mario1979 Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 ktoś miał do czynienia z siadniętym tyłem w MW? ostatnio zauważyłem,że mocno siadł mi tył a nic ciężkiego nie przewoziłem. Sprężyny z tyłu mogły usiąść ? patrzyłem w kanale i są całe.... ktoś może wie co jest? zauważyłem jeszcze też , że aby zaciągnąć ręczny muszę bardzo wysoko podnieść dźwignie, bierze prawie że na ostatnim zębie.... linka roczna , oryginał...help.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Nie wiem co z linką, ale jak auto z tyłu wygląda? || tak czy /\ tak? Jak się tuleje belki mają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 > Nie wiem co z linką, ale jak auto z tyłu wygląda? > || tak czy /\ tak? > Jak się tuleje belki mają? auto trzyma geometrię, tuleje sprawdzane 2 tyg. temu są ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 > auto trzyma geometrię, tuleje sprawdzane 2 tyg. temu są ok Zawsze narzekali na sprężyny z przodu... może dla odmiany masz z tyłu jakieś barachło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacper76 Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 > ktoś miał do czynienia z siadniętym tyłem w MW? ostatnio zauważyłem,że mocno siadł mi tył a nic > ciężkiego nie przewoziłem. Sprężyny z tyłu mogły usiąść ? patrzyłem w kanale i są całe.... > ktoś może wie co jest? zauważyłem jeszcze też , że aby zaciągnąć ręczny muszę bardzo wysoko > podnieść dźwignie, bierze prawie że na ostatnim zębie.... linka roczna , oryginał...help.... Z tego co opisałeś sprężyny raczej padły.Po wymianie tulei napewno auto sie nie podniesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 A ja z linką doradzę. jeśli już nie masz możliwości podciągnięcia w środku (albo koniec gwintu albo dźwignia na zacisku już na MAX wychylona) To: 1. luzujesz linkę - prawie na maxa 2. odpowietrzasz tylne zaciski pod warunkiem, że dźwignia wróciła do pozycji wyjściowej - max luz - jak nie wracają do pozycji wyjściowej to trzeba troszkę się pobawić - poruszać ręcznie dźwignia aż ustawi się max na LUZ. 3. jak pisałem - odpowietrzasz 4. jeździsz 1 do 2 dni z luźną linką 5 . naciągasz linkę z głową 6. (3-4)ząbek i ręczny trzyma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 Co do siadnietego tylu mam podobnie. Zaczelo sie od peknietej sprezyny jakis czas temu. Przy wymianie padlo na KYB w teorii dopasowane do MW. NIestety autko siedzi znacznie nizej niz wczesniej i przy ekstremalnie pelnym bagazu i 5 osobach na pokladzie czesto zahaczam hakiem o asfalt... Mam nadzieje ze te znow pekna w miare szybko i wtedy zamowie cos innego Tulejki nie sa nowe (~2.5 roku) ale nie wala... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 22 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 ktoś podpowie jakie springi kupić?i gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 > ktoś podpowie jakie springi kupić?i gdzie? Ja bym kupil uzywki ale oryginaly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 > ktoś podpowie jakie springi kupić?i gdzie? ja kupiłem KYB i nie narzekam na małą wysokość, spokojnie takiego buta wsadzę na koło miedzy błotnik a oponę. stare obie pękły i auto opadło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 23 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 no więc dzisiaj jadąc z budowy usłuszałem metaliczny stuk z tyłu, zajrzałem pod auto i zauważyłem pękniętą prawą tylną sprężynę. W poniedziałek muszę zamówić. Kupić kayaba czy monroe? oryginały 250zł/szt..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 bierz monroe - te kayaby to jakiś g... każdy narzeka - jako nowe sterczą jak w terenówce a po paru miechach gleba najlepiej by było oryginały założyć ale cena powala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kacper76 Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 > bierz monroe - te kayaby to jakiś g... każdy narzeka - jako nowe sterczą jak w terenówce a po paru > miechach gleba > najlepiej by było oryginały założyć ale cena powala Tak jak kolega napisal KYB to lipa niestety nie jak sie maja do oryginalu .Nizej siedzi auto niz przy fabryce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turaga Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > W poniedziałek muszę zamówić. Kupić kayaba czy monroe? > oryginały 250zł/szt..... Chciałem zapytać jakie sprężyny zostały ostatecznie założone i jak się spisują. Mnie też czeka wymiana - jedna pękła. Da radę wymienić je samemu? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Chciałem zapytać jakie sprężyny zostały ostatecznie założone i > Pozdrawiam ostatecznie mam monroe... jak na razie jest ok, da radę wymienić samemu ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turaga Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > ostatecznie mam monroe... > jak na razie jest ok, da radę wymienić samemu ...... Tył się podniósł w stosunku do oryginałów, osiadł czy jest porównywalnie ? Czy do wymiany potrzebne są ściągacze do sprężyn, czy wystarczy tylko odkręcić amortyzatory i opuścić belkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Tył się podniósł w stosunku do oryginałów, osiadł czy jest > opuścić belkę? wg mnie jest porównywalnie, żeby wymienić trzeba odkręcić obydwa amortyzatory i sprężyny praktycznie same wyjdą bez pomocy ściągaczy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turaga Napisano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 Jeszcze tylko zapytam czy kierunek ułożenia góra-dół tylnych sprężyn ma znaczenie, czy są symetryczne. W przednich średnice zwojów na górze i na dole są nieco inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2013 > Jeszcze tylko zapytam czy kierunek ułożenia góra-dół tylnych sprężyn ma znaczenie, czy są > symetryczne. W przednich średnice zwojów na górze i na dole są nieco inne. tu też ma to znaczenie ale rozpoznasz jak mają być ułożone po odbojach bo nie włożysz ich w sprężyny odwrotnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 Niestety mnie też dopadła pęknięta sprężyna z tyłu po prawej stronie w multiwagonie. Rozumiem, że z waszych doświadczeń wynika, że aby tył nie był nisko unikać trzeba kyb. Czyli zostaje monroe albo oryginał? Czy ma ktoś porównanie wysokości/liczby zwojów oryginału do monroe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turaga Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > ostatecznie mam monroe... A które założyłeś, bo wg katalogu pasują dwa rodzaje SP3469 i SP3531 ale nie wiem czym się różnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > A które założyłeś, bo wg katalogu pasują dwa rodzaje > SP3469 > i > SP3531 > ale nie wiem czym się różnią. mam te http://allegro.pl/sprezyna-zawieszenia-fiat-stilo-tyl-monroe-i3116519599.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 > A które założyłeś, bo wg katalogu pasują dwa rodzaje > SP3469 > i > SP3531 > ale nie wiem czym się różnią. Ja też kupiłem SP3469. Różnica między nimi jest taka, że te SP3469 są do zawieszenia standardowego a SP3531 do wzmocnionego van. BTW czy oznaczenia na spęzynie monroe "TOP" jest właściwe bo kiedyś był chyba wątek że było coś nie tak z tymi oznaczeniami. Ewentualnie jak poprawnie zamontować sprężynę, mniejszy zwój idzie na górę czy na dół? I jeszcze pytanie kolejne, jak jest mocowany górny odbój do podwozia, nic się nie urwie przy wyjmowaniu sprężyny? Dolna miseczka to wiem, że ma ząbki i niestety po pęknięciu sprężyny całą mi ją wyrwało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.