Skocz do zawartości

SEAT IBIZA IV 1.9 TDI 101 KM CZY 1.4 85 KM + GAZ?


krzysiek507

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dylemat co w tych czasach kupić. Oczywiście jedynie zastanawiam się nad motorem do mojego przyszlego samochodu jakim bedzie seat ibiza IV smile.gif

Ropa? czy gaz? za ropniaka dobrego z tym silniczkiem musialbym wyłuskać 16 tys zl zas za benzyniaka 12-13 + sekwencja 3 tys wiec cena bedzie porownywalna

Samochod bedzie raczej na trasy okolo 90 kilometrow. Miasto rzadziej ale też i jeśli już to minimum 5-6 km

Wiem że ropa teraz jest u mnie po 5,69 zl zaś gaz 2,6 zl! gaz staniał o 10 gr.

Przeliczając załóżmy na trasie 100 kilometrowej spale ropniakiem ok 5 L niezbyt agresywną jazdą co wychodzi 5x5,69=28,45 zł. Zaś na gazie średnio policzyłem 9 litrów gazu + 1,2 L benzyny co daje nam 23,4zł (1L gazu 2,6zl) + 6,75zł(1L benzynki za 5,62 zł) = 30,15 zł. I teraz pytanie czy w takim wypadku gaz nam się opłaci? Rozumiem ze w trasie niekoniecznie ale pewnie w miescie wahania gotówki się zwiększą miedzy ropa a gazem. Dlatego do was prośba i takie pytanie co lepiej smile.gif ?

I co w eksploatacji wychodzi taniej? Czy dbanie o zagazowany samochod naprawde jest uciazliwe? Co ile przeglady i wymiana butli lub tym podobne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dylemat co w tych czasach kupić. Oczywiście jedynie zastanawiam się nad motorem do mojego

> przyszlego samochodu jakim bedzie seat ibiza IV

> Ropa? czy gaz? za ropniaka dobrego z tym silniczkiem musialbym wyłuskać 16 tys zl zas za benzyniaka

> 12-13 + sekwencja 3 tys wiec cena bedzie porownywalna

> Samochod bedzie raczej na trasy okolo 90 kilometrow. Miasto rzadziej ale też i jeśli już to minimum

> 5-6 km

> Wiem że ropa teraz jest u mnie po 5,69 zl zaś gaz 2,6 zl! gaz staniał o 10 gr.

> Przeliczając załóżmy na trasie 100 kilometrowej spale ropniakiem ok 5 L niezbyt agresywną jazdą co

> wychodzi 5x5,69=28,45 zł. Zaś na gazie średnio policzyłem 9 litrów gazu + 1,2 L benzyny co

> daje nam 23,4zł (1L gazu 2,6zl) + 6,75zł(1L benzynki za 5,62 zł) = 30,15 zł. I teraz pytanie

> czy w takim wypadku gaz nam się opłaci? Rozumiem ze w trasie niekoniecznie ale pewnie w

> miescie wahania gotówki się zwiększą miedzy ropa a gazem. Dlatego do was prośba i takie

> pytanie co lepiej ?

> I co w eksploatacji wychodzi taniej? Czy dbanie o zagazowany samochod naprawde jest uciazliwe? Co

Miałem przez miesiąc leona z silnikiem 1,6 TDI (w tym momencie powinniśmy paść na kolana i oddać należną cześć)

Ale do rzeczy...

Przejechałem nim około 600km i spalanie jakie wykręciłem przy spokojnej jeździe to 5,8 (x cena ropy to wychodzi wynik)

Na codzień mam ibize (co prawda nowszą bo 6j lub V jak kto woli) z silnikiem 1,4 + brc sq24

I po statystykach zrobionych z 60tys km można stwierdzić że jak się pogania hiszpankę to zjada 8-9 litrów lpg, natomiast dawno... dawno temu jak jest możliwość jechać jak emeryt to można spokojnie zejść do 7 litrów (ostatnio tankowałem po 2,51... choć dziś widziałem na statoil cenę 2,42 a obliczeń można dokonać samemu)

Czy dbanie o samochód jest uciążliwe? Nie wiem, bo co 15tys jadę na przegląd i jedyne co sobie zażyczyłem (jako mój kaprys... bo producent na gwarancji tego nie wymaga) to:

Filtr powietrza zmieniam co 15tys a nie co 30

Świece zmieniłem po 45tys a nie po 60

I do ceny przeglądu co 15tys trzeba dołożyć 100zł za przegląd lpg (można taniej... można samemu.... ja się nie znam i daje zarobić innym, a serwisuje lpg gość który to zakładał więc chyba wie co i jak) grinser006.gif

> ile przeglady i wymiana butli lub tym podobne?

Przegląd rejestracyjny to większy koszt chyba o 60zł (co rok)

Butla (jak kupujesz nową) ma homologacje na 10 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co w eksploatacji wychodzi taniej? Czy dbanie o zagazowany samochod naprawde jest uciazliwe?

Użytkuję Ibizę z silnikiem ATD.

Średnia spalania z ponad 2 tys km (większość Kraków) dość stabilnie jest 6,2.

Minusy diesla - w zimie rano jak odpala to prawie się otrząsa ze śniegu, ogrzewanie wnętrza zaczyna działać po kilku km, no i klekocze.

Czuć ciężki silnik z przodu - choć ułatwia to jazdę zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Użytkuję Ibizę z silnikiem ATD.

> Średnia spalania z ponad 2 tys km (większość Kraków) dość stabilnie jest 6,2.

> Minusy diesla - w zimie rano jak odpala to prawie się otrząsa ze śniegu, ogrzewanie wnętrza zaczyna

> działać po kilku km, no i klekocze.

> Czuć ciężki silnik z przodu - choć ułatwia to jazdę zimą.

niestety najgorsze jest to, że przy pierwszej awari/naprawie ( dwumasa, turbo, pompowtryski, głowica) cała oszczędność jazdy dieslem idzie w ....sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety najgorsze jest to, że przy pierwszej awari/naprawie ( dwumasa, turbo, pompowtryski,

> głowica) cała oszczędność jazdy dieslem idzie w ....

a czemu glowica ma sie zepsuc?

to nagminne w tych modelach silnikow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety najgorsze jest to, że przy pierwszej awari/naprawie ( dwumasa, turbo, pompowtryski,

> głowica) cała oszczędność jazdy dieslem idzie w ....

I do tego ten dźwięk odpalanego przy 10 stopniowym mrozie klekota - dla sąsiadów na pewno bezcenne sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Leona z silnikiem 1.4 86 Km. Co do spalania to od wiosny do jesieni spalanie benzyny wyszło mi 0,5l/100km. Mam wysoka temperaturę przełączania bo na wskaźniku przełącza gdy mam 55 stopni. Co do spalania gazu: na trasie w 4 osoby i załadowany przy prędkościach powyżej 100 do 160 spalał równą 10l. Przy jeździe do pracy+miasto (jazda w w 2 osoby dynamicznie) gazu łyka 8,6l. Jak trochę "kapeluszniczo" czyli w granicach 80-90 można zejść do 7. Na instalce BRC mam przebieg 130 tys. z tego wymieniłem reduktor za 600 zł z wymianą. Poza tym raz do roku filtry gazu za 60 zł i droższy przegląd o 60 zł. Nic innego nie było robione.

Cena 100 km:

8,6l gazu x 2,60 zł = 22,30 zł

0,5 l benzyny x 5,62 zł = 2,80 zł

RAZEM: 25,10 zł

Świece powinno się wymieniać co 60 tys ale ja wymieniam co 45 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czemu glowica ma sie zepsuc?

> to nagminne w tych modelach silnikow?

nagmine, nie nagminne - zdarzają sie przypadki "wyklepywania" gniazd przy pompowtryskach..

Ogólnie diesle są ok, doputy... dopóki nic się nie zrąbie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz już chyba jestem za benzyną i gazem Martwi mnie te klekotanie w TDI i wymiana drozszych

> czesci w podzespolach silnika

Dieslem się fajnie jeździ jak jest nowy, albo ma w miarę sensowny przebieg, tak do 200 kkm Jeżeli znajdziesz niezajeżdżone auto niebędące trupem z pewnego źródła to możesz się zastanowić. Jeżeli jednak nie, to ja bym dał sobie spokój i wybrał benzynę z gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dieslem się fajnie jeździ jak jest nowy, albo ma w miarę sensowny przebieg, tak do 200 kkm Jeżeli

> znajdziesz niezajeżdżone auto niebędące trupem z pewnego źródła to możesz się zastanowić.

> Jeżeli jednak nie, to ja bym dał sobie spokój i wybrał benzynę z gazem.

Diesla raczej bym kupił tak z 140 tys przebiegu

A benzynke ze 100 tys.

Mam odlozone 17 tys ale moglbym dolozyc te 1-2 tys wiecej za jakiś lepszy przebieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszemy o konkretnych silnikach.

Czy ktoś potrafi potwierdzić, że w nowszych 1.4 VW pozbył się problemu klekotania ???

IMHO nie.

Dołóżmy do tego padające cewki i słabą dynamikę w porównaniu do 1.9 TDI.

Ja nie miałbym wątpliwości.

Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że wolałbym 1.4 TDI niż tego benzynowca.

Jeździłem wszystkimi z w/w 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszemy o konkretnych silnikach.

> Czy ktoś potrafi potwierdzić, że w nowszych 1.4 VW pozbył się problemu klekotania ???

> IMHO nie.

> Dołóżmy do tego padające cewki i słabą dynamikę w porównaniu do 1.9 TDI.

> Ja nie miałbym wątpliwości.

> Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że wolałbym 1.4 TDI niż tego benzynowca.

> Jeździłem wszystkimi z w/w

Slyszałem ze 1.9 TDI jest lepszy niz 1.4 TDI ze wzgledy na 4 tloki a nie jak w 1.4 TDI 3-tlokowy silniczek. Ponoc te 4 tlokowe maja dluzsza zywotnosc choc moze byc to wyssane z palca ogolnie niby bardziej polecaja 4 tlokowe. I jak tu dogodnie wybrac 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Slyszałem ze 1.9 TDI jest lepszy niz 1.4 TDI

O 1.4 TDI - siedząc w nim nie słyszysz własnych myśli.

Posłuchaj odgłosów tego silnika na youtube - wystarczy Ci żeby go nie chcieć.

1,9 TDI przypomina traktor, a co dopiero trzycylindrowiec.

Jeśli będziesz szukał diesle - patrz na przebieg, nie na stan licznika. 10 letni diesel z 100-150 kkm to wielka rzadkość i raczej się rozchodzi pomiędzy rodziną i znajomymi.

Sam mam właśnie w tej granicy przebiegu i mimo że auto stare, nie znajduję motywacji do jego zmiany, mimo że czasem jej szukam, żeby uzasadnić chęć kupienia sobie nowszej zabawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszemy o konkretnych silnikach.

> Czy ktoś potrafi potwierdzić, że w nowszych 1.4 VW pozbył się problemu klekotania ???

> IMHO nie.

Nie pozbył się facepalm%5B1%5D.gif Po 100 kkm w BTF klekot zaczyna się pojawiać na zimnym motorze. Cewka jeszcze żadna w nim nie padła, a chyba występują.

Edytcja:

Pisałeś o 1.4 a ja napisałem o 1.6. W 1.4 też klekocze. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszemy o konkretnych silnikach.

> Czy ktoś potrafi potwierdzić, że w nowszych 1.4 VW pozbył się problemu klekotania ???

> IMHO nie.

forum ibizy (nie trzeba się logować) ale dość dużo czytania i akcja się rozwija gdzieś tak od 7strony o ile mnie pamięć nie zawodzi

> Dołóżmy do tego padające cewki i słabą dynamikę w porównaniu do 1.9 TDI.

co ile padają?

co 10tys? co 15tys? bo u mnie 60tys i jeszcze oryginały

> Ja nie miałbym wątpliwości.

> Pokuszę się nawet o stwierdzenie, że wolałbym 1.4 TDI niż tego benzynowca.

> Jeździłem wszystkimi z w/w

jeździłem 1.6 105KM w leonie i 1,4 85KM ibiza i szczerze mówiąc różnicy nie widzę w przyśpieszeniu

brak jakiejkolwiek reakcji na gaz do 2000tys obrotów to nieporozumienie

kultura pracy tego 1,6 mnie oszołomił... traktor "ładniej i ciszej chodzi" choć ten tdi miał 17tys przebiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> forum ibizy (nie trzeba się logować) ale dość dużo czytania

Nie chce mi się czytać. Ja mam AHW i wszystko co mogło się zepsuć się zepsuło zlosnik.gif Klekotem się nie przejmuję a auto ma 270 kkm i klekocze już 9 rok zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chce mi się czytać. Ja mam AHW i wszystko co mogło się zepsuć się zepsuło Klekotem się nie

> przejmuję a auto ma 270 kkm i klekocze już 9 rok

ja przy 5000tys obrotów też nie słyszę czy coś klekocze więc po co szukać dziury w całym rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> faktycznie klekoczą dość mocno. Teraz sam nie wiem...

> Boje sie ze benzyna + gaz = falowanie obrotow i slaba kultura pracy silnika.

Klekot trwa do chwili, aż silnik się rozgrzeje. U mnie BCA 75 KM klekocze od jakichś 150 kkm. Obecnie mam 175 kkm jeżdżę i niczym się nie przejmuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dieslem się fajnie jeździ jak jest nowy, albo ma w miarę sensowny przebieg, tak do 200 kkm Jeżeli

> znajdziesz niezajeżdżone auto niebędące trupem z pewnego źródła to możesz się zastanowić.

> Jeżeli jednak nie, to ja bym dał sobie spokój i wybrał benzynę z gazem.

sam bym tego lepiej nie ujął z tym wyjątkiem, że bez gazu i ewewntualnie gaz bym chciał założyć "sam" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.