Skocz do zawartości

siadnięty tył MW


mario1979

Rekomendowane odpowiedzi

ktoś miał do czynienia z siadniętym tyłem w MW? ostatnio zauważyłem,że mocno siadł mi tył a nic ciężkiego nie przewoziłem. Sprężyny z tyłu mogły usiąść ? patrzyłem w kanale i są całe....

ktoś może wie co jest? zauważyłem jeszcze też , że aby zaciągnąć ręczny muszę bardzo wysoko podnieść dźwignie, bierze prawie że na ostatnim zębie.... linka roczna , oryginał...help....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ktoś miał do czynienia z siadniętym tyłem w MW? ostatnio zauważyłem,że mocno siadł mi tył a nic

> ciężkiego nie przewoziłem. Sprężyny z tyłu mogły usiąść ? patrzyłem w kanale i są całe....

> ktoś może wie co jest? zauważyłem jeszcze też , że aby zaciągnąć ręczny muszę bardzo wysoko

> podnieść dźwignie, bierze prawie że na ostatnim zębie.... linka roczna , oryginał...help....

Z tego co opisałeś sprężyny raczej padły.Po wymianie tulei napewno auto sie nie podniesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja z linką doradzę.

jeśli już nie masz możliwości podciągnięcia w środku (albo koniec gwintu albo dźwignia na zacisku już na MAX wychylona)

To:

1. luzujesz linkę - prawie na maxa

2. odpowietrzasz tylne zaciski pod warunkiem, że dźwignia wróciła do pozycji wyjściowej - max luz - jak nie wracają do pozycji wyjściowej to trzeba troszkę się pobawić - poruszać ręcznie dźwignia aż ustawi się max na LUZ.

3. jak pisałem - odpowietrzasz

4. jeździsz 1 do 2 dni z luźną linką

5 . naciągasz linkę z głową

6. (3-4)ząbek i ręczny trzyma smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do siadnietego tylu mam podobnie.

Zaczelo sie od peknietej sprezyny jakis czas temu.

Przy wymianie padlo na KYB w teorii dopasowane do MW.

NIestety autko siedzi znacznie nizej niz wczesniej i przy ekstremalnie pelnym bagazu i 5 osobach na pokladzie czesto zahaczam hakiem o asfalt...

Mam nadzieje ze te znow pekna w miare szybko i wtedy zamowie cos innego wink.gif

Tulejki nie sa nowe (~2.5 roku) ale nie wala...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bierz monroe - te kayaby to jakiś g... każdy narzeka - jako nowe sterczą jak w terenówce a po paru

> miechach gleba

> najlepiej by było oryginały założyć ale cena powala

Tak jak kolega napisal KYB to lipa niestety nie jak sie maja do oryginalu .Nizej siedzi auto niz przy fabryce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

> W poniedziałek muszę zamówić. Kupić kayaba czy monroe?

> oryginały 250zł/szt.....

Chciałem zapytać jakie sprężyny zostały ostatecznie założone i jak się spisują. Mnie też czeka wymiana - jedna pękła.

Da radę wymienić je samemu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatecznie mam monroe...

> jak na razie jest ok, da radę wymienić samemu ......

Tył się podniósł w stosunku do oryginałów, osiadł czy jest porównywalnie ?

Czy do wymiany potrzebne są ściągacze do sprężyn, czy wystarczy tylko odkręcić amortyzatory i opuścić belkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze tylko zapytam czy kierunek ułożenia góra-dół tylnych sprężyn ma znaczenie, czy są

> symetryczne. W przednich średnice zwojów na górze i na dole są nieco inne.

tu też ma to znaczenie ale rozpoznasz jak mają być ułożone po odbojach bo nie włożysz ich w sprężyny odwrotnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mnie też dopadła pęknięta sprężyna z tyłu po prawej stronie w multiwagonie. Rozumiem, że z waszych doświadczeń wynika, że aby tył nie był nisko unikać trzeba kyb. Czyli zostaje monroe albo oryginał? Czy ma ktoś porównanie wysokości/liczby zwojów oryginału do monroe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A które założyłeś, bo wg katalogu pasują dwa rodzaje

> SP3469

> i

> SP3531

> ale nie wiem czym się różnią.

Ja też kupiłem SP3469. Różnica między nimi jest taka, że te SP3469 są do zawieszenia standardowego a SP3531 do wzmocnionego van.

BTW czy oznaczenia na spęzynie monroe "TOP" jest właściwe bo kiedyś był chyba wątek że było coś nie tak z tymi oznaczeniami. Ewentualnie jak poprawnie zamontować sprężynę, mniejszy zwój idzie na górę czy na dół?

I jeszcze pytanie kolejne, jak jest mocowany górny odbój do podwozia, nic się nie urwie przy wyjmowaniu sprężyny? Dolna miseczka to wiem, że ma ząbki i niestety po pęknięciu sprężyny całą mi ją wyrwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.