Skocz do zawartości

Pytanie o fiata 3,0JTD


mammoth

Rekomendowane odpowiedzi

> Znajomy ma Jumpera 3,0HDi 177KM 2011r i po 25tys km na gwarancji padły wtryski...

może jakąś gnojówkę lał ... grinser006.gif

Ja mam Boxera z tym silnikiem z 2012 obecnie 80kkm i bardzo sobie chwalę, jak na razie 0 ( słownie zero ) problemów ok.gif ( tfu odpukać ) zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą wymianę zrobiłem po pierwszych 5kkm ( mam go nowego z salonu ) - z półsyntetyka przeszedłem na pełny, następną wymianę robiłem po kolejnych 40kkm, kolejna przede mną ... zlosnik.gif

Książka przewiduje wymianę oleum co 48 kmm ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pare takich (nowych i z drugiej ręki) w odmianach Fiatowskich (Ducato) i Peugeotowskich (Jumper). Generalnie silnik jak najbardziej ok. Spalanie zalezy od kierowcy (można mało przy oszczędnej jak i dużo przy ściganiu).

A teraz co dolega (na podstawie przebiegów do około 400kkm):

- przepustnica (zalewanie elektroniki woda z podszybia - pierwszy krok teraz po zakupie to tubka dobrego silikonu i jazda po podszybiu)

- wiązka elektryczna w progu pasażera - super patent mikrokabelków do całego oświetlenia połączonych w miejscu występowania wody.

- łożyska mc'persona - skrzypią (pomimo wymiany na wiele modeli różnych producentów problem powraca)

- patent z przegubem ręcznego hamulca - po 2-3 latach do przeczyszczenia i nasmarowania, później cyklicznie co roku

- pękające tylne drzwi w blaszakach, zwłaszcza podwójnych max'ach

To tyle. Autka u mnie aktualnie po przebiegu od 220 do 420 kkm (różne zabudowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Mam pare takich (nowych i z drugiej ręki) w odmianach Fiatowskich (Ducato) i Peugeotowskich

> (Jumper). Generalnie silnik jak najbardziej ok. Spalanie zalezy od kierowcy (można mało przy

> oszczędnej jak i dużo przy ściganiu).

> A teraz co dolega (na podstawie przebiegów do około 400kkm):

> - przepustnica (zalewanie elektroniki woda z podszybia - pierwszy krok teraz po zakupie to tubka

> dobrego silikonu i jazda po podszybiu)

> - wiązka elektryczna w progu pasażera - super patent mikrokabelków do całego oświetlenia

> połączonych w miejscu występowania wody.

> - łożyska mc'persona - skrzypią (pomimo wymiany na wiele modeli różnych producentów problem

> powraca)

> - patent z przegubem ręcznego hamulca - po 2-3 latach do przeczyszczenia i nasmarowania, później

> cyklicznie co roku

> - pękające tylne drzwi w blaszakach, zwłaszcza podwójnych max'ach

> To tyle. Autka u mnie aktualnie po przebiegu od 220 do 420 kkm (różne zabudowy).

Co do spalania to bede jeździł ja więc myśle że bedzie ekonomicznie licze na 14-15l/100km

Auto bedzie jeździło po mieście od czasu do czasu po trasie

Silnik to podobno Iveco wiec licze na niezawodość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do spalania to bede jeździł ja więc myśle że bedzie ekonomicznie licze na 14-15l/100km

> Auto bedzie jeździło po mieście od czasu do czasu po trasie

> Silnik to podobno Iveco wiec licze na niezawodość

A jaka zabudowa (wymiary) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Laweta, kabina pojedyncza

To wg mnie przy spokojnym trybie jazdy średnia z ładunkiem i bez nie przekroczy 11-11,5l/100km. Więcej to tylko gdy będziesz ścigał inne osobówki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co do spalania to bede jeździł ja więc myśle że bedzie ekonomicznie licze na 14-15l/100km

tyle pali to auto załadowane tona towaru i pałowane autostradą z prędkościami 160kmh grinser006.gif

> Silnik to podobno Iveco wiec licze na niezawodość

Mamy w firmie 5 sztuk i nie narzekamy. Najmłodszy cos koło 120 tys - najstarszy (mój) coś koło 480 tyś. bezwzględnie pilnuj stanu oleju etc i będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Co do spalania to bede jeździł ja więc myśle że bedzie ekonomicznie licze na 14-15l/100km

Tyle to pali Ducato z zabudową 3,5m wysokości i sypianliną na dachu.

> Auto bedzie jeździło po mieście od czasu do czasu po trasie

> Silnik to podobno Iveco wiec licze na niezawodość

Dobry żart rotfl.gif

Jeżeli chodzi o awaryjność to nie ma tragedii. Uważam, że jeżeli chodzi o Ducato to silnik 3,0 JTD 160KM jest najlepszym z możliwych.

+Mocy mu nie brakuje,

+rozrząd jest na łańcuchu,

+wtryski nie siadają tak jak w E5 (180KM),

+turbina raczej nie zawodna (nie tak jak w E5 180KM),

+nie posiada DPF,

+przeglądy co 45 tys km.

Jeżeli chodzi o wady tego silnika to:

- przepustnica

- elektrozawór EGR (jak się popsuje to lepiej kupić od IVECO bo jest dużo tańszy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie to jestem zniesmaczony walcami jakie próbuje się wciskać ludziom... obejrzałem już kilka aut nie starczych niż 5 lat i albo przebieg po pół miliona albo po spotkaniu z walcem drogowym ale zapuszczone jakby ktoś w kabinie bydło przewoził...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapuszczone jakby ktoś w kabinie bydło przewoził...

niestety to są woły robocze, ja kupując kierowałem się przede wszystkim stanem technicznym i udokumentowaną historią w Polsce. Niestety po gwarancji większość już lata na zarżnięcie bo nie ma kasy na naprawy. Jak kupiłem to pierwsze co to było generalne sprzątanie kabiny, wykręcone fotele schodki oraz wykładzina. W ciepły letni dzień wyrobiłem się z czyszczeniem w 2 dni, po zabiegu auto jak nowe zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na razie to jestem zniesmaczony walcami jakie próbuje się wciskać ludziom... obejrzałem już kilka

> aut nie starczych niż 5 lat i albo przebieg po pół miliona albo po spotkaniu z walcem drogowym

> ale zapuszczone jakby ktoś w kabinie bydło przewoził...

Wiwm, że jest ciężko znaleźć coś ciekawego i z pewną historią, jakby co daj mi VIN auta, to Ci sprawdzę historię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chodzi o wady tego silnika to:

> - przepustnica

> - elektrozawór EGR (jak się popsuje to lepiej kupić od IVECO bo jest dużo tańszy)

Podłączę się do pytania o ducato 3,0 będę szukał dla teścia maxi blaszaka pustego, czy wszystkie 3.0 160PS są bez dpf :> ?

Co do egr, imho nie lepiej wywalić + usunięcie z softu ?

O jakiej przepustnicy mówisz, przepustnica w klekocie? Może klapa gasząca ?

Dziwi mnie kolejna sprawa, teść pokazywał mi 3 białe maxi na otomoto od jednego goscia, widać że specjalizuje się w tym. 2010 i tylko 120 do 140kkm, dziwne bo cena też dobra około 5 dyszek, próbowałem szukać podobnego na mobile.de i za takie pieniądze nie ma szans coś kupić, podejrzewać że jakieś ulepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podłączę się do pytania o ducato 3,0 będę szukał dla teścia maxi blaszaka pustego, czy wszystkie

> 3.0 160PS są bez dpf :

Tak, dpf jest dopiero w wersjach E5 czyli 180KM

> Co do egr, imho nie lepiej wywalić + usunięcie z softu ?

W silnikach 3,0 problemy są tylko z modulatorami podciśnieniowymi EGR, a nie z samymi zaworami. Na szczęście naprawa nie jest z byt droga jeżeli użyjemy części z Iveco zamiast Fiata.

> O jakiej przepustnicy mówisz, przepustnica w klekocie? Może klapa gasząca ?

Przepustnica powietrza montowana na kolektorze ssącym, czyli coś takiego:

Przepustnica

W jtd gaszenie silnika odbywa sie przez odcięcie dawki paliwa.

> Dziwi mnie kolejna sprawa, teść pokazywał mi 3 białe maxi na otomoto od jednego goscia, widać że

> specjalizuje się w tym. 2010 i tylko 120 do 140kkm, dziwne bo cena też dobra około 5 dyszek,

> próbowałem szukać podobnego na mobile.de i za takie pieniądze nie ma szans coś kupić,

> podejrzewać że jakieś ulepy?

Nie wierzył bym w te przebiegi. Często sprawdzam historie takich samochodów i wychodzi, że niejednokrotnie mają przebiegi po 400-500 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, dpf jest dopiero w wersjach E5 czyli 180KM

dzięki ok.gif

> W silnikach 3,0 problemy są tylko z modulatorami podciśnieniowymi EGR, a nie z samymi zaworami. Na

> szczęście naprawa nie jest z byt droga jeżeli użyjemy części z Iveco zamiast Fiata.

ale można wywalić rure + zawór egr + wywalenie z softu i mieć spokój na zawsze?

> Przepustnica powietrza montowana na kolektorze ssącym, czyli coś takiego:

> Przepustnica

ciekawe, dzięki ok.gif

> W jtd gaszenie silnika odbywa sie przez odcięcie dawki paliwa.

więc rozbieg całkiem możliwy?

> Nie wierzył bym w te przebiegi. Często sprawdzam historie takich samochodów i wychodzi, że

> niejednokrotnie mają przebiegi po 400-500 tys. km.

też tak mi się wydaje, vinu gość nie podaje, a chodzi mi o te cacka:

http://allegro.pl/fiat-ducato-3-0jtd-maxi-full-klima-navi-model-2010-i3466600249.html

http://allegro.pl/fiat-ducato-3-0-jtd-klima-120-tys-km-model-2011-i3468591297.html

w razie czego FES obsłuży ducato :> ? Nie pamiętam czy był na liście, bo tak po hodometrze bym ogarnął przebieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki

> ale można wywalić rure + zawór egr + wywalenie z softu i mieć spokój na zawsze?

Teoretycznie można, ale nigdy tego nie robiłem i nie widziałem takiego patentu w Ducato.

> ciekawe, dzięki

> więc rozbieg całkiem możliwy?

Możliwy

> też tak mi się wydaje, vinu gość nie podaje, a chodzi mi o te cacka:

koleś pisze, że VIN na życzenie

> http://allegro.pl/fiat-ducato-3-0jtd-maxi-full-klima-navi-model-2010-i3466600249.html

> http://allegro.pl/fiat-ducato-3-0-jtd-klima-120-tys-km-model-2011-i3468591297.html

Ten pierwszy bogato wyposażony, ale poduszki pneumatyczne mówią raczej o tym, że był przeładowywany. Bo ktoś kto wozi lekkie towary poduszek nie zakałada.

Podczas kupowania takiego auta należy zwrócić uwagę czy nie zgrzyta 6 bieg w skrzyni, bo przeładowywane pojazdy szybko tracą "6"

> w razie czego FES obsłuży ducato :> ? Nie pamiętam czy był na liście, bo tak po hodometrze bym

> ogarnął przebieg

Z tym modelem powinien dać radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teoretycznie można, ale nigdy tego nie robiłem i nie widziałem takiego patentu w Ducato.

> Możliwy

> koleś pisze, że VIN na życzenie

> Ten pierwszy bogato wyposażony, ale poduszki pneumatyczne mówią raczej o tym, że był

> przeładowywany. Bo ktoś kto wozi lekkie towary poduszek nie zakałada.

> Podczas kupowania takiego auta należy zwrócić uwagę czy nie zgrzyta 6 bieg w skrzyni, bo

> przeładowywane pojazdy szybko tracą "6"

> Z tym modelem powinien dać radę.

dzięki za wskazówki, jeszcze trochę trzeba zjechać sprintera, jak będzie czas na ducato to dam znać co wyszło ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> na razie to jestem zniesmaczony walcami jakie próbuje się wciskać ludziom... obejrzałem już kilka

> aut nie starczych niż 5 lat i albo przebieg po pół miliona albo po spotkaniu z walcem drogowym

> ale zapuszczone jakby ktoś w kabinie bydło przewoził...

Tylko pół bańki ? zlosnik.gif

Pół bańki to niektóre na spedycjach robią w 2-3 lata grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.