Skocz do zawartości

Zagadka, puka po przejechaniu 15km


andre1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wstawiam filmik, puka co głównie słychać przy ruszaniu i małych prędkościach, niezależne od zawieszenia, może przekładnia (rurka w rurce?), czy ktoś tak miał ? mógł by coś podpowiedzieć? dzwięk tak jak by było luźne koło...

Puka w okolicach przedniego lewego koła [tylko po przejechaniu kilkunastu km, wcześniej CISZA]

wahacze, łączniki, drążki, poduszki pod silnikiem, górne łożyska amortyzatora sprawdzone, są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie jest turlajacy sie browar pod fotelem ? to na bank jest z kol a nie z kabiny ?

czuć pod nogami kierowcy frown.gif i niestety nie browar , same smutki !

być może z kabiny, trudne do zdiagnozowania, dlatego pytam bo dzieje się to tylko po dłuższej jeździe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I po co 2 temat o tym samym ? Ban !!!!!!!!!!!

Tamto było niejasno sprecyzowane więc sorry:) tamto do usunięcia...

W odpowiedzi w tamtym temacie przekładnia mogła by to być jednakże puka jadąc po równym jak stół asfalcie, bardzo słuchać przy powolnym ruszaniu w czasie jazdy oczywiście jak wyżej też.

Nasila się ze wzrostem przejechanych km od ruszania po około 10km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Włącz radio , problem sam zniknie W każdym stilonie coś stuka , puka , trzeszczy , taki urok. Po

> za szczekaniem psa to mało tam słychać po za efektem palącego ogniska

z takimi tekstami to kolego na ssp - BANANA mu bylo.gifbanana-wave.gifbanana-wave.gifbanana-wave.gifbanana-wave.gifbanana-wave.gifwink.gif

alien.gif

a na temat kolegi:

podnośnik lub kanał i sprawdzamy wszystko w przednim zawieszeniu:

od oberwanego wahacza, gum od stabilizatora, gum mocujących układ wydechowy, mocowa nie kołyski kończąc na luzach na półosiach.

Coś z tego powinno pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pffffffffffffffffffff

> Obadaj se łożysko koła , przeguby napędowe

Będę musiał sporo pojeździć aby wystąpiło to pukanie i posprawdzam podnosząc koło bo tego jeszcze nie robiłem, aczkolwiek jeszcze się z takim czymś nie spotkałem, może coś pod wpływem temperatury się zaciera....

Nie lekceważę stuków bo stają się na prawde głośne i denerwujące buu.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będę musiał sporo pojeździć aby wystąpiło to pukanie i posprawdzam podnosząc koło bo tego jeszcze

> nie robiłem, aczkolwiek jeszcze się z takim czymś nie spotkałem, może coś pod wpływem

> temperatury się zaciera....

> Nie lekceważę stuków bo stają się na prawde głośne i denerwujące

Witam, ja mam też dziwne pukanie ale u mnie chyba niesie się z prawego przedniego koła taki metaliczny odgłos "rurki w rurce" hehehe niedawno wymienili mi gumy na tylnej belce bo ich wogole nie bylo i od tego momentu ten dziwny odglos.....Stilon byl 2 razy na stacji kontrli sprawdzali mi caly przod i podobno wsio trzyma na max...ale wciaz to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akustyka w stilo jest bardzo myląca, źródło z tyłu słychać z przodu, trzeszczy w okolicy radia, słychać po lewej na wysokości lusterka wstecznego, i tak można mnożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> akustyka w stilo jest bardzo myląca, źródło z tyłu słychać z przodu, trzeszczy w okolicy radia,

> słychać po lewej na wysokości lusterka wstecznego, i tak można mnożyć.

Stuka tuleja tylnej belki lewa, przenosi na prawy tył i drążek staba przód crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, ja mam też dziwne pukanie ale u mnie chyba niesie się z prawego przedniego koła taki

> metaliczny odgłos "rurki w rurce" hehehe niedawno wymienili mi gumy na tylnej belce bo ich

> wogole nie bylo i od tego momentu ten dziwny odglos.....Stilon byl 2 razy na stacji kontrli

> sprawdzali mi caly przod i podobno wsio trzyma na max...ale wciaz to samo...

Witam, czy stuki też występują dopiero po pewnym czasie od ruszenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkryłem że puka gdy jest ciepło na dworze (powyżej 20stopni)

Czytałem na różnych forach, stawiał bym na układ kierowniczy, możliwe że maglownica. Jak na razie spróbuje dokręcić śruby regulacyjne na przekładni smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkryłem że puka gdy jest ciepło na dworze (powyżej 20stopni)

> Czytałem na różnych forach, stawiał bym na układ kierowniczy, możliwe że maglownica. Jak na razie

> spróbuje dokręcić śruby regulacyjne na przekładni

heh u mnie okazało się ze mechanikowi przypadkowo wpadła jakaś koncówka klucza i turla mi sie gdzies miedzy chlodnica a wentylatoerm i wyjąć nie wiadomo jak...jakes pomysły??tylko proszę nie każcie mi rozbierać pół auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> heh u mnie okazało się ze mechanikowi przypadkowo wpadła jakaś koncówka klucza i turla mi sie

> gdzies miedzy chlodnica a wentylatoerm i wyjąć nie wiadomo jak...jakes pomysły??tylko proszę

> nie każcie mi rozbierać pół auta

polecam zestaw szpiegowski z Leroya, Są to 3 części - szczypce, magnes, i lusterko wszystko na długim ramieniu.

Koszt- 16zł bodajże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> heh u mnie okazało się ze mechanikowi przypadkowo wpadła jakaś koncówka klucza i turla mi sie

> gdzies miedzy chlodnica a wentylatoerm i wyjąć nie wiadomo jak...jakes pomysły??tylko proszę

> nie każcie mi rozbierać pół auta

w Stilo chyba wystarczy zdjąć osłonę silnika i od spodu na 4 śrubach maskownicę chłodnic ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> polecam zestaw szpiegowski z Leroya, Są to 3 części - szczypce, magnes, i lusterko wszystko na

> długim ramieniu.

> Koszt- 16zł bodajże.

mała poprawka klucz turlający sie fakt byl ale doszly poskrecane sprezyny i scisniete na maxa..ktore powoduja straszne pukanie....sprezyny wymieniane byly jakies 3 mce temu...jutro wreszcie jade aby mi to naprawili....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem opisywany na początku się nasila frown.gif

Teraz stawiał bym na przegub lub przekładnie.

Puka niemiłosiernie po przejechaniu paru kilometrów, pukanie nasila się, staje się coraz głośniejsze, teraz puka nawet gdy się jedzie z 50-60km/h. Co ciekawe ustaje przy skrętach kierownicą prawo lewo.

Niewiem co to może być, ale tłucze przeraźliwie...

na postoju gdy ruszam kierownicą "strzela" horse.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie problem opisywany na początku się nasila

> Teraz stawiał bym na przegub lub przekładnie.

> Puka niemiłosiernie po przejechaniu paru kilometrów, pukanie nasila się, staje się coraz

> głośniejsze, teraz puka nawet gdy się jedzie z 50-60km/h. Co ciekawe ustaje przy skrętach

> kierownicą prawo lewo.

> Niewiem co to może być, ale tłucze przeraźliwie...

> na postoju gdy ruszam kierownicą "strzela"

a sprawdz wewnatrz auta czy masz tam wsio od kierownicy przykrecone..bo ja bylam na kanale ze niby krzyzak do bani a okazalo se ze tam cos luzne bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a sprawdz wewnatrz auta czy masz tam wsio od kierownicy przykrecone..bo ja bylam na kanale ze niby

> krzyzak do bani a okazalo se ze tam cos luzne bylo

najprawdopodobniej coś z przekładnią, jak ją sprawdzić, gdzie mógł by być luz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli minimalny, kasatorem luzów go mozesz usunac(luz podluzny) jezeli listwa wybita na uszczelniaczach to tylko regeneracja lub nowa~od 300-1200zl zalezy gdzie, przekladnie w stilo sa wg mnie za slabe> tzn budowa jest zbyt marana zeby wytrzymywac te polskie drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezeli minimalny, kasatorem luzów go mozesz usunac(luz podluzny) jezeli listwa wybita na

> uszczelniaczach to tylko regeneracja lub nowa~od 300-1200zl zalezy gdzie, przekladnie w stilo

> sa wg mnie za slabe> tzn budowa jest zbyt marana zeby wytrzymywac te polskie drogi

będę sprawdzał dalej chodź usterka jest bardzo ciężka do wykrycia, ujawnia się szczególnie w gorące dni i dopiero po paru km...

Co ciekawe jadąc 40km/h puka i puka, przy skrętach prawo lewo nie puka, co raczej eliminuje przeguby i stawiam na układ kierowniczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puka na nierownosciach? czy kiedy? mozesz zrobic tak?> podniesc auto zdjac kolo, odkrecic koncowke drazka kierowniczego od zwrotnicy w zaleznosci z ktorej strony ci puka, skrecic maxymialnie kolem w ta strone co puka,,, chwycic za drazek i ruszac gora dol i na boki,,, jezeli wyczujesz chocby minimalny luz tzn> przekladnia do wymiany, nawet 0,5mm moze objawiac sie w pukanie stukanie nie do zniesienia, zycze powodzenia, ja juz niestety zmuszony jestem wymienic przekladnie, mam luz poprzeczny gora dol, wali jak szalony na nierownosciach malych itp... na przegladzie tego nie wykryli od 3 lat:D od kiedy sie pojawilo:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> puka na nierownosciach? czy kiedy? mozesz zrobic tak?> podniesc auto zdjac kolo, odkrecic koncowke

> drazka kierowniczego od zwrotnicy w zaleznosci z ktorej strony ci puka, skrecic maxymialnie

> kolem w ta strone co puka,,, chwycic za drazek i ruszac gora dol i na boki,,, jezeli wyczujesz

> chocby minimalny luz tzn> przekladnia do wymiany, nawet 0,5mm moze objawiac sie w pukanie

> stukanie nie do zniesienia, zycze powodzenia, ja juz niestety zmuszony jestem wymienic

> przekladnie, mam luz poprzeczny gora dol, wali jak szalony na nierownosciach malych itp... na

> przegladzie tego nie wykryli od 3 lat:D od kiedy sie pojawilo:D

Dzięki o coś takiego mi chodziło, zrobię w najbliższym czasie test jak opisałeś i powiem co i jak smile.gif Ale stawiam również na przekładnie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 8 miesięcy później...

Ponawiam wątek, jako iż wiosna idzie znów słychać jak puka (temp powyżej 17 stopni dzisiaj smile.gif )

Myślę i może ktoś mnie naprowadzi lub możliwe że tak miał.

Szykuje się wymiana amortyzatorów przednich, może to one mają na to pukanie wpływ, że mają niską sprawność, to gdy olej rzadszy (wyższa temp na dworze czyli +20 stopni) występują jakieś luzy.

Tylko dziwne bo stukanie NIE pojawia się na dziurach

POJAWIA się na prostej jak stół drodze przy np. hamowaniu i ruszaniu

Zagadki c.d niewiem.giftuk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> POJAWIA się na prostej jak stół drodze przy np. hamowaniu i ruszaniu

> Zagadki c.d

a klocki hamulcowe sprawdzał?

dokładniej jak siedzą w zacisku czy nie mają luzu i na dodatek czy sam zacisk nie ma luzu na trzpieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a klocki hamulcowe sprawdzał?

> dokładniej jak siedzą w zacisku czy nie mają luzu i na dodatek czy sam zacisk nie ma luzu na

> trzpieniach.

Klocki i tarcze nowe

Najbardziej zastanawia mnie fakt że puka TYLKO jak jest temperatura powyżej około 20 'C no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też puka tylko w cieplejsze dni ? mógł by to ktoś potwierdzić czy mechanicznie może zużyty

> amortyzator takie stuki robić ?

U mnie stuka pow. 5-8 st. tym bardziej im dłużej jadę. Amorek ma jakiś luz który przy gęstym oleju łagodzi te stuki. Gdy temp. większa - olej rzadszy i stuki głośniejsze. Podatne na stuki były ponoć amorki Blistein czy jakoś tak, ale jakie mam to nawet nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie stuka pow. 5-8 st. tym bardziej im dłużej jadę. Amorek ma jakiś luz który przy gęstym oleju

> łagodzi te stuki. Gdy temp. większa - olej rzadszy i stuki głośniejsze. Podatne na stuki były

> ponoć amorki Blistein czy jakoś tak, ale jakie mam to nawet nie wiem.

Jak to sprawdzić czy na pewno amorek aby nie było kupna nietrafionego grinser006.gif ?

ja mam oryginalne jeszcze a przebieg 160tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to sprawdzić czy na pewno amorek aby nie było kupna nietrafionego ?

> ja mam oryginalne jeszcze a przebieg 160tys

U mnie mechanicy (trzej niezależni) eliminując inne elementy postawili na amortyzator i tego się trzymam. Zresztą logika na to wskazuje: stuka po rozgrzaniu oleju w amorku. W innych elementach wzrost temp. nie powinien powodować luzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze opcja nad którą myślałem, może jakaś guma np poduszka od silnika lub poduszka pod skrzynią ? ale czy one reagowały by tak bardzo na temperaturę?

Teraz gdy mamy 6 stopni na + jest cisza jak makiem zasiał shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.