tomata Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > ? Masz skręcać jak tak żeby Cię nic nie rozjechało, na winklach trzymasz się non stop prawej jak > najbliżej, biorąc pod uwagę dziwne przeszkody jedziesz ze sporą asekuracją - z taką jazdą nie > wiem czy nauczysz się fajnie skręcać Co znaczy fajnie skręcać? Asfaltem drzec slider? > to pikuś Pan Pikus;] > to lepiej poćwicz na jakiejś pustej uliczce ale co to hamowanie awaryjne skoro sam sobie wyznaczasz moment w którym zaczynasz hamować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Co znaczy fajnie skręcać? Asfaltem drzec slider? nie, to znaczy nie skręcać na kwadrat, ludzie mają opory, żeby bardziej się przechylić, a to najłatwiej pokonać na torze > ale co to hamowanie awaryjne skoro sam sobie wyznaczasz moment w którym zaczynasz hamować? zobaczy na jazdach na L, nie chodzi o to czy zdążysz klamkę nacisnąć, tylko o czucie co się dzieje z moto podczas takiego hamowania i co zrobić żeby się przy tym nie wyłożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Nie przekonałeś mnie odpuszczę tor . Poza tym olejaki podobno nie nadają się do katowania na torze bo się za bardzo grzeją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Panowie, a jak z przeglądem motocykla ze zmienionym wydechem? Ta r6 ma jakiś nieseryjny układ i obawiam się,że się odbiję! Mam już szukać kogoś z seryjną końcówką do pożyczenia, czy raczej wchodzi w grę jakiś silencer? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Panowie, a jak z przeglądem motocykla ze zmienionym wydechem? > Ta r6 ma jakiś nieseryjny układ i obawiam się,że się odbiję! > Mam już szukać kogoś z seryjną końcówką do pożyczenia, czy raczej wchodzi w grę jakiś silencer? to zalezy od diagnosty. Ja byłem to nawet nie kazał mi odpalić silnika, tylko sprawdził nry ramy i podbil a jaki masz teraz wydech? Albo dbkillera założyć albo się dogadać zresztą jak masz jakiś "firmowy" to na swojej stronie jest opis ile db produkuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Nawet jak sie dogada to na ulicy moze szybko stracic dowod, tym bardziej w duzym miescie, gdzie sa wyposazeni w mierniki do pomiaru glosnosci A to ile dB taki wydech generuje, to niestety po pewnym czasie uzytkowania moze miec niewiele wspolnego z danymi z tabliczki, bo chociazby troche sie wypali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 Moto ma śladowy przebieg wiec parametry może trzymać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 19 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Nawet jak sie dogada to na ulicy moze szybko stracic dowod, tym bardziej w duzym miescie, gdzie > sa wyposazeni w mierniki do pomiaru glosnosci Najpierw muszą mnie złapać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2013 > Najpierw muszą mnie złapać... Spoko, poradza sobie, na 2oo tez jezdza Juz nie jeden probowal uciekac i czesto zle to sie konczylo dla niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Spoko, poradza sobie, na 2oo tez jezdza Ale nie mają takiego super sporta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Ale nie mają takiego super sporta litrowe hondy robią robotę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Panowie, a jak z przeglądem motocykla ze zmienionym wydechem? Znajdź stację, w której przeglądy robi motocyklista - nie będzie problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Ale mają skila Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Spoko, poradza sobie, na 2oo tez jezdza myślę, że KIA wystarczy. > Juz nie jeden probowal uciekac i czesto zle to sie konczylo dla niego Nie przesadzaj, oni nie umieli jeździć, a nasz kolega jeździł na LITRACH i ma olej w głowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Panowie, a jak z przeglądem motocykla ze zmienionym wydechem? > Ta r6 ma jakiś nieseryjny układ i obawiam się,że się odbiję! > Mam już szukać kogoś z seryjną końcówką do pożyczenia, czy raczej wchodzi w grę jakiś silencer? Dla motocykli są inne normy, których diagności nie znają i chyba znać nie chcą, dotyczy to też składu spalin. Zrobiłem kilka przeglądów i nigdy nie miałem badanej głośności i spalin, zawsze tylko światła i numery ramy. postaraj się nie gazować, na obrotach 2-4 tys nie powinien być znacznie głośniejszy. ostatnio się opony przyczepił, że mało mięsa na niej a powinno być tyle, aby wystarczyło do następnego przeglądu, wyjaśniłem że to niemożliwe, bo rocznie robię ponad 10 tys a sportowa opona tyle nie wytrzymuje, więc jest to logicznie niemożliwe i odpuścił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Już kilka osób mi potwierdziło, że przegląd motocykla kończy się na sprawdzeniu numerów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Już kilka osób mi potwierdziło, że przegląd motocykla kończy się na sprawdzeniu numerów... jeszcze światła i kierunki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Już kilka osób mi potwierdziło, że przegląd motocykla kończy się na sprawdzeniu numerów... No, znaleźć "odpowiednią" stację i heja... U mnie ostatnio to rozpoczęło się miłą pogawędką o o2o a skończyło sentencją "no dobra, wprowadź go chociaż na halę, bo potem ludzie gadają" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > jeszcze światła i kierunki i klakson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Piękna pogoda za oknem, w cieniu 36 stopni, w słońcu wolę nie wiedzieć, a o 16 mam 2 kolejne godziny na placu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 No przecież sam chciałeś... Rozepnij se rozporek - bydziesz mioł wioter we włosach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Piękna pogoda za oknem, w cieniu 36 stopni, w słońcu wolę nie wiedzieć, a o 16 mam 2 kolejne > godziny na placu... Tfardym czeba bydź, a nie miętkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Dobrze to ująłeś, jajka będę miał na twardo po tych 2 godzinach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Dobrze to ująłeś, jajka będę miał na twardo po tych 2 godzinach... po placu to możesz w klapkach pośmigać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > jeszcze światła i kierunki i klakson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > i klakson było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Bardziej się martwiłem o kask na głowie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Bardziej się martwiłem o kask na głowie... jakiś najtańszy otwarty by się przydał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Jakoś przetrwam, dzisiaj 2 godziny, 2 jutro i w sobotę od 8 do 10 i zaraz z placu jadę po odbiór R6 i muszę przemknąć jakoś do garażu (3km). W przyszłym tygodniu ma być ochłodzenie, a jak dobrze pójdzie to w przyszły weekend będzie już po 20 godzinach kursu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Ja już kończę Jeszcze jutro i egz. wewnętrzny. Później (jeśli zdam) - oczekiwanie na egzamin, a w tym czasie pewnie wykupię parę dodatkowych godzin jazd... Dzisiaj dwie godzinki też jeździłem (ale po mieście) - i tak jestem wykończony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Po 4 godzinach jazd (było też w tym ze 30 minut obsługi motocykla i przerw na omówienie jazd) robię już wszystkie zadania, jeszcze nie ze 100% skutecznością bo zdarzają się błędy ale jest ok. Górka i test łosia wydają się najprostszymi zadaniami, przy hamowaniu awaryjnym blokuję jeszcze tylne koło i zapomniałem spytać instruktora, czy to jest błąd dyskwalifikujący, czy mimo lekkiego zblokowania można zdać ten test? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > przy hamowaniu awaryjnym blokuję jeszcze > tylne koło i zapomniałem spytać instruktora, czy to jest błąd dyskwalifikujący, czy mimo > lekkiego zblokowania można zdać ten test? Sprzęty egzaminacyjne mają chyba wszystkie ABS więc koła nie zblokujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Fakt ale myślałem,że dotyczy to tylko przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Sprzęty egzaminacyjne mają chyba wszystkie ABS więc koła nie zblokujesz? Chyba nie wszystkie, nie wiem czy ABS jest juz obowiazkowym wyposazeniem motocykla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > przy hamowaniu awaryjnym blokuję jeszcze > tylne koło i zapomniałem spytać instruktora, czy to jest błąd dyskwalifikujący, czy mimo > lekkiego zblokowania można zdać ten test? Egzaminator moze sie przyczepic (kolega tak mial), staraj sie hamowac na granicy zablokowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Egzaminator moze sie przyczepic (kolega tak mial), staraj sie hamowac na granicy zablokowania. Może się przyczepić i do tego, że koło nie zostało zablokowane bo wówczas nie widać, czy używał tylnego hebla Najbezpieczniej jest się przy omówieniu zadań po prostu zapytać, co Pan Egzaminator sobie życzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Chyba nie wszystkie, nie wiem czy ABS jest juz obowiazkowym wyposazeniem motocykla We Wrocławiu xj6 egzaminacyjne mają abs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Może się przyczepić i do tego, że koło nie zostało zablokowane bo wówczas nie widać, czy używał > tylnego hebla Wydaje mi sie, ze po skutecznosci hamowania jest w stanie stwierdzic czy uzywales tylnego hamulca > Najbezpieczniej jest się przy omówieniu zadań po prostu zapytać, co Pan Egzaminator sobie życzy. Jest to jakis sposob, ale jak trafisz na jakiegos gbura to Ci nie odpowie, albo po zlosci bedzie sie pozniej czepial. Ale wiadomo, to loteria, zalezy na kogo trafisz. Jak ja zdawalem, to podzielili nas na dwie grupy. Obie zdawaly w tym samy czasie na jednym placu. Obaj instruktorzy mlodzi, powiedzmy okolo 30-35 lat, jeden spoko (ten u ktorego bylem), drugi.... (szkoda slow) czepial sie wszystkiego i 10 osob (wszystkich) uwalil na placyku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > We Wrocławiu xj6 egzaminacyjne mają abs Ale moze tak byc, ze z roznych powodow nie bedziesz nim jezdzil, a np: jakas 250cm3 W zeszlym roku kumpel zdawal na 125, bo nic innego nie bylo na dana chwile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Ale moze tak byc, ze z roznych powodow nie bedziesz nim jezdzil, a np: jakas 250cm3 > W zeszlym roku kumpel zdawal na 125, bo nic innego nie bylo na dana chwile Dzisiaj byłem w ośrodku egz. w Rybniku. Mieli chyba z 3-4 Gladiusy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Dzisiaj byłem w ośrodku egz. w Rybniku. > Mieli chyba z 3-4 Gladiusy... W W-wie tez chyba takie kupili, chociaz nie widzialem jeszcze, musze sie wybrac w okolice WORDu . Ale znajomy cos takiego wzial do OSK, wiec pewnie Gladius tez jest w W-wie. A co do przebiegu samego egzaminu, to pogadam ze znajomym jak to teraz wyglada w Stolicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 W Rybniku: - Zaczęli od "teorii" (czynności kontr.-obsł). - Ósemki - Wolny slalom Co ciekawe - mam wrażenie, że wolne elementy były traktowane jako całość. Jeden gość przeszedł ósemki, a zawalił wolny slalom - musiał powtarzać jedno i drugie. Później szybki slalom, ominięcie przeszkody. Hamowanie awaryjne. Ruszanie ze wzniesienia. Żeby było ciekawie - wolny slalom robili cały czas z tej samej pozycji (czyli nie od przodu / tyłu), a dwa razy od przodu (niestety - pod górkę ). Plac zdało chyba 5 osób - dopiero koło 11 przygotowywali się do wyjazdu na miasto... WYDAJE MI SIĘ, że egzaminator nie był "czepialski", a raczej miał dość rozsądne podejście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 a na kat.A też losuje się niektóre manewry, czy robi się wszystkie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > a na kat.A też losuje się niektóre manewry, czy robi się wszystkie? Losujesz czynności kontr.-obsł. Placyk robisz cały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Po 4 godzinach jazd (było też w tym ze 30 minut obsługi motocykla i przerw na omówienie jazd) robię > już wszystkie zadania, jeszcze nie ze 100% skutecznością bo zdarzają się błędy ale jest ok. > Górka i test łosia wydają się najprostszymi zadaniami, przy hamowaniu awaryjnym blokuję jeszcze > tylne koło i zapomniałem spytać instruktora, czy to jest błąd dyskwalifikujący, czy mimo > lekkiego zblokowania można zdać ten test? jak zdawalem 2lata temu w WRC to zablokowalem tylne kolo, ale tor jazdy utrzymany i gleby nie bylo - egzaminator pokazal ze ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > a na kat.A też losuje się niektóre manewry, czy robi się wszystkie? Kiedys robilo sie wszystkie, nie wiem jak jest teraz po zmianiach, jakos nie mialem okazji zapytac sie znajomego z OSK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > W Rybniku: > - Zaczęli od "teorii" (czynności kontr.-obsł). > - Ósemki > - Wolny slalom Kiedys chyba byl slalom przed osemkami, juz nie pamietam > Co ciekawe - mam wrażenie, że wolne elementy były traktowane jako całość. > Jeden gość przeszedł ósemki, a zawalił wolny slalom - musiał powtarzać jedno i drugie. Dawniej tez tak bylo, zawalenie osemki powodowalo powtorka takze slalomu. > Później szybki slalom, ominięcie przeszkody. > Hamowanie awaryjne. To robilem na miescie, bo jakis czas wczesniej kursant wjechal w sciane WORD i bali sie o ewentulane powtorki > Ruszanie ze wzniesienia. Bylo po osemce > Żeby było ciekawie - wolny slalom robili cały czas z tej samej pozycji (czyli nie od przodu / > tyłu), a dwa razy od przodu (niestety - pod górkę ). Dziwne, moze to zalezalo wlasnie od tego, ze pod gorke. Pewnie w druga strone motocykl za bardzo by sie napedzal > Plac zdało chyba 5 osób - dopiero koło 11 przygotowywali się do wyjazdu na miasto... > WYDAJE MI SIĘ, że egzaminator nie był "czepialski", a raczej miał dość rozsądne podejście. Oby jak najwiecej takich egzaminatorow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RSSSS Napisano 20 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Ale to jest tak, że wsiadam na motocykl i robię wszystkie manewry po kolei i potem następny kursant, czy co każdy manewr zmiana na siodle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fin323 Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Ale to jest tak, że wsiadam na motocykl i robię wszystkie manewry po kolei i potem następny > kursant, czy co każdy manewr zmiana na siodle? Zdawałem tuż przed zmianami i jeden kursant robił wszystko po kolei aż zdał/nie zdał. Podczas awaryjnego zablokowałem tylne koło, ale opanowałem motocykl tak że nadal szedł w linii prostej i egzaminator pokazał że ok. No i potwierdzam że niekoniecznie musisz zdawać tym czym jeździłeś. Jeden koleżka zdawał jakąś 125 i niestety oblał, tłumacząc się że nigdy takim nie jeździł. Na co instruktor że on robi prawko na kat. A, a nie na kat. Yamaha 250 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi