Tenenberg Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Kupiłem Vectrę C, która posiada siedemnastocalowe alufelgi z oponami Rockstone F100 225/45R17, wyprodukowanymi w zeszłym roku. Poszukam jakiegoś ich testu ale obstawiam że to nic godnego uwagi. Z tego co przed chwilą wygooglałem, to jest to chyba jakiś chiński producent. Zimówki też mam ale 15tki, także bez felg, które jeśli dobrze pamiętam, także zostały wyprodukowane w zeszłym roku. Chyba je zwyczajnie sprzedam, bo uważam że są za małe. Zastanawiam się nad następującymi opcjami: - pozostawienie obecnych opon letnich wraz z siedemnastocalowymi alufelgami i dokupienie dodatkowego zestawu składającego się z felg stalowych i opon zimowych - pozostawienie obecnych siedemnastocalowych alufelg i zmiana obecnych opon na całoroczne (sądzę że opcja ze zmienianiem opon z letnich na zimowe na alufelgach nie ma sensu, więc albo dwa zestawy felg i na nich opony letnie i zimowe albo jeden zestaw alufelg i opony całoroczne) - zmiana na felgi/alufelgi szesnastocalowe (wyższy profil opony uważam za plus ze względu na lepsze tłumienie nierówności - mylę się?) i zakup na nie opon letnich, oraz dodatkowego zestawu składającego się z felg stalowych i opon zimowych (szesnastocalowych) - zmiana na felgi/alufelgi szesnastocalowe (ze względu na wyższy profil opony) i zakup na nie opon całorocznych Czy dobrze kombinuję ze zmianą siedemnastocalowych kół na mniejsze ? Co do opon całorocznych, ciekaw jestem opinii osób jeżdżących na nich w różnych warunkach i nie tylko od święta albo w weekendy. Drogi po których poruszam się w zimie, należą do krętych i mają naprawdę sporo zakrętów - to w kwestii moich wątpliwości co do sensu zakupu opon całorocznych. Autem które kupiłem mam zamiar ze dwa trzy lata pojeździć na pewno, więc zastanawiam się co najlepiej byłoby wybrać. EDIT Googlałem i wygooglałem: Quote: Na suchej nawierzchni najkrótszą drogę hamowania miały opony Pirelli Cinturato P7 (35,1 metra) i Nokian Z G2, na których testowe auto zatrzymało się po 35,2 metra. Najgorzej w tym teście poradziły sobie modele: Runway Enduro 916; 42 metry oraz Rockstone Radial F 105; 41,7 metra. Test na mokrej nawierzchni zakończył się najlepiej dla Nokiana Z G2 - 44 metry oraz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2; 44,1 metra. Zdecydowanie najsłabiej poradziły sobie opony Rapid P609; 66,1 metra oraz Rockstone Radial F 105; 71,7 metra. Do finału całego testu przeszło 15 najlepszych pod tym względem modeli. Źródło Tak więc na mokrej nawierzchni słabo a na suchej też bez rewelacji. EDIT 2 Opony zimowe które posiadam, to zeszłoroczne (jeśli mnie pamięć nie myli) Dunlop SP Winter Response 195/65/R15. Czy one nie będą za małe do Vectry C? Czy tracę coś w stosunku do 16tek? Mniejsza szerokość opon zimowych będzie miała znaczenie? Pytam, bo 16tki miałyby szerokość pewnie nieco większą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Osobiscie zostawilbym to co mam i dokupil felgi stalowe do zimowek 15" (w zeszlym roku kupilem uzywki w stanie jak nowe za 200zl z przesylka i faktura). Nie znam sie na VC, ale na pewno felgi 15" tam wchodza (nawet w Astrze H 15" wchodza tylko na slabsze wersje silnikowe z mniejszymi tarczami). Co do latania na calorocznych to testowalem troche opon roznych rozmiarow, roznych producentow przy przebiegach rzedu 30kkm/rok i jak duzo jezdzisz w trudniejszym terenie to niekoniecznie dobry wybor, na miasto jak ulal. Wojenek na temat calorocznych troche na AK juz bylo i oby ten watek sie znow w wojne nie zamienil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Osobiscie zostawilbym to co mam i dokupil felgi stalowe do zimowek 15" (w zeszlym roku kupilem > uzywki w stanie jak nowe za 200zl z przesylka i faktura). > Nie znam sie na VC, ale na pewno felgi 15" tam wchodza (nawet w Astrze H 15" wchodza tylko na > slabsze wersje silnikowe z mniejszymi tarczami). Wchodzą i 15tki - trzeba pamiętać o jakimś parametrze przy dobieraniu felg - niestety nie pamiętam jakim. > Co do latania na calorocznych to testowalem troche opon roznych rozmiarow, roznych producentow przy > przebiegach rzedu 30kkm/rok i jak duzo jezdzisz w trudniejszym terenie to niekoniecznie dobry > wybor, na miasto jak ulal. I jak Twoje wrażenia na mokrej nawierzchni i na ośnieżonej ? > Wojenek na temat calorocznych troche na AK juz bylo i oby ten watek sie znow w wojne nie zamienil. Wojenek nie chcę a jedynie dyskusji i porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Wchodzą i 15tki - trzeba pamiętać o jakimś parametrze przy dobieraniu felg - niestety nie pamiętam > jakim. Tu nie ma zadnej filozofii. Vectra czy nie Vectra, kazda opona 225/45/17 jest zamienna z 205/55/16 oraz 195/65/15... zaloz co tam chcesz, pamiętaj jedynie ze felga ma być od Vectry czyli mieć odpowiednie ET i rozstaw srub. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Miałem Vectrę C na 17'' i było naprawdę fajnie. Także ja bym kupił nowe opony letnie i do tego drugi komplet zimowych kół 16''. I zapewne wybrał bym tą oponę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Tu nie ma zadnej filozofii. Vectra czy nie Vectra, kazda opona 225/45/17 jest zamienna z 205/55/16 > oraz 195/65/15... No chyba że zacisk z tarczą się nie mieszczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > I jak Twoje wrażenia na mokrej nawierzchni i na ośnieżonej ? Nie uzytkujac aut wyczynowo na mokrym raczej roznic nie odczuwalem w stosunku do sezonowych, na trasie raczej bez roznic, w kopnym sniegu sporo gorzej niz na zimowkach, w miare zuzycia coraz gorzej (idealem byloby kupic na zime i latem zajechac na amen). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Miałem Vectrę C na 17'' i było naprawdę fajnie. Fajnie czyli co przez to rozumiesz? > Także ja bym kupił nowe opony letnie i do tego > drugi komplet zimowych kół 16''. I zapewne wybrał bym tą oponę. Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > No chyba że zacisk z tarczą się nie mieszczą Ludziska na innym forum pisuja, ze i do 3,2 15" wchodza wiec moze Jay ma jednak racje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Fajnie czyli co przez to rozumiesz? Prowadzenia i komfortu. Do tego wygląd też jest okej, a zawieszenie się trzyma w miarę do tej pory (jakaś pierdółka była robiona, a samochodem teraz jeździ mój szwagier). > Dlaczego? Dlaczego 16'' czy dlaczego ta opona? 16'' bo ciut taniej wyjdzie i są stalówki. A ta opona bo sam taką wybrałem i od czwartku na takich nowych stoi Almera i powiem, że w stosunku do poprzednich nie ma nawet co porównywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Kupiłem Vectrę C, która posiada siedemnastocalowe alufelgi z oponami Rockstone F100 225/45R17, > wyprodukowanymi w zeszłym roku. Poszukam jakiegoś ich testu ale obstawiam że to nic godnego > uwagi. Z tego co przed chwilą wygooglałem, to jest to chyba jakiś chiński producent. Moim zdaniem pojeździć i zobaczyć jak się zachowują >Zimówki też mam ale 15tki, także bez felg, które jeśli dobrze pamiętam, także zostały wyprodukowane w > zeszłym roku. Chyba je zwyczajnie sprzedam, bo uważam że są za małe Mam w VC zimowe 15 i dają radę, obawiałem się trochę że będzie się słabo prowadził ale do 140 bez problemu. Szybciej i tak raczej nie jeżdżę, zwłaszcza zimą. Z tego co kojarzę 15 wchodzą na zaciski w vectrach do 2,2 benzyna (bez directa) i do diesli (nawet 1,9 150KM). Na klapce wlewu paliwa u mnie jest nawet wyszczególniony taki rozmiar na zimę. > Zastanawiam się nad następującymi opcjami: > - pozostawienie obecnych opon letnich wraz z siedemnastocalowymi alufelgami i dokupienie > dodatkowego zestawu składającego się z felg stalowych i opon zimowych Ja bym dokupił stalowe 15 na zimę > - pozostawienie obecnych siedemnastocalowych alufelg i zmiana obecnych opon na całoroczne (sądzę że > opcja ze zmienianiem opon z letnich na zimowe na alufelgach nie ma sensu, więc albo dwa > zestawy felg i na nich opony letnie i zimowe albo jeden zestaw alufelg i opony całoroczne) Jeśli te chińczyki okażą się słabe to można tak zrobić, ale 17 całoroczne to jest w sumie niemały wydatek (sporo droższe były od letnich i zimowych jak się orientowałem). Do tego ryzyko rozwalenia felgi zimą większe przy takim profilu > - zmiana na felgi/alufelgi szesnastocalowe (wyższy profil opony uważam za plus ze względu na lepsze > tłumienie nierówności - mylę się?) Jeżeli masz GTS-a to szczerze powiedziawszy różnicy wielkiej nie odczujesz w komforcie. Zawias jest tak twardy że u mnie po przesiadce z 17 na 15 nie czuć wielkiej różnicy. Będzie się pewnie tylko lepiej prowadził w koleinach. > i zakup na nie opon letnich, oraz dodatkowego zestawu > składającego się z felg stalowych i opon zimowych (szesnastocalowych) Bez sensu moim zdaniem > - zmiana na felgi/alufelgi szesnastocalowe (ze względu na wyższy profil opony) i zakup na nie opon > całorocznych No ewentualnie, tańsze 16 całoroczne niż 17 na pewno będą > Czy dobrze kombinuję ze zmianą siedemnastocalowych kół na mniejsze ? Vectra na mniejszych felgach niż 17 nie wygląda > Co do opon całorocznych, ciekaw jestem opinii osób jeżdżących na nich w różnych warunkach i nie > tylko od święta albo w weekendy. Drogi po których poruszam się w zimie, należą do krętych i > mają naprawdę sporo zakrętów - to w kwestii moich wątpliwości co do sensu zakupu opon > całorocznych. Jeździłem 2 zimy na dębicach navigatorach 2 w golfie IV, jazda głównie na trasie i zero problemów Fakt, góry do nie były ale naprawdę byłem z nich zadowolony. > Autem które kupiłem mam zamiar ze dwa trzy lata pojeździć na pewno, więc zastanawiam się co > najlepiej byłoby wybrać. Póki co jeździłbym na chińczykach i zobaczył co one warte. Na zimę dokupiłbym 15 felgi do zimówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Prowadzenia i komfortu. Do tego wygląd też jest okej, a zawieszenie się trzyma w miarę do tej pory > (jakaś pierdółka była robiona, a samochodem teraz jeździ mój szwagier). Masz porównanie z własnych jazd do 16tek ? Chodzi mi o różnicę w komforcie. > Dlaczego 16'' czy dlaczego ta opona? 16'' bo ciut taniej wyjdzie i są stalówki. A ta opona bo sam > taką wybrałem i od czwartku na takich nowych stoi Almera i powiem, że w stosunku do > poprzednich nie ma nawet co porównywać. Wiem mało o oponach. Nawet nie wiem ile i za co warto zapłacić/dopłacić. Te które wskazałeś pewnie do tanich/średniej półki nie należą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > No chyba że zacisk z tarczą się nie mieszczą W normalnych autach klasy Vectry czy Passata nie ma z tym problemu. Wchodzi wszystko od 15 cali do 18 w tych popularnych rozmiarach bez względu na marke czy model auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krecha Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > W normalnych autach klasy Vectry czy Passata nie ma z tym problemu. Wchodzi wszystko od 15 cali do > 18 w tych popularnych rozmiarach bez względu na marke czy model auta. W vectrze do 2,2 147KM wejdzie 15, do 2,2 directa 155KM, 2,0T, 3,2 itp nie wchodzą już 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Masz porównanie z własnych jazd do 16tek ? Chodzi mi o różnicę w komforcie. Ja co prawda mam Passata ale jak pytasz o te rozmiary, to tez odpowiem. Miałem 205/55/16, a 2 tygodnie temu zmieniłem na 225/45/17 - nie czuje zadnej roznicy w jeździe. Zmienilem dla ładniejszego wyglądu felg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > W vectrze do 2,2 147KM wejdzie 15, do 2,2 directa 155KM, 2,0T, 3,2 itp nie wchodzą już 15 Do 3.2 to zgoda ze może nie wejsc, ale nie wiedziałem ze do "przeciętnych" silników typu 2,2 nie wchodzą 15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > W normalnych autach klasy Vectry czy Passata nie ma z tym problemu. Wchodzi wszystko od 15 cali do > 18 w tych popularnych rozmiarach bez względu na marke czy model auta. Juz pisalem, ze w jeszcze normalniejszym aucie jak Astra H nie wejda na wszystkie wersje 15", wiec watpliwe to jest aby w Vectrze weszly, ale z 2 manki na forum vectry wyczytalem, ze i do 3,2 wchodza 15", a tarcze tam zapewne kobylaste powinny byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Juz pisalem, ze w jeszcze normalniejszym aucie jak Astra H nie wejda na wszystkie wersje 15", wiec > watpliwe to jest aby w Vectrze weszly, ale z 2 manki na forum vectry wyczytalem, ze i do 3,2 > wchodza 15", a tarcze tam zapewne kobylaste powinny byc Piszac normalne auta typu Vectra miałem na myśli ich normalne=przecietne wersje, a "nienormalne" to OPC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Ja co prawda mam Passata ale jak pytasz o te rozmiary, to tez odpowiem. Miałem 205/55/16, a 2 > tygodnie temu zmieniłem na 225/45/17 - nie czuje zadnej roznicy w jeździe. Zmienilem dla > ładniejszego wyglądu felg. Na takiej opinii też mi zależało Miałeś już okazję jeździć po gorszej jakości drogach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Na takiej opinii też mi zależało Miałeś już okazję jeździć po gorszej jakości drogach ? Powiem tak - na gorszych drogach jezdze dużo ostrożniej , wolniej, od kiedy zalozylem wieksze felgi, wiec nie mam porównania przy tych samych predkosciach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Piszac normalne auta typu Vectra miałem na myśli ich normalne=przecietne wersje, a "nienormalne" to > OPC Nie ciagnij tematu, bo np. Astra z klekotem 1,9 nie jest "nienormalnym" autem, a jezeli do 1,9 w Astrze nie wchodza 15" to stawiam, ze w VC tez nie powinny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 Googlałem i wygooglałem: Quote: Na suchej nawierzchni najkrótszą drogę hamowania miały opony Pirelli Cinturato P7 (35,1 metra) i Nokian Z G2, na których testowe auto zatrzymało się po 35,2 metra. Najgorzej w tym teście poradziły sobie modele: Runway Enduro 916; 42 metry oraz Rockstone Radial F 105; 41,7 metra. Test na mokrej nawierzchni zakończył się najlepiej dla Nokiana Z G2 - 44 metry oraz Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2; 44,1 metra. Zdecydowanie najsłabiej poradziły sobie opony Rapid P609; 66,1 metra oraz Rockstone Radial F 105; 71,7 metra. Do finału całego testu przeszło 15 najlepszych pod tym względem modeli. Źródło Tak więc na mokrej nawierzchni słabo a na suchej też bez rewelacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 4 Maja 2013 Udostępnij Napisano 4 Maja 2013 > Nie ciagnij tematu, bo np. Astra z klekotem 1,9 nie jest "nienormalnym" autem, a jezeli do 1,9 w > Astrze nie wchodza 15" to stawiam, ze w VC tez nie powinny. Nie wiedziałem tego , wiec dobrze wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Masz porównanie z własnych jazd do 16tek ? Chodzi mi o różnicę w komforcie. Niestety nie, ale nie czułem konieczności zmiany na 16''. > Wiem mało o oponach. Nawet nie wiem ile i za co warto zapłacić/dopłacić. Te które wskazałeś pewnie > do tanich/średniej półki nie należą. Zależy co rozumiesz przez drogie/tanie - dałem linka za cenę 430zł/szt. Pewnie osobiście jakbyś pojechał coś byś u nich utargował, czy to drogo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 Moja Vectra stoi na wielosezonowych 15" i jest OK Z tym ,ze opony markowe - goodyear. Trzy sezony zimowe na nich przejeździłem ,co roku jeżdząc w góry i nie mogę narzekać. Niestety ten trzeci sezon byl ich ostatnim poniewaz dotarłem je do zimowych znacznikow, a ponadto prowadzenie tej zimy było znacznie gorsze niz w dwu poprzednich. Jako letnie mogą jeszcze ze dwa lata posłuzyc, szczegolnie ze latem jeżdżę Insignią, a Vectre jedynie zona na zakupy co jakiś czas zabiera Co do wygladu 15", 16" itd... sie nie wypowiem bo dla mnie taki parametr własciwie nie istnieje. Nie interesuje mnie jak maszyna wygląda, ma działać i nic wiecej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Niestety nie, ale nie czułem konieczności zmiany na 16''. > Zależy co rozumiesz przez drogie/tanie - dałem linka za cenę 430zł/szt. Pewnie osobiście jakbyś > pojechał coś byś u nich utargował, czy to drogo? Ale ja nie o tym ... nie znam cen opon jako takich w ogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Moja Vectra stoi na wielosezonowych 15" i jest OK > Z tym ,ze opony markowe - goodyear. > Trzy sezony zimowe na nich przejeździłem ,co roku jeżdząc w góry i nie mogę narzekać. > Niestety ten trzeci sezon byl ich ostatnim poniewaz dotarłem je do zimowych znacznikow, a ponadto > prowadzenie tej zimy było znacznie gorsze niz w dwu poprzednich. > Jako letnie mogą jeszcze ze dwa lata posłuzyc, szczegolnie ze latem jeżdżę Insignią, a Vectre > jedynie zona na zakupy co jakiś czas zabiera > Co do wygladu 15", 16" itd... sie nie wypowiem bo dla mnie taki parametr własciwie nie istnieje. > Nie interesuje mnie jak maszyna wygląda, ma działać i nic wiecej Ile kilometrów udało Ci się na tych goodyear zrobić ? Ciekaw jestem ile zrobiło to auto przez trzy lata. Jak porównasz te wielosezonowe do zimowych w warunkach właśnie górskich - chodzi mi o stabilność zachowania na drodze? Jakieś różnice wychwyciłeś? Jaki to był dokładnie model opon? Jako użytkownik vectry które z rozwiązań byś mi polecił, jeśli chodzi o moje pytania z wątku tytułowego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Ile kilometrów udało Ci się na tych goodyear zrobić ? Ciekaw jestem ile zrobiło to auto przez trzy > lata. Mam vectre cztery lata od przebiegu 187tys do 268tys obecnie Z tego trzy lata na wielosezonowkach > Jak porównasz te wielosezonowe do zimowych w warunkach właśnie górskich - chodzi mi o > stabilność zachowania na drodze? Jakieś różnice wychwyciłeś? Jaki to był dokładnie model opon? Goodyear vector 5+. Dwa sezony zimowe idealnie. Trzeci wyraźnie słabiej, ale to już była jazda na skraju ich przydatności jako opony zimowe. Latem jak na letnich. > Jako użytkownik vectry które z rozwiązań byś mi polecił, jeśli chodzi o moje pytania z wątku > tytułowego? Alusy 15- 16" z oponami wielosezonowymi segmentu premium. Jedynym lepszym rozwiązaniem będą dwa komplety kół sezonowych z równie dobrymi oponami. Inne rozwiązania w stylu chinszczyzny albo tanich sezonowek , to typowe bycie cool "po taniosci ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Mam vectre cztery lata od przebiegu 187tys do 268tys obecnie > Z tego trzy lata na wielosezonowkach > Goodyear vector 5+. Dwa sezony zimowe idealnie. Trzeci wyraźnie słabiej, ale to już była jazda na > skraju ich przydatności jako opony zimowe. Czyli wystarczyły na około 60 tyś km? > Latem jak na letnich. > Alusy 15- 16" z oponami wielosezonowymi segmentu premium. Jak jest Twój powód że polecasz taki a nie inny rozmiar? > Jedynym lepszym rozwiązaniem będą dwa komplety kół sezonowych z równie dobrymi oponami. > Inne rozwiązania w stylu chinszczyzny albo tanich sezonowek , to typowe bycie cool "po taniosci ". Nie miałem czasu siąść jeszcze nad tematem, stąd ten wątek żeby podpytać praktyków. Mi wiedzy na ten temat brak. Wezmę pod uwagę opinie praktyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 Sprawdziłem i opony zimowe które posiadam, to zeszłoroczne (jeśli mnie pamięć nie myli) Dunlop SP Winter Response 195/65/R15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Czyli wystarczyły na około 60 tyś km? Jako zimowe tak. Mają znaczniki na 4mm i już do nich dojechalem . > Jak jest Twój powód że polecasz taki a nie inny rozmiar? Moim zdaniem do Vectry najlepiej wizualnie pasują 16" Jednak 15" też wchodzi a są tansze. Zarówno opony jak i felgi. Za to 17" to już tylko kwestia wyglądu, co akurat dla mnie nie ma znaczenia. Więc....... > Nie miałem czasu siąść jeszcze nad tematem, stąd ten wątek żeby podpytać praktyków. Mi wiedzy na > ten temat brak. Wezmę pod uwagę opinie praktyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Jako zimowe tak. Mają znaczniki na 4mm i już do nich dojechalem . > Moim zdaniem do Vectry najlepiej wizualnie pasują 16" > Jednak 15" też wchodzi a są tansze. Zarówno opony jak i felgi. Rozmiar 195/65/R15 nie jest za mały na zimę do Vectry? Czy tracę coś w stosunku do 16tek? Mniejsza szerokość opon zimowych będzie miała znaczenie? Pytam, bo 16tki miałyby szerokość pewnie nieco większą. > Za to 17" to już tylko kwestia wyglądu, co akurat dla mnie nie ma znaczenia. > Więc....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Rozmiar 195/65/R15 nie jest za mały na zimę do Vectry? jest w sam raz Jest to jeden z rozmiarów fabrycznych > Czy tracę coś w stosunku do 16tek? Mniejsza > szerokość opon zimowych będzie miała znaczenie? np. mniej będzie bujało w koleinach Mnie lepiej jeździło się na zimowych 195/65 R15 niż na letnich 225/45 R17 > Pytam, bo 16tki miałyby szerokość pewnie nieco > większą. niekoniecznie. Choć fabryczny rozmiar 16 ma faktycznie większą szerokość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Rozmiar 195/65/R15 nie jest za mały na zimę do Vectry? Czy tracę coś w stosunku do 16tek? Przeciez to fabryczny rozmiar. W wielu autach klasy D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > jest w sam raz Jest to jeden z rozmiarów fabrycznych > np. mniej będzie bujało w koleinach Mnie lepiej jeździło się na zimowych 195/65 R15 niż na letnich > 225/45 R17 > niekoniecznie. Choć fabryczny rozmiar 16 ma faktycznie większą szerokość. Lepiej Ci się jeździło z powodu właśnie lepszego prowadzenia po koleinach? Czy może o coś jeszcze chodzi? Większą szerokość warto brać pod uwagę na 16tkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Lepiej Ci się jeździło z powodu właśnie lepszego prowadzenia po koleinach? głównie ze względu na lepsze prowadzenie na dziurach - wyższy profil. Zawieszenie mniej dobija, mniej wybojów przenosi się do wnętrza (mam usztywnione fabrycznie zawieszenie - nie w Vectrze) > Czy może o coś jeszcze > chodzi? Większą szerokość warto brać pod uwagę na 16tkach? można, ale po co? Inna sprawa, że szerokość opony trzeba dobrać do szerokości felgi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > głównie ze względu na lepsze prowadzenie na dziurach - wyższy profil. Zawieszenie mniej dobija, > mniej wybojów przenosi się do wnętrza (mam usztywnione fabrycznie zawieszenie - nie w Vectrze) Rozumiem. Czyli bardziej komfortowo na naszych drogach. > można, ale po co? Inna sprawa, że szerokość opony trzeba dobrać do szerokości felgi. Jakbym je zostawił w Vectrze, to bym do nich dokupił felgi stalowe na zimę. A co z szerokością? Odczuwa się różnicę mniejszej szerokości np 195/65/R15 wobec szerszych 16tek na niższym profilu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Rozumiem. Czyli bardziej komfortowo na naszych drogach. > Jakbym je zostawił w Vectrze, to bym do nich dokupił felgi stalowe na zimę. A co z szerokością? > Odczuwa się różnicę mniejszej szerokości np 195/65/R15 wobec szerszych 16tek na niższym > profilu? tu masz fabryczne i pasujące rozmiary kół do Vectry Jaki dokładnie masz silnik w tej Vectrze? Jeśli 15tki wejdą na zaciski hamulcowe (a IMO masz na to jakieś 90% szans) to do Twojego zestawu dokupiłbym felgi 15" na zimę i zostawił 17" na lato (o ile oczywiście opony się jeszcze nadają do jazdy). No chyba, że masz za dużo pieniędzy i/lub kaprys... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > tu masz fabryczne i pasujące rozmiary kół do Vectry > Jaki dokładnie masz silnik w tej Vectrze? > Jeśli 15tki wejdą na zaciski hamulcowe (a IMO masz na to jakieś 90% szans) to do Twojego zestawu > dokupiłbym felgi 15" na zimę i zostawił 17" na lato (o ile oczywiście opony się jeszcze nadają > do jazdy). No chyba, że masz za dużo pieniędzy i/lub kaprys... M.in. tę samą stronę wygooglałem. Bardziej dopytuję o to co zyskuję biorąc szersze 16tki zamiast tych 15tek które mam ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Autem które kupiłem mam zamiar ze dwa trzy lata pojeździć na pewno, więc zastanawiam się co > najlepiej byłoby wybrać. kupic nowe caloroczne 16 przynajmiej bedziesz miec nowe gumy i nie zrobisz prezentu nikomu jak bedziesz auto sprzedac sam jedze w toledo na 2 komplecie opon calorocznych KUMHO Solus4 i teraz po sezonie letnim bede kupowac caloroczne do subaru aby starczyly na zime-lato-zime-lato i auto do zyda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > M.in. tę samą stronę wygooglałem. Bardziej dopytuję o to co zyskuję biorąc szersze 16tki zamiast > tych 15tek które mam ? IMO nic nie zyskasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > M.in. tę samą stronę wygooglałem. Bardziej dopytuję o to co zyskuję biorąc szersze 16tki zamiast > tych 15tek które mam ? Nic, przecież 16 ma szerokość opony 205, a 15 ma szerokość opony 195 - jaka to roznica? żadna, nie odczujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Ile kilometrów udało Ci się na tych goodyear zrobić ? Ciekaw jestem ile zrobiło to auto przez trzy > lata. Jak porównasz te wielosezonowe do zimowych w warunkach właśnie górskich - chodzi mi o > stabilność zachowania na drodze? Jakieś różnice wychwyciłeś? Jaki to był dokładnie model opon? > Jako użytkownik vectry które z rozwiązań byś mi polecił, jeśli chodzi o moje pytania z wątku > tytułowego? Ja na oponach Dębica Navigator 2 zrobiłem 60kkm w trzy lata i spokojnie dwa sezony jeszcze mogły jeździć. Po drodze były i alpejskie śniegi, i sardyńskie upały. Wszędzie było bardzo znośnie. Natomiast jakbym miał jeźdźić w trudniejszych warunkach w zimie, to miałbym pewnie dedykowane zimówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Ja na oponach Dębica Navigator 2 zrobiłem 60kkm w trzy lata i spokojnie dwa sezony jeszcze mogły > jeździć. > Po drodze były i alpejskie śniegi, i sardyńskie upały. Wszędzie było bardzo znośnie. Natomiast > jakbym miał jeźdźić w trudniejszych warunkach w zimie, to miałbym pewnie dedykowane zimówki. Kopnego śniegu widuję mało. Bardziej mi chodzi o zakręty zimą, po krętych drogach. Dębica Navigator 2 jak rozumiem to opony wielosezonowe? Produkt/pomysł polski czy produkt zrobiony na wzór innego modelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Kopnego śniegu widuję mało. Bardziej mi chodzi o zakręty zimą, po krętych drogach. Nie mam nic z opon zimowych do porównania, więc moje zdanie tutaj niewiele warte. Ale byłem zadowolony, sytacji podbramkowej nie zaliczyłem. Było na tych oponach w zimie o niebo lepiej kiedy zaskoczył mnie w 2011 śnieg we Francji - a miałem wtedy nowiutkie Bridgestone ER300. Na Dębicach przejechałbym spokojnie, na B.ne liczyłem na refleks innych kierowców > Dębica Navigator 2 jak rozumiem to opony wielosezonowe? Produkt/pomysł polski czy produkt zrobiony > na wzór innego modelu? Tak, to opony wielosezonowe. To jakiś starszy Goodyear ze nieco zmodyfikowaną mieszanką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Nie mam nic do porównania - ale byłem zadowolony. > Tak, to opony wielosezonowe. To jakiś starszy Goodyear ze nieco zmodyfikowaną mieszanką. Albo źle patrzę albo rozmiarów 16' nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Albo źle patrzę albo rozmiarów 16' nie ma Pewnie polityka Goodyeara - w droższych rozmiarach pewnie musisz GY wziąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Albo źle patrzę albo rozmiarów 16' nie ma Kumho albo hankook maja dobre całoroczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Kumho albo hankook maja dobre całoroczne Polecisz konkretny model/modele? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Polecisz konkretny model/modele? KUMHO Solus4 - mialem w toledo i polecam teraz sprobuje Hankook optimo 4s w subaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.