Liseh Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Witajcie towarzysze niedoli w posiadaniu francuskiej mysli technicznej Mam problem z pugiem 307 1.6 hdi 90 KM. W aucie od dluzszego czasu pali sie check engine, a komputerek pokazuje jakies antipolution faulty. Prawpodobnie EGR. Ale ze Zonie to nie przeszkadzalo, to jezdzila. Czasem z rzadka pojawialy sie spadki mocy. Ale teraz zaczal gasnac. Zachowuje sie jak benzyniak z LPG co dostaje za duzo powietrza Chetnie gasnie jak schodzi z wysokich obrotow, a potem skubanca bardzo ciezko jest uruchomic. Do tego zeznaje, ze gorzej jej sie jezdzi (czeste spadki mocy) jak jest wysoka temperatura na zewnatrz. I teraz tak - pompa paliwa raczej nie, jak jedzie to jedzie, na obroty wchodzi chetnie - nie dymi w zaden spsob podejrzany Czy to ten EGR moze powodowac takie cuda? A moze cos jeszcze fajnego sie moglo przy takich objawach zepsuc? Bede wdzieczny za wszelkie sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 Tak pierwsze z rzędu. Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa i powietrza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 8 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 > Tak pierwsze z rzędu. > Kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa i powietrza? W zeszlym roku jakos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2013 > Witajcie towarzysze niedoli w posiadaniu francuskiej mysli technicznej > Mam problem z pugiem 307 1.6 hdi 90 KM. > W aucie od dluzszego czasu pali sie check engine, a komputerek pokazuje jakies antipolution faulty. > Prawpodobnie EGR. Ale ze Zonie to nie przeszkadzalo, to jezdzila. Czasem z rzadka pojawialy sie > spadki mocy. > Ale teraz zaczal gasnac. Zachowuje sie jak benzyniak z LPG co dostaje za duzo powietrza > Chetnie gasnie jak schodzi z wysokich obrotow, a potem skubanca bardzo ciezko jest uruchomic. > Do tego zeznaje, ze gorzej jej sie jezdzi (czeste spadki mocy) jak jest wysoka temperatura na > zewnatrz. > I teraz tak > - pompa paliwa raczej nie, jak jedzie to jedzie, na obroty wchodzi chetnie > - nie dymi w zaden spsob podejrzany > Czy to ten EGR moze powodowac takie cuda? > A moze cos jeszcze fajnego sie moglo przy takich objawach zepsuc? > Bede wdzieczny za wszelkie sugestie Podlacz pod kompa, bo ten blad jest mocno ogolny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Podłącz pod kompa, ja przy identycznym komunkacie i podobnych objawach w 308 miałem popsuty czujnik wysokiego ciśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Tak profilaktycznie zrobię te filtry. Teraz takie pytanko. Czy 290 PLN za wymianę filtra powietrza i paliwa to aby nie za dużo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 o fcuk, mega duzo, paliwo orginal teraz to 110zl a powietrze kolo 40zl, 140 za ich wymianie to lekkie przegiecie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 > o fcuk, mega duzo, paliwo orginal teraz to 110zl a powietrze kolo 40zl, 140 za ich wymianie to > lekkie przegiecie... Też mi sie tak wydawało. Twierdzą że dostep tam nie fajny i takie tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 do powietrza faktycznie, ale wg. mnie nie oznacza to az tak wielkiej kwoty za wymiane tego filtra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 11 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 Zgodnie z sugestią kolegi, wymienione zostały filtry powietrza i paliwa. Filtr powietrza był jeszcze w miarę w miarę, nie sądzę zatem żeby to on powodował problemy. Zatem filtr paliwa Ale najfajniejsze jest to, że zniknął check engine Tyle tylko że samochód był podłączany do komputera jak się błąd pojawił i była mowa że to EGR, a z tego co wiem EGR nie naprawia się sam z siebie od wymiany filtra paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > Zgodnie z sugestią kolegi, wymienione zostały filtry powietrza i paliwa. > Filtr powietrza był jeszcze w miarę w miarę, nie sądzę zatem żeby to on powodował problemy. Zatem > filtr paliwa > Ale najfajniejsze jest to, że zniknął check engine > Tyle tylko że samochód był podłączany do komputera jak się błąd pojawił i była mowa że to EGR, a z > tego co wiem EGR nie naprawia się sam z siebie od wymiany filtra paliwa no to gratulacje Ale czemu tak długo czekałeś, pomimo, że występowały usterki ? Wg mnie takie rzeczy naprawia się od razu - psuje się, to do mechaniora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > no to gratulacje Ale czemu tak długo czekałeś, pomimo, że występowały usterki ? Wg mnie takie > rzeczy naprawia się od razu - psuje się, to do mechaniora Pugiem jezdzi moja ktorej bylo nie po drodze zeby to zrobic. Z kolei po czasie okazalo sie ze i dobrze, bo jak w koncu pojechala i podpieli pod komputer To diagnoza byla EGR do wymiany. Koszt ok 1000 PLN. Gdyby to zrobila wtedy, bylibysmy tysiaka w plecy bo jak widac nic EGRowi nie dolega Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > Zgodnie z sugestią kolegi, wymienione zostały filtry powietrza i paliwa. > Filtr powietrza był jeszcze w miarę w miarę, nie sądzę zatem żeby to on powodował problemy. Zatem > filtr paliwa > Ale najfajniejsze jest to, że zniknął check engine > Tyle tylko że samochód był podłączany do komputera jak się błąd pojawił i była mowa że to EGR, a z > tego co wiem EGR nie naprawia się sam z siebie od wymiany filtra paliwa W pierwszym poście napisałeś: "antipolution faulty" Ogólnie studiując wszelkie informacje o silnikach z układami CR , a szczególnie te od PSA, kiedy pojawia się problem i żółta kontrola, natychmiast też pojawia się właśnie antipolution faulty. Tak się jakoś utarło, że jak serwis odczyta jakiś błąd, to oczywiście EGR, wtryski, albo pompa WC do wymiany. antipolution faulty ogólnie oznacza problemy z układem czystości spalin. A ten ma bezpośrednie powiązanie właśnie z układem zasilania, jak i wydechowym także. Więc zamiast od razu wymieniać EGR, pompy, czy wtryski, warto w pierwszej kolejności wymienić właśnie filtry. U mnie np. W 2,0HDI pojawiała się kontrolka i autko gasło. Jeździło tylko w trybie awaryjnym. Od momentu gdy zregenerowałem 2 wtryskiwacze- jest na razie spokój. Ciekawe co dalej wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > W pierwszym poście napisałeś: "antipolution faulty" W rzeczy samej > Ogólnie studiując wszelkie informacje o silnikach z układami CR , a szczególnie te od PSA, kiedy > pojawia się problem i żółta kontrola, natychmiast też pojawia się właśnie antipolution faulty. > Tak się jakoś utarło, że jak serwis odczyta jakiś błąd, to oczywiście EGR, wtryski, albo pompa WC > do wymiany. > antipolution faulty ogólnie oznacza problemy z układem czystości spalin. > A ten ma bezpośrednie powiązanie właśnie z układem zasilania, jak i wydechowym także. > Więc zamiast od razu wymieniać EGR, pompy, czy wtryski, warto w pierwszej kolejności wymienić > właśnie filtry. > U mnie np. W 2,0HDI pojawiała się kontrolka i autko gasło. Jeździło tylko w trybie awaryjnym. > Od momentu gdy zregenerowałem 2 wtryskiwacze- jest na razie spokój. > Ciekawe co dalej wyjdzie. Tutaj tez masz racje, tylko ze te wiedze mam dopiero teraz i pochodzi ona z AK Mechaniory ktorzy w tym siedza od lat, powinni zasugerowac rozpoczecie leczenia od filtrow a nie z miejsca proponowac wymiane ktora po pierwsze bylaby dalece drozsza, a po drugie nic by nie dala bez wymiany filtrow. Innymi slowy trafilem na mechaniora ktory powinien sie uczyc od AK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 A najlepsze że filtry by wymienił przy okazji I jaki by był efekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > A najlepsze że filtry by wymienił przy okazji > I jaki by był efekt? Auto byloby zrobione, ja zadowolony i biedniejszy o tysiaka wydanego bez sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > Auto byloby zrobione, ja zadowolony i biedniejszy o tysiaka wydanego bez sensu A mechanik zarobiony znacznie więcej niż za wymiane filtrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > A mechanik zarobiony znacznie więcej niż za wymiane filtrów. I wszyscy byliby szczesliwi, a tak to mechanik niezadowolony ... Zle zrobilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > I wszyscy byliby szczesliwi, a tak to mechanik niezadowolony ... > Zle zrobilem Pod jakiego kompa podpinales ta 307-ke, ze wskazalo na EGR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liseh Napisano 13 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > Pod jakiego kompa podpinales ta 307-ke, ze wskazalo na EGR? Pojecia nie mam. Zona byla u mechaniora, ten podpial, cos tam klikal, pukal i stwierdzil ze EGR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 O i w tym właśnie szkopół. Coś pod łączył, popukał... I wymień pan EGR za 1000. A jak nie to , to będziemy szukać. Dotrzesz kiedyś do problemów z elektryką. Będą wymieniać wiązki, komputery itp. Ale gwarantuję Ci, że żaden nie wpadnie na genialny pomysł, aby zacząć od pomiaru napięcia łądowania, gęstości elektrolitu w akumulatorze, zerknięcia na stan paska alternatora i stopnia skorodowania klem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Pojecia nie mam. Zona byla u mechaniora, ten podpial, cos tam klikal, pukal i stwierdzil ze EGR. musisz znaleźć dobrego majstra. Diagnostyka komputerowa w Pugu 307 jest bardzo rozbudowana i dokładna - ja byłem zaskoczony, że aż tak. Wtedy nie będziesz miał takich przebojów. Warto też mieć majstra z doświadczeniem w konkretnym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.