Skocz do zawartości

Budowa/kupno rajdówki. Tasiemiec.


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Na razie hipotetycznie ale plan jest, tak na za rok mam nadzieję grinser006.gif

Coś z klatką i żeby była zabawa. Ambitniejsze kajtki itp.

Budżet powiedzmy 10 kzł.

Ogólnie ma być dużo za mało czyli jak zawsze.

Budować czy kupić zrobione ?

AWD raczej odpada, bo żeby była zabawa musi być moc,

a budżet nie ten.

FWD: zabawa jest i nie ma, nie wykluczam.

RWD: tu chyba będzie najkorzystniej, nigdy nie miałem ale zabawa pewnie jest,

no bo musi być grinser006.gif

Już były podobne tematy i chyba e30 i e36 ma sens ?!

Przemawia RWD, tanie części i dostępne.

Mocna konstrukcja ogólna.

Teraz co trzeba przerobić w serii, żeby się to ładnie ślizgało i prowadziło ?

Jak z przełożeniami, szperami itd. ?

Czy Poloneza robić albo 125p ? zlosnik.gif

Tak jak znajomy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie hipotetycznie ale plan jest, tak na za rok mam nadzieję

> Coś z klatką i żeby była zabawa. Ambitniejsze kajtki itp.

> Budżet powiedzmy 10 kzł.

> Ogólnie ma być dużo za mało czyli jak zawsze.

> Budować czy kupić zrobione ?

> AWD raczej odpada, bo żeby była zabawa musi być moc,

> a budżet nie ten.

> FWD: zabawa jest i nie ma, nie wykluczam.

> RWD: tu chyba będzie najkorzystniej, nigdy nie miałem ale zabawa pewnie jest,

> no bo musi być

> Już były podobne tematy i chyba e30 i e36 ma sens ?!

> Przemawia RWD, tanie części i dostępne.

> Mocna konstrukcja ogólna.

> Teraz co trzeba przerobić w serii, żeby się to ładnie ślizgało i prowadziło ?

> Jak z przełożeniami, szperami itd. ?

> Czy Poloneza robić albo 125p ?

> Tak jak znajomy:

Jak chcesz dobrze zapowiadajace sie E36 Compact to pisz priv.

Ja chyba odpuszczam zabawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz co trzeba przerobić w serii, żeby się to ładnie ślizgało i prowadziło ?

> Jak z przełożeniami, szperami itd. ?

Po pierwsze musisz sobie wybrać silnik. Musisz sobie wybrać silnik M42 bądź M44. Pierwszy punkt z głowy. cool.gif

Po drugie trzeba wywalić co się da z samochodu i wszystkie dozwolone elementy zastąpić laminatami.

Po trzecie należy zakupić zestaw Bilsteina B8 i do tego jakieś niezbyt niskie sprężyny (dla ambitnych i bogatych jest jeszcze zestaw stabilizatorów). Warto wybrać egzemplarz auta z oryginalnym podwoziem m-technik i z oryginalnie zamontowanym silnikiem "is".

Teraz czas na poliuretany: wszędzie tylko nie pod napędem. Koszt części 500-600zł. Koszt roboty: ???

kolejny punkt to płyta pod silnikiem (zwłaszcza w E30 bo tam miska wisi dość nisko), można kombinować ze skracaną/poszerzaną miską olejową (dość drogi temat, ale opłacalny już po dwóch rozwalonych seryjnych miskach grinser006.gif

Kolejny element to przeniesienie napędu:

a) w E30 wkładasz skrzynię z E36, do tego dyfer do wyboru, do koloru ze szperą, bez szpery, cuda wianki ok.gif

b) w E36 robisz tylko wymianę dyfra

Koszt zabójczy bo za całość bez brudzenia sobie rąk zapłacisz 1500PLN i masz "topowe" napędy wink.gif

Teraz czas na wnętrze: to samo co w każdym innym samochodzie.

Na deser detale w stylu maglownica z e36 compact lub nawet Z3 (ta druga droższa ale jeszcze odrobinkę krótsza), po tym można się pobawić w założenie odpowiednich kół (w E30 7j15 z ET w okolicach 20; Do E36 16 lub nawet 17 cali 7,5J szerokości, ET około 35).

To by było na tyle. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo ładny przepis, dzięki

> A jakieś filmiki może jak takie auto lub mu podobne się zachowuje w akcji ?

technicznie i wąsko

technicznie i szerzej

E30 318is, skrzynia E36, dyfer 4,27 (ze szperą już dość leciwą), Bilstein B6/B8, Sprężyny kombinowane, poliuretan tył (przód czeka), opony raczej slick z homologacją "E" ale głowy nie dam bo mógł być też zestaw z Toyo R1R. Do tego klatka, dwa kubły, szelki, nadwozie seryjne (nieodelżone) i dwóch ogórków po 85kg każdy.

Silnik totalna seria (i to dość mocno wyeksploatowana)

hamulce: tarcze seria, klocek EBC (green, red) lub seria.

Magiel seria.

Po upieczeniu przepisu z posta wyżej wrażenia będą duuuuużo lepsze. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kupuj niczego co ma resory bo nie da się tym szybko jeździć.

Co do bmw to temat wałkowany kilka razy jak dla mnie fura bardzo fajna/ jest szybko i bardzo duzo frajdy.dla mnie priorytetem jest dostep do tunigowych/sportowych częsci a w tym przypadku bmw wymiata/kupujesz wszystko za bardzo rozsdne pieniadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kupuj niczego co ma resory bo nie da się tym szybko jeździć.

> Co do bmw to temat wałkowany kilka razy jak dla mnie fura bardzo fajna/ jest szybko i bardzo duzo

> frajdy.dla mnie priorytetem jest dostep do tunigowych/sportowych częsci a w tym przypadku bmw

> wymiata/kupujesz wszystko za bardzo rozsdne pieniadze.

A słuchajcie jak teraz wyglądają kajtki/kzki czy inne takie?

Jak ja zetknąłem się z rajdami to było tak, że ludzie zbroili się na potęgę a zabawa robiła się co raz mniej rajdowa...

A może to tylko okolice łodzi tylko tak wyglądają?

Generalnie jakie auto daje radę przy budowie 80% seria?

BMW is, coś jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/renault-clio-1-8-16v-nie-williams-brembo-bilstein-i3243913370.html

Fajna zabawka z duszą. Braknie mocy dajesz dół z 2,0. Dodać kubły i szelki i maszynka do wyjmowania klasy.

Skrzynie dajesz krótką z renault rapida, a żeby na dojazdówce było ekonomicznie dajesz 5ty bieg z laguny meeeeeeeeega długi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A słuchajcie jak teraz wyglądają kajtki/kzki czy inne takie?

> Jak ja zetknąłem się z rajdami to było tak, że ludzie zbroili się na potęgę a zabawa robiła się co

> raz mniej rajdowa...

> A może to tylko okolice łodzi tylko tak wyglądają?

Z roku na rok jest coraz gorzej pod tym względem.

> Generalnie jakie auto daje radę przy budowie 80% seria?

> BMW is, coś jeszcze?

Hondy VTEC, Astra GSI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A słuchajcie jak teraz wyglądają kajtki/kzki czy inne takie?

> Jak ja zetknąłem się z rajdami to było tak, że ludzie zbroili się na potęgę a zabawa robiła się co

> raz mniej rajdowa...

Z tego co widzę, to zbrojenie nadal trwa spineyes.gif

Dlatego trzeba się nastawić na zabawę, a przy okazji wynik.

Albo zbudować wynalazek i 100 % zabawy, a jak się komuś dołoży to tylko się śmiać grinser006.gif

P.S.

We Wrocławiu jest taki cykl WLTA/WLR.

Slicki są na porządku dziennym we wszystkich klasach i Lancery po 300-400 KM również w ostatniej klasie również zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co będzie na plus, a co na minus jeśli kupię coupe ?

Chodzi mi o wszelkie różnice między compact, a coupe,

czyli prowadzenie, waga, koszta części itd.

Domyślam się, że coupe łatwiej się "driftuje", a compakt będzie nerwowy, ale pewnie zwinniejszy niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co będzie na plus, a co na minus jeśli kupię coupe ?

> Chodzi mi o wszelkie różnice między compact, a coupe,

> czyli prowadzenie, waga, koszta części itd.

> Domyślam się, że coupe łatwiej się "driftuje", a compakt będzie nerwowy, ale pewnie zwinniejszy

coupe jest ciezsze od sedana, sedan ciezszy od compacta, wiec po co sie pchac w najciezsza karoserie

a tak to zalec coupe chyba nie ma w porownaniu z sedanem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zrealizować Twój przepis na pikantne e36 318is z klatką to ile trzeba +/- szykować na całość ?

15.000 będzie ok, czy raczej bliżej 20 trzeba szykować ?

Bo w 10 to się na pewno nie zamknie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby zrealizować Twój przepis na pikantne e36 318is z klatką to ile trzeba +/- szykować na całość ?

> 15.000 będzie ok, czy raczej bliżej 20 trzeba szykować ?

> Bo w 10 to się na pewno nie zamknie

Jego przepis mniej wiecej pokrywa sie z moim wiec koszty znasz, dodaj klatke i masz odpowiedz, ze blizej 15. Plus koszt auta. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jego przepis mniej wiecej pokrywa sie z moim wiec koszty znasz, dodaj klatke i masz odpowiedz, ze

> blizej 15. Plus koszt auta.

Wiem i niepokoi mnie to grinser006.gif, bo z autem robi się okolica 20 kzł 270751858-jezyk.gif

A budżet na to niemożliwe ... hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> te klocki można układać stopniowo

A jak bardzo seryjne może pozostać bmw seryjne żeby pojeździć w kzk kjs i nie być ostatnim? [załóżmy średnio wyparzonego kierowcę, bo dobry to i serią pudło wyjmie]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak bardzo seryjne może pozostać bmw seryjne żeby pojeździć w kzk kjs i nie być ostatnim?

> [załóżmy średnio wyparzonego kierowcę, bo dobry to i serią pudło wyjmie]

żeby nie dojechać ostatnim wystarczy seria. Żeby walczyć o pudło wystarczy krótki dyfer i Bilstein B6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby nie dojechać ostatnim wystarczy seria. Żeby walczyć o pudło wystarczy krótki dyfer i Bilstein

> B6.

W sobotę prawdopodobnie pojeżdżę z kimś na prawym jakimś e36 i zobaczę jak toto się prezentuje.

Bo tak naprawdę nigdy RWD nie jechałem jeszcze hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 318is

> 318ti

limuzyna/coupe vs. compact

> Czym to się różni ?

wszystkie trzy wersje wieloma rzeczami.

> Ogólnie to o takim paździerzu rozmawiamy ?

> e36

to jest compact czyli 318ti

> Jakieś fabryczne szpery były ?

W compact z tego co wiem nie występowała w serii. Dyfer jest mocowany tak jak w E30 a nie jak w innych E36.

Jak szukasz compacta to pogadaj z kol. maag. Wspominał tu wcześniej że może się pozbędzie swojego a ma całkiem fajną sztukę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> limuzyna/coupe vs. compact

> wszystkie trzy wersje wieloma rzeczami.

> to jest compact czyli 318ti

> W compact z tego co wiem nie występowała w serii. Dyfer jest mocowany tak jak w E30 a nie jak w

> innych E36.

> Jak szukasz compacta to pogadaj z kol. maag. Wspominał tu wcześniej że może się pozbędzie swojego a

> ma całkiem fajną sztukę

Rozmowy już były/są zlosnik.gif

Auto zrobione w zasadzie wg. Twojego przepisu grinser006.gif

Jedynie lub aż, brak klatki.

Ja na razie nie jestem konkretnie zdecydowany ale plan jest.

Na przyszły sezon może się uda coś polatać.

Na razie dopiero co Imprezę odkrywam, ale szkoda mi do niej klatki,

bo zimą potrzebuję ją na co dzień.

A auto z klatką to "głupie" auto zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozmowy już były/są

> Auto zrobione w zasadzie wg. Twojego przepisu

Bo to jedyne takie? palacz.gif

Jeździ dobrze, skręca fajnie, ale jest wolniejsze niż moje... a może to kierowca.... grinser006.gif

> Jedynie lub aż, brak klatki.

Póki buda sztywna to nie problem. E36 to dość odporne auto. Przy zabawach typu KJS jest raczej bezpieczny teren dookoła a prędkości niewielkie. Track day czy lotnisko to już w ogóle trzeba mieć zdolności żeby sobie krzywdę zrobić.

> Ja na razie nie jestem konkretnie zdecydowany ale plan jest.

> Na przyszły sezon może się uda coś polatać.

> Na razie dopiero co Imprezę odkrywam, ale szkoda mi do niej klatki,

> bo zimą potrzebuję ją na co dzień.

> A auto z klatką to "głupie" auto

Nawet auto bez klatki a z kubłami i szelkami to już "gupie" auto. Bo po mieście tym wygodnie nie pojedziesz. A już jak poliuretany są to i głośno i niewygodnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to jedyne takie?

> Jeździ dobrze, skręca fajnie, ale jest wolniejsze niż moje... a może to kierowca....

Jezdzisz lepiej, ok.gif ale gdybysmy sie w Legionowie zamienili oponami, to wynik moglby byc odwrotny. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezdzisz lepiej, ale gdybysmy sie w Legionowie zamienili oponami, to wynik moglby byc odwrotny.

Ale też trochę więcej treningu miałem wtedy więc teraz to wiesz... mogłoby być różnie wink.gif

A co do opon to po suchym nawet na kartoflach da się pojechać. Zresztą sam wiesz wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale też trochę więcej treningu miałem wtedy więc teraz to wiesz... mogłoby być różnie

Ja ostatnio nic nie jezdze, wiec wklepie mi nawet przedszkolak. wink.gif

> A co do opon to po suchym nawet na kartoflach da się pojechać. Zresztą sam wiesz

Pojechac mozna, ale dohamowac to slabo. Mam nadzieje, ze jeszcze kiedys uda nam sie powalczyc. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Póki buda sztywna to nie problem. E36 to dość odporne auto. Przy zabawach typu KJS jest raczej

> bezpieczny teren dookoła a prędkości niewielkie. Track day czy lotnisko to już w ogóle trzeba

> mieć zdolności żeby sobie krzywdę zrobić.

Znam temat grinser006.gif

Tu jest inny problem, bo fajne imprezy na moim terenie = klatka.

I tyle filozofii.

> Nawet auto bez klatki a z kubłami i szelkami to już "gupie" auto. Bo po mieście tym wygodnie nie

> pojedziesz. A już jak poliuretany są to i głośno i niewygodnie...

Taki zestaw mam w Imprezie teraz właśnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja ostatnio nic nie jezdze, wiec wklepie mi nawet przedszkolak.

Dziś byłem w tej drugiej robocie. Potrenowałem cfaniak.gif

Samochód stał 3 miesiące niedotykany. Tarcze hamulcowe docierałem przez 5km zanim zdarłem warstwę rdzy. Samochód był tak brudny, że nie widziałem nic przez boczne szyby, ale jechał. Odpalenie bez problemu, wszystko działa, żre jak gupi.

cool.gif

Niedużo bo niedużo ale 10km na ostro zrobiłem. Kości po zimie rozruszane. Gorąco jak cholera, zimówka popłynęła już po drugim okrążeniu toru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś byłem w tej drugiej robocie. Potrenowałem

> Samochód stał 3 miesiące niedotykany. Tarcze hamulcowe docierałem przez 5km zanim zdarłem warstwę

> rdzy. Samochód był tak brudny, że nie widziałem nic przez boczne szyby, ale jechał. Odpalenie

> bez problemu, wszystko działa, żre jak gupi.

> Niedużo bo niedużo ale 10km na ostro zrobiłem. Kości po zimie rozruszane. Gorąco jak cholera,

> zimówka popłynęła już po drugim okrążeniu toru.

Na bemowie dawno nie byles. Teraz piatki. Ostatnia proba wlacznie z plyta obok. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Cały piątek i sobotę siedziałem w akademii więc pojeździłem wystarczająco.Po płytach też

Ja moze z 5 min i kosztowalo mnie to duzo setek plus laweta. hahaha.gif

Ale ogarniete a do tego zrobiony wiosenny serwis. Mozna znow upalac. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja moze z 5 min i kosztowalo mnie to duzo setek plus laweta.

> Ale ogarniete a do tego zrobiony wiosenny serwis. Mozna znow upalac.

To jest właśnie cała esencja tej zabawy hehe.gif

Ja mam za sobą już 2 wysadzone skrzynie, jedną korbę na asfalcie, pokrzywione wahacze, zatartą głowicę i klika innych hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest właśnie cała esencja tej zabawy

> Ja mam za sobą już 2 wysadzone skrzynie, jedną korbę na asfalcie, pokrzywione wahacze, zatartą

> głowicę i klika innych

Potrzebujesz BMW. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Potrzebujesz BMW.

Niestety tak własnie jest. BMW po względem idiotoodporności jest mistrzowskie. Trochę czasu już minęło od sprzedaży e30 is i choć priorytetem jest teraz 4x4 co tydzień przeglądam ogłoszenia czy sie nie pojawi nasze auto... gdyby tak było to bym je odkupił i przed mulher.gif skitrał gdzieś w lochu swiety.gif

286973664-_DSC3744.JPG

post-33468-14352520646113_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety tak własnie jest. BMW po względem idiotoodporności jest mistrzowskie. Trochę czasu już

> minęło od sprzedaży e30 is i choć priorytetem jest teraz 4x4 co tydzień przeglądam ogłoszenia

> czy sie nie pojawi nasze auto... gdyby tak było to bym je odkupił i przed skitrał gdzieś w

> lochu

Beta ze świnią grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Beta ze świnią

I co wymyśliłeś?

320 jest bardzo dużo na rynku ale pytanie czy to jedzie... sprawdziłem sobie wyniki BMW Challenge i tam praktycznie same E30 318is ewentualnie M3 i 328 w czubie a E36 318is i 320 się nie liczą.

Czy te auta faktycznie nic nie jadą?

http://www.bmw-challenge.pl/?page_id=3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co wymyśliłeś?

Na razie nic, ale coraz bardziej podoba mi się latanie Imprezą,

powolutku sobie ją dozbrajam, poznaję i zastanawiam,

czy z czasem nie będzie z klatką jej do twarzy icon_eek.gifspineyes.gif

Na szczęście na razie brak funduszy jest moim sprzymierzeńcem i głupie pomysły szybko idą w zapomnienie ....

... ale za 2 dni wracają rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne e36 320i coupe koledze na hamowni wypluło jakieś 140 koni (na lpg 130 z małym hakiem).. Jechało z rolki gorzej niż mój poprzedni FF2 diesel. Na kresce tez miał problem. IMO 320 to jest nieporozumienie. Pali jak 325/328 a jedzie tak jak IS (albo i gorzej wink.gif )

Dużo bardziej dynamiczny wydał mi się e36 Compact z IS-em pod maską... jechał zdecydowanie lepiej ok.gif hamownia wypluła niecałe 150 kuniów wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie nic, ale coraz bardziej podoba mi się latanie Imprezą,

> powolutku sobie ją dozbrajam, poznaję i zastanawiam,

> czy z czasem nie będzie z klatką jej do twarzy

> Na szczęście na razie brak funduszy jest moim sprzymierzeńcem i głupie pomysły szybko idą w

> zapomnienie ....

> ... ale za 2 dni wracają

Tylko upalanie Subarki jest dość kosztowne, za ostatni zwykły przegląd plus parę drobiazgów zapłaciłem tyle, że bym sobie kupił E36 plus klamoty do startów...

W E30 przez 2 lata upalania nie spsuło się dosłownie nic auto wymagało tylko wymiany oleju, klocków i opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.