Krisker Napisano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Tak, wiem - takich postów było milion - ten jest milion pierwszy W dość odległej przyszłości planuję zmianę samochodu, oczywiście nadal z napędem 4x4. Nie chciałbym, żeby było gorzej niż mam, więc wymienię to, z czego nie chcę zrezygnować (jeżdżę Audi A6 C5 Quattro): - stały napęd 4x4 z centralnym dyfrem - dużo miejsca w środku i w bagażniku - możliwość przewożenia długich przedmiotów wewnątrz - klima - dobre prowadzenie na czarnym przy prędkościach do 120km/h - dobre zabezpieczenie antykorozyjne Z rzeczy, które chciałbym nadal mieć, ale od biedy mógłbym zrezygnować: - dobre prowadzenie na czarnym przy każdych prędkościach - elektryka szyb/lusterek - dużo mocy (min 8s do 100km/h ) - benzyna+lpg Z rzeczy, które bardzo chciałbym mieć w kolejnym aucie: - reduktor - blokady mostów/dyfra centralnego - wysoki prześwit Budżet powiedzmy ok. 20000-40000. Zdaję sobie sprawę, że może być ciężko znaleźć odpowiedni pojazd (o ile w ogóle to możliwe), stąd kilka opcji, które można wyrzucić. Przyzwyczaiłem się do znakomitych właściwości jezdnych szóstki i to w każdych prędkościach, jednak starzeję się i zwalniam coraz częściej. Poza tym nawalone tych fotoradarów i innych cudów, że po prostu najwygodniej jeździć spokojnie A z drugiej strony coś od zawsze mnie ciągnęło do terenówek. Podoba mi się niezależność od jakości dróg i bezdroży, czy też służb utrzymania dróg w zimę Moim kompromisem jest np. Audi Allroad C5 - zachowam to, co miałem, a zyskam prześwit, komfort jazdy (niedużo, ale jednak) i reduktor. W dodatku można w minutę zrobić glebę i pomykać szybciej i bezpieczniej na lepszych drogach. Niestety w najwyższym położeniu skok zawieszenia jest mizerny, sam prześwit nie powala (choć i tak jest o wiele lepiej niż teraz), a blokady przy pomocy EDSu działają nędznie. No i to nie jest terenówka. Myślałem też o SantaFe, ale tam nie ma chyba reduktora? Szukam, szukam i dochodzę do wniosku, że nie zbudowano jeszcze takiej fury, bo najczęściej jeździ dobrze w terenie i źle na trasie albo dokładnie na odwrót. Jak temat za mało 4x4, to można przenieść na MK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 Centralny dyfer i dobre prowadzenie na czarnym... Jeśli to ma być odczucie jak z jazdy osobówką to w tym budżecie nie będzie zbyt wielkiego wyboru. Jeśli w ogóle coś się znajdzie? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 > Centralny dyfer i dobre prowadzenie na czarnym... > Jeśli to ma być odczucie jak z jazdy osobówką to w tym budżecie nie będzie zbyt wielkiego wyboru. > Jeśli w ogóle coś się znajdzie? > Pozdrawiam. A jakby miał mieć dopinane 4x4 (ręcznie)? Do gry weszłaby chociaż frontera, tylko jak to się prowadzi po czarnym/koleinach itp.? Co prawda nie chcę rezygnować ze stałego 4x4 (drugim kierowcą jest kobieta ), ale skoro taka bieda, to rozważyć można... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 > Z rzeczy, które bardzo chciałbym mieć w kolejnym aucie: > - reduktor > - blokady mostów/dyfra centralnego > - wysoki prześwit > Budżet powiedzmy ok. 20000-40000. Patrol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 12 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 > Patrol. A spełnia pozostałe wymogi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2013 > Tak, wiem - takich postów było milion - ten jest milion pierwszy W dość odległej przyszłości > planuję zmianę samochodu, oczywiście nadal z napędem 4x4. Nie chciałbym, żeby było gorzej niż > mam, więc wymienię to, z czego nie chcę zrezygnować (jeżdżę Audi A6 C5 Quattro): > - stały napęd 4x4 z centralnym dyfrem > - dużo miejsca w środku i w bagażniku > - możliwość przewożenia długich przedmiotów wewnątrz > - klima > - dobre prowadzenie na czarnym przy prędkościach do 120km/h > - dobre zabezpieczenie antykorozyjne Toyota Land Cruiser (nie orientuję się jak ona ma napęd skonstruowany), Discovery (1 jest krótsza od następnych) 2-3-4, Range Rover (nawet P38 spełniłby wymagania), Mercedes G klasa --- Disco lubi gnić na nadkolach i w bagażniku, G klasa wcale nie jest dużo lepsza, LC nie znam. > Z rzeczy, które chciałbym nadal mieć, ale od biedy mógłbym zrezygnować: > - dobre prowadzenie na czarnym przy każdych prędkościach > - elektryka szyb/lusterek > - dużo mocy (min 8s do 100km/h ) > - benzyna+lpg Toyota LC V8, Discovery V8 (2-3-4 -- w nowszych nie wiem, jak z gazem), RR V8, G klasa V8 (AMG ) > Z rzeczy, które bardzo chciałbym mieć w kolejnym aucie: > - reduktor > - blokady mostów/dyfra centralnego > - wysoki prześwit Na reduktor i prześwit (nawet regulowany) załapią się wszystkie powyższe, na blokadę centralnego dyfra też (Toyki nie znam), natomiast blokadę tylnego w standardzie ma m.in. Patrol, a obu dyfrów G klasa (Toyka jw.). Innych japończyków w stylu Pajero nie znam. > drugiej strony coś od zawsze mnie ciągnęło do terenówek. Podoba mi się niezależność od jakości > dróg i bezdroży, czy też służb utrzymania dróg w zimę > Moim kompromisem jest np. Audi Allroad C5 - zachowam to, co miałem, a zyskam prześwit, komfort > jazdy (niedużo, ale jednak) i reduktor. W dodatku można w minutę zrobić glebę i pomykać Jeśli AllRoad jest kompromisem lub może nim być to spójrz jeszcze na Subaru Outback (czy Legacy Outback), reduktora nie ma, ale możliwości ma spore, jak i wielkość w środku też jest niczego sobie. > Szukam, szukam i dochodzę do wniosku, że nie zbudowano jeszcze takiej fury, bo najczęściej jeździ > dobrze w terenie i źle na trasie albo dokładnie na odwrót. Przy dokonywaniu wyborów skazani jesteśmy na kompromisy (no, chyba, że ktoś ma fantazję, albo za dużo pieniędzy), Ciebie widać też to czeka. Podpowiedzieć możemy, ale to Ty kupujesz auto i wiedząc jakie ma parametry (jaki napęd, itd.) będziesz mógł wybrać takie, które najbardziej będzie Ci odpowiadało. Powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Tylko Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 Wolne to nie jest, benzyna + gaz, samoczynnie dołączany napęd na przód, reduktor, sporo miejsca w środku. Skórka, klima. Bardzo fajne auto do jazdy na codzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Tylko Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 > Wolne to nie jest, benzyna + gaz, samoczynnie dołączany napęd na przód, reduktor, sporo miejsca w > środku. Skórka, klima. Bardzo fajne auto do jazdy na codzień ale piszesz o quadra trac quadra drive sam się dopina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > ale piszesz o quadra trac > quadra drive sam się dopina Ja jeździłem chyba quadra drive. Chodzi o ten co ma tylko dwa położenia reduktora Hi i Lo i wiskozę. Nie o ten z dyfrem i 4x4 Full Time. Myślę, że do normalnego użytku ten z wiskozą lepszy. Fajnie wyciągał autko w zakrętach i nie trzeba myśleć przy śliskich startach itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Jeśli AllRoad jest kompromisem lub może nim być to spójrz jeszcze na Subaru Outback (czy Legacy > Outback), reduktora nie ma, ale możliwości ma spore, jak i wielkość w środku też jest niczego > sobie. Akurat niektóre wersje (EU, manual) mają reduktor jak i LSD z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Tylko Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 > Wolne to nie jest, benzyna + gaz, samoczynnie dołączany napęd na przód, reduktor, sporo miejsca w > środku. Skórka, klima. Bardzo fajne auto do jazdy na codzień Bardzo mi się podoba, jednak prowadzenie po czarnym (zwłaszcza w koleinach) chyba dyskwalifikuje ten wybór... Poza tym death wobble i parę innych "pierdułek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 15 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > Akurat niektóre wersje (EU, manual) mają reduktor jak i LSD z tyłu Tylko za cenę Outbacka mam Allroada i jego uniwersalność... Choć Outback to całkiem ciekawe autko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 > A spełnia pozostałe wymogi? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Tak. A co z tymi awaryjnymi głowicami? Nawet na forum patrola przestrzega się przed dłuższą, jednostajną jazdą w ok. 120-130km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Tylko za cenę Outbacka mam Allroada i jego uniwersalność... Choć Outback to całkiem ciekawe autko ale za cenę Allroada masz bezawaryjność Obk Kilka lat temu jak kupowałem poprzedniego Outbacka to zastanawiałem się nad jeszcze Allroadem i XC70. Niestety oba maja wyzszą cenę a opinie raczej nei zachęcaja do kupna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > A co z tymi awaryjnymi głowicami? Nawet na forum patrola przestrzega się przed dłuższą, jednostajną > jazdą w ok. 120-130km/h. Jedź 110 albo 140 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Akurat niektóre wersje (EU, manual) mają reduktor jak i LSD z tyłu O, to złe informacje miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > A co z tymi awaryjnymi głowicami? Nawet na forum patrola przestrzega się przed dłuższą, jednostajną > jazdą w ok. 120-130km/h. To w 2.8, ludzie czasami zapominają, że po taplaniu się w błocie warto chłodnicę oczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > O, to złe informacje miałem nom w szczególności, że tak jest w Legacy, Outbacku, Imprezie, Forku a nawet w nowym XV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > nom w szczególności, że tak jest w Legacy, Outbacku, Imprezie, Forku a nawet w nowym XV Reduktor w Legacy i Imprezie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > To w 2.8, ludzie czasami zapominają, że po taplaniu się w błocie warto chłodnicę oczyścić. 3.0 też nie lubi długiej jazdy z dużą prędkością, wtedy się szybko rozpada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Reduktor w Legacy i Imprezie ? no co w tym takiego dziwnego ? Montują je od lat, ale tak jak napisałem nie we wszystkich wersjach - podobnie jak ze szperą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > no co w tym takiego dziwnego ? > Montują je od lat, ale tak jak napisałem nie we wszystkich wersjach - podobnie jak ze szperą W osobówce reduktor? Takie urządzenie zwiększające przełożenie? Gdzie to tam wlazło, przecież to kawał żelaza jest! Bez foto się nie liczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > 3.0 też nie lubi długiej jazdy z dużą prędkością, wtedy się szybko rozpada Kolega miał taki przypadek w Y61, ale nie wiem, w jakich okolicznościach mu silnik poszedł. Założył 4.2 i jeździ dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > W osobówce reduktor? Takie urządzenie zwiększające przełożenie? Gdzie to tam wlazło, przecież to > kawał żelaza jest! Bez foto się nie liczy Subaru Impreza GD kombi EU manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Tylko Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 > Wolne to nie jest, benzyna + gaz, samoczynnie dołączany napęd na przód, reduktor, sporo miejsca w > środku. Skórka, klima. Bardzo fajne auto do jazdy na codzień Jak dotąd jest to najgorzej prowadzące się -na szybkiej, krętej trasie- auto jakie prowadziłem (a trochę ich było) Ale nie jechałem jeszcze Dyskoteką, tam jest podobno weselej. Miejsca w środku, w porównaniu do gabarytów zewnętrznych, również jest raczej niewiele. Skórka jest przeciętna jakościowo, klima w starszych (nie wiem jak w nowych) jest awaryjna (blend door) i włącza się samoczynnie. Na co dzień pali 25l Z plusów - jak już się człowiek przestawi na amerykańską myśl motoryzacyjną, pogodzi z otaczającą go tandetą i sporym spalaniem - to jest to proste auto nie do zarżnięcia. Najważniejsze to szukać wersji 4WD, przy napędzie jedynie na tylną oś samochód nie nadaje się do jazdy po niczym innym niż suchy asfalt. W JGC III kompromisem będzie 3.7 v6. Dobry do gazu, moc wystarczająca. Z minusów - wartość rezydualna spada szybciej niż wskazówka poziomu paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > W osobówce reduktor? podobnie mozna sie dziwic o AWD, czy LSD . Subaru to rozwiązanie stosuje od lat i IMO to jest właśnie w autach które mają starszą, prostą konstrukcje typu 2.0 czy 2.5 + manual. W wynalazkach typu diesel czy automat już reduktora brak. >Takie urządzenie zwiększające przełożenie? Tak, tzw dual range. Masz wajchę przy skrzyni, mozna włączyć na każdym biegu pamiętając o obrotach. Nie pamiętam o ile zmienia przełożenie, ale przy wolnym toczeniu się w korkach innym biegu brakuje >Gdzie to tam wlazło, przecież to > kawał żelaza jest! zitengrowane ze skrzynia >Bez foto się nie liczy Tak o wyglądało w moim byłym, obecnie mam automat, więc nie mam dual range : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > W osobówce reduktor? Takie urządzenie zwiększające przełożenie? Gdzie to tam wlazło, przecież to > kawał żelaza jest! Bez foto się nie liczy Allroad też ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Allroad też ma Kazdy ? Jak go sie uruchamia ? Jakoś tak patrzę na zdjęcia i nie widzę .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 19 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Kazdy ? Nie każdy - tylko manuale i w większości w dizlach. > Jak go sie uruchamia ? > Jakoś tak patrzę na zdjęcia i nie widzę .. Czerwony przycisk po lewej stronie dźwigni zmiany biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2013 > Nie każdy - tylko manuale i w większości w dizlach. > Czerwony przycisk po lewej stronie dźwigni zmiany biegów. to sie nei dziwie, ze nie zauwazylem, tym bardziej, ze wiekszosc Allroadow jakie widzialem to automat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2013 > W osobówce reduktor? Takie urządzenie zwiększające przełożenie? Gdzie to tam wlazło, przecież to > kawał żelaza jest! Bez foto się nie liczy Wszystko na bazie Imprezy (czyli np. Forester) z manualną skrzynią w pewnej konfiguracji mogło mieć reduktor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 20 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2013 > Wszystko na bazie Imprezy (czyli np. Forester) z manualną skrzynią w pewnej konfiguracji mogło mieć > reduktor. Szkoda że nie Outback III XT Chyba się najarałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > podobnie mozna sie dziwic o AWD, czy LSD . > Subaru to rozwiązanie stosuje od lat i IMO to jest właśnie w autach które mają starszą, prostą > konstrukcje typu 2.0 czy 2.5 + manual. W wynalazkach typu diesel czy automat już reduktora > brak. > Tak, tzw dual range. Masz wajchę przy skrzyni, mozna włączyć na każdym biegu pamiętając o obrotach. > Nie pamiętam o ile zmienia przełożenie, ale przy wolnym toczeniu się w korkach innym biegu > brakuje > zitengrowane ze skrzynia > Tak o wyglądało w moim byłym, obecnie mam automat, więc nie mam dual range : To jest zsynchronizowane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > To jest zsynchronizowane ? Tak (o ile dobrze rozumiem), wystarczy sprzęgło wcisnąc i można zapinać na każdym biegu (a potem normlanie zmieniać biegi), pamiętając o obrotach Oczywiscie samo załączenie proste - na linkę, a elektronika ogranicza się do kontrolki "LO" z czujnikiem w skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ketchup87 Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Tak (o ile dobrze rozumiem), wystarczy sprzęgło wcisnąc i można zapinać na każdym biegu (a potem > normlanie zmieniać biegi), pamiętając o obrotach > Oczywiscie samo załączenie proste - na linkę, a elektronika ogranicza się do kontrolki "LO" z > czujnikiem w skrzyni. Rewelacja nie miałem pojęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2013 > Rewelacja nie miałem pojęcia Tez sie tym jaralem ... przez pierwszy miesiac . pozniej uzywalem tylko w korkach do toczenia sie lub jak koniecznie chcialem kogos objechac . Inna sprawa, jak ktos ciaga przyczepy, czy jezdzi duzo po bezdrozach to sie przydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 24 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 > Tez sie tym jaralem ... przez pierwszy miesiac . pozniej uzywalem tylko w korkach do toczenia sie > lub jak koniecznie chcialem kogos objechac . Inna sprawa, jak ktos ciaga przyczepy, czy > jezdzi duzo po bezdrozach to sie przydaje Wyciągałem ostatnio sąsiadów z błota - smród sprzęgła. Podjeżdżałem pod strome podpórki - smród sprzęgła Przytrzymało mnie w błotku - smród sprzęgła. Chciałbym mieć ten cholerny reduktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2013 > Wyciągałem ostatnio sąsiadów z błota - smród sprzęgła. > Podjeżdżałem pod strome podpórki - smród sprzęgła > Przytrzymało mnie w błotku - smród sprzęgła. > Chciałbym mieć ten cholerny reduktor Daltego zalezy ile ma sie takich sytuacji w roku. Ja wyciagac nie wyciagalem, jezdzic po blotku - jezdzilem 2 razy / 5 lat a podjazdy biore z rozpedu Obecnie nie ma reduktora i nie placze, mam za to automat, wiec sprzegla raczej nie nadpalę. Bardziej by sie za to szpera przydala/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.