_jedrek_ Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 takie pytanie który lepiej wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Zależy który Millers i który LM. Jeden i drugi ma swoich "fanów". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Zależy który Millers i który LM. > Jeden i drugi ma swoich "fanów". Dokładnie tak, jak kolega napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 takie wchodza w gre: - Millers XF Longlife C2 - Millers XF Longlife C3 - Liqui Moly Top Tec 4600 - Liqui Moly Top Tec 4300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 Jak masz DPF to brałbym LM 4600, jeśli nie to LM 4300. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > takie wchodza w gre: > - Millers XF Longlife C2 > - Millers XF Longlife C3 > - Liqui Moly Top Tec 4600 > - Liqui Moly Top Tec 4300 Ale to są 2 typy olejów energooszczędne (C2 lub A1) i zwykłe (C3 lub A3). O ile w miejsce oleju A1/A5/C2 można dać A3/C3 to odwrotnie to raczej nie. Zdecyduj się jakiego oleju potrzebuje Twój silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > Ale to są 2 typy olejów energooszczędne (C2 lub A1) i zwykłe (C3 lub A3). > O ile w miejsce oleju A1/A5/C2 można dać A3/C3 to odwrotnie to raczej nie. > Zdecyduj się jakiego oleju potrzebuje Twój silnik takie zaproponowal sprzedawca do Alfa Romeo 159 1,9JTDm 8v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > takie zaproponowal sprzedawca do Alfa Romeo 159 1,9JTDm 8v Ale co pisze w instrukcji do Twojego samochodu? To jest ważne, a nie co powiedział sprzedawca. Tak jak napisałem, jeśli miało być ACEA A3 lub C3, a w to miejsce zastosujesz olej energooszczędny A1 lub C2, to w dłuższej eksploatacji, problemy z silnikiem będą nieuniknione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > takie pytanie który lepiej wybrać? GM o odpowiedniej specyfikacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > Ale co pisze w instrukcji do Twojego samochodu? To jest ważne, a nie co powiedział sprzedawca. > Tak jak napisałem, jeśli miało być ACEA A3 lub C3, a w to miejsce zastosujesz olej energooszczędny > A1 lub C2, to w dłuższej eksploatacji, problemy z silnikiem będą nieuniknione a ktory z nich jest energooszczedny bo anwet nie wiem i jakie problemy moge miec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > a ktory z nich jest energooszczedny bo anwet nie wiem oleje klasy ACEA A1/A5 i ACEA C1/C2 to są oleje tzw energooszczędne. Maja one lepkość wysokotemperaturową HTHS mniejszą niż 3,5 mPas (Oleje klasy ACEA A3/C3/C4 powyżej 3,5 mPas. Dodatkowo oleje energooszczędne w porównaniu do "zwykłych" są najczęściej w dolnej granicy lepkości dla swojej klasy. >i jakie problemy moge miec Silnik po prostu musi być dostosowany do mniej lepkiego oleju. Jeśli jest inaczej, silnik będzie się szybciej zużywać z racji gorszego smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > takie zaproponowal sprzedawca do Alfa Romeo 159 1,9JTDm 8v Jak nie masz DPF'u i chcesz żeby turbo lepiej żyło to lałbym jakieś 5W-40 - takie moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > oleje klasy ACEA A1/A5 i ACEA C1/C2 to są oleje tzw energooszczędne. Maja one lepkość > wysokotemperaturową HTHS mniejszą niż 3,5 mPas (Oleje klasy ACEA A3/C3/C4 powyżej 3,5 mPas. > Dodatkowo oleje energooszczędne w porównaniu do "zwykłych" są najczęściej w dolnej granicy lepkości > dla swojej klasy. > Silnik po prostu musi być dostosowany do mniej lepkiego oleju. Jeśli jest inaczej, silnik będzie > się szybciej zużywać z racji gorszego smarowania. to mzoe podpowiesz jaki powinienem wlac do Alfy 159 1,9JTDm 8v rok 2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 28 Marca 2013 Udostępnij Napisano 28 Marca 2013 > to mzoe podpowiesz jaki powinienem wlac do Alfy 159 1,9JTDm 8v rok 2007 http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-...pf-removed.html Z powyższego wynika, że jak masz DPF to ma być zgodne z ACEA C3 i nie niżej zaś jeżeli nie masz DPF może być zgodne z ACEA B4 i nie niżej Ktoś z tamtego wątku dał też linka do fajnej strony z opisem "opcji" olejowych http://www.driverstechnology.co.uk/oils.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-...pf-removed.html > Z powyższego wynika, że jak masz DPF to ma być zgodne z ACEA C3 i nie niżej zaś jeżeli nie masz DPF > może być zgodne z ACEA B4 i nie niżej > Ktoś z tamtego wątku dał też linka do fajnej strony z opisem "opcji" olejowych > http://www.driverstechnology.co.uk/oils.htm kupiłem millersa 5w30 C3 zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > to mzoe podpowiesz jaki powinienem wlac do Alfy 159 1,9JTDm 8v rok 2007 Amsoil AFL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Amsoil AFL. A jeszcze niedawno polecałeś LM, a wcześniej była moda na Motul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > A jeszcze niedawno polecałeś LM, a wcześniej była moda na Motul Motul to chyba jeden z najczesciej podrabianych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Kupić oryginalny Motul to jak w totka trafić Tylko oficjalny dystrybutor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Motul to chyba jeden z najczesciej podrabianych? Taka logika powoduje, że ja biorąc takowy AMSoil czy inny Millers też nie powinienem ufać temu, kto mi go sprzedaje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Taka logika powoduje, że ja biorąc takowy AMSoil czy inny Millers > też nie powinienem ufać temu, kto mi go sprzedaje... Amsoil ma oficjalnego importera w Polsce od ponad roku.LM Synthoil to bardzo dobry olej, jest jednak droższy od Amsa. Oba oleje oparte o bazy PAO. Obecnie Motul to najzwyklejesze HC, na dodatek pewna firma swego czasu sprzedawała półsyntetyki z podrobionymi etykietami syntetyków i smrodek pozostał. W przypadku braku DPF w aucie, polecam oleje Fuchs Race Pro - pełne syntetyki na estrach i PAO, rewelacyjne właściowości nisko i wysokotemperaturowe - tylko odstają cenowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.