Skocz do zawartości

stopień sprężania, a kompresja


mareksc106

Rekomendowane odpowiedzi

a więc czy zmniejszając stopień sprężania, zmieni się też kompresję? niewiem.gif

a i tak z ciekawości czy jeśli mam kompresje 18 barów do tego doładowanie 1bar ( to tak jakby dwa bary?) i czy mam rozumieć że wytrzymuje to 20 barów ?? stopień sprężania mi wyszedł coś koło 13.5 :1 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a więc czy zmniejszając stopień sprężania, zmieni się też kompresję?

> a i tak z ciekawości czy jeśli mam kompresje 18 barów do tego doładowanie 1bar ( to tak jakby dwa

> bary?) i czy mam rozumieć że wytrzymuje to 20 barów ?? stopień sprężania mi wyszedł coś koło

> 13.5 :1

Kompresja 18 barów znaczy, że z powietrza o ciśnieniu atmosferycznym robisz 18 barów. Przy doładowniu 1 bar miałbyś ca. 36 barów kompresji, dwa razy więcej powietrza, dwa razy większe ciśnienie. Ale to tak nie działa, kompresje się mierzy tylko statycznie bez doładowania żeby sprawdzić szczelność silnika. Liczy się ciśnienie jakie jest w czasie spalania mieszanki, a tutaj to już idzie w setki z tego co wiem.

A jak Ci ta kompresja 13:5:1 wyszła? Bo jak na 8V to trochę dużo yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a więc czy zmniejszając stopień sprężania, zmieni się też kompresję?

> a i tak z ciekawości czy jeśli mam kompresje 18 barów do tego doładowanie 1bar ( to tak jakby dwa

> bary?) i czy mam rozumieć że wytrzymuje to 20 barów ?? stopień sprężania mi wyszedł coś koło

> 13.5 :1

Kompresja jest powiazana ze stopniem sprezania zaraz znajde wzory na dokladne obliczenia.

grinser006.gif

http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie o czym wy tu mówicie.

Definicja stopnia sprężania jest jasna:

to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu.

Na ten parametr zwykły użytkownik nie ma wpływu. Przecież nie możesz dowolnie zmienić w zależności od potrzeby chwili Skoku tłoka, średnicy cylindra. To jest ustalane na desce kleślarskiej w podczas konstruowania silnika.

Na ciśnienie sprężania mamy wpływ, natomiast na stopień sprężania nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie o czym wy tu mówicie.

> Definicja stopnia sprężania jest jasna:

> to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w

> górnym martwym położeniu.

> Na ten parametr zwykły użytkownik nie ma wpływu. Przecież nie możesz dowolnie zmienić w zależności

> od potrzeby chwili Skoku tłoka, średnicy cylindra. To jest ustalane na desce kleślarskiej w

> podczas konstruowania silnika.

> Na ciśnienie sprężania mamy wpływ, natomiast na stopień sprężania nie.

Każdy śmiertelnik może podłożyć kanapeczkę pod głowicę i zmniejszyć stopień sprężania. Za to średnica cylindra nie ma nic do tego. Bardziej kształt wnętrza głowicy. W dieslach jest na płasko to i stopień sprężania wielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie o czym wy tu mówicie.

> Definicja stopnia sprężania jest jasna:

> to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w

> górnym martwym położeniu.

> Na ten parametr zwykły użytkownik nie ma wpływu. Przecież nie możesz dowolnie zmienić w zależności

> od potrzeby chwili Skoku tłoka, średnicy cylindra. To jest ustalane na desce kleślarskiej w

> podczas konstruowania silnika.

> Na ciśnienie sprężania mamy wpływ, natomiast na stopień sprężania nie.

W dzisiejszych czasam mamy na wszystko wplyw. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdy śmiertelnik może podłożyć kanapeczkę pod głowicę i zmniejszyć stopień sprężania.

Lub zmienić/przerobić tłoki, wybrać wyciskacze w komorach spalania albo nawet zmienić wał (tak jak to się robi w 1.6 16v i wkłada się wał od 1.3).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdy śmiertelnik może podłożyć kanapeczkę pod głowicę i zmniejszyć stopień sprężania. Za to

> średnica cylindra nie ma nic do tego. Bardziej kształt wnętrza głowicy. W dieslach jest na

> płasko to i stopień sprężania wielki.

nie wiem jak w strarych ale w nowych dieslach nic nie jest na płasko a duzy stopień sprężania bierze sie z dużego skoku tłoka i dlstaego diesle kręci sie do maks 5tys rpm a nie z tego że jest płaski tłok zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak w strarych ale w nowych dieslach nic nie jest na płasko a duzy stopień sprężania

> bierze sie z dużego skoku tłoka i dlstaego diesle kręci sie do maks 5tys rpm a nie z tego że

> jest płaski tłok

Nie tłok a głowica. Nie wiem jak w najnowszych ale te z mechanicznym wtryskiem paliwa wszystkie miały głowicę od spodu idelanie gładką a komora spalania była wyrzeźbiona w tłoku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem jak w strarych ale w nowych dieslach nic nie jest na płasko a duzy stopień sprężania

> bierze sie z dużego skoku tłoka i dlstaego diesle kręci sie do maks 5tys rpm a nie z tego że

> jest płaski tłok

Duży stopień sprężania nie bierze się z "dużego" skoku tłoka, lecz małej pojemności komory spalania; podobnie diesle mają niższe obroty od silników benzynowych również nie z powodu (rzekomo) większego skoku tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to czy zmniejszając stopień sprężania zmieni się kompresja ?

czytales linka ktorego wyslalem ? widac ze nie, przeczytaj i bedziesz wiedzial jakie sa zaleznosci. Ale odpowiadajac krotko, TAK zmieniajac CR zmianiasz max kompreche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.