika spalinowego.

Tam spalinowy silnik wogole nie napedza auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ampera to nie jest tak naprawde auto hybrydowe, tylko elektryczne z dodatkowym generatorem

> pradu w postaci silnika spalinowego.

> Tam spalinowy silnik wogole nie napedza auta.

No i to jest jedynie słuszna opcja na dłuższą metę... Maksymalne uproszczenie całego zestawu przy zachowaniu dużego zasięgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ampera to nie jest tak naprawde auto hybrydowe, tylko elektryczne z dodatkowym generatorem

> pradu w postaci silnika spalinowego.

> Tam spalinowy silnik wogole nie napedza auta.

Wiem o tym. Zwyczajnie nie rozumiem po co dla silnika, który maksymalny moment ma na samym dole, skrzynia biegów, w której trzeba wytracić sporo energii na obracanie trybików, opór oleju itd. Prościej walnąć duże przełożenie na stałe. Ale zdaję sobie sprawę, że mogę paplać straszne głupstwa 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiem o tym. Zwyczajnie nie rozumiem po co dla silnika, który maksymalny moment ma na samym dole,

> skrzynia biegów, w której trzeba wytracić sporo energii na obracanie trybików, opór oleju itd.

> Prościej walnąć duże przełożenie na stałe. Ale zdaję sobie sprawę, że mogę paplać straszne

> głupstwa

Ten elektyczny miedzy spalinowym a skrzynia jest poprostu slabiutki. Gdyby byl zalozony na duzym stalym przelozeniu to by nie pojechal wogole.

W tym aucie chodzi poprostu o to, ze to jest zwykly pojazd benzynowy z silnikiem spaliowym i skrzynia, a w miejsce kola zamachowego mamy dodatkowo silnik elektryczny, ktory troche wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszania - zwlaszcza na niskich obrotach, albo dziala jako pradnica podczas zwalniania i hamowania i laduje baterie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W tym aucie chodzi poprostu o to, ze to jest zwykly pojazd benzynowy z silnikiem spaliowym i

> skrzynia, a w miejsce kola zamachowego mamy dodatkowo silnik elektryczny, ktory troche

> wspomaga silnik spalinowy podczas przyspieszania - zwlaszcza na niskich obrotach, albo dziala

> jako pradnica podczas zwalniania i hamowania i laduje baterie.

Rozumiem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny odcinek....

Quote:

Kilkudziesięciokilometrowa trasa testowa prowadziła częściowo przez autostrady, drogi podmiejskie, jak również miasto. To doskonały przekrój warunków codziennego użytkowania auta przez przeciętną rodzinę. Zacznijmy może od wyników spalania. Producent deklaruje średnie spalanie Jetty Hybrid na poziomie 4,1 litra na każde przejechane 100 kilometrów. Nasz test wykazał, że zapotrzebowanie na paliwo podczas jazdy po autostradzie z prędkością nie większą niż 120 km/h, jest o około 2 litry wyższe i oscyluje wokół 6 litrów. Po zjechaniu z autostrady spalanie zaczęło powoli spadać, żeby w pewnym monecie (podczas typowej jazdy miejskiej) osiągnąć poziom 3,8 l/100 km. Wynika z tego, że katalogowe spalanie jest do osiągnięcia, ale tylko w przypadku, kiedy będziemy używać auta przez większość czasu w mieście.


Quote:

Ceny

Jetta Hybrid dostępna będzie w Polsce od połowy roku i niestety w tej chwili nie są jeszcze znane ceny, jakie będą obowiązywały na naszym rynku. W Niemczech Jetta Hybrid w wersji wyposażeniowej Comfortline kosztuje 31 300 euro. Wersja Highline jest droższa o 2200 euro.


To będzie taniej czy drożej niż diesel ( i który)? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.