mammoth Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 Chce kupić ducato 3,0JTD 160KM 2008/2009r czy na coś zwrócić uwagę czy może lepiej unikach tego silnika? Znajomy ma Jumpera 3,0HDi 177KM 2011r i po 25tys km na gwarancji padły wtryski... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 9 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2013 > Znajomy ma Jumpera 3,0HDi 177KM 2011r i po 25tys km na gwarancji padły wtryski... może jakąś gnojówkę lał ... Ja mam Boxera z tym silnikiem z 2012 obecnie 80kkm i bardzo sobie chwalę, jak na razie 0 ( słownie zero ) problemów ( tfu odpukać ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mammoth Napisano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 > może jakąś gnojówkę lał ... > Ja mam Boxera z tym silnikiem z 2012 obecnie 80kkm i bardzo sobie chwalę, jak na razie 0 ( słownie > zero ) problemów ( tfu odpukać ) serwisujesz co 40kkm czy co 20kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 10 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 Pierwszą wymianę zrobiłem po pierwszych 5kkm ( mam go nowego z salonu ) - z półsyntetyka przeszedłem na pełny, następną wymianę robiłem po kolejnych 40kkm, kolejna przede mną ... Książka przewiduje wymianę oleum co 48 kmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 10 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2013 Witam. Mam pare takich (nowych i z drugiej ręki) w odmianach Fiatowskich (Ducato) i Peugeotowskich (Jumper). Generalnie silnik jak najbardziej ok. Spalanie zalezy od kierowcy (można mało przy oszczędnej jak i dużo przy ściganiu). A teraz co dolega (na podstawie przebiegów do około 400kkm): - przepustnica (zalewanie elektroniki woda z podszybia - pierwszy krok teraz po zakupie to tubka dobrego silikonu i jazda po podszybiu) - wiązka elektryczna w progu pasażera - super patent mikrokabelków do całego oświetlenia połączonych w miejscu występowania wody. - łożyska mc'persona - skrzypią (pomimo wymiany na wiele modeli różnych producentów problem powraca) - patent z przegubem ręcznego hamulca - po 2-3 latach do przeczyszczenia i nasmarowania, później cyklicznie co roku - pękające tylne drzwi w blaszakach, zwłaszcza podwójnych max'ach To tyle. Autka u mnie aktualnie po przebiegu od 220 do 420 kkm (różne zabudowy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mammoth Napisano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Witam. > Mam pare takich (nowych i z drugiej ręki) w odmianach Fiatowskich (Ducato) i Peugeotowskich > (Jumper). Generalnie silnik jak najbardziej ok. Spalanie zalezy od kierowcy (można mało przy > oszczędnej jak i dużo przy ściganiu). > A teraz co dolega (na podstawie przebiegów do około 400kkm): > - przepustnica (zalewanie elektroniki woda z podszybia - pierwszy krok teraz po zakupie to tubka > dobrego silikonu i jazda po podszybiu) > - wiązka elektryczna w progu pasażera - super patent mikrokabelków do całego oświetlenia > połączonych w miejscu występowania wody. > - łożyska mc'persona - skrzypią (pomimo wymiany na wiele modeli różnych producentów problem > powraca) > - patent z przegubem ręcznego hamulca - po 2-3 latach do przeczyszczenia i nasmarowania, później > cyklicznie co roku > - pękające tylne drzwi w blaszakach, zwłaszcza podwójnych max'ach > To tyle. Autka u mnie aktualnie po przebiegu od 220 do 420 kkm (różne zabudowy). Co do spalania to bede jeździł ja więc myśle że bedzie ekonomicznie licze na 14-15l/100km Auto bedzie jeździło po mieście od czasu do czasu po trasie Silnik to podobno Iveco wiec licze na niezawodość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 12 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > Co do spalania to bede jeździł ja więc myśle że bedzie ekonomicznie licze na 14-15l/100km > Auto bedzie jeździło po mieście od czasu do czasu po trasie > Silnik to podobno Iveco wiec licze na niezawodość A jaka zabudowa (wymiary) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mammoth Napisano 12 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 > A jaka zabudowa (wymiary) ?? Laweta, kabina pojedyncza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MKrzyś Napisano 13 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2013 > Laweta, kabina pojedyncza To wg mnie przy spokojnym trybie jazdy średnia z ładunkiem i bez nie przekroczy 11-11,5l/100km. Więcej to tylko gdy będziesz ścigał inne osobówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2013 > Co do spalania to bede jeździł ja więc myśle że bedzie ekonomicznie licze na 14-15l/100km tyle pali to auto załadowane tona towaru i pałowane autostradą z prędkościami 160kmh > Silnik to podobno Iveco wiec licze na niezawodość Mamy w firmie 5 sztuk i nie narzekamy. Najmłodszy cos koło 120 tys - najstarszy (mój) coś koło 480 tyś. bezwzględnie pilnuj stanu oleju etc i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mammoth Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Wczoraj pożyczyłem od kolegi takiego Boxera 3,0 najdłuższy ,podwyższony i na trasie Wrocław - Lubin - Wrocław średnie spalanie miałem w okolicach 9L/100km Bardzo wygodnie się tym jeździ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRUSH Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > Co do spalania to bede jeździł ja więc myśle że bedzie ekonomicznie licze na 14-15l/100km Tyle to pali Ducato z zabudową 3,5m wysokości i sypianliną na dachu. > Auto bedzie jeździło po mieście od czasu do czasu po trasie > Silnik to podobno Iveco wiec licze na niezawodość Dobry żart Jeżeli chodzi o awaryjność to nie ma tragedii. Uważam, że jeżeli chodzi o Ducato to silnik 3,0 JTD 160KM jest najlepszym z możliwych. +Mocy mu nie brakuje, +rozrząd jest na łańcuchu, +wtryski nie siadają tak jak w E5 (180KM), +turbina raczej nie zawodna (nie tak jak w E5 180KM), +nie posiada DPF, +przeglądy co 45 tys km. Jeżeli chodzi o wady tego silnika to: - przepustnica - elektrozawór EGR (jak się popsuje to lepiej kupić od IVECO bo jest dużo tańszy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mammoth Napisano 5 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 na razie to jestem zniesmaczony walcami jakie próbuje się wciskać ludziom... obejrzałem już kilka aut nie starczych niż 5 lat i albo przebieg po pół miliona albo po spotkaniu z walcem drogowym ale zapuszczone jakby ktoś w kabinie bydło przewoził... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > zapuszczone jakby ktoś w kabinie bydło przewoził... niestety to są woły robocze, ja kupując kierowałem się przede wszystkim stanem technicznym i udokumentowaną historią w Polsce. Niestety po gwarancji większość już lata na zarżnięcie bo nie ma kasy na naprawy. Jak kupiłem to pierwsze co to było generalne sprzątanie kabiny, wykręcone fotele schodki oraz wykładzina. W ciepły letni dzień wyrobiłem się z czyszczeniem w 2 dni, po zabiegu auto jak nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRUSH Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 > na razie to jestem zniesmaczony walcami jakie próbuje się wciskać ludziom... obejrzałem już kilka > aut nie starczych niż 5 lat i albo przebieg po pół miliona albo po spotkaniu z walcem drogowym > ale zapuszczone jakby ktoś w kabinie bydło przewoził... Wiwm, że jest ciężko znaleźć coś ciekawego i z pewną historią, jakby co daj mi VIN auta, to Ci sprawdzę historię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Jeżeli chodzi o wady tego silnika to: > - przepustnica > - elektrozawór EGR (jak się popsuje to lepiej kupić od IVECO bo jest dużo tańszy) Podłączę się do pytania o ducato 3,0 będę szukał dla teścia maxi blaszaka pustego, czy wszystkie 3.0 160PS są bez dpf :> ? Co do egr, imho nie lepiej wywalić + usunięcie z softu ? O jakiej przepustnicy mówisz, przepustnica w klekocie? Może klapa gasząca ? Dziwi mnie kolejna sprawa, teść pokazywał mi 3 białe maxi na otomoto od jednego goscia, widać że specjalizuje się w tym. 2010 i tylko 120 do 140kkm, dziwne bo cena też dobra około 5 dyszek, próbowałem szukać podobnego na mobile.de i za takie pieniądze nie ma szans coś kupić, podejrzewać że jakieś ulepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRUSH Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Podłączę się do pytania o ducato 3,0 będę szukał dla teścia maxi blaszaka pustego, czy wszystkie > 3.0 160PS są bez dpf : Tak, dpf jest dopiero w wersjach E5 czyli 180KM > Co do egr, imho nie lepiej wywalić + usunięcie z softu ? W silnikach 3,0 problemy są tylko z modulatorami podciśnieniowymi EGR, a nie z samymi zaworami. Na szczęście naprawa nie jest z byt droga jeżeli użyjemy części z Iveco zamiast Fiata. > O jakiej przepustnicy mówisz, przepustnica w klekocie? Może klapa gasząca ? Przepustnica powietrza montowana na kolektorze ssącym, czyli coś takiego: Przepustnica W jtd gaszenie silnika odbywa sie przez odcięcie dawki paliwa. > Dziwi mnie kolejna sprawa, teść pokazywał mi 3 białe maxi na otomoto od jednego goscia, widać że > specjalizuje się w tym. 2010 i tylko 120 do 140kkm, dziwne bo cena też dobra około 5 dyszek, > próbowałem szukać podobnego na mobile.de i za takie pieniądze nie ma szans coś kupić, > podejrzewać że jakieś ulepy? Nie wierzył bym w te przebiegi. Często sprawdzam historie takich samochodów i wychodzi, że niejednokrotnie mają przebiegi po 400-500 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 > Tak, dpf jest dopiero w wersjach E5 czyli 180KM dzięki > W silnikach 3,0 problemy są tylko z modulatorami podciśnieniowymi EGR, a nie z samymi zaworami. Na > szczęście naprawa nie jest z byt droga jeżeli użyjemy części z Iveco zamiast Fiata. ale można wywalić rure + zawór egr + wywalenie z softu i mieć spokój na zawsze? > Przepustnica powietrza montowana na kolektorze ssącym, czyli coś takiego: > Przepustnica ciekawe, dzięki > W jtd gaszenie silnika odbywa sie przez odcięcie dawki paliwa. więc rozbieg całkiem możliwy? > Nie wierzył bym w te przebiegi. Często sprawdzam historie takich samochodów i wychodzi, że > niejednokrotnie mają przebiegi po 400-500 tys. km. też tak mi się wydaje, vinu gość nie podaje, a chodzi mi o te cacka: http://allegro.pl/fiat-ducato-3-0jtd-maxi-full-klima-navi-model-2010-i3466600249.html http://allegro.pl/fiat-ducato-3-0-jtd-klima-120-tys-km-model-2011-i3468591297.html w razie czego FES obsłuży ducato :> ? Nie pamiętam czy był na liście, bo tak po hodometrze bym ogarnął przebieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRUSH Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > dzięki > ale można wywalić rure + zawór egr + wywalenie z softu i mieć spokój na zawsze? Teoretycznie można, ale nigdy tego nie robiłem i nie widziałem takiego patentu w Ducato. > ciekawe, dzięki > więc rozbieg całkiem możliwy? Możliwy > też tak mi się wydaje, vinu gość nie podaje, a chodzi mi o te cacka: koleś pisze, że VIN na życzenie > http://allegro.pl/fiat-ducato-3-0jtd-maxi-full-klima-navi-model-2010-i3466600249.html > http://allegro.pl/fiat-ducato-3-0-jtd-klima-120-tys-km-model-2011-i3468591297.html Ten pierwszy bogato wyposażony, ale poduszki pneumatyczne mówią raczej o tym, że był przeładowywany. Bo ktoś kto wozi lekkie towary poduszek nie zakałada. Podczas kupowania takiego auta należy zwrócić uwagę czy nie zgrzyta 6 bieg w skrzyni, bo przeładowywane pojazdy szybko tracą "6" > w razie czego FES obsłuży ducato :> ? Nie pamiętam czy był na liście, bo tak po hodometrze bym > ogarnął przebieg Z tym modelem powinien dać radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kAzAA Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 > Teoretycznie można, ale nigdy tego nie robiłem i nie widziałem takiego patentu w Ducato. > Możliwy > koleś pisze, że VIN na życzenie > Ten pierwszy bogato wyposażony, ale poduszki pneumatyczne mówią raczej o tym, że był > przeładowywany. Bo ktoś kto wozi lekkie towary poduszek nie zakałada. > Podczas kupowania takiego auta należy zwrócić uwagę czy nie zgrzyta 6 bieg w skrzyni, bo > przeładowywane pojazdy szybko tracą "6" > Z tym modelem powinien dać radę. dzięki za wskazówki, jeszcze trochę trzeba zjechać sprintera, jak będzie czas na ducato to dam znać co wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Września 2013 Udostępnij Napisano 7 Września 2013 > na razie to jestem zniesmaczony walcami jakie próbuje się wciskać ludziom... obejrzałem już kilka > aut nie starczych niż 5 lat i albo przebieg po pół miliona albo po spotkaniu z walcem drogowym > ale zapuszczone jakby ktoś w kabinie bydło przewoził... Tylko pół bańki ? Pół bańki to niektóre na spedycjach robią w 2-3 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.