vronski Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 Z tego, co wygooglałem zawieszenie hydroaktywne potrafi jednak sprawić kłopot (dość często pojawiają się posty o wyciekach). Coś jeszcze potrafi uprzykrzyć życie? Jakie silniki są polecane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 12 Maja 2013 Udostępnij Napisano 12 Maja 2013 > Jakie silniki są polecane? Dobre opinie maja diesle 2.0 (od 140KM)... 1.6 w dieslu ponoc nie daje rady tej budzie (110KM)... podobno takze trza by omijac THP silnikow (chyba 1.6 THP cos kolo 140 KM) Jezdze czasem 2.0 D (143) i nawet przyjemnie sie tym jezdzi na zwyklym zawiasie ...choc o HIII raczej zlych opinii nie slyszalem ... choc teraz dosc duzo zagramanicznych dziadzinych fur igielek sie sprowadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkaras1980 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Dobre opinie maja diesle 2.0 (od 140KM)... 1.6 w dieslu ponoc nie daje rady tej budzie (110KM)... Zalezy czego oczekujesz. Ja mam 1.6hdi i daje rade w mocno pofaldowanym terenie. Wyprzedzac tez sie da i to calkiem sprawnie - moc to nie wszystko, moment jest wystarczajacy aby sie zebral. Zawieszenie mam zwykle i dzielnie daje rade na wiejskich drogach. Jest moze odrobine za miekkie jak dla mnie ale wczesniej jezdzilem Vauxhall'em, kory byl dosc twardy. Auto mam od dwoch miesiecy i moge smialo polecic. Duze auto z wielkim bagaznikiem i do tego dosc komfortowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Dobre opinie maja diesle 2.0 (od 140KM)... Tego się obawiałem Diesel mi nie jest potrzebny, wolę auta z niewielkim przebiegiem > 1.6 w dieslu ponoc nie daje rady tej budzie (110KM)... Spodziewam się. Staram się omijać najsłabsze wersje silników. > podobno takze trza by omijac THP silnikow (chyba 1.6 THP cos kolo 140 KM) To był mój faworyt > Jezdze czasem 2.0 D (143) i nawet przyjemnie sie tym jezdzi na zwyklym zawiasie ...choc o HIII > raczej zlych opinii nie slyszalem ... Na forach dość często są informacje o wyciekach i dziwnym zachowaniu zawieszenia (np. opada tył, nie podnosi się, etc.) - wolę nie mieć takiej niespodzianki w trasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Chyba juz się uporali z problemem w 1.6 THP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Nie wiem jakiego wyposażenia szukasz, ale z zawieszeniem sprężynowym są zazwyczaj ubogie i średnie wersje wyposażeniowe, a z zawieszeniem hydro średnie i wysokie. Nie ma Exclusive na sprężynach :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Z tego, co wygooglałem zawieszenie hydroaktywne potrafi jednak sprawić kłopot (dość często > pojawiają się posty o wyciekach). Coś jeszcze potrafi uprzykrzyć życie? > Jakie silniki są polecane? Jezeli nie chcesz hydro, to moze lepiej kupic Lagune? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Nie wiem jakiego wyposażenia szukasz, ale z zawieszeniem sprężynowym są zazwyczaj ubogie i średnie > wersje wyposażeniowe, a z zawieszeniem hydro średnie i wysokie. > Nie ma Exclusive na sprężynach :-) Średnia będzie OK. Exclusive właśnie odpadła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Jezeli nie chcesz hydro, to moze lepiej kupic Lagune? Siakoś mi się przestała podobać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 ja nie wiem czego ludzie sie boja w tym hydro... Brac i sie nie zastanwiac, jest w sumie bezobslugowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > ja nie wiem czego ludzie sie boja w tym hydro... Brac i sie nie zastanwiac, jest w sumie > bezobslugowe A cały samochodów jak wypada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > ja nie wiem czego ludzie sie boja w tym hydro... Brac i sie nie zastanwiac, jest w sumie > bezobslugowe a na dodatek jakby co to finalnie wychodzi taniej niż zwykłe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Poza tym umowmy sie, C5 bez hydro to nie C5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Poza tym umowmy sie, C5 bez hydro to nie C5 Citroen BEZ hydro to już taki Peugeot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 A ja od jesieni mam 2,0HDI z hydro i generalnie auto mnie nie powala. Jakby był ktoś chętny z konkretnym pieniądzem to bez żalu oddam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > ja nie wiem czego ludzie sie boja w tym hydro... Brac i sie nie zastanwiac, jest w sumie > bezobslugowe Dobra, dobra. Najczęściej powtarzające się biadolenie dotyczy tego zawieszenia (nie podnosi się, opada, podnosi i opada jak chce;), Na dodatek nie jest ono wyposażeniem standardowym, więc coś musi być na rzeczy. Nie twierdzę, że to szalenie kosztowna usterka, ale dla mnie bezawaryjność ma większe znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 wiesz co, najwiecej do powiedzenia w temacie hydro zawsze maja ludzie ktorzy nie maja zielonego pojecia z czym to sie je... Ja uwazam ze warto wziac hydro z racji chociazby duuzo tanszej eksploatacji tego zawieszenia, nie masz sprezyn, amory sie nie sypia itd. itd. co do problemow z C5 III i zawieszeniem nie mam zadnych negatywnych info... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Dobra, dobra. Najczęściej powtarzające się biadolenie dotyczy tego zawieszenia (nie podnosi się, > opada, podnosi i opada jak chce;), Na dodatek nie jest ono wyposażeniem standardowym, więc coś > musi być na rzeczy. > Nie twierdzę, że to szalenie kosztowna usterka, ale dla mnie bezawaryjność ma większe znaczenie. Ciekawe jaka przeszlosc i przebiegi maja te auta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vronski Napisano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Ciekawe jaka przeszlosc i przebiegi maja te auta... Trudno powiedzieć, niemniej jednak większość awarii, o których czytałem była spowodowana brakiem płynu (tudzież sprowadzała się do braku płynu i ewentualnych tego konsekwencji). Zakładam więc, że to nie przebieg jest problemem, tylko materiał (wiek). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 ...a na dodatek jest złośliwy! Wystarczyło, że parę godzin temu napisałem, że za nim nie przepadam, a już wrócił do domu z obtartym zderzakiem i błotnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > A ja od jesieni mam 2,0HDI z hydro i generalnie auto mnie nie powala. Jakby był ktoś chętny z > konkretnym pieniądzem to bez żalu oddam. a możesz napisać coś więcej może być na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Ja uwazam ze warto wziac hydro z racji chociazby duuzo tanszej > eksploatacji tego zawieszenia, nie masz sprezyn, amory sie nie sypia itd. możesz jakimiś konkretnymi kwotami sypnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 w sensie?? telefon znasz, zadzwon pogadamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > w sensie?? telefon znasz, zadzwon pogadamy w sensie rząd wielkości np sprężyny plus amorki to tyle a gruchy czy jak to się tam nazywa tyle przy okazji pytanie do Wszystkich (moje ulubione) - skrzynie automatyczne w C5 jakie są? warto? nie warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 gruchy robisz raz na ~200kkm, amorki przy naszych drogach napewno czesciej... wiec ceny gruch z glowy Ci nie rzuce, skrzynie sa japonskie, Aisina, poszukaj poczytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
incomunicado Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 Od czterech i pół lat powożę C5. Bez hydro (niektórzy mówią, że to profanacja). Niestety, silnik tylko 1.8 benzynka, 125 kucyków. Z autem zero problemów - standardowe koszty związane z eksploatacją. Niestety, rakieta to nie jest, ale ja też już jestem w wieku, że nie muszę być pierwszy spod świateł. Fajne auto. Miało się psuć, "bo to Citroen panie", ale jakoś mu się nie udaje. Co do hydro - mój kumpel ma C5 w starszej budzie i jakoś nie płacze z tego powodu. Są tacy, którzy mówią, że hydro mniej awaryjne jak standardowe zawieszenie (ale ja się nie nam, nie potwierdzam, nie zaprzeczam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Od czterech i pół lat powożę C5. Bez hydro (niektórzy mówią, że to profanacja). Niestety, silnik > tylko 1.8 benzynka, 125 kucyków. > Z autem zero problemów - standardowe koszty związane z eksploatacją. Niestety, rakieta to nie jest, > ale ja też już jestem w wieku, że nie muszę być pierwszy spod świateł. > Fajne auto. Miało się psuć, "bo to Citroen panie", ale jakoś mu się nie udaje. > Co do hydro - mój kumpel ma C5 w starszej budzie i jakoś nie płacze z tego powodu. Są tacy, którzy > mówią, że hydro mniej awaryjne jak standardowe zawieszenie (ale ja się nie nam, nie > potwierdzam, nie zaprzeczam). Tak z ciekawosci. Jakiego rzedu masz spalanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 wez no nie poruszaj tego bolesnego dla mnie tematu, co?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > wez no nie poruszaj tego bolesnego dla mnie tematu, co?? Musisz kupic lzejsze buty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
incomunicado Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Tak z ciekawosci. Jakiego rzedu masz spalanie? Spora rozbieżność między miastem i terenem. Miasto - między 10 a 12 litrów (w zależności od stylu jazdy), poza miastem - 7 litrów, na autostradzie średnia mi wychodzi 8 - 8,5 l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > przy okazji pytanie do Wszystkich (moje ulubione) - skrzynie automatyczne w C5 > jakie są? warto? nie warto? Chyba kolega walczy ma automat. Może niech się wypowie Ja mam automat, ale w Mondeo i mówię, że warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Chyba kolega walczy ma automat. Może niech się wypowie > Ja mam automat, ale w Mondeo i mówię, że warto ale ja mam Mk1 w MK3 są automaty: - w dieslach i w benzynie 3.0 Aisin japońskie 6biegowe oznaczenie PSA AM6, tak jak pisze Muzyk. Skrzynie dobre, stosowane też w wielu innych autach (wiem o Vectrach i AR 159 jest tam ooznaczana jako AF40) Opis na prnd.pl: LINKA - w benzynie 2.0 taki jak jak mam, 4 biegowy AL4. To zabytek, do mk1 pasuje, ale do Mk3 pakowac 4-biegowa skrzynię to porażka. Za to jest względnie trwały i tani w naprawach i dobry na autostradę bo 4 bieg ma przełożenie 0,7 przez co w aucie jest cicho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Spora rozbieżność między miastem i terenem. Miasto - między 10 a 12 litrów (w zależności od stylu > jazdy), poza miastem - 7 litrów, na autostradzie średnia mi wychodzi 8 - 8,5 l. Czyli zupelnie normalne, jak na takie gabaryty i mase Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yack Napisano 22 Maja 2013 Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 Hydro się nie przejmuj - to fajna rzecz i nie jest problematyczna ale "inna" i każdy się jej boi, sam byłem w serwisie bo myslalem ze coś jest skopane że po zgaszeniu sie troche obniza. Bardziej mnie drażni elektronika (ale podobno to już reguła że u Francuzów nie działa najlepiej), wkurzający "economy mode" (zwłaszcza w połączeniu z elektryczną klapą bagażnika) a ostatnio auto mi gaśnie samo z siebie i wywala jakieś dziwne błędy. Troche mnie tym wnerwia to auto ale ma też swoje plusy - wygoda i dobre wyposażenie w dobrej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Hydro się nie przejmuj - to fajna rzecz i nie jest problematyczna ale "inna" i każdy się jej boi, > sam byłem w serwisie bo myslalem ze coś jest skopane że po zgaszeniu sie troche obniza. > Bardziej mnie drażni elektronika (ale podobno to już reguła że u Francuzów nie działa > najlepiej), wkurzający "economy mode" (zwłaszcza w połączeniu z elektryczną klapą bagażnika) a > ostatnio auto mi gaśnie samo z siebie i wywala jakieś dziwne błędy. Troche mnie tym wnerwia to > auto ale ma też swoje plusy - wygoda i dobre wyposażenie w dobrej cenie. A akumulator masz sprawny? Bo przy kiepskiej baterii lubie sie dziac cuda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
incomunicado Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 O właśnie "economy mode". Da się to jakoś wyłączyć? Nie mam z tym problemów (technicznych), ale wkurza mnie jak siedzę w aucie przy zgaszonym silniku i nagle radio się wyłącza i ten pieprzony komunikat "economy mode" . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yack Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > A akumulator masz sprawny? > Bo przy kiepskiej baterii lubie sie dziac cuda... Nie wiem, niby "dioda" na nim jest zielona, odpalal nawet zima bez problemu ale zobaczymy, w poniedzialek zostawiam auto w aso to spytam czy to moze miec wplyw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 > O właśnie "economy mode". Da się to jakoś wyłączyć? Nie mam z tym problemów (technicznych), ale > wkurza mnie jak siedzę w aucie przy zgaszonym silniku i nagle radio się wyłącza i ten > pieprzony komunikat "economy mode" . W niektórych wersjach BSI jest możliwość ustawienia czasu po którym się uruchamia "economy mode" Niemniej i tak wszystko zależy od stanu akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 > w MK3 są automaty: > - w benzynie 2.0 taki jak jak mam, 4 biegowy AL4. To zabytek, do mk1 pasuje, ale do Mk3 pakowac > 4-biegowa skrzynię to porażka. Za to jest względnie trwały i tani w naprawach i dobry na > autostradę bo 4 bieg ma przełożenie 0,7 przez co w aucie jest cicho. taki jak w tym aucie: http://otomoto.pl/citroen-c5-2-0-16v-140km-navi-ekstra-C29343438.html co możecie tak pobieżnie po zdjęciach powiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.