Skocz do zawartości

Gorące tarcze hamulcowe


stach2005

Rekomendowane odpowiedzi

Wymieniłem kilka dni temu tarcze i klocki na tylniej osi mojej Astry i pojawił się problem z grzejącymi się tarczami.

Podczas montażu wszystko wyczyszczone ,prowadnice posmarowane smarem miedzianym .

Próbowałem zlikwidować problem luzując linkę ręcznego przy dzwigni hamulca ale to nic nie pomaga,dzwigienki hamulca cofnięte na swoje pozycje.

Nie pierwszy raz wymieniałem tarcze ,nigdy nie było problemu .

Czekam na sugestie bo już mi ręce opadają. sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej nie bo bez problemu weszło jażmo z zaciskiem na klocki.

> Tarcza nowa więc mam nadzieję że prosta.

To podnieś na lewarku i zobacz czy któreś koło nie trze. Jeśli trze to znak, że tłoczek za bardzo wysunięty. Nowe tarcze = grubsze tarcze więc trzeba tłoczek bardziej wkręcić. Podobnie jeżeli klocki wymieniasz. No chyba, że mechanizm nie odpuszcza to wtedy większy problem. Ale jeżeli przeczyściłeś przesmarowałeś to nie ma opcji by się zacinało 270751858-jezyk.gif

Przyjrzyj się mechanizmowi hamulca ręcznego. Zdarza się, że ze po zaciągnięciu nie odpuszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować kilka razy powtórzyć operację wkręcenia i wypchnięcia tłoczków ręcznym.

Ściągnij uszczelki kurzowe i sprawdź stan tłoczków. Chyba możesz je czymś minimalnie posmarować.

Miałem podobny problem z hamulcami hydraulicznymi w rowerze. Problem zniknął po rozruszaniu tłoczków i zakropieniu preparatem na uszczelki do amortyzatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz spróbować kilka razy powtórzyć operację wkręcenia i wypchnięcia tłoczków ręcznym.

> Ściągnij uszczelki kurzowe i sprawdź stan tłoczków. Chyba możesz je czymś minimalnie posmarować.

> Miałem podobny problem z hamulcami w rowerze. Konstrukcja bardzo podobna. Problem zniknął po

> rozruszaniu tłoczków i zakropieniem preparatem na uszczelki do amortyzatorów.

smarowanie tłoczków jest trochę śmiesznym pomysłem skoro ''moczą'' się w płynie hamulcowym. 270751858-jezyk.gif

Ale rozruszanie jest bardzo dobrym pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> smarowanie tłoczków jest trochę śmiesznym pomysłem skoro ''moczą'' się w płynie hamulcowym.

No ale przy starych klockach tłoczek wystawał więcej z cylindra. Po założeniu nowych klocków, powierzchnia która była dłuższy czas nie używana może nie chować się już tak gładko do cylindra. Jeżeli dodatkowo uszczelki kurzowe coś przepuszczały, to możliwe że tłok nie jest już idealnie gładki. Jeżeli uszczelki dużo przepuszczały, to pomiędzy tłoczkiem a cylindrem może być niezły syf, który blokuje ruch tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale przy starych klockach tłoczek wystawał więcej z cylindra. Po założeniu nowych klocków,

> powierzchnia która była dłuższy czas nie używana może nie chować się już tak gładko do

> cylindra. Jeżeli dodatkowo uszczelki kurzowe coś przepuszczały, to możliwe że tłok nie jest

> już idealnie gładki.

jeśli nie jest gładki to smarowanie nie pomoże 270751858-jezyk.gif Najlepiej wykręcić przeczyścić nasmarować płynem hamulcowym i złożyć. Płyn hamulcowy jest rzadszy i smary wypłucze, więc smarowanie nie wiele da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli nie jest gładki to smarowanie nie pomoże Najlepiej wykręcić przeczyścić nasmarować płynem

> hamulcowym i złożyć. Płyn hamulcowy jest rzadszy więc smary wypłucze. Więc smarowanie nie

> wiele da.

Jeżeli jest tylko trochę utleniony, to np WD40 pomoże, ale oczywiście najpewniejszym sposobem będzie wykręcenie i porządne wyczyszczenie.

Ja u siebie najpierw zakropiłem i jeżeli trochę się poprawiło, to wysunąłem tłoczki maksymalnie kilka razy i oczyściłem Brunoxem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli jest tylko trochę utleniony, to np WD40 pomoże, ale oczywiście najpewniejszym sposobem

> będzie wykręcenie i porządne wyczyszczenie.

> Ja u siebie najpierw zakropiłem i jeżeli trochę się poprawiło, to wysunąłem tłoczki maksymalnie

> kilka razy i oczyściłem Brunoxem.

Ja u siebie jak naprawiałem zaciski to wykręciłem cały tłoczek i rozebrałem mechanizm ręcznego. Wyczyszczenie i rozruszanie pomogło.

Orochimaru zapewne zakomunikuje nam, że od hamulców jest już wątek smile.gif Więc radze przenieść do odpowiedniego działu :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czekam na sugestie bo już mi ręce opadają.

Jeśli tylko się grzeją to objaw zacinającego się tłoczka.

Dopilnowałeś aby znaczek na klocku "wpasował" się w miejsce na tłoczku ?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> Jeśli tylko się grzeją to objaw zacinającego się tłoczka.

Dopiero dzisiaj zabrałem się za hamulce (jeździłem innym samochodem - służbowym cool.gif).

Próbowałem wkręcać i wyciskać tłoczek ale pozostaje dalej problem z blokowaniem koła ,po naciśnięciu pedału hamulca lub zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego koło obraca się z dużym oporem ale wystarczy uderzyć lekko w zacisk i koło obraca się bez tarć.

Jażmo wyczyszczone ,posmarowane miejsca styku z klockami smarem miedzianym.

Czeka mnie chyba regeneracja zacisku. angryfire.gif

Edit.

Szukałem zestawu naprawczego do zacisku Bosch ,można dostać zawrotu głowy od różnych średnic i długości tłoczkow.

Jest możliwość sprawdzenia po VIN lub roczniku Astry ,moja jest z kwietnia 1998r ,silnik 1.6 16V. ,kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jażmo wyczyszczone ,posmarowane miejsca styku z klockami smarem miedzianym.

A prowadniki zacisku ?

Wyciągałeś i oglądałeś ?.Powinny być czyste, bezr rdzy i posmarowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dopiero dzisiaj zabrałem się za hamulce (jeździłem innym samochodem - służbowym ).

> Próbowałem wkręcać i wyciskać tłoczek ale pozostaje dalej problem z blokowaniem koła ,po

> naciśnięciu pedału hamulca lub zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego koło obraca się z dużym

> oporem ale wystarczy uderzyć lekko w zacisk i koło obraca się bez tarć.

> Jażmo wyczyszczone ,posmarowane miejsca styku z klockami smarem miedzianym.

> Czeka mnie chyba regeneracja zacisku.

> Edit.

> Szukałem zestawu naprawczego do zacisku Bosch ,można dostać zawrotu głowy od różnych średnic i

> długości tłoczkow.

> Jest możliwość sprawdzenia po VIN lub roczniku Astry ,moja jest z kwietnia 1998r ,silnik 1.6 16V.

> ,kombi.

A Zwróciłeś uwagę na to, czy "odbija" prawidłowo hamulec ręczny. Może Masz zacięcie gdzieś na dźwigni - lince, albo sprężyny talerzowe w zacisku nie odciągają do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja u siebie jak naprawiałem zaciski to wykręciłem cały tłoczek i rozebrałem mechanizm ręcznego.

> Wyczyszczenie i rozruszanie pomogło.

Rozebrałem zacisk (tłoczek fi 34),wyczyszczony i z wymienionymi uszczelkami pracuje jak nowy,koło kręci się bez oporów.

Mały problem miałem ze śrubą z łbem pięciokątnym ale przy użyciu nasadki 14 którą podgrzałem palnikiem a następnie wbiłem na tą śrubę co uformowało może nie najładniejszy klucz nasadowy pięciokątny ale skuteczny. hehe.gif

Nie rozbierałem mechanizmu ręcznego bo nie mam pojęcia jak się do niego dobrać tylko wyczyściłem i wymieniłem oring ,po zmontowaniu dzwignia ręcznego pięknie wraca do pozycji wyjściowej nawet bez zamontowanej sprężyny.

W zestawie były dwie uszczelki ,nie wiem gdzie mają być założone. sciana.gif

post-65827-14352521140148_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozbierałem mechanizmu ręcznego bo nie mam pojęcia jak się do niego dobrać tylko wyczyściłem i wymieniłem oring

Jak robić, to do końca. Samo czyszczenie na długo nie pomoże... Tu: klik masz link do obrazkowej instrukcji naprawy zacisku. Nie trzeba się logować, żeby to przeczytać...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.