Elephant Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Ponieważ już dwóch kolegów mi wypomniało na MK że mam Cruza 1.4T i się nie udzielam, to postanowiłem założyć ten wątek. Ponieważ jest to chyba dość nowy silnik w tym modelu, to jeżeli ktoś ma jakieś pytania to piszcie. W miarę możliwości postaram się odpowiedzieć Na ten moment niewiele sam od siebie mogę napisać - samochód jest odebrany na oponach letnich bo miała być szybka wiosna A jak jest to widać za oknem, więc dalsze wyjazdy czekają na wiosnę Obecny przebieg to 1600 km. Średnie spalanie 7,9l - ale to pewnie dlatego że większość to jazda po Warszawie (tylko jeden dalszy wyjazd w 200km trasę). Drugiego Cruza w firmie mamy również z identycznym silnikiem, ale w wersji z navi (mój jest z MyLink) oraz trzeciego 1.8 z MyLink. Drugi turbo ma spalanie 7.4 - kolega bardziej trasy zaliczył niż krążenie po mieście. 1.8 z jazdą typowo miejską ma spalanie ok. 11l. Osiągi ?? Poprzednio jeździłem Ceedem 1.6 diesel 90km, więc obecne 140km to istna rakieta System Stop-start - dla mnie ciekawe rozwiązanie, trzeba nieco się nauczyć jego obsługi, nie zawsze go uaktywniać (przez puszczenie sprzęgła) gdy za momencik następuje szybkie przełączenie świateł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 29 Marca 2013 Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 Spalanie w Wawie w sumie masz trochę niższe jak ja 136konnego Diesla, więc rzeczywiście dość ekonomiczny silniczek, zwłaszcza w porównaniu do 1,8l. Od jakiego poziomu obrotów czujesz, że rzeczywiście elegancko reaguje na pedał gazu? Jeździłeś Dieslem z podobną mocą i mógłbyś porównać? Jakbyś zakwalifikował wyciszenie porównując właśnie do 1,8l w cruze(jeśli jeździłeś) i do ceeda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2013 > Od jakiego poziomu obrotów czujesz, że rzeczywiście elegancko reaguje na pedał gazu? Prawdę mówiąc nigdy nie patrzę na obrotomierz, dla mnie to zbyteczny gadżet Spróbuje go poobserwować, ale myślę że w granicach 4k obrotów należy go wkręcić aby żwawo reagował. > Jeździłeś Dieslem z podobną mocą i mógłbyś porównać? Niestety moje doświadczenia są tylko ze znacznie mniejszymi dieslami - Ceed 1.6 90km oraz Astrą G 1.7 80km. W stosunku do nich to Cruz, pomimo większej masy zbiera się duuuuuuużo lepiej > Jakbyś zakwalifikował wyciszenie porównując właśnie do 1,8l w cruze(jeśli jeździłeś) i do ceeda? Ja jeszcze w 1.8 kolegi nie jechałem, natomiast on już kilka razy jechał ze mną i twierdzi że w moim silnik pracuje trochę ciszej Ja porównując do Ceeda również stwierdzam że jest ciszej - ciszej pracuje silnik, ciszej jest przy większych prędkościach. W Cedzie bardzo głośno było podczas jazdy na mokrym, kałużach - woda bardzo mocno hałasowała o nadkola. W Cruzie tego nie zaobserwowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaskół Napisano 2 Maja 2013 Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > ... ale myślę że w granicach 4k obrotów należy go wkręcić aby żwawo reagował Ja jeździłem 1.4T w Oplu i tam juz powyżej 2500 obr czuło się że auto nieźle ciągnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2013 > Ja jeździłem 1.4T w Oplu i tam juz powyżej 2500 obr czuło się że auto nieźle ciągnie W sumie masz rację, akurat byłem w trasie jak przeczytałem Twoją odpowiedź i trochę poobserwowałem obrotomierz. Faktycznie w zakresie 2500-3000 obr autko już fajnie się wyrywa do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamulab Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > W sumie masz rację, akurat byłem w trasie jak przeczytałem Twoją odpowiedź i trochę poobserwowałem > obrotomierz. Faktycznie w zakresie 2500-3000 obr autko już fajnie się wyrywa do przodu. Nie Twoje to stoi pod moim oknem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > Nie Twoje to stoi pod moim oknem ? jak brazowe WD to pewnie jam to jest. Pozdrowienia dla RST. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamulab Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > jak brazowe WD to pewnie jam to jest. I z anteną CB - dziwne że została po nocy. > Pozdrowienia dla RST. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > I z anteną CB - dziwne że została po nocy. z ta antena to troche kusze los bo ta jest stara, pordzewiala, z peknietym przewodem i jakby ktos się nia 'zaopiekowal' to mialbym pretekst do wymiany Moze się spoykamy i zaliczymy spota podklatkowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamulab Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > Moze się spoykamy i zaliczymy spota podklatkowego Nie ma problemu - do 13,00 jestem obecny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > Nie ma problemu - do 13,00 jestem obecny. No to przy kolejnej okazji moze się uda bo akurat sie pakowalem na grilla i zaeaz wyjechalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 Ten 1,4T LT+ który posiadasz to jest wersja WTCC? Patrzyłem w te cenniki i chyba tylko z WTCC teraz jest LT+ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > Ten 1,4T LT+ który posiadasz to jest wersja WTCC? Patrzyłem w te cenniki i chyba tylko z WTCC teraz > jest LT+ A cóż to jest ten WTCC ?? Modelowy MY2013 a produkcja 2012. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 3 Maja 2013 Udostępnij Napisano 3 Maja 2013 > A cóż to jest ten WTCC ?? Stylizacja taka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 Jak wrazenia? Interesuje mnie przyspieszenie przy wyprzedzaniu Dajmy na to 100km/h - 160km/h. Jak on sie rozpedza? Jak z dojsciem do Vmax? Jak z halasem? Na jezdzie probnej nei da sie tak rozpedzic. Masz porownania do 2.0D? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Jak wrazenia? Interesuje mnie przyspieszenie przy wyprzedzaniu Dajmy na to 100km/h - 160km/h. Jak > on sie rozpedza? Jak z dojsciem do Vmax? Jak z halasem? Na jezdzie probnej nei da sie tak > rozpedzic. Masz porownania do 2.0D? Mam (a wlasciwie mialem) Cruze 2.0 163PS i jezdzilem dwoma pojazdami z silnikiem 1.4T Opel Mokka - tragedia, przyspieszanie na kiepskim poziomie, mysle ze porownywalne z silnikiem 1.8, ale bardziej plynne i od dołu, ale przy wyzszych predkosciach od 80 do 120 km kiepsciutko Chevrolet Cruze - juz lepiej, ciekawiej sie przyspiesza, lagodnie bez nerwow i odjescie na wyzszych tez lepsze. Ale do 2.0 VCDI to jeszcze troche brakuje, obu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Mam (a wlasciwie mialem) Cruze 2.0 163PS i jezdzilem dwoma pojazdami z silnikiem 1.4T > Opel Mokka - tragedia, przyspieszanie na kiepskim poziomie, mysle ze porownywalne z silnikiem 1.8, > ale bardziej plynne i od dołu, ale przy wyzszych predkosciach od 80 do 120 km kiepsciutko > Chevrolet Cruze - juz lepiej, ciekawiej sie przyspiesza, lagodnie bez nerwow i odjescie na wyzszych > tez lepsze. > Ale do 2.0 VCDI to jeszcze troche brakuje, obu. Potwierdzam Opla Mokka - faktycznie nie robi wrażenia. IMO diesle Chevroleta jeżdżą dużo lepiej od silników benzynowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Mam (a wlasciwie mialem) Cruze 2.0 163PS i jezdzilem dwoma pojazdami z silnikiem 1.4T To co teraz kupujesz? > Chevrolet Cruze - juz lepiej, ciekawiej sie przyspiesza, lagodnie bez nerwow i odjescie na wyzszych > tez lepsze. Mam porownanie z jazdy probnej. I ten 1.4T odpycha sie gorzej na wyzszych biegach od takiej np skodziny 1.4tsi IMO kwestia przelozen skrzyni. Do 100 jedzie ladnie. > Ale do 2.0 VCDI to jeszcze troche brakuje, obu. Potrzebuje samochod glownie na trasy i teraz diesel w ceedzie mi sie sprawdza ale chce cos szybszego. Jak on sobie radzi z krotkimi trasami w miescie? Na tenisa w zimie jezdze 2km na basen to zdarzy sie rozgrzac. Z tym, ze ja nie mam DPF. W palnik bedzie dostawal i nikt go nie bedzie oszczedzal. Drugie pytanie zmienily mi sie priorytety i choc nieznosze ceeda bedzie musial jeszcze z poltora roku pojezdzic. Kiedy bedzie nowy cruze? Kusi mnie ta moca zwlaszcza, ze spodobal mi sie od pierwszego wejrzenia Nie stac mnie na auto za 80k a tyle trzeba zaplacic za golfa 1.4tsi 140KM czy dobrze wyposazona Octavie. Dlatego cruze w categori hp/value wygrywa. No i ma wszystko co trzeba i da sie go tanio kupic. Wracajac do tematu co beda pakowac w nowego cruza? Jakie silniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 17 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Jak wrazenia? Bardzo pozytywne Ale ja się przesiadłem z Ceeda 90KM o bieda wyposażeniu. Więc wersja LT+ i silnik 140KM z turbiną nieco zamydla mi oczy > Interesuje mnie przyspieszenie przy wyprzedzaniu Dajmy na to 100km/h - 160km/h. Jak > on sie rozpedza? W związku z tym co napisałem powyżej - powiem że super Ale po przesiadce z 90 na 140KM chyba zawsze jest super. > Jak z dojsciem do Vmax? Jechałem nim 170km/h, więcej nie próbowałem. Ale pod butem jeszcze było trochę miejsca. > Jak z halasem? Do ok. 120km/h jest dość komfortowo > Masz porownania do 2.0D? Niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > IMO diesle Chevroleta jeżdżą dużo lepiej od silników benzynowych. Jak to napisałem o Epice to zlinczować mnie chcieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > To co teraz kupujesz? Ma byc do 15 lipca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Jechałem nim 170km/h, więcej nie próbowałem. Ale pod butem jeszcze było trochę miejsca. > Do ok. 120km/h jest dość komfortowo A pozniej? Czesto latam autostrada i to dla mnie wazne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Ma byc do 15 lipca O fajne felgi Czemu oni go wykastrowali? Kiedys mial 8,6 do 100km/h teraz 9,2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chocba Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > O fajne felgi Czemu oni go wykastrowali? Kiedys mial 8,6 do 100km/h teraz 9,2? Juz jestem umowiony na oklejanie szyb i dachu na czarny polysk tamten stoi TUTAJ w sumie był ok, ale Chevrolet Polska mial inne zdanie na temat zawieszenia niz ja argumenty i stało się jak stało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 17 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > A pozniej? Czesto latam autostrada i to dla mnie wazne. A potem coraz głośniej Ciężko to określić, ale zaczyna szumieć powietrze wokół auta no i silnik również wchodzi na wyższe obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Juz jestem umowiony na oklejanie szyb i dachu na czarny polysk > tamten stoi TUTAJ w sumie był ok, ale Chevrolet Polska mial inne zdanie na temat zawieszenia niz > ja argumenty i stało się jak stało Odkupili od Ciebie? Ja widze, ze ceny znormalnialy i demo ponizej 60k sprzedaja. jakiś tekst jakiś tekst Ale ja to pewnie zalapie sie na nowy model. Rozgladam sie za wiekszym mieszkaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > A potem coraz głośniej > Ciężko to określić, ale zaczyna szumieć powietrze wokół auta no i silnik również wchodzi na wyższe > obroty. A jak uszczelki drzwiowe? Szczelnie jest nic nie swiszczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2013 > Jak to napisałem o Epice to zlinczować mnie chcieli Ale w Epice benzynowy jest R6. Mimo że jedzie gorzej od diesla to jest fajny z uwagi na kulturę pracy. Coś za coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 18 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2013 > A jak uszczelki drzwiowe? Szczelnie jest nic nie swiszczy? Uszczelki nie swiszczą Dziś mi stukneło 10 000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SpacePilot3000 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 A ile 1.8 benzyna chłepcze w korkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > A ile 1.8 benzyna chłepcze w korkach? Z tego co widzę po śr. wskazaniach w Warszawie, to kole 10l/100km w zakorkowanym ruchu miejskim spala. Za to bez korków łatwo zejść ze spalaniem dużo niżej. Mi przez pierwsze 8000km śr. wychodzi niewiele ponad 8l/100km, gdzie głównie jest jazda miejsko-podmiejska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Czyli nie jest tak źle jak się utarło o tym silniku. Mi Nubira 1,6 spalała w Warszawie 9,5l-11,5l/100km a przecież była sporo lżejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Czyli nie jest tak źle jak się utarło o tym silniku. Mi Nubira 1,6 spalała w Warszawie > 9,5l-11,5l/100km a przecież była sporo lżejsza. Mam porównanie z Lacetti, które ważyło sporo mniej i miało tylko 109KM. Cruze spala tyle samo, a jest dużo cięższy i ma 141KM. A jakby delikatniej operował pedałem gazu, to można jeszcze zejść ze spalaniem W Lacetti raczej nie dawało się jeździć oszczędnie. Jest postęp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Mam porównanie z Lacetti, które ważyło sporo mniej i miało tylko 109KM. > Cruze spala tyle samo, a jest dużo cięższy i ma 141KM. > A jakby delikatniej operował pedałem gazu, to można jeszcze zejść ze spalaniem No właśnie, jaka noga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > No właśnie, jaka noga? Bardzo różnie. Staram się nie przekraczać zbytnio przepisów. Ale jak trzeba, to cisnę pedał gazu w podłogę. Ze spalania średniego niewiele przekraczającego 8 litrów jestem zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.