Skocz do zawartości

Millers vs Liqui Moly


_jedrek_

Rekomendowane odpowiedzi

> takie wchodza w gre:

> - Millers XF Longlife C2

> - Millers XF Longlife C3

> - Liqui Moly Top Tec 4600

> - Liqui Moly Top Tec 4300

Ale to są 2 typy olejów energooszczędne (C2 lub A1) i zwykłe (C3 lub A3).

O ile w miejsce oleju A1/A5/C2 można dać A3/C3 to odwrotnie to raczej nie.

Zdecyduj się jakiego oleju potrzebuje Twój silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to są 2 typy olejów energooszczędne (C2 lub A1) i zwykłe (C3 lub A3).

> O ile w miejsce oleju A1/A5/C2 można dać A3/C3 to odwrotnie to raczej nie.

> Zdecyduj się jakiego oleju potrzebuje Twój silnik

takie zaproponowal sprzedawca do Alfa Romeo 159 1,9JTDm 8v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> takie zaproponowal sprzedawca do Alfa Romeo 159 1,9JTDm 8v

Ale co pisze w instrukcji do Twojego samochodu? To jest ważne, a nie co powiedział sprzedawca.

Tak jak napisałem, jeśli miało być ACEA A3 lub C3, a w to miejsce zastosujesz olej energooszczędny A1 lub C2, to w dłuższej eksploatacji, problemy z silnikiem będą nieuniknione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co pisze w instrukcji do Twojego samochodu? To jest ważne, a nie co powiedział sprzedawca.

> Tak jak napisałem, jeśli miało być ACEA A3 lub C3, a w to miejsce zastosujesz olej energooszczędny

> A1 lub C2, to w dłuższej eksploatacji, problemy z silnikiem będą nieuniknione

a ktory z nich jest energooszczedny bo anwet nie wiem yikes.gif i jakie problemy moge miec tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ktory z nich jest energooszczedny bo anwet nie wiem

oleje klasy ACEA A1/A5 i ACEA C1/C2 to są oleje tzw energooszczędne. Maja one lepkość wysokotemperaturową HTHS mniejszą niż 3,5 mPas (Oleje klasy ACEA A3/C3/C4 powyżej 3,5 mPas.

Dodatkowo oleje energooszczędne w porównaniu do "zwykłych" są najczęściej w dolnej granicy lepkości dla swojej klasy.

>i jakie problemy moge miec

Silnik po prostu musi być dostosowany do mniej lepkiego oleju. Jeśli jest inaczej, silnik będzie się szybciej zużywać z racji gorszego smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oleje klasy ACEA A1/A5 i ACEA C1/C2 to są oleje tzw energooszczędne. Maja one lepkość

> wysokotemperaturową HTHS mniejszą niż 3,5 mPas (Oleje klasy ACEA A3/C3/C4 powyżej 3,5 mPas.

> Dodatkowo oleje energooszczędne w porównaniu do "zwykłych" są najczęściej w dolnej granicy lepkości

> dla swojej klasy.

> Silnik po prostu musi być dostosowany do mniej lepkiego oleju. Jeśli jest inaczej, silnik będzie

> się szybciej zużywać z racji gorszego smarowania.

to mzoe podpowiesz jaki powinienem wlac do Alfy 159 1,9JTDm 8v rok 2007 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to mzoe podpowiesz jaki powinienem wlac do Alfy 159 1,9JTDm 8v rok 2007

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-...pf-removed.html

Z powyższego wynika, że jak masz DPF to ma być zgodne z ACEA C3 i nie niżej zaś jeżeli nie masz DPF może być zgodne z ACEA B4 i nie niżej

Ktoś z tamtego wątku dał też linka do fajnej strony z opisem "opcji" olejowych http://www.driverstechnology.co.uk/oils.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-...pf-removed.html

> Z powyższego wynika, że jak masz DPF to ma być zgodne z ACEA C3 i nie niżej zaś jeżeli nie masz DPF

> może być zgodne z ACEA B4 i nie niżej

> Ktoś z tamtego wątku dał też linka do fajnej strony z opisem "opcji" olejowych

> http://www.driverstechnology.co.uk/oils.htm

kupiłem millersa 5w30 C3 zobaczymy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka logika powoduje, że ja biorąc takowy AMSoil czy inny Millers

> też nie powinienem ufać temu, kto mi go sprzedaje...

Amsoil ma oficjalnego importera w Polsce od ponad roku.LM Synthoil to bardzo dobry olej, jest jednak droższy od Amsa. Oba oleje oparte o bazy PAO. Obecnie Motul to najzwyklejesze HC, na dodatek pewna firma swego czasu sprzedawała półsyntetyki z podrobionymi etykietami syntetyków i smrodek pozostał. W przypadku braku DPF w aucie, polecam oleje Fuchs Race Pro - pełne syntetyki na estrach i PAO, rewelacyjne właściowości nisko i wysokotemperaturowe - tylko odstają cenowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.