stach2005 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Wymieniłem kilka dni temu tarcze i klocki na tylniej osi mojej Astry i pojawił się problem z grzejącymi się tarczami. Podczas montażu wszystko wyczyszczone ,prowadnice posmarowane smarem miedzianym . Próbowałem zlikwidować problem luzując linkę ręcznego przy dzwigni hamulca ale to nic nie pomaga,dzwigienki hamulca cofnięte na swoje pozycje. Nie pierwszy raz wymieniałem tarcze ,nigdy nie było problemu . Czekam na sugestie bo już mi ręce opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 W jaki sposób wciskałeś tłoczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach2005 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > W jaki sposób wciskałeś tłoczki? Wkręcałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Wkręcałem no właśnie je się wkręca może za słabo wkręciłeś ? może tarcza nie jest prosta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach2005 Napisano 27 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > no właśnie je się wkręca może za słabo wkręciłeś ? może tarcza nie jest prosta? Raczej nie bo bez problemu weszło jażmo z zaciskiem na klocki. Tarcza nowa więc mam nadzieję że prosta. Zapomniałem dodać że grzeje się tylko lewa strona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Raczej nie bo bez problemu weszło jażmo z zaciskiem na klocki. > Tarcza nowa więc mam nadzieję że prosta. To podnieś na lewarku i zobacz czy któreś koło nie trze. Jeśli trze to znak, że tłoczek za bardzo wysunięty. Nowe tarcze = grubsze tarcze więc trzeba tłoczek bardziej wkręcić. Podobnie jeżeli klocki wymieniasz. No chyba, że mechanizm nie odpuszcza to wtedy większy problem. Ale jeżeli przeczyściłeś przesmarowałeś to nie ma opcji by się zacinało Przyjrzyj się mechanizmowi hamulca ręcznego. Zdarza się, że ze po zaciągnięciu nie odpuszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Możesz spróbować kilka razy powtórzyć operację wkręcenia i wypchnięcia tłoczków ręcznym. Ściągnij uszczelki kurzowe i sprawdź stan tłoczków. Chyba możesz je czymś minimalnie posmarować. Miałem podobny problem z hamulcami hydraulicznymi w rowerze. Problem zniknął po rozruszaniu tłoczków i zakropieniu preparatem na uszczelki do amortyzatorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Możesz spróbować kilka razy powtórzyć operację wkręcenia i wypchnięcia tłoczków ręcznym. > Ściągnij uszczelki kurzowe i sprawdź stan tłoczków. Chyba możesz je czymś minimalnie posmarować. > Miałem podobny problem z hamulcami w rowerze. Konstrukcja bardzo podobna. Problem zniknął po > rozruszaniu tłoczków i zakropieniem preparatem na uszczelki do amortyzatorów. smarowanie tłoczków jest trochę śmiesznym pomysłem skoro ''moczą'' się w płynie hamulcowym. Ale rozruszanie jest bardzo dobrym pomysłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > smarowanie tłoczków jest trochę śmiesznym pomysłem skoro ''moczą'' się w płynie hamulcowym. No ale przy starych klockach tłoczek wystawał więcej z cylindra. Po założeniu nowych klocków, powierzchnia która była dłuższy czas nie używana może nie chować się już tak gładko do cylindra. Jeżeli dodatkowo uszczelki kurzowe coś przepuszczały, to możliwe że tłok nie jest już idealnie gładki. Jeżeli uszczelki dużo przepuszczały, to pomiędzy tłoczkiem a cylindrem może być niezły syf, który blokuje ruch tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > No ale przy starych klockach tłoczek wystawał więcej z cylindra. Po założeniu nowych klocków, > powierzchnia która była dłuższy czas nie używana może nie chować się już tak gładko do > cylindra. Jeżeli dodatkowo uszczelki kurzowe coś przepuszczały, to możliwe że tłok nie jest > już idealnie gładki. jeśli nie jest gładki to smarowanie nie pomoże Najlepiej wykręcić przeczyścić nasmarować płynem hamulcowym i złożyć. Płyn hamulcowy jest rzadszy i smary wypłucze, więc smarowanie nie wiele da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cynamon Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > jeśli nie jest gładki to smarowanie nie pomoże Najlepiej wykręcić przeczyścić nasmarować płynem > hamulcowym i złożyć. Płyn hamulcowy jest rzadszy więc smary wypłucze. Więc smarowanie nie > wiele da. Jeżeli jest tylko trochę utleniony, to np WD40 pomoże, ale oczywiście najpewniejszym sposobem będzie wykręcenie i porządne wyczyszczenie. Ja u siebie najpierw zakropiłem i jeżeli trochę się poprawiło, to wysunąłem tłoczki maksymalnie kilka razy i oczyściłem Brunoxem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 27 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 > Jeżeli jest tylko trochę utleniony, to np WD40 pomoże, ale oczywiście najpewniejszym sposobem > będzie wykręcenie i porządne wyczyszczenie. > Ja u siebie najpierw zakropiłem i jeżeli trochę się poprawiło, to wysunąłem tłoczki maksymalnie > kilka razy i oczyściłem Brunoxem. Ja u siebie jak naprawiałem zaciski to wykręciłem cały tłoczek i rozebrałem mechanizm ręcznego. Wyczyszczenie i rozruszanie pomogło. Orochimaru zapewne zakomunikuje nam, że od hamulców jest już wątek Więc radze przenieść do odpowiedniego działu :> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 28 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 > Czekam na sugestie bo już mi ręce opadają. Jeśli tylko się grzeją to objaw zacinającego się tłoczka. Dopilnowałeś aby znaczek na klocku "wpasował" się w miejsce na tłoczku ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach2005 Napisano 20 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 > Jeśli tylko się grzeją to objaw zacinającego się tłoczka. Dopiero dzisiaj zabrałem się za hamulce (jeździłem innym samochodem - służbowym ). Próbowałem wkręcać i wyciskać tłoczek ale pozostaje dalej problem z blokowaniem koła ,po naciśnięciu pedału hamulca lub zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego koło obraca się z dużym oporem ale wystarczy uderzyć lekko w zacisk i koło obraca się bez tarć. Jażmo wyczyszczone ,posmarowane miejsca styku z klockami smarem miedzianym. Czeka mnie chyba regeneracja zacisku. Edit. Szukałem zestawu naprawczego do zacisku Bosch ,można dostać zawrotu głowy od różnych średnic i długości tłoczkow. Jest możliwość sprawdzenia po VIN lub roczniku Astry ,moja jest z kwietnia 1998r ,silnik 1.6 16V. ,kombi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 20 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2013 Przy takich wymianiach zawsze uzywam papier 2000 lub nawet 2500 i przeszlifowywuje tloczek, ta czesc co wystawala na 100% jest lekko chropowata i wepchnieta do srodka moze sie blokowac. Po papierku chodzi jak w maslo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > Jażmo wyczyszczone ,posmarowane miejsca styku z klockami smarem miedzianym. A prowadniki zacisku ? Wyciągałeś i oglądałeś ?.Powinny być czyste, bezr rdzy i posmarowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
themark Napisano 21 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2013 > Dopiero dzisiaj zabrałem się za hamulce (jeździłem innym samochodem - służbowym ). > Próbowałem wkręcać i wyciskać tłoczek ale pozostaje dalej problem z blokowaniem koła ,po > naciśnięciu pedału hamulca lub zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego koło obraca się z dużym > oporem ale wystarczy uderzyć lekko w zacisk i koło obraca się bez tarć. > Jażmo wyczyszczone ,posmarowane miejsca styku z klockami smarem miedzianym. > Czeka mnie chyba regeneracja zacisku. > Edit. > Szukałem zestawu naprawczego do zacisku Bosch ,można dostać zawrotu głowy od różnych średnic i > długości tłoczkow. > Jest możliwość sprawdzenia po VIN lub roczniku Astry ,moja jest z kwietnia 1998r ,silnik 1.6 16V. > ,kombi. A Zwróciłeś uwagę na to, czy "odbija" prawidłowo hamulec ręczny. Może Masz zacięcie gdzieś na dźwigni - lince, albo sprężyny talerzowe w zacisku nie odciągają do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach2005 Napisano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 > Ja u siebie jak naprawiałem zaciski to wykręciłem cały tłoczek i rozebrałem mechanizm ręcznego. > Wyczyszczenie i rozruszanie pomogło. Rozebrałem zacisk (tłoczek fi 34),wyczyszczony i z wymienionymi uszczelkami pracuje jak nowy,koło kręci się bez oporów. Mały problem miałem ze śrubą z łbem pięciokątnym ale przy użyciu nasadki 14 którą podgrzałem palnikiem a następnie wbiłem na tą śrubę co uformowało może nie najładniejszy klucz nasadowy pięciokątny ale skuteczny. Nie rozbierałem mechanizmu ręcznego bo nie mam pojęcia jak się do niego dobrać tylko wyczyściłem i wymieniłem oring ,po zmontowaniu dzwignia ręcznego pięknie wraca do pozycji wyjściowej nawet bez zamontowanej sprężyny. W zestawie były dwie uszczelki ,nie wiem gdzie mają być założone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 24 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 > Nie rozbierałem mechanizmu ręcznego bo nie mam pojęcia jak się do niego dobrać tylko wyczyściłem i wymieniłem oring Jak robić, to do końca. Samo czyszczenie na długo nie pomoże... Tu: klik masz link do obrazkowej instrukcji naprawy zacisku. Nie trzeba się logować, żeby to przeczytać... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach2005 Napisano 24 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Lipca 2013 > Jak robić, to do końca. Samo czyszczenie na długo nie pomoże... Tej części w obwódce nie rozbierałem ,po wyjęciu z zacisku tworzyła jedną całość ,jedynie wyczyściłem tą część mechanizmu ręcznego zaznaczoną strzałką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.