radek_p14 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > gdzie to zrobiłeś? Robiłem to tu chłopaki ogarniają dobrze temat cała robota zajęła jakieś 3,5 godziny. Serwis polecany na alfaholikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scrabit Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Robiłem to tu chłopaki ogarniają dobrze temat cała robota zajęła jakieś 3,5 godziny. Serwis > polecany na alfaholikach a z ciekawości... jaki koszt? rozumiem że klapy, dpf i egr robiłeś za jednym zamahem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > a z ciekawości... jaki koszt? rozumiem że klapy, dpf i egr robiłeś za jednym zamahem? Nie, EGR i DPF usuwałem wcześniej. Teraz usuwałem klapy i robiłem rozrząd. Za wszystko na ich częściach (SKF, Dayco) zapłaciłem 1150 zł i dostałem roczną gwarancję. Miałem kolektor plastikowy i w nim usunięcie kalp jest tańsze, w metalowym jest drożej bo trzeba spawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Nie, EGR i DPF usuwałem wcześniej. Teraz usuwałem klapy i robiłem rozrząd. Za wszystko na ich > częściach (SKF, Dayco) zapłaciłem 1150 zł i dostałem roczną gwarancję. Miałem kolektor > plastikowy i w nim usunięcie kalp jest tańsze, w metalowym jest drożej bo trzeba spawać. czy masz może fakturę/paragon gdzie ceny szczegółowe za rozrząd i dokładne symbole itd ? Rozumiem że czyścili cały syf w kolektorze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > czy masz może fakturę/paragon gdzie ceny szczegółowe za rozrząd i dokładne symbole itd ? Rozumiem > że czyścili cały syf w kolektorze ? Tak otrzymałem fakturę oraz gwarancję na rok. Kolektor został dokładnie wymyty w środku. Myślałem, że będzie on bardziej zasyfiony, podobno kolektory plastikowe mniej się brudzą w środku niż metalowe. Całą robotę chłopaki zrobili w około 3.5 godziny są oni dosyć obcykani w tym bo w większości zajmują się tymi silnikami. Z tego co gadałem jest możliwość u nich usunięcia klap bez konieczności zdejmowania rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Tak otrzymałem fakturę ok, a możesz z faktury podać poszczególne części (symbole) i ceny ? też mnie czeka rozrząd i zastanawiam się czy nie zrobić czyszczenia kolektora i wywalić klapy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Podpowiedź - dlaczego klapki się zużywają i w końcu urywają? EGR Out Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > A ja nadal nie rozumie dlaczego to się tam wyciera.... sam kolektor jest tłusty - pięknie > nasmarowany olejem i mieszaniną sadzy - czyli smarem grafitowym co powoduje, że tam się to > wyciera tego nie wiem... Jeśli będziemy stosować "rzadkie" oleje to poprzez turbinę powinny > wpadać do kolektora i smarować te klapy ... taką mam wizję... lub co jakiś czas może dobże > było by jednak zastosować płukankę kolektora poprzez wtrysk jakiegoś preparatu... tylko czy t > nie rozwali turbiny jak się coś oderwie i wpadnie na jej łopaty po stronie gorącej... tego się > obawiam .... Muszę u siebie sprawdzić obecny stan kolektora super czułym instrumentem czyli > kluczem imbusowym wsadzonym do kolektora po odkręceniu czujnika - ciśnienia i temperatury > przydał by się jakiś endoskop To bardzo proste, dlaczego się wyciera? - Lipne materiały (oszczędności na każdym kroku) - Kolektor zawalony syfem poprzez niesprawność zaworu EGR, syf osiada na ściankach i powoduje coraz większe opory w poruszaniu się klap. Całość ,,umiera'' w przyśpieszonym tempie. Do tego należy pamiętać, że w kolektorze ssącym panuję często spore nadciśnienie które potrafi się mocno zmieniać , a to wszystko wywołuje zmienne obciążenia na elementach klap co w konsekwencji nie pomaga żywotności, a wręcz przeciwnie. Nie ma tu żadnej filozofii. Niestety układy podobne temu, w Fiacie umierają tez w innych markach dlatego pozwolę sobie na wysunięcie teorii, że TTTM i jedynym słusznym rozwiązaniem jest pozbycie się ustrojstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej70 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Cześć. Potrzebuję porady w kwestii plastikowego kolektora. Mam do zrobienia rozrząd (z powodu wieku a nie z powodu przebiegu bo ten drugi to tylko 60tys) więc nadarza się okazja sprawdzenia kolektora. Czy warto tam zaglądać tylko po to aby wyczyścić, czy też lepiej od razu usunąć to co może popsuć silnik? Jeśli usunę klapy to czy mogę zostawić DPF na swoim miejscu (jest sprawny i mi nie przeszkadza), czy też muszę się go też pozbyć? Zrobienie wszystkiego na raz zbyt mocno podniesie wartość mojego pojazdu i z tego względu mam pewne opory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 DPF chyba moze zostac, ale klapy warto usunac, zeby nie bylo w silniku mlynu, jaki mial autor tego watku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej70 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 A czy to nie jest tak, że po usunięciu klap silnik trochę bardziej dymi w niskim zakresie obrotów co spowoduje, że dpf się będzie szybciej zapychał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > A czy to nie jest tak, że po usunięciu klap silnik trochę bardziej dymi w niskim zakresie obrotów > co spowoduje, że dpf się będzie szybciej zapychał? Tak, jednak jest to minimalna różnica i gwarantuję koledze, że przy nieszczelnościach na klapach dymi dużo więcej w całym zakresie. Już wcześniej pisałem, że jeśli klapy są w dobrym stanie to wystarczy odłączyć od dołu sterownik i klapy będą wieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > wystarczy odłączyć od dołu sterownik i klapy będą wieczne. pytania doprecyzowujące: 1. odłączenie sterowania powoduje błąd na desce tak, jak w przypadku EGR? 2. odłączyć przy zgaszonym silniku - wtedy są właściwie ustawione? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > pytania doprecyzowujące: > 1. odłączenie sterowania powoduje błąd na desce tak, jak w przypadku EGR? > 2. odłączyć przy zgaszonym silniku - wtedy są właściwie ustawione? Chyba trzeba odłączyć ten element co rusza klapy. Wtedy sterownik będzie chodził na luźno nie zmieniając położenia klap. Jeżeli odłączysz sterowanie sterownika wywali błąd. Klapy trzeba ustawić w pozycji otwartej. Pewnie trzeba je ustawić ręcznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Chyba trzeba odłączyć ten element co rusza klapy. Wtedy sterownik będzie chodził na luźno nie > zmieniając położenia klap. Jeżeli odłączysz sterowanie sterownika wywali błąd. Klapy trzeba > ustawić w pozycji otwartej. Pewnie trzeba je ustawić ręcznie. Chyba piszesz o kolektorze aluminiowym... Ja mam pozmianowy i tam nie da się tak łatwo odłączyć listwy od sterownika... a moze jestem w błędzie? Kto wie jak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Chyba piszesz o kolektorze aluminiowym... Ja mam pozmianowy i tam nie da się tak łatwo odłączyć > listwy od sterownika... a moze jestem w błędzie? > Kto wie jak jest? Z tego co widziałem jak mi wywalali klapy, a mam plastikowy to sterownik da się odkręcić od tego kolektora. Pewnie trzeba by coś urwać od tego sterownika żeby jego ruch nie powodował poruszania się klap. Problem chyba będzie jak ustawić klap w tym kolektorze w metalowym nie ma problemu. Czyli chyba najprostszym rozwiązaniem będzie wywalenie klap całkowicie z kolektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej70 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 Co ciebie skłoniło do wyrzucenia klap? Czy były w kiepskim stanie? Czy też zadziałałeś profilaktycznie? Czy wyłączony EGR i usunięty DPF nie powodują widocznego wzrostu dymienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > pytania doprecyzowujące: > 1. odłączenie sterowania powoduje błąd na desce tak, jak w przypadku EGR? > 2. odłączyć przy zgaszonym silniku - wtedy są właściwie ustawione? Mam na myśli odłączenie mechaniczne od trzeciej klapy, elektrycznie nic nie zmieniamy. Zostawiamy klapy w pozycji dla wyłączonego silnika, jutro to jeszcze zweryfikuję na 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Mam na myśli odłączenie mechaniczne od trzeciej klapy, elektrycznie nic nie zmieniamy. Zostawiamy > klapy w pozycji dla wyłączonego silnika, jutro to jeszcze zweryfikuję na 100%. A przy wyłączonym silniku to czasem nie są zamknięte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radek_p14 Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > Co ciebie skłoniło do wyrzucenia klap? Czy były w kiepskim stanie? Czy też zadziałałeś > profilaktycznie? > Czy wyłączony EGR i usunięty DPF nie powodują widocznego wzrostu dymienia? Usunąłem je profilaktycznie. Po usunięciu ich, zaślepieniu EGR i usunięciu DPF raczej nie zauważyłem wzrostu dymienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2013 > A przy wyłączonym silniku to czasem nie są zamknięte? Raczej nie, ponieważ po odpaleniu zmieniają pozycję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej70 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Pierwsza decyzja podjęta. Robię rozrząd więc przy okazji zdejmę kolektor, wyczyszczę go i usunę klapy. Mając go zdjętego to chyba nie warto unieruchamiać ich poprzez odłączenie sterownika. Pozostaje druga decyzja do podjęcia. Czy usuwać EGR i DPF? Oba są sprawne - liczę na jakieś podpowiedzi. Co mi to poprawi a co popsuje? Czy mogę miec problemy z diagnostami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Pierwsza decyzja podjęta. Robię rozrząd więc przy okazji zdejmę kolektor, wyczyszczę go i usunę > klapy. Mając go zdjętego to chyba nie warto unieruchamiać ich poprzez odłączenie sterownika. > Pozostaje druga decyzja do podjęcia. Czy usuwać EGR i DPF? Oba są sprawne - liczę na jakieś > podpowiedzi. Co mi to poprawi a co popsuje? Czy mogę miec problemy z diagnostami? Sam posiadam DPF i przyślepiony EGR i nie zamierzam tego zmieniać. Wycinając EGR zwiększasz emisję trujących Nox do atmosfery, wycinając DPF generujesz spora ilość rakotwórczej sadzy. Mnie jakoś cieszy posiadanie obu tych ekowynalazków i nie przeszkadzają mi w niczym. Pomyślę o usunięciu DPF i EGR, kiedy częściowo będę zasilał auto alternatywnymi paliwami, wtedy te układy są zbędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej70 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 No to mamy podobną opinię. EGR mam przyślepiony i sprawny, DPF wypala się co 800 km. I najlepiej żeby tak zostało. Mam tylko obawę, że jak usunę problematyczne klapy to DPF zacznie wypalać się częściej. Czy ktoś może taką wersję potwierdzić? Po głowie mi jeszcze chodzi aby tych klap nie wywalać tylko ładnie wszystko wyczyścić (oczywiście jeśli wszystko z nimi jest OK) i tak przetrwać do kolejnej wymiany rozrządu - wtedy znowu je skontrolować i wyczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Pierwsza decyzja podjęta. Robię rozrząd więc przy okazji zdejmę kolektor, wyczyszczę go i usunę > klapy. Napisz przy okazji w jakim były stanie wizualnie i mechanicznie - może dasz rade zrobić jakieś fotki ? > Pozostaje druga decyzja do podjęcia. Czy usuwać EGR i DPF? Oba są sprawne - liczę na jakieś > podpowiedzi. Co mi to poprawi a co popsuje? Kiedy w Stilo zastosowałem dwie kryzy do EGR-a - u góry i na dole i robiłem testy wczesną wiosną - jak na zewnątrz było kilka-kilkanaście stopni to zauważyłem , że silnik wolniej mi się nagrzewa , zaś przy teście z pełną zaślepką spadała nawet temperatura podczas postoju na światłach . > Czy mogę miec problemy z diagnostami? Na razie jeszcze nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Sam posiadam DPF Mam i ja DPF przebieg po regeneracji 536 km zapchanie 42,24%,jazda autostradowa i droga krajowa 40% Szok , liczylem na ok 70%Niechaj zyje sobie zatem spokojnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Mam i ja DPF przebieg po regeneracji 536 km zapchanie 42,24%,jazda autostradowa i droga krajowa 40% > Szok , liczylem na ok 70%Niechaj zyje sobie zatem spokojnie Zdaje się, że kolega stosuje dodatki, które poleciłem prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akalwas Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 Ja w tamtą środę oddałem auto do wywalenia klap i zaślepienia EGR, zapchanie DPF 93% miał mi też wypalić i czekam do dziś już mnie cholera bierze telefon nie odpowiada, nie wiem zalało ich czy co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Zdaje się, że kolega stosuje dodatki, które poleciłem prawda? Tak wlalem jak pisalem ONE SHOT do baku i juz sie wywachalo wszystko, a jutro tankowanie do pelna i ten Millers co 60ml na bak sie leje. Jakie spalanie...coz z 930km komp pokazuje 6,0 ale bylem w gorach z BOXem i rowerami jakies 220km wiec troche podeptalem cromala:) Przed a Autostrady i troche miasteczekniemieckich srednia byla 5,4 ON a V sr cos kolo 100km Mam wrazenie, ze ciut ciszej chodzi,ale moze to zludzenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Zdaje się, że kolega stosuje dodatki, które poleciłem prawda? kolego ABM czy mówisz o tym dodatku ?? KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > kolego ABM czy mówisz o tym dodatku ?? KLIK Tak, ten wleje jutro, a wczesniej taki na mega clean Millera ONE SHOT, 250ml do baku naraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Tak, ten wleje jutro, a wczesniej taki na mega clean Millera ONE SHOT, 250ml do baku naraz. Dodatkowo zauważyłem u siebie, że po zastosowaniu Diesel EcoMax silni szybciej odpala, wystarczy bardzo krótkie przytrzymanie rozrusznika i silnik sie uruchamia, prawie jak w PD VW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej70 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 Jeszcze jedno pytanie odnośnie klap. Czy znacie kogoś kto żałuje ich usunięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 > Jeszcze jedno pytanie odnośnie klap. Czy znacie kogoś kto żałuje ich usunięcia? Na forach Opla Vectry znajdziesz całe rzesze wyznawców wymiany kolektora na taki z ,,poprawionymi'' klapami, którzy zlinczują każdego kto odważy się napisać, że klapy usunął. Osobiście uważam, że silniki 1.9 150 mają ewidentne wady na które składają się : - Klapy wirowe w kolektorze - Zawór EGR który w zasadzie nigdy nie działa jak należy Oczywiście usunięcie tych elementów powoduje pewne zmiany w pracy silnika, ale są one dla większości użytkowników niezauważalne. Dużo więcej pożytku z tego niż strat. Moje zdanie jest takie, że o ile ktoś ma zamiar pojeździć samochodem z tym silnikiem powinien w zasadzie w ciemno zainwestować w wywalenie newralgicznych punktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej70 Napisano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 No i właśnie te kilkadziesiąt stron wątku z forum vectry namąciło mi w głowie do tego stopnia, że nawet wyjeżdżając do mechanika nie będę do końca wiedział czy jadę tam aby usunąć klapy czy aby je tylko wyczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > No i właśnie te kilkadziesiąt stron wątku z forum vectry namąciło mi w głowie do tego stopnia, że > nawet wyjeżdżając do mechanika nie będę do końca wiedział czy jadę tam aby usunąć klapy czy > aby je tylko wyczyścić. Każdy ma wybór, zrób jak uważasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > No i właśnie te kilkadziesiąt stron wątku z forum vectry namąciło mi w głowie do tego stopnia, że > nawet wyjeżdżając do mechanika nie będę do końca wiedział czy jadę tam aby usunąć klapy czy > aby je tylko wyczyścić. Znam kogoś kto na tym naprawionym, wychwalanym na forum Vectry pojeździł 9 miesięcy i się posypał. Dlatego ja je w swoim Stilo wywaliłem i jest ok. Parametry na hamowni praktycznie identyczne jak na sprawnych klapach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akalwas Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 Czy da się zdjąć kolektor bez ruszania rozrządu? Bo jest ponoć kiepski dostęp przez pompę wtryskową do jednej śruby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2013 > Dlatego ja je w swoim Stilo wywaliłem i jest ok. Masz chyba wersję z metalowym kolektorem , bo plastikowego jeszcze nie widziałem w Stilo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Czy da się zdjąć kolektor bez ruszania rozrządu? Bo jest ponoć kiepski dostęp przez pompę wtryskową > do jednej śruby. Da się, choć łatwe to nie jest. Czasami bywają z tym problemy, ale Marcin z Cinsoftu zrobił u mnie taki manewr. Nie wiem jak przy kolektorze z tworzywa, ja miałem metalowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akalwas Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 też mam metalowy nie wiem czy śruba puściła ale wczoraj mechanior walczył z nią 4 godziny kiepski dostęp i się chyba zapiekła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akalwas Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 No i śruba nadal nie wykręcona a mnie już cholera bierze, jak tą zołzę załatwić, niczym nie można podejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrzej70 Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 No i stało się. To znaczy nic się nie stało. Pisałem wcześniej, że nie wiem co zrobić z klapami. Zmieniając rozrząd mechanik rozkręcił mi kolektor i z uwagi na to, że nie był jakoś mocno zasyfiony i klapy sprawiają wrażenie dobrze umocowanych, skończyło się tylko na wyczyszczeniu wszystkiego. Mam nadzieję, że nie będę kiedyś żałował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.