__FRIX__ Napisano 16 Marca 2013 Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 Witam, Zakupiłem interfejs VAG KKL OBD2 z przejściówką na 3 piny. Zainstalowałem sterowniki, podłączyłem interfejs do przejściówki, przejściówkę kabelkami do akumulatora - zaświeciła się czerwona kontrolka na VAGu, przełącznik na 7. Uruchomiłem pierwszy program IAW Ecu Scan - POŁĄCZ (COM 1, bo na taki zmieniłem z COM17 w Menedzerze Urzadzeń), przekreciłem kluczyk i czekam - "Przekroczono czas łączenia" IAW Ecu Scan 2 - analogicznie to samo - "ECU nie zostało rozpoznane, proszę wyłączyć zapłon" MultiEcuScan - wybrałem FIAT > Seicento 1108/CF3 > Engine w ustawieniach klikłem "Szukaj Interfejsów" - znalazło K-Line/VAGCOM przy portach COM1 i COM3 (hm?) - później POŁĄCZ - "Łączenie z Ecu" - przekręcam kluczyk i za moment "NO ECU RESPONSE, połączenie nieudane, sprawdź kabel i ustawienia portu COM" Jest szansa że będzie to działać? nie wiem już co robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cb_marcin Napisano 16 Marca 2013 Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 > Witam, > Zakupiłem interfejs VAG KKL OBD2 z przejściówką na 3 piny. Zainstalowałem sterowniki, podłączyłem > interfejs do przejściówki, przejściówkę kabelkami do akumulatora - zaświeciła się czerwona > kontrolka na VAGu, przełącznik na 7. > Uruchomiłem pierwszy program > IAW Ecu Scan - POŁĄCZ (COM 1, bo na taki zmieniłem z COM17 w Menedzerze Urzadzeń), przekreciłem > kluczyk i czekam - "Przekroczono czas łączenia" > IAW Ecu Scan 2 - analogicznie to samo - "ECU nie zostało rozpoznane, proszę wyłączyć zapłon" > MultiEcuScan - wybrałem FIAT w ustawieniach klikłem "Szukaj Interfejsów" - znalazło K-Line/VAGCOM > przy portach COM1 i COM3 (hm?) - później POŁĄCZ - "Łączenie z Ecu" - przekręcam kluczyk i za > moment "NO ECU RESPONSE, połączenie nieudane, sprawdź kabel i ustawienia portu COM" > Jest szansa że będzie to działać? nie wiem już co robić spróbuj inaczej, włącz zapłon, zanim włączysz jaki kolwiek program, włącz i po prostu pozostaw, jak samochód postoi 5, 10 min , pół godziny na zapłonie nic mu nie będzie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 16 Marca 2013 Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 > Uruchomiłem pierwszy program > IAW Ecu Scan - POŁĄCZ (COM 1, bo na taki zmieniłem z COM17 w Menedzerze Urzadzeń), COM1 był wolny czy wymusiłeś przełączenie, może się gryzie z jakimś modemem czy coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
__FRIX__ Napisano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2013 > COM1 był wolny czy wymusiłeś przełączenie, może się gryzie z jakimś modemem czy coś był wolny, trójki w ogóle nie było do wyboru, 4 było wolne jeszcze, przy kilku kolejnych było (w użyciu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Ja mam kabel Fiat Ecuscan podpiety pod Com1 i jak program go "zauwazy" to sie na liscie programu tworzy drugi port Com1 czyli jest Com1 Com1 Com 7 Wybieram drugi Com1 i dziala (pod win xp), jesli program nie widzi drugiego portu Com1 to sie nie polaczy, wystarczy wtedy wyjac kabel i wtyknac do innego portu Moze sprawdz na innym kompie czy dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 pod win 8 też działa, sprawdź czy kable w przepince 3 pin nie sa pozamieniane i czy do kostki dochodzi masa na środkowy pin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 Skorzystam z watku i zapytam: Czy budował ktoś własny interfejs pod IAW Ecu Scan 2 ? bo szukam sprawdzonego schematu z linią L (bo w necie wiekszość jest tylko z lilnią k). Swego czasu autor programu zamieszczał schemat własnego interfejsu pod ten program, działał on komuś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > Skorzystam z watku i zapytam: > Czy budował ktoś własny interfejs pod IAW Ecu Scan 2 ? > bo szukam sprawdzonego schematu z linią L (bo w necie wiekszość jest tylko z lilnią k). Swego czasu > autor programu zamieszczał schemat własnego interfejsu pod ten program, działał on komuś? A mało to tego jest na necie, np: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cio Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > A mało to tego jest na necie, np: W necie jest dużo wersji i właśnie pytam czy ktoś budował samemu i z jakiego schematu korzystał? bo chcę skożystać z sprawdzonego schematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 17 Marca 2013 Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 > W necie jest dużo wersji i właśnie pytam czy ktoś budował samemu i z jakiego schematu korzystał? bo > chcę skożystać z sprawdzonego schematu Ogólnie to całe sedno tego układu jest po prawej stronie tego schematu, układ, który tłumaczy KL na niskonapięciowe 0-5V Rx/Tx (potem to idzie do FTDI na USB, albo MAX232 jak na zwykłym COM-ie). Jest kilka wersji tego układu, jeden ten co wyżej, jeden oparty na dwóch układach LM zamiast tranzystorów, i jeden na voltage comparatorze (jak to się po naszemu nazywa?) i też tranzystorach. Kable, które tak ostatnio chodliwe są, są właśnie chyba na tym ostatnim układzie. Można też to zrobić tylko na tranzystorach, ale niektórzy ponoć mają problemy ze stablinością takiego układu. Ja zrobiłem układ, ale nie do PC tylko do ATMegi, wg. tego schematu co wyżej, działa bez problemu. Zamiast LM zastosowałem zamiennik SI9432 czy jakoś tak (nie chce mi się szukać dokładnego symbolu). EDIT: układ nazywa się SI9243 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
__FRIX__ Napisano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2013 udało mi się połączyć (Tylko na zapalonym silniku, potem gasiłem i już był połączony - dziwne)za pomocą dwóch programów IAW Scana jedynki i dwójki. Skasowałem kilka starych błędów, ale mam takie 2: ### Opis błędu [status] ### O1: Wtryskiwacz [A] zwarcie z masą, +12V lub zabezp. termiczne (przerwa) C1: Niezaprogramowana centralka CODE [A] To CODE chyba jest mało ważne, ale czy to zwarcie na wtryskiwaczu może być przyczyną braku ładowania? Jeśli mogę się podpiąć z tym pod temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.