mareksc106 Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 a więc czy zmniejszając stopień sprężania, zmieni się też kompresję? a i tak z ciekawości czy jeśli mam kompresje 18 barów do tego doładowanie 1bar ( to tak jakby dwa bary?) i czy mam rozumieć że wytrzymuje to 20 barów ?? stopień sprężania mi wyszedł coś koło 13.5 :1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 > a więc czy zmniejszając stopień sprężania, zmieni się też kompresję? > a i tak z ciekawości czy jeśli mam kompresje 18 barów do tego doładowanie 1bar ( to tak jakby dwa > bary?) i czy mam rozumieć że wytrzymuje to 20 barów ?? stopień sprężania mi wyszedł coś koło > 13.5 :1 Kompresja 18 barów znaczy, że z powietrza o ciśnieniu atmosferycznym robisz 18 barów. Przy doładowniu 1 bar miałbyś ca. 36 barów kompresji, dwa razy więcej powietrza, dwa razy większe ciśnienie. Ale to tak nie działa, kompresje się mierzy tylko statycznie bez doładowania żeby sprawdzić szczelność silnika. Liczy się ciśnienie jakie jest w czasie spalania mieszanki, a tutaj to już idzie w setki z tego co wiem. A jak Ci ta kompresja 13:5:1 wyszła? Bo jak na 8V to trochę dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 z kalkulatora cv taquta podane ma dla silnika 1.2 8v (75) ja policzyłem dla swoje go 1.1 8v jak na turbo w sam raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Kompresje liczyłeś kalkulatorem???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 14 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 dobra już rozumie teraz przeczytałem pytanie drugi raz bo akurat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 > Kompresje liczyłeś kalkulatorem???????? To ja się walnąłem w swoim ostatnim zdaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donPablito Napisano 14 Marca 2013 Udostępnij Napisano 14 Marca 2013 Bo już się bałem że to u mnie coś jest nie tak bo mam kompreche 14 Sorry za off-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > a więc czy zmniejszając stopień sprężania, zmieni się też kompresję? > a i tak z ciekawości czy jeśli mam kompresje 18 barów do tego doładowanie 1bar ( to tak jakby dwa > bary?) i czy mam rozumieć że wytrzymuje to 20 barów ?? stopień sprężania mi wyszedł coś koło > 13.5 :1 Kompresja jest powiazana ze stopniem sprezania zaraz znajde wzory na dokladne obliczenia. http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 Panowie o czym wy tu mówicie. Definicja stopnia sprężania jest jasna: to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu. Na ten parametr zwykły użytkownik nie ma wpływu. Przecież nie możesz dowolnie zmienić w zależności od potrzeby chwili Skoku tłoka, średnicy cylindra. To jest ustalane na desce kleślarskiej w podczas konstruowania silnika. Na ciśnienie sprężania mamy wpływ, natomiast na stopień sprężania nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > Panowie o czym wy tu mówicie. > Definicja stopnia sprężania jest jasna: > to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w > górnym martwym położeniu. > Na ten parametr zwykły użytkownik nie ma wpływu. Przecież nie możesz dowolnie zmienić w zależności > od potrzeby chwili Skoku tłoka, średnicy cylindra. To jest ustalane na desce kleślarskiej w > podczas konstruowania silnika. > Na ciśnienie sprężania mamy wpływ, natomiast na stopień sprężania nie. Każdy śmiertelnik może podłożyć kanapeczkę pod głowicę i zmniejszyć stopień sprężania. Za to średnica cylindra nie ma nic do tego. Bardziej kształt wnętrza głowicy. W dieslach jest na płasko to i stopień sprężania wielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > Panowie o czym wy tu mówicie. > Definicja stopnia sprężania jest jasna: > to stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w > górnym martwym położeniu. > Na ten parametr zwykły użytkownik nie ma wpływu. Przecież nie możesz dowolnie zmienić w zależności > od potrzeby chwili Skoku tłoka, średnicy cylindra. To jest ustalane na desce kleślarskiej w > podczas konstruowania silnika. > Na ciśnienie sprężania mamy wpływ, natomiast na stopień sprężania nie. W dzisiejszych czasam mamy na wszystko wplyw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > Każdy śmiertelnik może podłożyć kanapeczkę pod głowicę i zmniejszyć stopień sprężania. Lub zmienić/przerobić tłoki, wybrać wyciskacze w komorach spalania albo nawet zmienić wał (tak jak to się robi w 1.6 16v i wkłada się wał od 1.3). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > Każdy śmiertelnik może podłożyć kanapeczkę pod głowicę i zmniejszyć stopień sprężania. Za to > średnica cylindra nie ma nic do tego. Bardziej kształt wnętrza głowicy. W dieslach jest na > płasko to i stopień sprężania wielki. nie wiem jak w strarych ale w nowych dieslach nic nie jest na płasko a duzy stopień sprężania bierze sie z dużego skoku tłoka i dlstaego diesle kręci sie do maks 5tys rpm a nie z tego że jest płaski tłok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > nie wiem jak w strarych ale w nowych dieslach nic nie jest na płasko a duzy stopień sprężania > bierze sie z dużego skoku tłoka i dlstaego diesle kręci sie do maks 5tys rpm a nie z tego że > jest płaski tłok Nie tłok a głowica. Nie wiem jak w najnowszych ale te z mechanicznym wtryskiem paliwa wszystkie miały głowicę od spodu idelanie gładką a komora spalania była wyrzeźbiona w tłoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 to czy zmniejszając stopień sprężania zmieni się kompresja ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > nie wiem jak w strarych ale w nowych dieslach nic nie jest na płasko a duzy stopień sprężania > bierze sie z dużego skoku tłoka i dlstaego diesle kręci sie do maks 5tys rpm a nie z tego że > jest płaski tłok Duży stopień sprężania nie bierze się z "dużego" skoku tłoka, lecz małej pojemności komory spalania; podobnie diesle mają niższe obroty od silników benzynowych również nie z powodu (rzekomo) większego skoku tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 wiadomo że robiąc kanapkę możemy walić większe doładowanie bo się zmniejsza stopień sprężania, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 15 Marca 2013 Udostępnij Napisano 15 Marca 2013 > to czy zmniejszając stopień sprężania zmieni się kompresja ? czytales linka ktorego wyslalem ? widac ze nie, przeczytaj i bedziesz wiedzial jakie sa zaleznosci. Ale odpowiadajac krotko, TAK zmieniajac CR zmianiasz max kompreche. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareksc106 Napisano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 przyznam się bez bicia nie czytałem, ale zmęczony byłem już wczoraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.